Fast du hade ju rätt i att de hette Färjestad bollklubb. Men det var som jag förstår det för att de grundades med bandy och fotboll i åtanke. Sedan, likt Rögle, kom ishockeyn in efter ett tag. I och för sig började väll inte Timrå IK med ishockey först heller?
" bar mofftak 18x20-logogrm.jpg · 2022-12-02 20:13 Pinaceae: Försäkringskassan betalar ut 30 780:- från dag 14, Timrå täcker upp till 90% av lönen från det. Från dag 90 kliver andra försäkringar in och täcker upp till 90%.
Så några några pengar över på grund av skadan finns inte direkt. " Kan bli en besparing på mer än 40 000 kronor i månaden redan från dag 14.
Från dag 90 kostar han inte Timrå något. Så det är inte helt katastrofalt att ha skrivit kontraktet.
jhnd91: Herregud, som befarat. Kan man vara mer otyrsdrabbad av skador än Wedda? Som jag sagt, det där dyra långa kontraktet kan belasta Timrå rätt hårt i slutändan om Wedda bara kommer spela max halva säsongerna.
jhnd91: nattsvart med Wedin som befarat. Tycker väldigt synd om honom, speciellt nu när han kommit igång. Hoppas det stannar med 2 veckor på Lyytinen. Nu får juniorerna steppa upp!
Rip Kirby: Men helt klart måste vi visa mer bollar än dom i eftermiddag om vi ska lyckas lugga dom på en poäng eller årminstone häng på poäng. Imponerande hur dom vann uttråkningskampen mot uttråkningsmästarna och hyperdisciplinära Väcksjö i torsdags. Noll noll efter 60. Noll noll efter förlängningen. Men sen avslutades tillställningen med målfyrverkeri i straffarna, ett noll.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.