En sån där "det-kan-gå-hur-som-helst-match" i serieöppningen. Må vår nyvärvade back trycka in deras surströmmingsarvinge i planket sådär lite lagom och Timrå bygger vidare med tre poäng. Färjestad är farliga men inte sådär superduperfavoriter som kanske förr om åren.
Är det så illa? Ska bli kul att se hur huvuddomaren löser bytesstoppet vid icing. Där är ni lite luriga båda två, men Färjestad är ju som sagt regerande mästare.
Tro vad Charlise har för smågodis i bakfickan inför denna bortadrabbning? Specialstudering av trollens trollungekedja måhända?
bisterfinnen: Lener körde ju stenhårt med med målvaktsbyte förra säsongen, allt för att vila Renberg & co någon minut så dom kunde fortsätta. Det lär nog vara fler tränare som kommer att köra den taktiken
Ambroo: Vi får se. Inför Södertäljematchen såldes det inte mycket biljetter på matchdagen. Nu finns över 1700 biljetter kvar. Men det kan vara så att många struntar i att köpa förköp nu när premiären är överstökad.
Dags för TIK att bekänna färg på allvar ikväll efter tre blaha-matcher. LHC borta i premiären och torsk med uddamålet efter en tvåmålsledning. Helt ok "på papperet", så här i efterhand är jag inte lika imponerad med tanke på LHC:s Kalle Anka form.
Seger med 2-0 hemma mot SSK i en skitmatch där TIK gjorde vad som krävdes och inget mer. Seger borta mot Modo med 4-1....mmm...låter imponerande och är det också i viss mån. Modos form är dock allt annat än bra just nu, sommarträningen verkar ha fått stå tillbaka till förmån för att fira SM-guldet.
Färjestad är mina favoriter till SM-guldet den här säsongen. Drömläge då de har förmånen att för en gångs skull INTE vara mest tippade, dom blir livsfarliga.
othan: Det kan vara så nu i början, men borde ju knappast få såna konsekvenser på sikt, se på allsvenskan i fotboll. Folk kommer nog inse att det är hetare att vara på plats än att sitta och lyssna på någon oengagerad kommentator kombinerat med taskig produktion.
Men, så länge arenan är placerad 2 mil från där majoriteten av publiken bor så får nog tv-matcherna större konsekvens hos oss än hos då tex Modo där hallen är placerad på gångavstånd.
Jag fortsätter pessimisttänkandet. De gick ju bra sist. Med Hedström, Hynning och Pääjärvi borta så är det inget annnat än en skräll om vi vinner mot FBK. Deras form är bra mycket bättre än Modos.
Skulle bli mäkta förvånad om det blir poäng i kväll. Med Hynning, Hedström och Tenkrat i truppen ser det tämligen jämnt ut, men utan är det stort överläge FBK. Lägg därtill att dom verkar vara i en helt annan form än dränggänget vi tvålade dit senast. 2-5 är tipset.
Bragd-Birger: Det ser lite tungt ut men tror dom har en chans ändå. Men 2-5 tror jag däremot inte, Backlund är för bra för att släppa in 5 mål ikväll:)
Färjestad såg väldigt bra ut lördags,ruskigt effektiva,klapp klappspel,Men ändå timrå är ju bättre än mora,och kan dom bara hålla hög fart och skärpa i 60min då kan dom vinna,tror således på 3-1 trean i öppen kasse.
Costanza: Alltså på riktigt... slänga lite käft är alltid roligt, extra roligt är det med MoDo-supportrar. Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det. ... | #Läs mer ·