HKN: Nåja, de var rätt prisade förra matchen, i allafall Forsmark. Man får leva med att dalarna kommer komma på ynglingarna. Vi får vara ödmjuka inför att de skulle fått bättre förutsättningar av att ha mer rutinerade spelare brevid sig en del ggr. Speciellt mot ett lag som FBK.
Hahl Bundy 2.0: Jag menar det, med en första line i form så hade vi haft 3-4 mål i första. Som sagt, FBK bjuder inte på en till period av detta usla slag. Jag tippar 1-5, och FBK gör sin sämsta match för i år.
Blir dödligt less när det blir så här! Vi är så oerhört ineffektiva. Vi har inte råd med det. Domarna ger FBK en biljett in o det kommer vi att få äta upp. Färjestad gör inte en sån här dålig period igen.
Kerstin_k: Kan ju tycka att man inte ska spela Edfelt i BP som vi gjorde nu. När vi vet hur starka FBK är i PP så kanske vi ska mönstra Svensson och Lyttinen kanske?
UbbeNils: Fortsätt att pressa Fbk högt och lägg mycket på mål. Deras målis är inte den bästa känns det som. Förhoppningsvis får vi utdelning. Vi kunde ha haft 3-0 efter första
Kerstin_k: Ja som man sagt och befarat. Förstaårsseniorerna kommer blanda och ge. Mot lag som FBK så smäller det direkt vid såna här juniormisstag, tyvärr. Sånna här matcher hade vi behövt Didde och Erixons fysik kring egen kasse. Rindell har det inte heller allt för lätt alla gånger.
Får man gissa så Juolevi lär lasta rätt mycket istid framöver.
Woody: Det här med att mönstra juniorer är verkligen kostsamt. Inte för att dom på något sätt är dåliga utan för att dom är just juniorer. Forsmarks uppspel, Melanders fasthållning (billig nå jävulskt) och Edfeldts spel framför egen kasse har resulterat i mål i arslet. Orutinen lyser igenom, trots att dom gör det bra utifrån förutsättningarna.
Sjukt orättvist att Timrå endast gjort ett mål medan Färjestad och domarna gjort två. Totalt ovärdigt.
Zäta75: Grejen är att det spelar ingen roll om äcklet plockar fram någon jävla kompensation. Nu gör de som de alltid gör till fördel för dessa jävla lag. Timrå har momenten, mycket bättre över hela isen, chanser som viner hej vilt.
Det finns 3-4 chanser att plocka en FBK utvisning. Han sätter ribban efter att inte göra det. Ok. Då vet vi. Men likt förbannat, hittar han en total jävla icke-situation. Efter att de med sin nivå meddelat att ”jag kommer inte ta några enkla utvisningar. FBK får en gratisbiljett in i matchen och tar ledningen, när de inte ens ska ha ett X spelmässigt.
Och så här är det alltid. Från klar bli himmel, ger man detta till skänks till lag som FBK. Vi kanske får en kompensation, men då ska vi jaga i uppförsbacke. När vi egentligen hade momentum för ledning. Och samma visa upprepar sig dussintals gånger per säsong för FBK och deras premierade gelikar.
Rallarn: Nä men det är ju såhär. Vi spelar offensivt för en 3-0 period, men misstag och en domartabbe ger oss 1-2. Det blir för enkelt. FBK är ju kass egentligen. Har sett dem i ngr matcher i år och nu i första är de kassa. Om de steppar upp till normal nivå så är vi helt chanslösa. Tråkigt när de ger oss chansen att rycka i första. Vi måste bli EFFEKTIVARE!!!! Röv…
kulltorp: Vi har gjort en väldigt bra förstaperiod, men gudarna är emot oss. Jag hatar verkligen bakåtpass i egen zon och den här gången var det verkligen en idiotgrej av Forsmark. JFK och jag är helt överens om att det var feldömd utvisning och det straffade sig direkt.
Ahpl: Johansson hade nog antagligen inte släppt retur på Fbks 2-1 mål. Och starkare backar hade fått bort returen. Vi är bättre än Fbk i 1a och de vet de också. Fbk får för lätta mål
Ahpl: Klassiskt Färjestad! Oj, nu leder de inte med 3-4 mål så det får vi lösa på något sätt genom att dra en utvisning ur röven. Fan ta de jävla pissluffarna! Så sjukt orättvist. Och varenda jävla gång!
Vi får vara ödmjuka inför att de skulle fått bättre förutsättningar av att ha mer rutinerade spelare brevid sig en del ggr. Speciellt mot ett lag som FBK.