Hur skall Timrå IK klara sig i fortsättningen av serien? Ja, genom en omedelbar uppryckning och det redan i denna match. Fortsätter det som serien har inletts så kommer vi att hamna allt för långt efter för att ha en chans att komma till slutspel. Då blir resten av säsongen en lång och tråkig kamp för att behålla ES-platsen. En riktig uppryckning behövs, NU! JUST GO FOR IT!
T T: hehe "nackspärr"? Vad är det för jävla benskörhet i den här föreningen? AVGÅ MASSÖREN!!!!1
Vissa skador börjar nästan låta som när dom nördigaste ungarna försökte maska sig från att delta i gymnastiken på mellanstadiet :) "Jag kan inte vara med på brännbollen idag, jag har en blånagel"...
Ambroo: Tittar man på översikten på Ticnet så ser det faktiskt ut som det sålts en hel del biljetter till ikväll. Kul om det blir lite folk även om jag har svårt att se vad som skulle lockat tillbaka dom :)
Ambroo: Fan nån borde ju nappa direkt, jag har redan köpt mina biljetter men det e ju nästan gratis för att få se sitt älsklingslag leka hem 3p mot FBK!
Jaha Högström igen då, först uppspelet när han som vanligt kladdar på, sedan menlösheten framför mål, håller inte med backar som tror dom är bäst å agerar lojt.
RTS: tycker de är en ganska rolig match . mer fart . sen att timrå är nån klass sämre har ju inget med underhållnings värdet att göra . dom försöker ju i alla fall . inte som första 25 mot växjö eller hela frölundamatchen
superfalle: Tycker att det börjar bli lite löjligt hur folk klagar på TIK. De spelar ganska bra nu, men det räcker inte det heller. Folk vill se den propagandahockey laget visade upp med Pyörälä, Hahl och Pärssinen. Men vi har inte det spelarmaterialet nu. Tror att många behöver sänka sina förväntningar rejält för att inte bli gråhåriga i förtid.
hubbenorlen: Vi gör en helt ok match än så länge. Men det är en aning uddlöst framåt, vi har lite för många spelare som inte producerar. Titta t ex när Hagos är inne.
RocknRolf2: Jo, så är det ju. Hagos är ingen offensiv tillgång direkt. Och det är väl där vårt problem ligger. Vi har en offensiv center, två enbart defensiva och två som inte riktigt räcker till på den här nivån. Samtidigt stänger ju Färjestad till i boxen, så det är svårt att komma in på mål. Det blir samtidigt väldigt få mål i varje match i elitserien den här säsongen.
RocknRolf2: Tycker Vampola har varit ganska dålig. Han har mycket puck, dribblar och täcker puck. Men det tar ju så sjukt lång tid för honom att få i väg passningarna. Färjestad hinner ju samla sig.
Ja, genom en omedelbar uppryckning och det redan i denna match.
Fortsätter det som serien har inletts så kommer vi att hamna allt för långt efter för att ha en chans att komma till slutspel.
Då blir resten av säsongen en lång och tråkig kamp för att behålla ES-platsen.
En riktig uppryckning behövs, NU! JUST GO FOR IT!