1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590955 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31

« · 1942790 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
bar mofftak:

Men fatta att det är gigantisk skillnad på ett kval o en serielunk i allsvenskan. Går ju inte spekulera i alls. Ett gnaget på ett fullsat Hovet är ju inget man vill möta överhuvudtaget.
Kommentera

Fan vad kul det är att lira i SHL, fiiiiinrummet, och förlora utav djävulen mot alldeles för bra motstånd.

Nä satan vad jag saknar HA och matcher mot Tingsryd när mitt lag består av spelare ljusår från SHL-klass.
Kommentera

bar mofftak: Tyckte han var alldeles för snäll jag.
Kommentera

Hockeyoraklet: Klockren synpunkt.
Fler än jag som tyckte att andra perioden såg ut som... typ Löven-Tälje i allsvensk lunk?
Kommentera

De små marginalerna/detaljerna. Sebbe O tar pucken som hade gett Rensfeldt friläge alternativt två mot etta. Sebbe O får kalasläge i slottet, men bra räddning. På 5-4 har Rensfeldt Strandberg innan skottet, men samtidigt går Fille W upp och täcker vilket lämnar Strandberg helt naken. Hade det varit 10 minuter kvar hade vi fått med oss utvisning när Jacke föll. Millimeter från stolpe in från Janne. Istället ridå. FAN.
Kommentera

Hockeyoraklet: Jo, men den som lever får se...
Kommentera

TIK-Lund: Det är lätt att ha bättre passningsspel i HA där alla spelare har flera sekunder mer på sig i alla situationer.
Alla som tjatar om att HA lagen är bättre borde slå på valfri AIK match och köra bredvid kvällens.

Utmaningen blir att hålla detta tempot i ett kval.
Kommentera

Bragd-Birger: Såg inte 3e, men det låter på dig och andra här som om vi åkte skridskor o kom upp lite. Antar att det var betydligt bättre än andra perioden för den var usel.
Kommentera

Woody: bara en lallare kan se den här matchen och dra slutsatsen att ”vi spelar jämnt med topplagen”. Djurgården åker upp, glider på en skridsko, släpper in fyra kassar men åker ändå hem med alla poängen. IGEN. Tredje matchen I RAD. Det är klasskillnad. Inte ens med kniven mot strupen kan vi vinna mot detta Djurgården som gör en, på sin höjd, blek insats.

Att spela mot ett blekt DIF i säsongslunken lär knappast vara svårare än att möta ett supertaggat AIK i bäst av sju.
Kommentera

Nisse på Mon: Chanslösa? Vad i hela friden baserar du det på? Vi var ju inte ens chanslösa mot 1an i SHL. Skulle AIK eller Oskarshamn vara i nivå med DIF?

Timrå går heller inte att jämföra med KHK ifjol.
Kommentera

Hockeyoraklet: Hur mycket böter får Freddan för det uttalandet då?

Runt 15000?
Kommentera

Så jvla sjukt vi kommer åka ut med ett av ligans bästa PP.

Men det är klart, när Berglund får lira kopiöst mycket för att stänga ned ligans stjärnor så kan det bara sluta på ett sätt.
Kommentera

TIK-Lund: Summa summarum; ytterligare en bedrövlig jävla skitmatch. Där precis allt som kan gå emot gör precis just det. Och alla, nåja, fel som kan begås begås. Alla studsar som kan studsa med studsar emot. Och domaren släpper i princip allt i tredje - även solklara utvisningar.

Men det är väl så, tänker jag. Har man ett brunt lag rakt igenom blir väl spelet utifrån det. Dessvärre lyckades inte Brattström spela till sig förstaspaden. Vi kan förvänta oss Svedberg på lördag.

Har vi för dåliga målvakter? Är Freddan rätt coach? Vem ska leda försvaret? Klarar vi ett kval? Undslipper vi kvalet? Hur går det med aktien? Vart är pengarna? Hur lång klubba har egentligen Palmberg? Blir det nått nyförvärv?

Frågorna är många. MEN; den viktigaste frågan att ställa; VARFÖR utsätter man sig för det här gång på gång?!

Det är ett sjukligt beteende.
Kommentera

Woody: Hade han varit målvakt skulle jag tro dig!
Kommentera

Nisse på Mon: Det tror jag inte alls. Vi är inget glidarlag som KHK var när de mötte oss i fjol. Vi är ett lag med glädje och moral. AIK är inte Djurgården. Därmed inte sagt att vi vinner, men att vi skulle vara chanslösa är bara löjligt. Dessutom har vi SHL:s bästa värvning på ingång, Wedin.
Kommentera

Affe_TIK: Jag menar att jag inte var lika panikslagen som vanligt.
Målen som kom nu kunde man förutse (förutom tekningen då)...
Kommentera

Nisse på Mon: Utan målvakter och bara två backar som håller Kinnval Larsson och Westerlund möjligen går det åt helvete om inte dårarna AGERA
Kommentera

Nisse1: Helt klar behöver Timrå psykologihjälp. Malmö, Färjestad och nu Djurgården. Samma mönster och samma resultat! Skoj dock att Filip fick sätta två mål.
Kommentera

Nisse på Mon: När Svedberg släppt fem eller något billigt så har allt varit hans fel, även om motståndarna rundat åtta Timråiter på vägen och backarna tappat gubbar framför mål. Var mer så jag tänkte. Men ja. NÅGOT måste in, med fräscha skallar som inte tappat 100 poäng sista minuten
Kommentera

Gaaah!
Så jävla surt! Många misstag i vanlig ordning, men en jävligt bra frenesi. Bittert att inte få med sig poäng. Gillade att man låg tätt på gårdarna, dom är överlägsna offensivt men hölls ändå rätt bra.
Oflyt, oflyt. Jalles stolpträff hade ju suttit jävligt fint ett par cm åt vänster...och att vi istället för PP fick BP...nja, domarn.

Jaja. Bara att gnugga på. Stolt över krigande idag iaf.
Kommentera

Nisse på Mon: men nu prioriterar ju inte klubben att hänga kvar i.o.f.s. Finns ju viktigare att satsa på.
Kommentera

The great one: Det skulle vara förbannat roligt att få en riktig utfrågning hur Nubben tänker framöver.....Men som vanligt sägs inte ett skit, kör huvet i sanden bara!
Det finns inga ord för hur dåligt det ser ut.
Kommentera

erathoo: har man ett psyke kvar efter den här matchen så är man ju en robot. Först kvitterar kvällens succéback och allt är frid och fröjd. Sen tappar samma succéback markeringen fullständigt och baklängesmål med 3 min kvar. Jaga kvittering och blir nerklubbad utan utvisning. Spelet vänder och det helvetes härket till zebra tar en hemmautvisning. Matchen toppas med ett stolpskott (såg inte ens pucken träffa stolpen, varför ringde man inte på den?).

Äntligen säger Freddan det man tyckt hela säsongen, vi får inte utvisningarna med oss som motståndarna får. Stor eloge till timråspelarna som inte plockar domaren efter avblåsning, grym uppvisning i självbehärskning.
Kommentera

Backhandflipp: Bratten bjöd på två minst.
Han tar aldrig chansen när han går den.
Har varit så VARJE gång han fått chansen.
Han släpper för enkla mellan benen.
Så sjukt dåligt att han inte ens är beredd när pucken släpps på tekning. Han är inte ens på plats utan är på väg glidandes till sin plats när tekningen går.
Ingen av våra målvakter håller i SHL.
Förhoppningsvis gör dom det mot allsvenskt motstånd.
Men helst VÄRVA målvakt.
Leta i tyska div 2, det har funkat förr.
Kommentera

Backhandflipp: I princip spelar vi bra och har häng på poäng mot SHL:s just nu bästa lag. Vi har läge att slå alla lag i den här ligan och gör det dessutom med hockey som är skoj att titta på, men vi är för otäta bakåt och vi har inga målvakter som är så där ohemult bra som det skulle behöva vara. Fan, vi är så värda att få stanna kvar i SHL och bygga ett lag med samma laganda men med något mer spets, framför allt på backsidan. Hänger vi kvar ska ni få se på fan nästa år. Jag säger bara det. Trösten är väl att både Örebro och Mora fick pisk i dag. Dessutom vann vi mot Örebro i målskillnad. Det fattas så lite.
Kommentera

TIK-Lund: Mycket pinsamt av domaren att agera så här i slutet o inte vara konsekvent! Bedrövligt rent ut sagt. Inte nåt flyr alls tyvärr...
Kommentera

är så här..bottenlag
då får man inget gratis
studsar emot rejält
domaren missar en solklar utvisning
ringer i 10min på målet...
jävla mupp
Kommentera

bar mofftak: Ja, det såg ju inte alls panikartat ut idag i egen zon.
Kommentera

Backhandflipp: hur var det nu? Det är det här laget som ska göra det...jovisst. Händer inget i laget innan deadline, så är Timrå chanslösa i kvalet.
Kommentera

.....en av dom suraste förlusterna hittills enligt mig....
Visst är dyrgårn bättre...
Kommentera

Backhandflipp: Även om vi inte vinner med Bratten känns det som om vi har en chans med honom. Och så pallar jag inte paniken man har i egen zon med Svedberg.

Men vi får ju njuta av Svedberg även nästa år hur som helst.
Kommentera

Backhandflipp:

Ja, inte tog han chansen direkt...
Kommentera

de
GRINAR emot nu
på många sett
Kommentera

Gör man fyra mål hemma så ska man för i helvete lyckas vinna matchjäveln. Men inte då... one million ways to lose in NHK... fyfan vad less man blir och ännu mer sne blir man när man vet att halva laget firar förlusten på E-street i helgen...
Kommentera

Jaha, vem ska vi skylla på nu då när Bratten också bjöd på en och släppte fem?
Kommentera

Woody: Skott i stolpen, studsar på målvaktens benskydd, men lyckas studsa UT! Hur fan är det möjligt? Jag vill se en Zapruderfilm på den. Vilket j-a oflyt vi har alltid. Piss och pest och senapsgas. Och så en KÖPT domare på det. Fan ta hela världen.
Kommentera

Woody: dito, för bövelen, släng in ALLA snusdosor för hilvitta
Kommentera

Woody: Domarjävel. Förklara hur du tänker, jävla idiot.
Kommentera

TIK-Lund: Precis lika besynnerligt om vi inte skulle tappa matchen i slutminuterna.
Nu är det dags för psykologhjälp! Och vill inte höra Freddans förklaring om vad dom måste bli bättre på efter matchen. Fy faaaan!
Kommentera

TIK-Lund: Suck. Kan vi inte hålla tätt sista fem EN ENDA GÅNG FÖR GUDS SKULL!!!!
Kommentera

Timrå IK - Djurgårdens IF 4-5
Kommentera

TIK-Lund: som sagt 5-6 i baken och uttagen mv
Kommentera

Asså det här jävla pissförsvaret, helt omöjligt att stänga en match med dessa jävla sopor som ska försvara vår kasse.
Kommentera

Tack Freddan för genomusel matchcoachning!!!!
Kommentera

TIK-Lund: Något partisk kommentator ?
Kommentera

Woody: Något annat vore ju helt klart besynnerligt!!!
Kommentera

« · 1942790 · »