Är det bara jag som tycker att den här matchen känns lite som någon form av värdemätare?
Vinst med 2 mål eller mer - Då har nubben just köpt sig lite tid. Vinst med udda målet - Kanske lagbygget håller Förlust med 2 mål eller mer - Tydligt bevis på att truppen måste förstärkas illa kvickt.
Då får man iofs bortse från mindre viktiga variabler som hemmaplan, bra eller dålig dag för de båda målvakterna osv.
Kerstin_k: Jag hoppas att Timrå vinner och de borde ha en chans när Asplund spelar. Om jag hade vetat att han skulle stå tidigare så hade jag tippat anorlunda på matchtipset.
Full fart framåt från första nedsläpp, ett snabbt mål och Heino-Lindbergs nerver darrar... Vi ska inte bjuda Färjestad på tredje raka bortasegern! Vi kan givetvis förlora mot ett bättre lag, men vi skall inte förlora på det sätt som vi förlorade senast.
Därför känns det som jag också vill se Asplund i mål imorgon.
Herminator: Man borde skramla ihop lite pengar och köpa en låda med Fructis Garnier schampoo till FBK:s nya målvakt Christopher Heino-Lindbergh och göra ett plakat med texten - "Skall det vara lite sampoo Heino".
Varför det nu då, tänker ni?
Detta är kanske lite långsökt, men alla medel som kan användas för att vinna psykkriget är bra medel, i krig och kärlek är allt tillåtet.
Men Christophers farsa Kalle Heino spelade ju den berömda snuten Bengt Kassler i den numera nedlagda TV-såpan "Tre Kronor" i TV4.
Eller så kan man fråga honom om han tycker kasslergratäng är gott...haha
Jag får otäcka vibbar inför morgondagen, Christopher har varit i Timrå förr och spökat i Bajens knallgröna färger. Må de inte bli en repris imorrn fastän denna gång i skrikig lila-gul sparkdräkt.
Killen äe exceptionell bra och lirade redan vid blott 15års ålders i Bajens J20-lag.
Friman SR: Ja du har fullständig rätt om maskerna. Det var just det som man satt och retade upp sig på under DIF-matchen. Var det inte en tjej från regionen som var en jävel på motivlackering? Tror jag såg något inslag på Mitt-nytt i förra veckan. Lack-attack tack!
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!