1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 593157 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

RocknRolf2: Som Nylander menar du? Han visste vi ju vad vi fick av eller hur? Fan sämre än Jeppe och Starkov t om.

Hur vet man att man hittar en bra sportchef då? Finns väl inget som säger att bara för att man vrit i IFSH så är man oduglig. I stort sett samtliga klubbar har väl en gammal spelare på denna position och vissa är väl mer framgångsrika än andra.

Lill-strimma: Käka puck??
Dom kan ju inte, dom är ju tandlösa. :)

The Fat Bastard: Fel.

Timrå IK VAR dom bästa!
Vi ät Timrå och vi har NU gett upp!

T T: Nä, varför scouta eller bry sig om sådana oväsentligheter som att killen inte spelat på högre nivå än halvkorpen trots sin ålder när han är DRAFTAD?! Två-årskontrakt, ögonaböj!

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Vad trög du är. Om man blir draftad av Detroit och värvad av TIK så är det många som tror och hoppas.

Efter att besvikelsen och ångesten lagt sig och jag tänker tillbaka på gårdagen tycker jag att Timrå under långa stunder spelar riktigt bra.
Många fina anfall där ett bättre självförtoroende garnaterat hade blivet fler mål.
Hade Lander och MPS varit med i laget tror jag vi fixat tre poäng mot ett desperat FBK.
Limpan borde täppt till bättre kanske skulle Åke fått chansen.
Vi är där vi är i tabellen och även om vi kommer in i en bra trend och radar upp segerar så lär vi ligga där vi ligger.
Nu är det upp till oss supportrar att göra allt för att ge laget och föreningen possitiv bost resten av grundserien. Om vi vill se elitseriehockey nästa år så är det bara.
Från och med nu önskar jag att vi alla slutar gnälla här i gästboken och i övirgt runt laget och biter ihop och visar att.

VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP.
Kom igen nu ! Man ur huset ! Bjud med kompisar som inte brukar gå på matcherna gör allt för att EON arena ska bli en helvetesgryta för motståndarna.
Vi ligger högt i rankingen om bästa publik och vi kan så mycket mera.
Med andra ord dags att ändra attityd och tänka possitivt.

TT: Och bespara mig jämförelser med Fabian Brunnström. Tack.

Redigerad kommentar

T T: Tokrolig du är. Om Jeppe var så het, varför har han aldrig spelat en enda juniorlandskamp och varför har han huserat i fuckin division 1 i bästa utvecklingsålder?  Det är tämligen unikt för någon som "många trodde och hoppades" på. Har jag fel?

Redigerad kommentar

Timrå IK (Linkan) värvade dåligt inför säsongen, vi "sparkade" några skapliga spelare i onödan och värvade 2-a klassens lirare med hyfsat höga löner i stället för en "Sjärncenter" som lyfter andra spelare och en riktig PP-Back, så enkelt tycker jag att det är.

Tränarfrågan behövs inte snackas om längre, resultatet talar för sej själv.

Timrå IK är dom bästa.

RocknRolf2: Nej, Jeppes utveckling blev inte  som många trodde och hoppades.

Kanske du skulle bli Europascout åt Detroit Red Wings i stället för den där sopan Andersson.

RTS: Haha dagens skämt. Hade den ens någon utsänd på matchen!

RTS: ST kan kyssa sig nånstans.

Hahl Bundy: Starkov får samma betyg som Piros och Sonnenberg i ST.

jonmannen: Ankan sa i C+ Målextra vid 3-3 målet, att det är en alldeles för stor miss av Starkov, han fick ta på sig målet.
Sånt ska inte få förekomma inte heller 3-4 målet som nån annan tabbade sig vid tyckte Ankan.

Vi är nu fast förankrade i botten o kommer att få slåss för att undvika KS.
Glöm slutspel, det lilla hoppet stendog igårkväll!

RocknRolf2:

Nygårds jämförde även Dennis Persson med att han var en "Niklas lidström typ"

Det var "nygges" värvning. Han hade stenkoll på honom sa han.

RocknRolf2: Aha, jag fick för mig att Jeppe varit med längre och anslöt när Nubben jobbade här. Men så var det inte.

Visst kan jag hålla med om att det sker fler missvärvningar i Timrå än i övriga lag just nu. Titta bara på årets lag. Hur många där vill man egentligen ha kvar nästa säsong? Det är en handfull spelare, inte mer.

Personligen har jag lagt ner den här säsongen. Jag går på matcherna för att jag olyckligtvis köpt ett årskort. Håller tummarna att vi inte spelar i AS nästa sässe. Hoppas att nästa års lag är bra mycket bättre och att föreningen har lärt sig ett och annat av den här säsongen.

Dennis Persson och Jeppe Samuelsson blev klara samtidigt.

- Dennis är en talangfull spelare som vi är övertygade om kommer att utvecklas i vår förening", säger Timrå IK:s sportchef Stefan Lindqvist.

-Jesper är en spelare för framtiden som vi tror mycket på. Han kan redan till hösten överraska oss alla, säger Stefan Lindqvist.

Bra! Då kör vi två-årskontrakt då. Det är inte driekt många av Linkans "talanger" som har fått nåt lyft här.

Kerstin_k: Jeppe värvades inför förra säsongen, då var Linkan vid rodret. En sak att man värvar utfyllnadsspelare, men en kille som är 20+ och aldrig ens har spelat i allsvenskan är det inte läge att krita 2-års direkt med. Lån någon?!

Missvärvningar görs hela tiden, men de senaste åren har det varit i högre utsträckning i Timrå än 90% av alla andra klubbar. För dåligt kunnande.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Fast Jeppe ligger väl inte på Linkans samvete va? Den värvningen ligger väl ändock på den helgonförklarade Nubbens bord, eller hur?

Missvärvningar görs hela tiden. Starkov fick nog sitt kontrakt på lönemässiga premisser och inte skicklighetsmässiga.

"Äh, va fan. Han kräver inte speciellt mycket i lön. Vi tar honom. Han duger till att spela nån minut per match."

jonmannen: Äh, Starkov och Jeppe är ju bra. Om man är ett bottenlag i allsvenskan alltså. Det är verkligen ett grymt öga för talang han har Lindqvist.

Frella: Ja, varför går Nevalainen in direkt i första backpar? Varför fick han spela lika mycket igår igen trots att han sög mot SSK? Challe är så hysteriskt jävla dålig, Elitseriens i särklass sämsta coach!

Alldeless innan 3-3 igår så ville Challe ha Sonnenberg istället för Starkov på isen, någonting drog ut på tiden och han fick inte göra bytet för domaren. Teken var i Timråszon, pucken vinns och transporteras ner i anfallszon. Starkov åker alldeless utanför avbytarbåset men istället för att hoppa in och byta in Sonnenberg så fortsätter han mot anfall. Sonnenberg blir märkbart irriterad och slår med klubban i sargen. FBK vinner pucken och i anfallet efter sitter 3-3.
Såg inte om Starkov gjorde någon miss där som ledde till målet men det är ett helt befängt beteende från hans sida. Vår för kvällen bästa spelare får inte komma in på isen i ett anfall i ett avgörande skede för att en flopp i fjärdelinen som mestadels värmer bänk har för stort ego och sätter jaget före laget och vill på något sätt hävda sig. Vekt av Starkov som jag inte alls vill se kvar i laget, dock inte enbart baserat på denna incident.

Ambroo: Bara i Timrå kan en allsvensk spelare, som suttit bänkad i SM-Liiga kliva in och spela 25 min per match. Vet inte ens om Nevalainen och Nylander kan räknas som utfyllnad. Känns som att de förstör lika mycket som de bidrar. Poängskörden hade inte direkt varit sämre om man sparat pengar och spelat Micha och t ex Huss istället och vi hade kanske haft lite mer pengar att värva nåt vettigt för kvar.

Var Modos dyngtorsk igår ett sätt att sätta press på ledningen likt GIFs läggmatch i Halmstad för några år sedan? Kan vara nåt för TIK att prova om inte annat, även om det inte finns ett vettigt namn på marknaden.

Måste iallafall ge Dagbladet en eloge till sina hockanalyser, sällan eller rättare sagt aldrig svävar dom iväg, utan klockrena analyser och är inte livrädd att skriva vad dom tycker. Det kan man väl inte direkt säga och den andra tidningen. Man får intrycket av att ST  inte vill stöta sig med någon och skriver därefter. Känns ofta en aningen naiva.

Dagbladet känns mera ärlig, Fredrik verkar också jäkligt kunnig,,..

Res er rödvita kamrater

Timråit H-sand: Håller med. Jag har suttit och tittat på reprisen och man fick ju ett hopp då Pärsineen gjorde 3-2 målet.

Men som tidigare är det fortfarande 11 min kvar och man har oron kryper då på en. Hur faan ska dom klara av det resterade tiden och få med sig 3 poäng i fortsättningen?

Går det inte att spela s.k "grishockey" av resterande tid och använda kroppen mer och käka puck. Framför allt ta spelaren istället för att stirra på puckjäv..n.

Nu är man så het o förbannad så blodtrycket är uppe i 800.

Herre varför?????

Ska det vara så svårt att kunna vinna och lämna arenan med "Korkea akustiset Head"

Blackbay: Syftade mest på Corso angående motivation för att göra det tydligt. Att brinna för uppgiften.

RED DEVILS: För att göra mig ännu mer tydlig menade jag självklart inte att det är tråkigt att Piros är bäste forward. Det som suger är att han känns så ensam.

Dax att yra sig till sängs känns det som.

Skarin: Piros är riktigt bra.... förläng med honom omgående.... i övrigt har många en hel del att bevisa.....

kulltorp: Håller med!
Jimmy Ölvestad - dagens hjälte!!!

kulltorp: Hehe, ömsesidigt! Har en minnesbild av att det plingade till i Rävgrytet, 3-2 till TIK, ajfan, där gick de om...Annat blev det! Status quo i absoluta botten ikväll. GODNATT JORD!

Skarin: tycker nog att han missat minst lika bra lägen tidigare .. han är otroligt vass på att bränna chanser . kanske elitseriens vassaste antisniper

zigge: Hynning är inte sämst faktiskt långt därifrån. Då kanske du förstår..

Innan jag loggar ur vill jag bara säga att det faktiskt finns ett glädjeämne..tom en dag som idag.

Modoförluster, speciellt en som idag, värmer faktiskt lite ändå, mitt i all bedrövelse...

kulltorp: Ni har Hynning, vi har Sondräll! Är det detta MoDO o TIK samarbetat om, ge de absolut sämsta så mycket speltid som möjligt?

RED DEVILS: Intressant information där.

Det är mycket som är tråkigt just nu, men en detalj som suger är att Piros återigen är bäste forward. Men oj så ensam han är. Dessutom känns det som att han är den forward som också tacklar mest.

Ooouuhh, där åkte Treotuben upp, godnatt allihopa!

Bitter jävla förlust. Vi hade hyffsat bra kontroll på matchen och så kommer de två målen från FBK. Det handlar om tur/flyt inte att TIK suger just i det momentet. Jag förstår att det finns många arga/bittra timrå-iter som skriver saker dom egentligen inte menar just en kväll som denna och jag är inte direkt jätteglad heller.

Med det sagt tycker jag inte att Timrå gör en dålig match så kan vi få tillbaka några fler spelare och börja ta lite 3 poängare så kommer sitationen se bättre ut.

Det var dock mindre bra att Gabriel Karlsson utgick, stuckad fot tror jag kommentatorn sade. Jag hoppas han kan vara tillbaka till Röglematchen om inte till på lördag.

Skarin: Det lustiga med Hynning är att han blir sämre och sämre men får större och större roll i Timrå..

BlackBay: Jag tycker inte han sett så motiverad ut överhuvudtaget.

Hur Hynning kunde missa den bästa chansen han haft på hela säsongen kommer vi nog aldrig få reda på.

Skarin: Jag var hemma hos honom o gjorde ett servicejobb den dag han var hemma o sjuk (täljematchen)... inte vet jag men tyckte dock inte han såg alltför sjuk ut då men vad vet jag?... antingen var han väl det eller också var han bara sjukligt less på att spela hockey i timrå med Hynning vid sin sida... han ser ju inte så motiverad ut på isen om man säger så.

kulltorp: Granath klart bättre än Styf som ju är mycket nostalgi men som blir allt långsammare i åkningen för varje år..nej Granath är otvivelaktigt bland de tre fyra bästa backarna..

Ambroo: Går att skriva en bok om den här situationen vi befinner oss i, men jag väljer att totalsåga Daniel Corso. Dock finns det väl åtminstone någon/några som diggar Corso skarpt. Det har man ju märkt. Jag har nog inte upplevt en sämre kanadensare när det gäller karaktär och attityd tillika fightingspirit. Han har knappt ett rätt idag. Han kör sitt race helt utan idéer och dräller med pucken minst elva gånger under matchen. Jag är duktigt trött på den här attitydslösa spelaren som ska vara våran förstacenter.

Men....... Han har ju gjort mest poäng iaf, den gode Corso.

orion:
Trots att det är tungt att säga så spelar TIK för närvarande som ett kvalserielag. Man har ingen som helst fart och fläkt som man haft som signum tidigare år, speciellt på hemmaplan. Finns dessutom så gott som noll självförtroende. Slutspel kan vi helt glömma. Kan vi undvika kvalserien så är det bra. Hamnar vi där så kan dessvärre allt hända!
Challes fel eller inte så kan man bara konstatera att nästa säsong så har vi en ny tränare! Förhoppningsvis då en tränare som tränar et elitserielag!

Ambroo: Han hade en liknande kommentar på Johan Andersson i Zätalogen i fjol då han sa "han är som en gammdiesel, startar alltid men det går inte speciellt fort"

RED DEVILS: Eh, så den rödsnokade travaren har alltså stått och dömt ut spelare på löpande band inför ett gäng sponsorer?

Hm, ordet avgå har sällan eller aldrig varit mer aktuellt då det gäller den mannen.

Redigerad kommentar

Mirakellaget Timrå IK:
Laget som spelar så uselt att till och med en fullständigt flintskallig får gråa hår...

kulltorp: Vi mår nog alla piss just nu... Tungt som f-n!

Presskonferensen kan ni se här (om ni orkar).

Laken:

Men man måste ha ett lag som håller!! Har man inte det tappar man intäkter nåt jävulskt och sponsorer drar åt sig öronen!! Och då man värvar förstärker man inte laget (frånsett Piros) utan man ska bara ha folk på isen!! Kunnandet vad det gäller hockeyn verkar obefinnligt!! Och vad jag vet så går firman Timrå IK ut på att spela hockey på elitnivå, vilket inte verkar vara ledningens mål!!!

Just nu mår jag så illa över mitt kära TIK att mina toaletter självspolar i stereo..

« · 1224039 · »