1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591405 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07

« · 2441509 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Ska vi kanske kika lite på eventuell förstärkning på forward sidan nu när vi tappat en ganska bra kugge?
Låst ämne

Mappe: Jag tänkte kika upp nått nummer jag kan ringa för att få svar nu på måndag. Men kanske ska maila också.
Låst ämne

Varit upptagen med barnbarn, och såg matchen nu i efterhand! Har heller inte läst allt som skrivits! Men visst tappade vi fart på grund av alla utvisningar. Sen så var ju en del så man bara ville grina! Men FBK åkte också på nån tveksam. Men domarna ska väl inte vara huvudpersonerna i en match! Att verka men inte synas, det måste väl vara det första dom lär sig! Nu går vi för topp sex, än har jag inte sett något lag som vi inte kan slå!
Låst ämne

DenRöda: Det sjukaste är ju att varje match har en 5 mot 3-situation där den senare av utvisningarna är ett skämt. Alltså fattar inte den här duon hur jävla drastiskt en sån spelform är? Jag hade utläggningar i Luleåboken om detta efter matchen i torsdags. 2 man mindre i över minuten måste statistiskt vara bättre målchans än straff. Idag pudla han iaf i TV, men bevisar bara att han inte drar sig för att vända på matcher utan att ha koll på situationen.

FBK:arna mantrar på att det var starkt av dem att vända denna match. Att vi är hysteriska med mindervärdeskomplex. Jag hatar världen.
Låst ämne

DenRöda: Nu har jag i alla fall mailat nån Jakob på riksidrottsförbundet och påtalat att matchen måste varit fixad från Claesson & Co. Han får göra dina egna slutsatser. Inga förhoppningar att de tittar närmare på det, men i den bästa av världar kanske vi slipper ”speltorsken” som ansvarig nästa match eller så…
Låst ämne

297: Håller lite med dig, tacklingen som jag ser det är korrekt men det finns alltid en risk, situationen var inte direkt akut heller så dumt att ta den risken. Problemet är om han inte gjort den och det blivit mål ändå så skulle han fått skit för det. Men jag tror andra alternativet varit bättre.
Låst ämne

kulltorp: nu är det första matchen sedan sjukdom som Svensson spelar och jag tycker han gör en outstanding match fram till hjärnsläppet (som inte är game). Han ska skämmas som en hund efter det han gjorde. 2 min kvar och matchen ska stängas, då ska han proppa en jävel på blå helt i onödan. Tycker han borde ha slipat bort den här typen av misstag genom åren men det där håller inte måttet.
Låst ämne

kulltorp: kunde varit värre om vi låg på plats 12 eller 13 i tabellen. Han klarar sig.
Låst ämne

9908: Jag skänker en tanke till stackars Per Svensson. Otroligt Timråhjärta som älskar att spela hockey på elitnivå i sin senare del av hockeylivet. Ett stort Timråhjärta.
Så åker han på en felaktig tvåa sen en femma som är horribel.
Sänker sitt lag.
Undrar hur han mår.

Ge karln ett Tifo som tröst i nästa hemmamatch
Låst ämne

DJ Hemp: betryggande att se dig här igen, stanna kvar 👍
Låst ämne

vonDöbeln: Per Claesson har bara dömt 3 matcher vi spelat denna säsong. Samtliga förluster. Senaste matcherna vi spelat dessutom. Växjö, Luleå och nu Färjestad. Vad har alla dessa matcher gemensamt? Helt värdelös domarnivå. Sjukaste man varit med om någonsin. Om SHLs domarbas är vettiga och har något innanför sitt pannben, så kommer inte Claesson att döma några fler Timrå-matcher denna säsong. För hans säkerhet.
Låst ämne

mikenomad: Men håller med dig också.
Just nu har det mest kokat, imorn kommer jag nog tänka mer sansat ändå. Spelet vi visade upp idag var det bästa jag sett denna säsong, möjligtvis matchen mot Rögle hemma med.

Man kan se det så här.
Vi har 4 poäng ner för att missa topp 6, eller så har vi 4 poäng tillgodo som Rögle måste jaga ikapp och att vi faktiskt också har häng uppåt till FBK till exempel.
Lika med, är glaset halvtomt eller halvfullt.

Upp till bevis på torsdag. Då gäller det att vara påkopplade och bevisa att vi är ett topp 6 lag att räkna med!
Kan vi spela som idag så skall Rögle behlva göra en riktigt bra match i allafall!
Låst ämne

Kunde inte se matchen på grund av jobb och utebliven streaming. Men har läst igenom alla inlägg. Gör ont som mycket annat givetvis. Tror på det mesta som skrivs. Självklart måste vi ha blivit bortdömda och därför är jag glad att man slapp se eländet och bli lika förbannad även jag. Utah att ha sett vad som hände hade man på känn att det skulle sluta precis så här. En sen kvittering och ett negativt avgörande i OT. Så jävla förutsägbart. Bra i alla fall med alla dessa reaktioner. Vi måste stå upp mot orättvisorna och inte låta dem gå obemärkt förbi. Hoppas och antar att vi fixar topp 6 ändå. Men nu känns det bara tungt - jävligt tungt.
Låst ämne

Synct: Det är väl dock inte alls en orimlig hållning. Tycker inte heller att han tvunget dyker, men däremot är det ju solklart att det inte är utvisning.

Precis som det var solklart inte utvisning i stort sett ALLA andra gånger vi fick besöka botbänken idag.

Ja. Jag kokar fortfarande och sitter och uppdaterar SAMTLIGA webbplatser som har med hockey att göra för i väntan på besked att Claesson stängts av från hockeydömande
Låst ämne

mikenomad: ”mål” är en sak. ”Rimlig uppskattning” är en annan. Målet bör vara att vinna serien. Rimligtvis bör vi landa någonstans i mitten men med tanke på vissa faktorer som tex. vår tunna backuppsättning och vår obefintliga erfarenhet av framgång på den här nivån så tror jag vi lutar åt den nedre delen av halvan snarare än den övre.

Sen tycker jag inte att det är nån gammal ”timråångest” som dominerar här ikväll. Vi dominerar matchen och blir rånade på 3 poäng.
Låst ämne

Synct: Haha så läser man Twitter och så går man igång igen av trångsynta FBK supportrar som tycker Mitell gör en sån grym taktisk match idag och gör narr av uppspelta Tinråsupportrar.

Javisst, Mitells bästa insats idag var sedelbunten han lämnade över till domarkvartetten vid första periodpausen.
Låst ämne

Mosjön85: Det är extremt anmärkningsvärt att domaren står och försvarar Lindqvist sådär jävla hårt i TV med att säga att det absolut inte var en diving, utan ett felskär.
Låst ämne

297: Jag fattar att det är gammal hederlig Timrå-ångest som regerar här men jag tycker det är dags att vi och hela föreningen steppar upp även i självbild nu. Titta för FAN uppåt och inte nedåt! Inte konstigt att de med lite vinnarkultur inte tar oss på allvar, vi är så sjukt ovana att ställa krav högre än "klara oss kvar". Jag tycker topp 6 är ett helt självklart mål i nuläget. Topp 10 ska inte ens vara en diskussion, missa det ska vara lika med fiasko
Låst ämne

Mappe: Det var samma mot Växjö också. 5mot3 i början av 3e. Där tappade vi allt också.
Låst ämne

Jag finner knappt ord idag.. Zebrorna gav poängen till FBK. Det råder utom all tvivel! Grabbarna gör ju en kanonmatch!
Säga att hanzel var fel straffskytt är ren bullshit, målvakten är helt borta och han lägger klubban på pucken istället för 1cm bakom, marginalerna alltså...! Fortsätter vi men denna attityd och detta spel framöver kommer vi definitivt vinna mer än vi förlorar. Vi är för faan bättre än FBK, 2 av 3 matcher!! Tar vi oss till slutspel tror jag INGET lag vill möta oss. Snacka om att vi är bra när alla chippar in, oavsett laguppställning ❤️
Låst ämne

Det här kommer bara stärka Timrå inför framtiden! Skönt att även domaren erkände sitt misstag. Att misstaget ska leda till 5 mot 3 är bedrövligt. Men att Lindqvist tappade skäret? Här ska vi se en anmälan för diving och böter.
Låst ämne

297: Ja håller med där. Avståndet neråt har snabbt ätits upp. Vinst på torsdag är nästan ett måste.
Låst ämne

9908: Jag förstår att du skriver. Vi är många som måste få ur oss våra känslor av orättvisa och framförallt vanmakt. Det känns bara så jävla ruttet. Vi gjorde allt rätt. Trots manfall, var vi det klart bättre laget. Energi och spelglädje, påhejade av bl a västra stå. En perfekt genomförd match egentligen, framförallt den första perioden… The big red machine!.. Fbk var körda, utklassade… sen kom Claesson på att han hade X2 på matchen… Ridå…
Låst ämne

Zäta75: Enligt vissa här inne är det ju bara serielunk och det kommer att lösa sig för att vi är ett givet topp 6-lag. Nä vi kommer få slåss om topp 10, just därför känns såna här rån som idag och dåliga prestationer som mot Luleå senast som jävligt onödiga poängtapp.
Låst ämne

9908: Exakt så kände jag också under matchen. Jag var rätt säker på att blir det inte mycket utvisningar etc som förstör matchen så vinner Timrå. Vi var så överlägsna och vann alla dueller etta på puckarna. Nu kliver domarna in och vänder matchen det spyr jag också på. Speciellt då det var mycket tvivelaktiga situationer som blev matchavgörande.
Låst ämne

297: Såg just i tabellen att Oskarshamn och Linköping bara är 5p efter oss. Vi får nog inte förlora alltför ofta framöver då är vi under strecket snabbt. Det blir en nyckenmatch hemma mot Rögle på torsdag enligt mig. Sedan blir det tuffa matcher med bl.a Skellefteå borta.

Det blir inte lätt att nå slutspel med jag hoppas innerligt på det då det var sålänge sen vi fick se det i Timrå och det skulle betyda mycket för hela bygden och alla som håller på Timrå IK.
Låst ämne

Zäta75: Vi kör ju över Färjestad med nuvarande femmor. Vi körde (i princip) över Luleå med. Hade Wedin varit tillbaka i morgon hade det varit bättre att placera honom i en tredjelina bara för att se hur långt nuvarande formationer kan räcka.
Låst ämne

9908: Lite fortsättning: Kan ni förstå att detta också hände på VÅR HEMMAPLAN. Alltså fatta hur jävla maktlösa vi är inför detta? Det fanns EN sak som kunde vända matchen efter första perioden, det var att domarna, i en ganska snäll match, från ingenstans skulle börja blåsa sönder den. Och de gjorde de, av de grövsta. Det som utspelar sig är sån skänk till FBK att de två vidriga zebrorna fan måste stått i deras omklädningsrum hela pausen för att tillsammans kunna regissera detta. Som Timrå spelade i första, och som de visade i resten av matchen i 5 mot 5, så fanns det inte på kartan att detta skulle vändas. Förutom om någon annan än spelarna la sig i då.

Domare är till för att få matcherna att flyta på. För att motverka spelförstörningar. Reflektera en stund hur olidligt parodiserat det är när de gör exakt raka motsatsen. De skapar frustration, spelstopp, obalans och orättvisor. Det är som att brandvarnare skulle börja skapa bränder. Göra exakt de som de inte är till för.

Fy fan vad jag lider med spelarna som egentligen förtjänar att hyllas efter deras otroligt fina insats. Allt det dog. Den avsky jag känner mot dessa herrar i randigt hoppas jag aldrig att jag känner för någon annan.
Låst ämne

297: Ni andra tycker väl också att det är en nobrainer att fortsätta med de kedjorna man körde med idag antar jag? Det är jag iaf rätt säker på att man gör. Alltså Halloran med EP och Lander och Dahlen i andra.
Låst ämne

mikenomad: spela dom som är het! Eller spela nån som gjorde mål senast för 7 matcher sedan? Fucking coaching 101.
Låst ämne

297: Hanzl och EP är normalt våra bästa straffskyttar. Men Hanzl känns lättläst. Alla målvakter borde veta att han försöker lyfta backhand.

Denna gång borde man nog valt någon som var hetare i matchen typ Dahlen eller Lander, men det är lätt att vara efterklok.

Hade velat se en straff med fart iaf. Nu kändes det som att det blir en miss när han åkte långsamt och i en stor krok. Jag föredrar alltid full fart på skridskorna vid straffar.
Låst ämne

297: Nä det har han inte men Dahlén hade varit ett ännu sämre alternativ. Jonte är kass på straffar. Vettefan om det är tiden han ges eller vad men han är sannerligen ingen straffskytt. Han jobbar på instinkt, är som bäst när tidsmarginalerna är som minst
Låst ämne

The great one: Släng fram statistik på att Hanzl har ”satt i princip alla” straffar. Det har han nämligen inte gjort.
Låst ämne

9908: Fint sammanfattat av vad många av oss känner nu…
Låst ämne

Mappe: Det blir Malmö mot Brynäs i kval som jag skrivit om ett tag nu. Rätt säker på det. HV kan det också bli istället för Brynäs men tror att de lyfter sig.

Hoppas Malmö åker ur då jag inte vill ha långa bortaresor. Gävle ligger närmare och hockey skall spelas i Norrland (även om Gävle ligger på gränsen vid Dalälven).
Låst ämne

Har så svårt att se när min hockeyglädje kommer återvända efter det här. Vi alla såg vad som hände, jag tror t.o.m. FBK-arna skrattar innerst inne. Men det kommer de aldrig erkänna. Så är vi tillbaka i detta samma maktlösa dravel:
-Det är vi/Timrå som fokuserar på fel saker.
-Domaren gjorde fel åt bägge håll.
-Svenssons tackling KAN tolkas på det här sättet faktiskt faktiskt så de gjorde inte direkt fel hihi.
-Men åh han bad ju om ursäkt när han tog en 5 mot 3 för filmning, sluta gråta.
-Domarna tar ju alltid utvisning när någon passar bort pucken med handen för delay of game, så det blir 5 mot 3.

Vi kommer aldrig någonstans. Tack Dahlén, Ante och Anton som sätter ner foten. Men det kommer ju aldrig räcka någonstans. Det var så pass stora avgörande skeenden med domaren inblandad, att situationerna med Hartmann och Hanzl där de blev utvisade inte ens pratas om. Och nej, man kan inte bryta ner allt till nanopartiklar. Men hela skådespelet i andra är, på fullt jävla allvar, det mest bisarra jag beskådat. Och det gör ont i mig att detta återigen kommer sopas under mattan. Det är ju vi som är dåliga förlorare.

Jag önskar att jag hade mindsetet att bara vända blad. Men detta skrämmer mig så djupt. Att en sån här domarinsats kommer vara bortglömd typ imorgon av alla förutom kanske oss timråiter. Claesson/Wedin kommer inte få några som helst konsekvenser. Färjestad har sina 2p till skänks. Cmore-studion lägger sig platt och ifrågasätter nada (den enda som kan lacka ur är Wikegård men det gör han ju bara som röst åt storlagen som ni säkert vet).

Nej, vi ska bara finna oss i att det är så här. Ett rättskipande som man bara föreställer sig kan hända i Ryssland får vi köpa, för det är vi som är enögda. Alltså det här med att tysta genom att hysteristämpla är också något som totalt dränerar mig av hopplöshet.

Som ni märker på inlägget så är det totalt osammanhängande. Vet inte om jag ens är förståelig. Tror på riktigt jag fått en mindre blödning. Jag känner sådan sorg för allt jag ovan skrivit.

Men absolut, ”sLuTa FokUsErA pÅ dOmaRnA eMpA”. Far åt helvete allt. På riktigt.
Låst ämne

297:Nåt helt annat. Oskarshamns sportchef är fan Nubben 2002 2.0. De klarar sig nog kvar i år med. Tråkigt, men jävlig imponerande…
Låst ämne

Sputnik: Jag förstår. Men du får leta länge (inte lika länge som fittdomaren idag med blindkäpp) för att hitta något liknande.
Låst ämne

jens_88: Jag håller med. Det är fruktansvärt onödigt att ens ge domarna chansen att ta en utvisning i det läget vi befinner oss i.
Låst ämne

The great one: Dahlén har gjort 6 mål sedan Hanzl gjorde sitt senaste, mot leksand. Hanzl är en riktigt bra spelare men Dahlén skulle lagt den straffen. Han hade gått på skott, han hade redan prickskjutit in en puck i krysset i den här matchen.
Låst ämne

roger_sundsvall: jo samma jävel. :)
Låst ämne

Måste få ventilera en sak nu när man lugnat ned sig lite.
Svenssons tackling är inte ens en tvåa, det är en bra höfttackling, men varför gör man den när de är 2,5 minut kvar?
Man ger verkligen domarna chansen att påverka där när han istället kunnat hantera situationen annorlunda
Låst ämne

russkiy medved blyat: vad syftar du på?
Låst ämne

9386: Oh du store alfahanne. Kan du inte skjuta några ekorrar, dricka lite mer hembränt, meka med fyrhjulingen eller putsa på något i din fina villavagn. Stör mig inte mer med ditt hjärndöda dravel. Tack!
Låst ämne

297: Hanzl har 2 varianter(minst) Dahlén har sin patenterade backhand som han drar 9ggr av 10.
😅
Låst ämne

Sputnik: Helt ärligt fortsätter vi ha denna form och är skadefria tror jag inte något lag vill möta oss i slutspel om vi nu går dit. Ska vara Växjö och Skellefteå då.
Låst ämne

297: moget skrivet för en vuxen person. Men det är väll hela grejen med hockeysnack. Man är anonym och kan skriva hur fan som helst. Du är grym Olle❤️
Låst ämne

297:

Dahlén har väl missat 4 raka straffar eller något. Hanzl har väl satt alla i princip. Givet val.
Låst ämne

Synct: Inte i en match där Dahlén redan gjort två mål! Hanzl har ett move. Finta vänster, dra långt ut till höger på backhand och upp i nättaket. Det här borde alla målvakter redan veta om. Men för i helvete, SPELA DOM SOM ÄR HETA. Man såg i dahlens ögon i hela matchen att han var het. Till och med när han tog ett slagskott i kontring från vänster kant, långt utanför tekningscirklarna så håller han på att skjuta hål på plocken på målvakten.
Låst ämne

Mappe: Som det har visat sig gång efter gång, inte bara Timrå så är det jäkligt vanskligt att spela på det sättet, jag förstår att det är lätt hänt men...
Låst ämne

« · 2441509 · »