1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591453 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

« · 1324961 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken:

Problemet är att det inte finns nån struktur i både pp och 5 mot 5. Ingen spelidé hur man ska spela utan det får bli som det blir!!!!
Kommentera

Smokey:
Då säger Linkan upp sig och låter TJ se till att hela skutan går under och med sig själv på kommandobryggan.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag anser att vi inte kan dra någon slutsats alls ännu av tränarnas kompetens. Det har varit en alldeles sjösjuk säsong. Helt klart börjar minnet av premiärmatchen mot Frölunda att blekna. Men det är fortfarande spelarna som jag ställer mig jävligt tveksamma till. När det börjar bära emot så har ju våra tränare verkligen ingenting av karaktär att slänga in. Det är tomt på karaktärs-bänken. Jag tror inte man kan konstruera karaktärsspelare genom att skälla på dem från båset eller i periodpauserna heller. En klapp på ryggen eller ett par ummuntrande ord funkar nog inte heller på dessa killar.
Det enda språket dom förstår är stolpe-in. Blir det stolpe-ut är det "gamnacke-mode" som gäller.
Kommentera

liston:

Absolut
Kommentera

Nisse:
Lyft ett misstroendevotum och få iväg TJ.
Kommentera

ÖstrandsNisse:
Det är ju oerhört svårt att komma till snabba spelvändningar som det är tänkt då backarna antingen saknar spelsinne för att lägga en snabb och bra förstapass eller att de är för långsamma, det blir små ytor och stressat i mittzonen. Kolan är en jävla glidare alltså..

edit: Sen så fort man får pucken i powerplay så verkar det låsa sig i huvudet, man står helt still på skridskorna och letar pass istället för att röra sig och byta positioner osv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag missade första perioden p.g.a. att bildörrarna frysit fast.
Vi förlorar denna match i vårat USLA power-play. Så fantastiskt dåligt pp att det egentligen inte finns ord för det.
Jag tycker spelarna kämpar men med en total brist på självförtroende...
Vi skulle behöva få första målet! Eller ännu hellre en ledning med 2-3 mål så att vi får självförtroendet och energin tillbaka i laget.

Enda sättet att få tillbaka självförtroendet är att vinna matcher.
Enda sätter att vinna matcher är att kämpa ännu hådare.

Så enkelt är det.
Kommentera

Foyn: :-). Det måste man vara som Timrå-supporter. Annars plågar man bara sig själv ;-)
Kommentera

Knylan: Nä, ingen vet det. Med 10 backpar och 16 forwards så hade vi kanske kunnat hålla oss ovanför jobbiga streck? Hirschos oduglighet som bärande center lastar jag inte tränarna för. Skadorna vet jag inte om jag kan lasta tränarna för. Kanske.
Jag är helt säker på att det absolut sämsta ett lag i Timrås sits kan göra är att sparka tränarna. Det är inte gratis direkt. Dom ligger kvar med lön resten av säsongen eller hela kontraktet ut (beroende på konstruktion).
Återigen - vad ska tränarna göra när vi inte har i närheten av full trupp?
Kommentera

The Palm: Jag förstår din frustration. Men faktum kvarstår: vi har en alldeles för dålig trupp, som dessutom dränerats ytterligare med Corsos frånfälle och skador på betydelsefulla spelare. Men även om spelare kommer tillbaka så saknas det massor i det här laget.
Min förhoppning är att det löser sig fort som sjutton med Corso. För pengarna köper vi in två riktiga snipers som vet var målet står. Nu måste vi hitta spelare som har sinne för att göra mål eftersom laget saknar såna karaktärer.

Sedan ska du veta att jag var en av de lyckligaste när man gjort klart med Perra. Jag har älskat den mannen sedan...jag minns inte när. Men när han nöter på, med samma typ av spel, trots att det misslyckas gång efter annan så börjar jag att tveka. Han skulle helt klart kunna formera om i femmorna mer ofta, för att få till en förändring. Men alltför ofta kör han på, på samma sätt. Dessutom tycks laget sakna förmågan att tända om/till i matcher som är på väg att glida ur händerna. Där har tränaren/tränarna ett stort ansvar.
Och naturligtvis är inte läget optimalt för vårt tränarpar. Skador i massor, spelare som får sparken. Men sånt tillhör också vardagen. Sånt har en tränare betalt för att hantera. Men visst, det finns enklare saker att reda ut.
Kommentera

Timrå Icon: Fan om man kunde vara så positiv.
Kommentera

Olle: Men med tanke på förutsättningarna inför matchen så gör vi ändå en hyfsad match så länge vi orkar. Så fort vi krängt Corso the torso till Dynamo Allojta Mig29 så kan vi värva oss ur skiten. Det här tror jag går bra till slut

Redigerad kommentar

Kommentera

Återigen gör Timrå en bra 1a period, skapar en hel del chanser och får spela i numerärt överläge flertal ggr utan att göra mål.

Kommer ut period 2 som ett helt annat lag, och när man sedan får någon i baken så tappar man kämpalusten helt , likt ett korthus som faller ihop totalt.

Visst att man är kort om folk, och inte kan nöta på frenetiskt i 3 perioder, men f-n visa upp lite mer djävlar anamma och passion än vad man fick se idag!! Skrek mig uppriktigt hes på hur man åkte omkring som förlamade zoombies och inspekterade så att Fbk spelarna skötte sig på rätt sätt!

Fan värva nån elak tempamentsfull spelare nu som hatar att förlora!

Och lämna handväskorna hemma nästa gång tack!
Kommentera

The Palm: Ponera att vi hade haft 10 backpar och 16 forwards. Inte en skada. Hur hade det sett ut då? Vet någon det? Vet ens Perra det? Vad är egentligen hans intention?

Om några år kommer vi sitta i det här forumet och diskutera säsongen 10/11 och Per-Clas och vara konfunderade kring vad som egentligen hände? Perra har då helt försvunnit ur rampljuset och återgått till sitt civila arbete. Helgerna spenderar han i sin källare med furuväggar, FBK-vimplar och en rumstempererad Spendrups 33 cl av tyskt ursprung i handen. Nostalgiskt ser han tillbaks på en elittränarkarriär där han lurade alla att han var LEDAREN. Den där ledaren som kunde inspirera spelare till stordåd bara genom sin uppenbarelse. Men tiden kom ikapp honom. Folk började genomskåda bluffen.

Det kommer göras en film om Per-Erik Johnsson. Gör ingen annan den så ska jag göra den.

Kommentera

Jävligt jobbigt att vara förbannad hela tiden. Men va faan....I år kan mardrömmen bli sann mina vänner! Detta lag håller inte! Hirso måste utan tvekan vara den sämsta första center vi haft någonsin! Corso affären orkar jag inte kommentera.... Ock snälla Timrå klacken. Jag orkar faaaan inte med "Vi är Timrå å vi ger aldrig upp" längre...Snälla sluta
Kommentera

Chansningen gick inte hem!!

Målvakterna är nog bra men inte så bra att de kan rädda poäng. Åke skadad o Pitki o en junis är för tunnt. Den chansningen att värva en 3:e målis från Ilves på gamla meriter gick inte hem.

Starta med 12 fwds funkade inte heller.

Men jag tror att om man lyckas få in en eller två fwds som kan producera, vart man nu hittar några såna, så kan det vända. Skulle sedan en riktig pp back värvas då kan det bli bra, sen är det frågan om P o C kan vända detta och om de har förmågan. jag tror på en förändring i ledarskapet kanske Clabbe bör kompletteras eller ersättas med en ny röst typ Tjobba eller Ante Carlsson eller varför inte Robban Carlsson.

Innan 31 januari måste nåt ha hänt den saken är klar annars blir vi nog kvar i botten.
Corsoaffären måste lösas omg vilket den också verkar göra....
Juniorerna gör det bra dom har visat att dom räcker till.
Den där Högström i Sundsvall vore det nog idé att försöka få hit

5-3 o 5-4 måste ge utdelnig!!!

Det kan gå - jag ger inte upp - Modo torskade igen med full trupp!!??
Kommentera

Det skulle vara på sin plats med en förklaring till VARFÖR Corso fick sparken, särskilt med tanke på vad detta nu drabbar laget.
En förklaring till oss supportrar till varför laget skulle bli bättre utan honom. Kan det vara så illa att det var bara Perra som "inte gillade" Corso?
Kommentera

The Palm: Håller helt klart med i det....Vi saknar spets i varje lagdel, det kan vara skillnad på att gå till slutspel eller ramla ur!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Vi spelar med en massa juniorer, vi har många skapliga spelare skadade. Vi har sparkat det kanske vassaste anfallsvapnet vi hade utan att kunna ersätta honom och vi har "blivit av med" en oerhört rutinerad back med NHL-meriter. Jag tror inte ens Love Melander hade kunnat få ut mer av det här laget idag mot det här motståndet. Claes Eriksson var en ganska bra spelare, men det känns inte helt rätt att han skall behöva gå in och spela (för det är nämligen det enda somtränarna skulle kunna göra annorlunda). Det är SPELARE vi behöver - inte nya tränare!
Kommentera

Smokey: Det kunde man ju läsa mellan raderna i hans mailsvar tyckte jag, ett ganska empatilöst och mer av ett "håll käften, ni fattar ingenting och det är jag som bestämmer" ton i svaret.
Kommentera

Börjar kännas långsamt att komma in här och vara förbannad efter varje match för att man är så inställd på att gå till slutspel, man får bara inse att i år måste vi verkligen kämpa för att hålla oss kvar i den här serien och ha det som mål för att slippa bli så jävla besviken hela tiden.
Kommentera

Timrå Icon: Ja "en strålman" eller en nordamerikansk back som är van att skjuta ofta och mycket. Vi har folk på mål, vi har bara inte någon som avlossar skotten som man kan styra in baljor på.
Kommentera

Taurus: Precis, det är ju det vi påtalat här ända sedan vi började att få skador och de redan klassiska orden kom " vad är problemet , vi ligger ju trea" Vi har haft för tunn trupp från första omgången, spelarna har gått på knä, vi har blivit tröttare och tröttare och allt själförtroende har blivit bortblåst. Sedan vet inte jag om jag har helt fel i att skador kommer som ett brev på posten när man sysslar med eliidrott, bortsett från curling då kanske. Jag tycker inte Perra fått en ärlig chans i Timrå med denna tunna trupp. Det finns säkert många skäl till FBK valde samuelsson och inte Pärra som förstetränare, men vi var i vilket fall överlyckliga i våras när det blev klart.
Kommentera

Smokey:

Nä kan jag tänka mig
Kommentera

liston: Enligt rykten (halvsäkra källor) får/vågar inte Linkan lyfta ett finger innan TJ drar i hans snören...

Redigerad kommentar

Kommentera

Taurus: Hirschovits har handleder för en förstafemma men det bara måste vara något annat som inte klaffar där. Ikväll är det exempelvis han som bränner dom bästa målchanserna och har 4 skott på mål efter 12 minuter av första perioden. Som jag ser det så är det Murley eller Pikkarainen som ska ha dom skotten men på pass från honom. Att det blev så många avslut från Hirschovits är ju dock en tillfällighet också.
Kommentera

Nisse:

Kanske man ska bygga rätt från början med slantarna så slipper man den här skiten!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bara det att ta in en tredjemålis bredvid Åke är ju bra jobbat
Kommentera

Olle:

Blir lite besviken på Perra oxå. Hur kan man mata på med Hirsan i första då han inte bevisat ett dugg?????????????
Kommentera

liston: Jag håller med fullt ut att vi måste ha in spelare, men hur skulle Du göra om Du inte får pengar att handla för ? Råna banker ?
Kommentera

Pär: Då bör det bli billigare att entlediga Perra och Clabbe. Jag tycker inte att dessa herrar får ut max av det här laget. Jag förväntar mig mycket mer därifrån.
Kommentera

Taurus: Hirscho har bevisligen en hel del hockey i sin klubba men det knyter ju sig. Pikkarainen drar inte på sig tillräckligt mycket folk i den där femman. In med Murley i den kedjan och låt honom skjuta sig vettlös på hirschos pass. Sen skadar det väl inte att prova att sätta in Murley på blå i PP Perra? Något måste börja hända nu...
Kommentera

tungt tungt tung, fruktansvärt tungt.
Kommentera

Timrå Icon:
Precis, kort om folk och linkan har suttit med armarna i kors hela julen medans de andra lagen rustat. Sicken jävla pajas.
Kommentera

Timrå Icon: Vi behöver både en ny målis, en riktigt bra back och minst 1-2 forwards av klass, annars tror inte jag att detta lag överlever en kvalserie...Självklart måste ledningen i föreningen bytas ut så fort som möjligt, men innan det är försent!
Kommentera

Timrå Icon: Över 5000 före nedsläpp och parkeringshelvetet mycket bättre. Kan det vara så att TJ ändå firar?
Kommentera

Jaja. En intressant match. Så här ser det ut när ett lag i kris spelar. Ingenting med, allt emot. Och ett kollektivt självförtroende nere i skridskoskenorna.
Hualigen!

Trots allt är jag, som jag skrivit tidigare, nöjd med kämpainsatsen. Det är inte där det felas. Och det är det som gör det ännu jobbigare att bevittna. jag är inte förbannad utan enbart uppgiven. Det blir ett helvete att vända på denna skuta.

Klart är i a f att våra s k stjärnor måste sätta dom lägen dom trots allt skapar. Och att vi måste få tillbaka backar. Spelar vi Sonntag och Dahlroth på sex backar kan vi inte räkna med annat än att det kommer att kosta oss mål i arslet.

Kvalserien? Sure, babe. Men det ska fortfarande spelas om det. SSK, Modo och AIK borde inte se framtiden an med mer tillförsikt än vi. Så låt oss kämpa utav helvete. Kan vi inte bli bäst av dom bästa kan vi i a f ge oss fan på att bli bäst av dom sämsta.

Och jo: hockey är en skitsport!
Kommentera

Olle: Ja en Strålman....
Kommentera

Hirso är en mycket bra hockeyspelare, men någonting annat är fel i detta korthuset...

hur kan alla vara så grymt dåliga samtidigt i alla matcher, jag säger byt jämt med modo tänarduo mot tränarduo, för challe har nog inte lång tid kvar...
Kommentera

Timrå Icon:

Dom ska vara glada att det är nån där över huvud taget
Kommentera

Timrå Icon: Plus alla jävla utvisningar, det blir inte lättare då.
Kommentera

Pär: Vi orkar bara i en period. Konditionen verkar vara kass. Men i och för sig är vi kort om folk också....
Kommentera

Timrå Icon: Jag tycker kolan har varit bra överlag. Problemet är bara att det inte är en sån typ av back vi behöver. Vi måste ha någon i pp som tar skott, som kan skjuta direktskott och som inte behöver 1-2 sekunder extra på sig. Det här har ju alla spelare insett att vi saknar, det är ju därför vi inte ens söker skott från blå i pp utan försöker spela runt.
Kommentera

MB: Härligt back-jobb där av Sonntag =)
Kommentera

Pär: Inte många kvar på läktaren nu
Kommentera

Timrå Icon: Ja tror att han prickade målet en gång! (Det är bra!)
Kommentera

Timrå Icon:

Karln är värvad som förstecenter men skulle ha problem i Allsvenskan. Starkt scoutat Linkan
Kommentera

Pär: Glöm inte Super-Sonntag.....
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Dom sitter bara och håller varandra om ryggen. In med folk utifrån som inte hör till La familia
Kommentera

Taurus: Hirso måste ju se dåligt....
Kommentera

Pär: Men Kolan var ändå ganska ok ikväll.
Kommentera

« · 1324961 · »