1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590251 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07

432692 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07
Johan J: "Far, får får får? Nej, får får lamm.. ;)
Kommentera

För er som inte såg matchen mot Djurgården på TV och missade Wikegårds kommentar till förlusten.

”Så får dom det där målet som dom definitivt inte får... få”

Platsen på Floskeltoppen hos Lasse Anrell i Aftonbladet är given.
Kommentera

Dream Team: Hehe ;)
Kommentera

Ambroo: Jaha.. så 611:an går motorvägen?? ;)
Kommentera

Dream Team: Kan säga så här.. Det är som att jämnföra 609:an med 611:an ungefär, det är mer avblåsningar med den ena medans den andra är betydligt snabbare..
Kommentera

Ambroo: Så vad du säger är alltså att i det perspektivet så framstår Pipet som bra?? Ojojoj....
Kommentera

Dream Team: Han är väl inte skitbra, men han är juh avlastningsdomare åt pipet så det säger väl allt?
Kommentera

Ambroo: Åh fan, nej det visste jag inte. Fixar han korpens grymma tempo, med den hyddan?? hehe
Kommentera

Dream Team: Visste du att Jörgen dömmer korpfotboll här i Timrå nuförtiden?
Kommentera

Dream Team: Kan hålla med om att det inte var en jättesnygg tackling men han (var det Ölvestad?) vände ju också ryggen till precis innan Sanny tacklar. Det var knappast medvetet.
Kommentera

Rink rat: Alla icingar han släppte, En tam haknings utvisning... Hela första perioden tyckte jag han gjorde usel, Men han ryckte upp sig senare i matchen tyckte jag.
Kommentera

Dream Team: Har sett matchen 2gr på video och jag tycker att Rådbjer gör en rätt bra match faktiskt! Är det några speciella sekvenser du/ni tänker på?
Kommentera

Ambroo: Kanske en comeback av Grundström??
Kommentera

Bo Bly: Vilken man.. Hade han som granne i 10 år så man har varit med om ett och annat =)
Kommentera

Ambroo: Pipet har sysslat med allt möjligt.När Timrå gick upp i
elitserien 81 var det han som hade hand om supporterresorna.
Vi åkte till hovet då och tittade på Hammarby-Timrå.Innan
Hudik hade busschaffören fått stanna 3 gånger för att han
skulle spy.Inga toaletter på bussarna då:)
Kommentera

Dream Team: Eller Huring?
Kommentera

Ambroo: Han är närmast isen, kanske... Ja, Pipet borde väl kunna platsa där!? Han är väl ledig då inte Parken eller Puben har öppet..
Kommentera

Dream Team: Du, varför får den där illa råttan alltid stå på linjen? Det finns väl fler domare runt i kring, Pipet har väl bara rinkbandyn nu??
Kommentera

Ambroo: Rådbjer var ju ute och rökte på före matchen. Hade ju inte ett rätt! Lika bra som dvärg-Åke....
Kommentera

Portello: Det fick han inte, sen kan man juh undra sen när charging gav 5+20?
Kommentera

Portello: Blev "bara" Game-Misconduct.. Sanny spelar i morrn. Tacklingen var dock gräslig.
Kommentera

Har nog inte sagt grattis till segern, så man får väl passa på att göra det.Har det lossnat på riktigt för er nu?
Och en annan fråga, fick Sanny grovt matchstraff eller? Tycker den såg rätt vårdslös ut.
Kommentera

klm: Okej då retuscherar vi bort Sigge Fokins tackling på Källarsson då.

Konsekvent - si på fan ja stavade rätt på konsekvent. Man måste konsekvent.

Annars går det åt helvete. Tänk på det MooDooister och Tikare.

Blir vansinnig på folk med emaljöga. De kan dra åt helvete!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

jalla_ jag sar inte tänk om ;):)
Kommentera

arf: Med tanke på hur fort han var tillbaka på isen tror jag det inte var så illa och man kan ha koll på tacklingar man får.
Kommentera

ernie eagle: Nu kravlar du in på okänd terräng. När det gäller Fokins tackling mot Källarsson så fanns det inget fel i den. Tror inte ens det blev en tvåa för det. Det var plexiglaset som gjorde fel - huruvida det började eller slutade tvistar de lärde ännu om - men tacklingen som sådan var regelrätt.

I övrigt håller jag med dig till punkt och pricka. Folk som pratar om krig på isen, och att hockey är en kampsport har fel. Hockey är en bollsport för lirare, med ett visst kampmoment!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Ambroo: Mycket bra synpunkt :)
Kommentera

ernie eagle: Ölvestad ryggar och vänder sej om just innan Sanny trycker till vilket gör att det ser mycket värre ut än vad det är, det skulle inte ens vara ett matchstraff.. Sen att det är en solklar charging är en sak!
Kommentera

JimmyH: Sätt in Manderville som center och låt Sundin spela bredvid Hallin.. Hagos har inte varit bra och nu när vi har alternativ kan han gott stå över en eller ett par matcher, det kan vara nyttigt för honom..
Kommentera

willysson: Slow motion är ett helvete... Och ordspråket "hellre en snygg kille, än en ful brud" håller vi för oss själva;)
Kommentera

ernie eagle: Taskigt stavning eller vaddå???? Wake it up ernie!!!
Kommentera

arf: Min åsikt kvarstår. Jag viker inte en tum i den här frågan. Det gjorde jag inte när Tomi Källarsson tacklade "Antos" in i sargen upp i Kempios heller för nåt år sedan. Inte när Sjöken tacklade "Bulan" eller när ovan nämnda Källarsson blev tacklad in i plexiglaskanten av Sergej Fokin. Att sedan inte är avsiktligt spelar ingen roll. Det är vårdslöst spel ocj jag kan ingen försvara en Timråspelare när jag vet att jag skulle att blivit vansinnig om det varit en motståndare som gjort nåt liknande mot en Timråspelare.

Precis som jag efterlyser konskvens från domarkåren så håller jag oxå en konskvent nivå rakt igenom. Det skapar mer trovärdighet på det sättet.

Sanny bör stängas av. Men nu är det inte jag som bestämmer och är han spelklar imorrn skall vi vara jävligt tacksamma. För jag ser inte på det hela med blida ögon.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Bettman: Tror du någon söker en situation där man blir tacklad med huvudet före in i sargen? Ett makalöst uppoffrande sätt att ordna motståndarutvisning i så fall.

Det är som med hög klubba- man är ansvarig för sin egen klubba, och man är ansvarig för var ens tacklingar landar.
Kommentera

Bettman: jo men det är ju lätt att säga "tänk om"...Men nu var det faktiskt så att det hände....Men jag vet inte om det var värt någon avstängning...Tycker att det var en klar matchstraff men mer än så var det inte heller...jag menar det vvr ju in ämnat att det skulle ta som den gjorde....Vi ser nog Sanny lira imorrn....Det är vad jag tror.....
Kommentera

ernie eagle: Jag tycker att sannys tackling var vårdslös men det ser ut som om Jimmie söker den där tackligen för sanny hade åkt in i sargen om Jimmie hade fortsatt rakt fram och inte stannat och vänt ryggen till. Fel av Sanny och ta så där många skär och att Jimmie stog 1 meter från sargen men inget hade hänt om Jimmie fortsatt rakt fram med pucken som lågt helt öppet.
Kommentera

ernie eagle: Du menar lltså att spelare ska kunna ställa sig en halvmeter från sargen bara för att dom vet att då kan dom inte bli tacklade? Skulle bli en rolig hockey då... alla skulle åka sidledes med ansiktet mot plexit och med ett mellanrum på ca 1 meter till sargen....
Kommentera

Smokey: Håller med dig helt och fullt.

Sen kan vi ju ta en funderare på vad hockey är för typ av sport? För mig representerar ishockey en sport som innebär kamp, adrenalin, fart, teknik, smidighet, styrka, fokusering på uppgiften osv, ja listan kan göras lång.

Tacklingar vill vi se, dock finns icke önskvärda som sådana i ryggen, gärna hårda men justa, publiken gillar lite slagsmål och det "krig" som utspelar sig på isen under en bra hockeymatch. Varför jublar annars publiken när motståndaren får en rejäl "propp"? Vi vill ju se "de våra" vinna och ett just, hårt och fysiskt spel är ett sätt att uppnå målet.

Ishockey är ett av vår tids gladiatorspel - vi betalar för att se en tuff kamp mellan två tuffa lag. Den stora skillnaden är väl att vi inte gör tummen ner. Det är ett sätt för oss i publiken att få utlopp för vår egen inneboende aggression - den som finns inom oss alla, oavsett hudfärg -hemvist - religion eller vad det nu kan vara.

Mycket psykologisnack men jag är helt övertygad att vi fungerar så.
Kommentera

Smokey: Jag tror att det är tre skär innan jag;) vet inte om du tycker det är såå många:) puss i ljumsken
Kommentera

Aah, kan rekommendera att se highlights på Hockey live. Underbart uppåttjack! Ska sätta den på repeat och låta den gå resten av eftermiddagen.

psswe.playout.se/hockeyligan/
Kommentera

willysson:
Jag såg hela prylen i slow motion på teve... Visst fan var det ganska många skär innan tacklingen... Men avsikten var nog att ta en riktig värmare axel mot axel och plank... Djurgårdaren utförde en något oväntad böjning neråt och in mot sargen när TIK-pojken hade typ en meter kvar till "the target"... Det kommer "juryn" också att se... Något mordförsök var det inte.
Kommentera

ernie eagle: Lugn nu. Sanny kommer spela imorrn.

Det var dumt att gå in så hårt i det läget men samtidigt så var den också olycklig då Djurgårdaren hamnade i obalans redan innan tacklingen.

Matchstraffet var solklart men någon avstängning ska det inte vara och så blev det inte heller i och med att det var Gamepenalty han åkte på.
Kommentera

willysson: Henke Larsson och Zlatan måste vara allvarliga utmanare till mästarbältet. Ingen av dessa har någonsin (då menar jag verkligen någonsin) inlett mening utan att säga naeäj,...
Men de säger juh detta på skånska så ni norrlänningar kanske inte uppfattar det :-]

naeäj, Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

WarhawK: Klart det borde vara så. En umpire eller två som kollar igenom matcherna och har järnkoll!
Kommentera

Tittar nyfiket in på Djurgården hockeys hemsida för att studera nyhetsflödet. Verkar mest som de vill glömma och vem skulle inte det?

Vad har de för sponorer egentligen? Klockrena.

Tur att [f]Jofa[/f] finns - vad vore Ölvestad utan en hjälm på skallen efter gårdagens omgång? [f]Ragnsells[/f] bar ut liket! Och vem står som stilbildare för management om inte Mr [f]office[/f] Wikegård himself i båset. Nej, det är inget flott [f]bauhaus[/f] som kontorsråttor och slipsnissar från [f]Svanstöms[/f] får uppleva om de ens söker sig till [f]Stadium[/f] när Färjestad kommer på besök. Globen gapar tomare än någonsin!
Kommentera

ernie eagle: Vid Match penalty är det avstängning som gäller, men det har ju blivit avstängningar av anmälningar förut så...men det finns ingen automatisk avstängning i straffet Game penalty.
Kommentera

ernie eagle:
Är det bara jag som tycker att dom borde skippa alla anmälningar och tvinga dom granska alla matcher automatiskt ?

så slipper man iaf allt skitsnack som uppstår om någon anmäler nån annan
Kommentera

ernie eagle: Från dig då eller?
Kommentera

wesse: men det kommer ju bli rapport!
Kommentera

ernie eagle: Sanny fick Game penalty och är således inte av stängd nästa match, då hade han fått Match penalty.
Kommentera

arf:
Tacka vet jag stilstudien av Modin på sportnytt! I slow motion!
Han trycker, sida mot sida, upp en skansenapa mot planket så att han lättar två dm för att sedan sjunka ihop.... Han tappade luften men.. nacken var det ingen fara för!

Jag säger bara:
Naaaäääee! Det är klart att man måste stävja de värsta avarterna av tacklingar! Även om motståndaren vänder sig om så är det ju faktist den som tryckar till som ansvarar för att det blir en juste tackling!
Kommentera

432692 · »