1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590402 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17

« · 2312542 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
SMÅLAND: Nä huvva, rysliga minnen. Den mannen är till och med någon magnitud värre än Freddan.
Låst ämne

Kom Perra Pöjken å rädd oss ifrån Allsvenskan 🥴
Låst ämne

in med UFFE
freddan kan ta sovmorgon i övik
Låst ämne

Zäta75:
Ska Mittbenan och Fågelholken fixa detta ?
Låst ämne

jyrki: Man tog in Uffe inför förra kvalet uppåt, så ja varför inte nu också? Frågan är om han är intresserad, känns tveksamt med tanke på de uttalanden han gjort efter förra vändan han var in. Men skulle behövas en boost, någon med nya perspektiv för nu ser det för lojt och oengagerat ut. Värsta som kan hända är att folk blir för bekväma och/eller mentalt färdiga.
Låst ämne

jyrki: Uffe i båset när vi kvalade upp till SHL funkade. Kan fungera igen. Värt att chansa. Hoppas du vill Uffe. Din son som brinner för klubben kan säkert övertala dig.
Låst ämne

Andersson: Jo därför att TRÅNARN inte har kompetensen och att han inte har Jonte som styr upp. Sveriges sämsta matchcoach alla dagar i veckan!%¤#"! Helvete oxå! Fredrik ta nu och ring upp Uffe och böna om hjälp med coachningen mot JURkyrkogården;;;;;;; Nubben,vill du verkligen hålla till med vårt älskade TIK i allsvenskan? Se till att få in UFFE i båset för==?&&&&%%¤ Jag skäms att ni är våra ledare i laget !,Basta!
Låst ämne

Dubbeld: Underbart ALLT STÄMER TILL 100% vi har spelare som behövs för att ligga på säker mark men utan tränare och en senil gubbtänkande sportchef som sätter kompisar före klubben trots Fredans fiasko sist mot Oskarshamn (Svedberg mm) för han göra en repris OBEGRIPLIG SKANDAL HUR DET KAN HÄNDA IGEN
Låst ämne

troja4evah: Bra, då ses vi första hemmamatchen. Skicka dm så pröjsar jag din biljett.
Låst ämne

jå1: flicka lilla, rädd för dig?
Låst ämne

thorwald: Nej det är märkligt. Men det lär väl vara en feg modoit. Vi får se om han har stake att mötas upp i hallen för att bevittna kvalet. Det borde ju ligga i hans intresse att se Timrå få stryk live.
Låst ämne

Bragd-Birger: Du är en sann optimist :-)
Låst ämne

jå1: Släpp tönten. Låt hen fortsätta med sin Oxascand-karta.
Låst ämne

troja4evah: när spelade troja i SHL senast??
Låst ämne

jå1: Alltid lika intressant när det dyker upp troll från småklubbar som är stora i mun. Antar att åratal av pisk(om de väl spelat i samma serie) de fått av Timrå har satt djupa spår i psyket. Inte lätt att vara trojasupporter i dessa tider.
Låst ämne

troja4evah: pinsamt ... jag hoppas Tik vinner mot Dif i kvalet.
Låst ämne

troja4evah: Nej då, du befäste bara hur liten du är.
Låst ämne

Med tanke på hur det sett ut när säsongen ställdes på sin spets, dvs från Ödesveckan och framåt, är det svårt att känna optimism inför kvalet.
Timrå måste hitta något alldeles speciellt i gruppen för att kunna ta det här. Frågan är om man kan det, eller hur det ska gå till. Vem leder?

Synd att det var en så kort säsong att vi inte hann sätta försvarsspelet. Eller så har vi haft otur. Tränarna har i a f gjort det man kan begära. Hoppas det släpper nu i kvalet!

Nä, fy faen. Det här blir svårt att peppa inför. Personligen tror jag på ungefär 10% chans just nu.
Låst ämne

Jäklar va stryk vi fick!

Torskade målen.

Utvisningarna.

Duellerna.

Farten.

Varenda moment av ishockey som man kan förlora förlorades…

När det betydde som mest…

Jag konstaterar att hela laget undantaget Hanzl och Rattie är relativt obrydd hur läget ligger…

Jag såg Rattie steppa upp. Försöka på riktigt att lyfta det här. Har ska ha heder för det!

Hans kedja blev direkt riktigt farliga! Dom tävlade…

Men så ser man tjuvnypen från FBK (enligt mig hör dom till spelet) och det dödar farten i dem. Hanzl tände till med 56 min kvar och klippte till en FBK back bakom FBKs mål. Det visar frustrationen.

Frustrationen visar åtminstone att det finns känslor.

Hartmann
Lööke
Vesterlund
Alvarez
Blomman
Liljewall
Madsen

Dom glider omkring och smetar lite med klubborna och drömmer om något annat. Lite mer värt att lägga svett och energi på.

Inga känslor där inte…

Peta klubbor och åka och gömma sig på isen…

Boyce försöker trycka in den med 5 sekunder kvar. Han hade täckt skott med 5 sekunder kvar med…
Han bryr sig helt enkelt. Kanske inte särskilt superb spelare men han genar inte. Han gör inte det där som laget kollektivt tycker är ok. Att bara inte bry sig.

Walli brinner med. Tyvärr visar han det genom att gnälla på domare och slå klubban i marken istället för att kriga, sedan känns det som att när en spelare blir het och tar eld så får den sitta tills det bara är någon blandning av sockerkakssmet bulldeg kvar av dom, då är man välkommen in att skämma ut sig lite ist.

Lodin försöker även om drivkraften kanske inte är kollektivet varje dag, det finns iaf ett driv av något slag!

Alla ovan listade som ser problemet men inte gör/försöker vända på problemen är defacto problemen…

Fan vad surt det är att var denna jävla slagpåse…

Heja på laget som självmant vänder sig om och låter motståndaren föra ner brallorna till knäna på Timrå och göra stygga saker…

Tack för kampen fjomps…

Jag gnäller inte på freddan, Molinder och ante…

Jag har sågat dem och krävt deras uttåg så länge att det inte längre är relevant…
Låst ämne

jå1: Men lilla flicka där, berörde jag en öm punkt lilla vännen?
Låst ämne

troja4evah: TACK 😀
man ska vara tacksam för de Lilla
men ärligt* hur skoj ere att vara troja supporter?
Låst ämne

troja4evah: Och kul att ni fick en säsong i Hockeyallsvenskan, trots att ni slutade dyngsist. Lycka till mot lag som Mörrum och Visby till hösten! Ska bli "spännande" 😆
Låst ämne

troja4evah: Fräscht att kalla folk för flickor i en nedsättande ton. Ser du ner på flickor för att ingen flicka vill ha dig kanske?
Låst ämne

Torines är GLAD 😀
ekonomin...ekonomin ekonomin...
money talks*
Låst ämne

snushane: Men flickor. Ni får ju vara glada för att ni fick en säsong i SHL iallafall 🤣🤣🤣
Låst ämne

Octagon: Gör en egen sida där du är admin och bestämmer reglerna över vad som får skrivas. Och vilken nivå det får vara på. Jag kanske blir medlem rent av..
Låst ämne

Kommer inte och lägga en krona mer på denna pajas kompis förening som totalt skiter i SPONSORES SUPPORTRARS krav om FÖRÄNDRINGAR PÅ TRÄNARSIDAN BÄST DU FLY FORT SOM FAN NUBBEN kom inte med pajas förklaringar när du sa målet var topp 10. Där i mot om klubben gör ett försök att hänga kvar med tränarbyte alla Brynäs då är jag redo och tror visa sponsorer stöttar i en liten del i alla fall i allsvenskan
Låst ämne

Lycka till i kvalet! Se till att slå ut DIF, för hela Sveriges (kanske inte Cmore experternas) skull! Ser er gärna i SHL även nästa säsong!
Låst ämne

hockeyärnice: Jag vet inte men jag tror inte hemmaplan/bortaplan kommer vara så avgörande faktiskt. Går emot allt förnuft, jag vet. Men jag har en känsla av att andra faktorer kommer avgöra
Låst ämne

DenRöda: VARFÖR byter man inte målvakt efter första , synd om JJ för ¤&¤¤
Låst ämne

Vad tror ni om kvalet mot djurgården, själv tror jag vi kommer åka på dyngstryk 4-1 i matcher
Hej hej Hockeyallsvenskan
Låst ämne

Nej, det är inte kämparglöden som är problemet hos Timrå IK denna säsong. Det är den HELT icke-existerande defensiven som förstör allt. Det finns inget tänk bakom det. Man tappar markering, styrspelet fungerar sällan och man flyttar upp backarna i offensiven som om dom vore wingbacks i fotboll. En felpassning i offensiv zon renderar i friläge för motståndarna..
Skit i att vinna sista 2 matcherna nu. Spela enbart försvar och träna på det inför kvalet. Varför ska det vara så svårt att få in det hövve på varenda en???
Låst ämne

2 matcher kvar, Färjestad borta och Rögle hemma och Djurgården har Frölunda borta och Oskarshamn borta. Hur många poäng behövs för att vi ska få hemmaplans fördelen mån tro? Skulle säga 4 poäng. Förstå vad viktigt det hade varit att starta hemma nästa lördag istället för på hovet..spyr av nervositet
Låst ämne

Förstår folks frustration men nu är det viktigare än någonsin att ge laget stöd. Vill se MÅNGA på kommande hemmamatcher. Om Nubben och Freddantmol kör oss i fördärvet låt dom falla på eget grepp, men dom och laget förtjänar vårat stöd till sista matchen. Spara riktiga motorsågen till efter kvalet, sen hoppas vi på det bästa eller om det inte går vägen att ansvariga inser sina begränsningar och att det blir storstädning i föreningen.
Låst ämne

Olle: Kom ihåg vår lilla devis att VI ÄR TIMRÅITER O VI GER ALLLLDRRRRIIIIGGGG UUUUUPPPP!!!!
RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT!!!! TIMRÅS STOLTA FUROR STÅR STADIGT NÄR DE STORMAR!!!!!
Låst ämne

för att vara i SHL
måste man UPP ett snäpp...
lyst AMATÖR över ALLt.....
ÄR de Stake i styrelse m.m
så får nubben..mfl söka sig andra jobb
Låst ämne

Olle:

Väcker dig på Lördag då. Då gäller det att du är på topp o fokuserad. Då börjar kvalet till SHL 2022-2023.
Låst ämne

Zäta75: ja vi spelade bra hemma
Låst ämne

Greven: nubben och co får lalla på bäst dom vill i allsvenskan. Det finns en gräns för hur mycket tid, energi och pengar man kan lägga på ett sportintresse.

Väck mig när vi kvalar till SHL igen.
Låst ämne

snushane: Ja det kanske är rätt väg för att hoppas på en rimlig nivå i arbetet i hockeysnacks haverikommission är väl för mycket att hoppas på.
Låst ämne

Octagon: nähä..då vet jag. Men om du stör dig så förbannat på vad som skrivs här om folks olika åsikter tycker jag du ska logga ut härifrån för gott.
Låst ämne

mikenomad: Känner mig tom och besviken. Vi hade en ny chans att etablera oss i SHL och tar den inte. Besviken på alla gamla stjärnor som snackar och snackar om att komma tillbaka och hjälpa klubben. Har vi någonsin haft en återvändare?
Låst ämne

superfalle: Nubben är Timrå IK? Men snälla du, ställ ner Vodka flaskan. Som en annan skrev "Ingen är större än klubben."

Nubben hit och Nubben dit. Nubben sa att vi skulle ligga högt, när förlusterna rullade in gjorde han fan inget.

"Men han värvade ju Åberg" och? Han värvade Åberg men behöll samma tränare som inte kan ett piss om SHL, han behöll en "Analytiker" som inte ens kan analysera spelet, han behöll bedrövliga dyra spelare som Alvarez.

Jag var tvungen att kolla på matcher där Paigin spelade. Och det var fan i mig en stor jävla skillnad. "Aa men han spelade i ett lag med bättre spelare." Joo men sättet han rörde sig på och hur han betedde sig var totalt olikt från vad han gör nu på isen, detsamma gäller Åberg.

Jag har sagt det förut, men kommer såklart säga det igen. Denna jävla tränartrojka kan fan i mig förstöra vilka jävla spelare som helst.
Låst ämne

Octagon: Det som kan avgöra kvalet är hemmafördelen. Det bör vara en fördel att börja hemma och helst vinna den matchen. Fullsatt arena ger tryck och vi är väldigt starka hemma. Det räcker med 1p till om Djurgården förlorar sina två sista svåra matcher. Kan gå...kämpa!

Det som talar för oss mot Djurgården är att de flesta djurgårdare tror att de ska vinna enkelt mot oss. De har större press på sig.

"Den som ger upp förlåter jag aldrig!"
Låst ämne

...dags o tänka nytt o fräscht
avdankade...spelare..tränare o sportchef
måste BORT....
Låst ämne

snushane: Inte direkt. Jag är varken familj eller nedskiten. Inte heller tar jag åt mig eftersom jag inte på ngt sätt företräder föreningen. Dessutom är din kritik på sådan nivå att den varken går att bemöta eller ta åt dig av.

Däremot blir jag ganska trött på de som kritiserar blint. Kan vara läge att bli lite konstruktiv istället för att bara spy ut olika former av angrepp på personer utan att ha ngn som helst insyn.

Jag är också förbannad och besviken på att vi riskerar att åka ut men jag skulle inte inbilla mig att jag vet ngt om olika personers kompetens när jag inte har ngn insyn.
Låst ämne

superfalle: Vad tycker du Nubben uträttat på SHL-nivå sedan 2008?
Låst ämne

superfalle: "Nubben är Timrå ik"

Det är just det som är det stora problemet att en person är viktigare än hela föreningen. Unikt i SHL och en räddningsplanka för inkompetenta tränare.
Låst ämne

superfalle: Är inte det vi är less på utan att han var bombsäker på slutspel och att man låtit allt rulla på. Vi alla förstår att Nubben hade sämst förutsättningar av alla sportchefer i Shl både tidsmässigt och pengamässigt men att man låter det rulla på hela säsongen och framförallt att man inte gör ett skit när vi torskar 12 raka matcher..
Låst ämne

Barkborren: Andra lag klarar av att backchecka med 3 spelare(där forwards hjälper till) men inte Timrå. Klart man måste sätta press, annars ser det ut som vi spelar boxplay hela matchen i egen zon och det provade vi i början av säsongen med uteblivet resultat. Summa summarum vi har får långsamma backar och för oengagerade forwards som inte ger understöd.
Låst ämne

« · 2312542 · »