Dubbeld: Helt okej att vara diva om man lyckas få pucken in på mål så medspelare kan slå in returer. Det lyckas han tyvärr inte med det utan glider mest runt krings sargen och tror han är Connor McDavid
Långben: Åberg är en spelartyp jag har svårt för. Hålla puck och snirkla, kunna slå bra passningar, men oförmögen att spela snabbt och enkelt. Tycker han saktar ner spelet mest. Å andra sidan finns det ju spelare som verkar ha blivit livrädda för pucken och bara slår iväg den.
Gaaah! Helvetes jävlar vad jag kommer att sova dåligt i natt.
Timrå har snitt på 2 poäng hemma per match sen 15 matcher tillbaka. DIF går på moln. Kanske MIF och LHC ligger närmare att slå på? TIK har inga bottenlag kvar att spela mot, och resten av lagen blandar och ger. 5 hemma och 2 borta kvar. Brukar vara pessimist, men det kan gå. 51+3 hemmasegrar är 60 poäng plus någon till...
Chrille: Blir enormt svårt om vi inte tar alla tre mot Djurgården på tisdag. Vi har bland annat dubbelmöte mot Färjestad och match mot Rögle att "se fram emot".
BlackBay: Nä åker vi ur igen så blir det tufft. Speciellt nu när Lander deklarerat att han inte kommer hjälpa Timrå om vi spelar i allsvenskan (podden med nubben i hockeypuls).
Men nu är vi inte där än. Av LHC, Malmö och DIF så vette fan om det inte kvittar vilka vi får i kvalet. DIF gör ju ingen kanonmatch mot oss och vi får faktiskt en hel del press i deras zon under långa stunder. Det hade vi varken mot LHC eller Malmö.
covfefe: ja, skön fingertoppskänsla på straffskyttsvalen. Blomman 👍
Är inte Westerlund med på tisdag krävs det nog ett mirakel för 3 poäng. Och Pagge är i n t e någon Didde-extra-allt. Saknas verkligen det tuffa, rejäla fysiska spelet. Pagge har dessutom en tendens att gå bort sig lite i offensiv iver.
Nä, som sagt. En fruktansvärd förlust. Men vi har ju inte spelat bra i någon av dessa ödesmatcher egentligen. Mot mif hade vi maxflyt framåt och bakåt. Mot Brynäs gjorde vi psykologiskt viktiga mål och fick dom att bli helt impotent uppgivna.
Idag var vi bättre på det stora hela, samtidigt som vi spelade horribelt. 3 av difs mål var ju rena bjudningar eller lalligheter. Och passningsspelet är tebaks på oktobernivå.
Nej, det känns som sagt att tåget lite grann har gått nu. Hoppas faktiskt djurgården tar sig över strecket. Vi har betydligt större chans mot mif, Brynäs eller LHC. Djurgården suger, men dom tror på det dom gör och känns inte alls rädda.
Och för jävligt att Frölunda, Örebro m fl bara viker ner sig.
roger_sundsvall: Jo så är det,men sen har vi ju Almtuna Skägget inte klivit in i handlingarna än..Dom där indianerna trodde jag han lämnat nere i plåtlådan Almtuna men icke..
Långben: Bara i den här matchen? Åberg har varit ett sänke länge. Kan man bänka Lodin så måste man kunna bänka Åberg. Den förre har ändå hjälpt till att spela upp klubben i SHL, han förtjänar en chans. Har har dessutom tagit bänkningen på bästa möjliga sätt. Den senare glider runt som den dyraste pengapåsen på ett par skridskor och bara tar upp en plats.
Långben: Han har ju sett likadan ut ända sen han anslöt. När han får pucken ser han pigg ut och man tänker "Nuu kommer han göra något bra" "Gå på mål och skjut".... Men nääää istället slår han en dålig passning som motståndarna enkelt snappar upp. Det är nästan Alvarezklass på Åberg, men han kommer undan för att han inte är lika korkad och dålig bakåt.
BlackBay: Åker vi ur så känner nog Nubben att det är dags att sluta i Timrå. Då kommer vi tappa allt och alla av kvalite. Vi skall nog vara glada om vi är med och slåss om slutspelsplats, ingen Dahlén eller självklar stjärna från Juniorlaget heller då alla drar till annan klubb i Sverige vad det verkar. Om dessutom J20 åker ur elit, ja då har vi oerhörd tuff tid framför oss.
{297}: Orkar fan inte åka ur igen. Blir det HA så vette fan om man orkar bry sig om hockey på ett tag. Utan nån Dahlen så blir det bara som Modo och köra på som nåt mittenlag flera säsonger och hoppas på lite tur. Vet att jag är negativ men är bitter som fan just nu.
Jag har snöat in mig på P.Åberg i den här matchen,glider av tre perioder tar överhuvudtaget inte i ett dugg. Han är ju värvad för å vara en bärande spelare med kvalite och med ett driv på kassen och målgörare..
Dubbeld: Vi var värda 3p ikväll. Men sätter man inte sina chanser och gör avgörande misstag så blir det såhär. Räknar med förlust på tisdag i Stockholm så slipper jag bli så besviken.
Sputnik: Klart Didde är ett enormt tapp. Men tycker vi har tillräckligt bra lag för att vinna ändå(min åsikt). Vissa spelare borde få sig en avhyvling dock, det går inte spela så tamt i egen zon.
Känner mig helt uppgiven efter denna match. Vi bjuder på matchen och poängen.
Jag vill dock inte skicka allt för mycket på Svensson och LaLeggia för deras indianare. Det har varit tätt matchande och det sliter både på kroppen och mentalt. Att vi dessutom håller på att spela på 5 backar är ju än värre. Har vi inga J20 som kan komma in och lyfta ett par byten? Någon minuts vila på några spelare kan vara skillnaden. Där har tränarna och sportchef ansvar.
Och jag blev inte klok på vilka straffskyttar som tränarna plockade ut. Lodin, Hanzl och Rattie tycker jag på förhand varit heta idag och borde vara givna straffskyttar. Tjänstefel såvida inte Lodin och Rattie tackade nej till att lägga straffar.
Summan av allt, känns som vi torskade pga för hård matchning av backar, dålig laguttagning (inga juniorbackar) samt att tränarna valde fel straffskyttar.
{297}: Ja all ära till Paigin men nån Didde är han verkligen inte i det fysiska och närkampaspelet. Tror tyvärr Diddes skada kommer kosta oss SHL platsen.
Vill bara påpeka att Freddan lyckades under den hära matchen få laget lika taggad som en steril hund när de löper tikar runtom han.
3-1 till 3-2 (Timeout läge) Näää låt de gå till 3-3 och sen 3-4.
Var på plats på Västra stå så jag vet inte vad Freddan har sagt. Men de är säkert en annan version av ”Hedersamförlust, bra 60 minuter, bara göra bättre i nästa.”
På tala om Västra stå, blev fan besviken. Mest på att de fanns en massa föräldrar som står och pratar med varandra mitt i klacken, eller så står dom helt tysta bara.
Första målet var en solklar offside. Paigin skickar ut den; Pucken träffar en djurgården spelares blad på andra sidan blå, som skickar pucken tillbaka över blå och en annan djurgårdare tar pucken innan han har hunnit över linjen.
Redan från det momentet så visste jag att Difkåren skulle avgöra matchen.
Tim: Erixon förlorar en hel massa närkamper efter sargerna och tar lite för många utvisningar. Ikväll ser man hur mycket vi saknar Strömberg, spelet i egen zon är förskräckligt dåligt. Vi släppte till minst två frilägen och DIF hade väl 2-3 puckar som balanserade på mållinjen UTÖVER dom katastrofala ingripandena som ledde till baklängesmål.
Så här i slutfasen av serien när vi har spelat med fem backar i TRE jävla matcher i rad, ska vi vara överens om att det var dumsnålt att skeppa Bohm till HV71?
Och naturligtvis skulle alla jävla resultat gå emot i de andra matchjävlarna. De där odugliga jävla ex-indianerna var bara tvungna att vinna mot oss för att sedan torska mot alla andra bottenlag? 🤮🤮🤮
Pigga och fräscha spelare vi kommer att ha på tisdag efter att ha gått kort på folk hela veckan😃Not!! Oviljan att fylla ut med juniorer kommer straffa sig i längden
sargad: Man får se det positivt. Hyffsat Korta billiga bortaresor mot DIF och fullsatta läktare i NHK. Bra för ekonomin när vi vänder ner till HA igen. 🥸👍
thorwald: Tyvärr sämsta tänkbara resultat på alla fronter. Hade nääästan varit bättre med torsk på 60 minuter då kunde kansk DIF kunnat passera MIF. Som jag tjatat så har vi mycket bättre chans mot MIF i kvalet. Lekmannamässigt ger jag oss följande kvalchanser: - DIF 25% - MIF 51%
KulltorpsOlli: ja låter man den feta jävla chipstutten Axelsson göra hattrick så blir det svårt att vinna matcher. Bitter? Ja så in i helvete! Det var den här matchen vi måste vinna
{9037}: Fingertoppskänsla från Freddan på straffskyttar. LaLeigga är ju inte nån målskytt direkt och Blomman känns ju inte spontant som nån vass straffskytt.
Samma goda känsla som när han på suddenstraffarna mot LHC är man skickar fram en då iskall Albin Lundin.
Pallar fan inte detta längre. Så fort vi plockar poäng o börjar komma ikapp får alla andra lag formtoppar o drar ifrån. Hockey är en skitsport. Jag loggar fan ur snart.
många saker som gör att vi tappar 2 poäng jobbar ej klart...i egen zon t.e.x ...vi såg trötta ut ... har chanser men sätter dom inte kort...om backar.... slarvas med passningar
Erre92: eftersom Timrå dominerar spelet 90 % av matchen kan man väl argumentera för att spelet faktiskt sitter. Man gör 4 framåt och har målchans i varje anfall, sedan syns det att vi rullar på fem backar och är totalt ineffektiva, men det är sedan gammalt.
SMÅLAND: jag skriver inte detta i affekt men är inte Erixon en av dom mesigaste backarna i SHL. Åker runt o petar med klubban. Ok han är rutinerad och spelar klokt ibland men det går väldigt långsamt för honom. En annan sak. Kan man inte plocka upp några A juniorer eller sätta in Madsen på backen så man kan få ett högre tempo. Nu är ju backarna helt slut emellan åt. Skall se matchen live på tisdag men då hoppas jag man spelar lite mer fysiskt mot DIF annars kan det bli en jättetorsk. Ja, ja bara att ta nya tag...........