1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591688 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

« · 1244607 Till forumet

Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Dagbladet:

Frölunda och Luleå har allt i egna händer.
MoDo har kvalserielagen kvar att möta - och samtidigt har Timrå den klart bästa formkurvan.
Streckdramat i Elitserien är högintressant.
- Ser man till tabellen har vi sämsta utgångsläget, men inget lag kan bara hämta hem poängen nu, säger Timråcentern Gabriel Karlsson.

Skador:

Timrå IK: Kamil Piros (knä) + eventuella förkylningar.

Djurgårdens IF: Mike Zigomanis, Jimmie Ölvestad och Marcus Ragnarsson dras med skador.

Tränarsnack:

Challe: "Ska vi besegra Djurgården måste vi med all säkerhet spela mycket bättre än vi gjort i de två senaste matcherna. Det kommer att vara en helt annan matchbild än sömnpillret som vi levererade mot Brynäs, då Djurgården spelar en annorlunda ishockey än vad Brynäs gör."

Hardy: "Som alla matcher så kommer även denna bli en tuff drabbning. Det gäller att vara med direkt i inledningen, det blir viktigt. Timrå kommer säkert att vara jätteheta nu inför den här matchen, men det finns väl en risk att dom kommer vara lite nervösa också."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Bästa motivationen för DIF i sista matchen är väl om vi skickar ner dem på plats 4 eller 5 inför sista omgången.

Vilket getingbo!

Det gäller att våga ÄLSKA de här matcherna och verkligen njuta och våga. Personligen tycker jag de här matcherna, om jag spelar själv, som är rakt av på liv och död är de som både skrämmer mest men också inspirerar mest. En härlig känsla av skräck, nervositet och förväntansfull längtan.

Men som supporter är det bara ångest när man väl står där på läktaren. Nu före känns det ganska lugnt men jag kommer att vara sjukt nervös när jag står där på ståplats.

Våga vinn och gör sista omgången hyperintressant!
Kommentera

Tycho: Ishockey är i dessa dagar inte på liv och död. Det är värre än så!
Kommentera

Hahl Bundy:

Nice nice!!

Verkar vara slutsålt också!!!

Come on!!
Kommentera

Mathias: Är det?
Jaha då blir det TV:n o 17 pilsner istället!
Kommentera

Mathias: Vart står det att det är slutsålt?

Edit: Kollade ticnet och nog finns det biljetter kvar alltid.

KÖP!!!11!

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:
Det har jag fått nöja mig med hela säsongen, men igengäld så har man alltid fått en segerwirre när så varit.

Gaska upp dig man kan ha trevligt framför tv:n också och efter, om frugan är på det humöret! hehe
Kommentera

liston: Ja det blir till att smöra då om man dessutom ska ockupera TV:n :)
Kommentera

Hahl Bundy:
Jag köpte en tv till så slapp man själva smörandet om tv:n.
Kommentera

liston: Ahh du är en kapitalist o en innovativ person i ett? :)
Kommentera

Hahl Bundy:
Arbetslös och småkåt kanske, men inte förrän TIK-vinsten är i hamn!
Kommentera

liston: Det är rätta takter!
Timrå IK först. Alltid först! :)
Kommentera

Hahl Bundy: Kärleken kommer alltid först. Kärleken till TIK ;)
Kommentera

Mathias: VART har du fått informationen om att det är slutsålt ifrån?
Kommentera

Laken:

För min del får det gärna vara slutsålt. Då finns det i alla fall en vits med att man betalade hutlösa 20 kr i förköpsavgift i går. Problemet är att det blir så förbannat trångt i arenan som har vuxit ur kostymen när den är fullsatt. Hoppas verkligen att frågan om en arenaflytt aktualiseras igen efter denna säsongs slut. I centrala Sundsvall finns mycket outnyttjad mark. För den som inte visste det kan jag förresten nämna att en enkel biljett till E.ON Arena med Hockeybussarna kostar 39 kr(!) i dagens läge. 78 kr bara för transporten till och från arenan, med andra ord. Lägg därtill inköp av förfriskningar och tilltugg och man är uppe i närmare 400 kr bara för en kväll. Inte undra på att man allt som oftast uteblir från matcherna och väljer TV:n i stället...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Och med det menar du att alla kommer från Sundsvall??
Kommentera

Wesse1:

Med det menar jag att du har läst fel mellan raderna...

Edit: Det handlade om ett inlägg där jag lät associationsbanorna flöda fritt. Självklart utgår jag i första hand ifrån min egen situation. Andra har väl sina egna historier att berätta. Jag vet inte var alla bor någonstans...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: För min del så skulle det bästa alternativet för en ny arena hamna i Njurunda, med tanke på nybyggandet av E4-syd. Jag är helt säker på att de flesta som gillar Timrå IK kommer från Njurunda-hållet.

SM-Guld SM-Guld SM-Guld....!11!11!11!1111!!!!!11!11!!11!!11!1!1!1!!!1!1!
Kommentera

Wesse1: 70% eller nåt likande kommer iaf därifrån enligt nån undersökning för en tid sen.
Kommentera

Dom som ska göra de ikväll :

Timrå IK

--------------------------------------------------------------------------------

35. LINDBÄCK, Anders
Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 36. STYF, Pär 33. KARLSSON, Mattias
25. SONNENBERG, Martin 13. CORSO, Daniel 91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus

2nd Line 23. SKOGS, Tomas 9. CASLAVA, Petr
19. SVENSSON, Björn 49. KARLSSON, Gabriel 7. HYNNING, Fredrik

3rd Line 3. ERIXON, Sebastian 4. GRANATH, Elias
10. MEUNIER, Laurent 51. LANDER, Anton 27. PÄRSSINEN, Timo

4th Line 2. MOE, Eric 6. SONNTAG, Fredrik
16. AXELSSON, Anton 11. NYLANDER, Peter 14. STARKOV, Kirill
Kommentera

Modo fortsätter att vara fullt upptagna med det administrativa. Fan, vi måste nog tacka nej om vi skulle snubbla in i slutspelet, vi är ju helt oförberedda.
Kommentera

Ambroo: Ja, då är det dags att åka ut till E-on Arena. Hoppas nu att våra iskrigare är lika tända som jag är inför kvällens match. "Slaget om möjligheten att slutspelshoppet skall leva."
Fullt ös i kväll och det kanske fixar sig.
Kommentera

Det är sånna här dagar man önskade att man hade ett riktigt säsongkort istället för TV-varianten. Tyvärr har det blivit TV-varianten för mig pga. min ekonomi.

Det ska i vilket fall bli en väldigt spännande match. Jag hoppas verkligen att Corso känner sig bra idag, så att han inte spelar enbart för att det är en sån pass viktig match. Vi skulle nog behöva honom i slag ikväll är min känsla.

Kommentera

Wow! Ingen hjälp från domarna idag iaf. Sjöberg och Vinnerborg sätter ribban direkt.
Kommentera

Olle: Sjuk utvisning på Lander.
Kommentera

Skönt att Lander får trycka in den!!
Kommentera

Kattgubben: Gött att Lander fick sätta kvitteringen iaf. Men grabbarna måste jobba hårdare nu, det här kommer att bli svårt.
Kommentera

Olle: Medhåll... Det här är lite för spännande nästan
Kommentera

Tydligen blev ett sparkmål godkänt i Ängelholm nyligen....
Kommentera

Och Boorken trycker ner Timrå's insats i skiten rejält
Kommentera

jens_88: Spelet är väl inte direkt övertygande? Som folket i studion konstaterade så är det skapligt uselt att ha det sämsta pp:et i ES på fyra år. Det har förmodligen en större påverkan på tabellpositionen än vad folk tror.
Kommentera

Olle: Amen to that! Säkert 8-10 pinnar
Kommentera

Det är en plåga att se brun sju i försvarsarbetet ibland....
Kommentera

jens_88: Boorken trycker väl alltid ner Timrå i skiten. Känns som han smutskastar lag där tränaren har oviss framtid. Precis som att han alltid snackade skit om B-Å. Känns bara som om Boork febrilt försöker få jobb. Har slutat lyssna på hans bullshit.
Kommentera

Meuniers grabbar ska verkligen ha cred för arbetsinsatsen än så länge. Viktigt att fortsätta pressa med den linan, då får es sämsta pp chansen igen :)
Kommentera

och där kommer övertändningen. Fan också.
Kommentera

Olle: men boarding? det köper jag inte...
Kommentera

Hassan: nä det var ett gränsfall men så är det ju med Vinnerborg, om han får välja mellan att äckeldjurgårdaren vänder ryggen till eller att det är en våldsam tackling i rygg så väljer han ju det senare.
Kommentera

Stackars Pärsinen. Han är ju mer av en säkerhetsrisk än en tillgång. Förlorar 19 av 20 situationer
Kommentera

Fan vad vi blir utspelade nu.. =(
Kommentera

Kattgubben: Ja det ser mörkt ut. Tycker att det syns att djurgården besitter lite mer kvalité just nu.

Men Vinnerborg är ju tamefan bedrövlig!!
Kommentera

Vinnerborg beivrar fysiskt spel!
Kommentera

Kattgubben: ju fler kockar desto mer i soppan
Kommentera

Kattgubben: Hans bomben tips håller på att spricka!
Kommentera

Varför kan vi inte bara få Rådbjär någon gång? Suck!
Kommentera

Andra gången DIF är för många spelare på banan men zebraparet åker och letar fantasihakningar.
Kommentera

Timrå spelar osmart och överladdat. Framåt ät bra, men inte utan rejäla uppsel och med dräll längs blålinjerna. I kontringshockey spöar DSif oss 99/100.

Jobbiga utvisningar också. Men, det är väl en nackdel man kan ta när det är så laddat. Få ner speeden på Dif! Spela mer rejält och enkelt!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag hatar hockey! Jag hatar Vinnerborg!
Vräk in Pucken!!!!!!!!1111!!!!!!!!
Kommentera

Bragd-Birger: Vi kämpar dessutom desperat som besatta för att skapa en chans åt motståndarna sista fem sekunderna. I några matcher har vi misslyckats, men oftast hittar vi en metodatt sätta upp nån på skott i slottet för att kolla att hesa fredrik är synkad.

Näe, powerplay är ingen idé, men får vi spela fem mot fem kan det gå. Det blir ju dessutom alltid klumpfot och mjölksyra ett par minuter efter boxplay. Sålunda blir utvisningarna snarare 4 minuter än två - effektmässigt!

Tömning nu i tredje!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1244607