Jensen_12: Straffen är korrekt. Visa gärna den regel som säger att man inte får föra pucken bakåt vid straffslag. Däremot måste spelaren röra sig mot mål hela tiden...
Snoop: första matchen var Tenkrat korrekt placerad å¨skottposition i pp. Där har man inte sett honom mkt sen dess... Däremot verkar Challe av nån anledning tycka RJ är en jättbra pp-back. Med bra skott
Bragd-Birger: Men det är en enkel förklaring till att det kanske inte går som man vill, även om det verkar finnas tempo å bra fart under rören så är motivation en stor del hur inivider klarar motgångar eller andra oväntade situationer.
Abron: Det är proffessionella hockeyspelare som är på isen och ska dom helt plötsligt bli omotiverade för att sportchefen byter förening ?!?!?! De låter ju sjukt.
Abron: Och det har väl inte undgått någon att din oro är delad av de flesta, inklusive undertecknad, på detta forum? Men det gör det ju inte mer rätt att sitta vid webradion och bestämma att timråspelarna därför ser omotiverade ut. Situationen är tillräckligt jobbig ändå.
Så illa är det absolut inte, men det är en otrevlig situation då Nubben tillfört laget väldigt mycket. Me jag tror att det även blev en chock för många i Timrås finrum, men det finns en orsak till Nubbens aggerande, måste finnas å det är detta som oroar mig å många med mig med ett gediget TIK hjärta
varför spelar timrå ik PP på detta sett, när de är 5 mot 4 då försöker som spela in pucken i mål och skuter INTE från blå, när de blir 5 mot 3 ja då skuter dom från blå med spelar INTE in pucker helt tvärt om tycker jag!!! de är ju 5 mot 3 man kan göra dom skärande passen från ena stolpen till den andra!!!
RocknRolf2: Håller med. Inte faen är detta någon dödsstöt för Timrå. Riktigt tråkigt och olyckligt givetvis, men näppeligen något som kommer sända klubben ner i fördärvet. Det är bara att kavla upp ärmarna och se till att någonting positivt kommer ut av det här.
Abron: Förstår inte vad du menar, Timrå är väl såvitt jag vet ett företag och det vore ju ytterst märkligt om man inte agerar för fullt just i detta nu - ett offentligt uttalande/pressmeddelande är snart att vänta.
Sportchefen är på väg att dra, ja det är ju tråkigt, men att som vissa skribenter här påstå att hela klubben är på väg att fallera, att publiken sviker, att laget saknar motivation, att elithockeyn snart är ett minne blott osv osv köper jag inte för fem öre.
Men man kan ju fundeera på varför, och hur man aggerar i denna situationen. Om detta varit i ett privatföretag, hur hade då en aktiv och företags lojal styrelse aggerat?
Abron: Nepp, men jag föreställer mig att han är kass när han ser utvisningar som till och med kommentatorn inte ser, han missar att pucken dras bakåt som både klacken och kommentatorn i radion ser.