söder över: Crippe ,,Crippe,, någon måste se att han har Fel långd.. fel vinkel på klubban .Någon måste hjälpa honom!!
eller låt honom få större blad på klubban typ som Lundström har
Hjälp karln.
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Jag pratade med Carlsson för ett par veckor sedan och han tyckte att Montén var kanon med en spelidé som han och laget trodde på fullt ut. Han sa även att "det finns alltid någon man stör sig på, men nu finns det ingen sån".
Det sista tolkar jag som om det inte finns några divalater hos spelarna utan de har till fullo anammat uppgiften att det är hårt jobb som gäller.
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Klockren kommentar. Hur reagerade herrrarna?
Nordgren är klass. Är mycket nöjd med honom även om jag tror att det kan lyfta lite till i produktionen framöver.
Rooster23: Satt några äldre herrar och ondade sig över Nordgren som de ansåg "tydligen" skulle vara så mycket bättre än han är. Slö på skridskorna, speldum, en riktig besvikelse...
Pojken som satt bredvid mig (som antagligen hört pappas muttrande) vände sig om till dessa herrar och sade: "-Ursäkta mig mina herrar, men ni har aldrig varit på hockey va?"
Skön pojk och alldeles rätt ute dessutom.
Blizzard: Å andra sidan gjorde han en del mål i KS på pass från Bremberg. Jag vill egentligen inte diskutera det här för jag gillar hur laget spelar och hur Friberg jobbar.
EDIT: Och jag säger inte att han skulle varit topp 5 i poängligan om han lirat med Nordgren men ett paer pinnar till bör det ha blivit.
Redigerad kommentar
Blizzard: Jag ställer mig frågan gång på gång: kan vi förvänta oss så mycket bättre spel av det här laget? Sett till spelamaterial ska vi ju ligga sist eller nästsist. Men Montén har funnit ett sätt att komponera samman det här laget på ett mycket bra vis. Nu krigar alla för varandra på ett sätt som gjort att jag inte missat en enda hemmamatch. Jag tycker det är uppriktigt sagt roligt att gå på hockey igen.
Jag går inte dit för att se en massa överbetalda saker som svänger omkring sådär snajsigt eller tuggar tandskydd helt otroligt coolt. Nu går jag på match för att jag får se ett krigande lag som vägrar vika ner sig och som känns mer och mer homogen ju längre säsongen lider. Nu längtar jag till nästa match i tron att vi vinner den. Vi har en tränare som har en klar spelidé som spelarna håller sig till obönhörligen.
Jag vet att vi kommer att kriga därnere, att vi kommer få det tufft att klara oss utan kval. Det kommer bli fight ända in i kaklet. Men, å andra sidan, så ska man inte på något sätt räkna bort det här laget om det går längre än så. Detta måste vara en motståndares mardröm då man vet att man inte gör så många fler mål än 3-4 och att man därför inte får bjuda på speciellt mycket. Vi är enormt täta i försvaret och får vi bara till det, att några spelare får göra mål, ja då kan ju målskyttet släppa också.
Nej, jag är positiv. Oerhört tillfreds med vad det här laget visar. Ett på förhand degraderat elitserielag får den största tvivlaren är så sakteliga börja ångra sig.
Me like!
Blizzard: Friberg är överårig, -93 och yngre som åker i år. Boyce är den enda som är riktigt aktuell om inte Wedin får igång sin produktion snart, det måste ramla in någon puck för honom snart.
Skön match, tur att inte Salak stod i första. PW var riktigt risig. Hans karriärval var diskutabelt måste man säga, även om han fortfarande är väldigt ung. Först lira andrafiol bakom Nihlstorp och nu Salak. Jag klagar inte, vårat målvaktspar i år är precis vad vi behöver. Lundström är fantastisk, den kunde man inte riktigt se komma även om hans kvalserie var utomordentlig.
Lite mindre skador på det här samt lite fason på produktionen så kan vi slippa matcher som i torsdags. Dahlroth gör en mycket stark match, mannen som man lätt glömmer bort. Spelade precis efter sin förmåga, han har bra blick.
Redigerad kommentar
BertilEnstöring: Super-off-topic. Stötte på din skapare i Aten härom veckan. Han bor i Grekland nuförtin som jag förstår. Han låter hemskt mycket som Janos, Tårtan, när han pratar :-)
Vilken comeback detta var efter "debaclet" på Hovet. Vi verkar ha riktigt bra psyke denna säsong, de känns bra.
liston: Friberg är helt under isen. Han har dock betydligt högre potential än så här. Känns som att han mest åker runt på Mellis nu och då han får chanser så sker det inte naturligt som typ när han var i zonen i JVM.
Lite Pääjärvi-känsla på honom. Ojämn, men med hög potential, men när det är dåligt så sjunker det ordentligt. Lite för endimensionell i sitt spel också.
Blizzard: Framförallt finns det saker som helt klart är väldigt positiv. Vi vinner på hemmaplan, något vi inte varit bortskämda med under tidigare tränarstab, vi förlorar sällan matcher med fler än något mål och vi står upp på ett riktigt bra sätt oavsett motstånd.
Det man skulle kunna begära är att vi vinner de här viktiga 6-7-8 poängsmatcherna. Tänk om vi vunnit mot AIK då hade det varit 10 poäng ner till AIK och ytterligare två till Rögle.
Nåja, jag är nöjd med det jag får se. Jag andas en positivitet från alla håll och kanter. Dessutom har vi en tränare i Montén som känns klockren för detta Timrå.
Raggaren Putte:
Sebbe och Friberg, två spelarae som måste höja sig betydligt för att dom ska vara godkänd!
250kg kärlek:
Påminn mig inte, jag har mardrömmar om demontränaren från Karlstad ännu.
250kg kärlek: Kände exakt likadant under matchen. Redan innan Sebbes spökutvisning 2+2 så var det så. Sällan man sitter och är småförbannad under match med 3-0 ledning enbart för att några bifigurer inte kan gör sitt jobb.
Färjestad slog tydligt om sitt spel i slutet av första och började grisa de luxe, men domarna skippade att ingripa enbart för att FBK fått två utvisningar i rad i början av matchen. Som vi alla vet så kan inte ett lag få tre utvisningar i rad enligt den handbok som den ryggradslösa delen av kåren blivit tilldelad, vilket givetvis leder till att det blir Jonte som får utvisningen som flera FBK:are redan förtjänat.
Därefter hade de tappat matchen och försökte inte ens ta tillbaka kontrollen över den.
Bergius:
Det finns delar av matchen/erna som vi hamnar i svackor och dessa svackor måste bli färre, annars tror jag vi får ett MoDo-syndrom som är svårt att ta sig ur!
Tabellen just nu:
R | F | Lagnamn | M | 3p | 2p | 1p | 0p | Mål | P |
1 | HV71 | 22 | 14 | 3 | 1 | 4 | 67 : 45 | 49 | |
2 | Skellefteå AIK | 23 | 14 | 2 | 1 | 6 | 76 : 41 | 47 | |
3 | Luleå HF | 22 | 10 | 5 | 2 | 5 | 49 : 33 | 42 | |
4 | Linköpings HC | 23 | 12 | 1 | 1 | 9 | 62 : 61 | 39 | |
5 | Färjestads BK | 23 | 9 | 3 | 4 | 7 | 57 : 47 | 37 | |
6 | Brynäs IF | 23 | 9 | 3 | 4 | 7 | 52 : 60 | 37 | |
7 | Frölunda Indians | 23 | 9 | 1 | 3 | 10 | 53 : 56 | 32 | |
8 | MoDo Hockey | 23 | 8 | 2 | 4 | 9 | 57 : 64 | 32 | |
9 | Timrå IK | 23 | 6 | 4 | 2 | 11 | 43 : 48 | 28 | |
10 | Växjö Lakers HC | 23 | 4 | 5 | 3 | 11 | 45 : 60 | 25 | |
11 | AIK | 23 | 6 | 1 | 4 | 12 | 50 : 72 | 24 | |
12 | Rögle BK | 23 | 5 | 1 | 2 | 15 | 43 : 67 | 19 |
Tabellen ungefär samma tid förra säsongen:
Rk | Team | GP | W | T | L | GF:GA | TP | OTW | OTL | PSW | PSL |
1 | Frölunda HC | 23 | 11 | 6 | 6 | 59 : 39 | 42 | 1 | 2 | 2 | 1 |
2 | HV 71 | 23 | 10 | 7 | 6 | 75 : 56 | 42 | 3 | 0 | 2 | 2 |
3 | Brynäs IF | 23 | 11 | 5 | 7 | 68 : 54 | 41 | 0 | 1 | 3 | 1 |
4 | Skellefteå AIK | 23 | 11 | 5 | 7 | 52 : 49 | 39 | 0 | 1 | 1 | 3 |
5 | Luleå HF | 23 | 10 | 6 | 7 | 48 : 46 | 37 | 0 | 1 | 1 | 4 |
6 | Linköpings HC | 23 | 9 | 5 | 9 | 47 : 51 | 36 | 1 | 0 | 3 | 1 |
7 | Färjestads BK | 23 | 8 | 8 | 7 | 47 : 54 | 35 | 1 | 0 | 2 | 5 |
8 | Djurgårdens IF | 23 | 7 | 7 | 9 | 55 : 61 | 32 | 1 | 0 | 3 | 3 |
9 | Växjö Lakers HC | 23 | 7 | 7 | 9 | 53 : 62 | 32 | 0 | 1 | 4 | 2 |
10 | AIK | 23 | 7 | 5 | 11 | 59 : 61 | 29 | 0 | 1 | 3 | 1 |
11 | MODO Hockey | 23 | 7 | 5 | 11 | 56 : 65 | 29 | 1 | 1 | 2 | 1 |
12 | Timrå IK | 23 | 4 | 6 | 13 | 55 : 76 | 20 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Det ser onekligen bättre ut.
BertilEnstöring:
Att det ska vara så jävla svårt!
Raggaren Putte:
Det måste ha känts bra för Bella idag, jag såg att när dom presenterade snabbt vilka som spelade mest så var ah trea med 25 min/match, hur nu det går till.
Jocke var lysande idag och jag håller med dig, han bör ha 1:a spaden.
KORITFW: haha ;) skönt med -7 på ouögle iaf :)
har kommit på att jag inte ska starta fler matchtrådar iaf, två startade matchtrådar, två torskar. den som startade denna matchtråd är skyldig att starta nästa!
Edit: John K, du startar nästa också, annars jäklar, och startar nåon annan, så får ni ta bort den!
Redigerad kommentar
Giffarna ut ur allsvenskan och seger på hemmaplan...
En mycket bra dag för Timrå IK!
liston: Tycker vi gjort bra matcher hela veckan, ja större delen av säsongen faktiskt. Det största problemet har väl varit målskyttet. Då vi gör mer än ett mål i matcherna ja då tar vi också poäng. Sen känns laget betydligt mer harmoniskt denna säsong och som Jonte är inne på så har man ett spel man är trygg i att spela. Känns bra.