1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591404 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2008-10-11

« · 1072763 Till forumet

Timrå IK - FBK 2008-10-11
De som eventuellt kan åstadkomma något mot Färjestad är nog våra fjunisar. Läs här vad Anton Lander säger, citat från Dagbladet.

"Lander vet vad som gäller mot Färjestad på lördag.
– Det finns inget annat än tre poäng då. Vi har hemmapubliken i ryggen och då är det hårt jobb som gäller."

Nu tycker jag att vi går man ur huse och ger de våra ett så stort stöd som det bara går. Om vi bidrar som en extraspelare så är jag övertygad om att killarna bjuder till det där lilla extra som behövs för att vinna. Det är ju faktiskt nu när det går tungt som vi behövs som mest. Låt oss nu visa att laget har hemmapubliken i ryggen.

Vi säger väl som Lander, det är tre poäng som gäller!

Lets beat them and eat them, just go for it!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
John K: Bra sagt!

Jag är så sur för att jag är i våran kära huvudstad på lördag, lite taskig tajming att åka dit precis efter att de rödvita spelat två matcher där nere =/

Men jag hoppas och tror att alla som överhuvudtaget har en sportmössa att ta sig till arenan på lördag gör så och skriker sig hesa. Jag kommer själv parkera mig på någon O´Learys i Stockholm och sitta där och skrika tillsammans med mina klasskamrater.

Nu kör vi!
Kommentera

Saxat ur ST: "Jag hoppas att vi kan ladda om till på Lördag och att publiken kan ge oss det stöd vi behöver för att kanske kunna lyckas vända det här, säger Johan Andersson."

Har aldrig varit mer förbannad på en spelare som jag är just nu. FY FAN !!!

Vi i klacken och den övriga publiken har väl gjort allt vi har kunnat hittills. Och om denne herre inte märkt av detta så kan han ju KANSKE kolla med sina lagkamrater vad vi gjort för att stötta både honom och de övriga.
Kommentera

-Gurra-: Jag förstår inte? Är du förbannad på Bagarn för det uttalandet?
Kommentera

-Gurra-: Du tror inte han menar att han vill ha fortsatt stöd eller? Han kanske tror att vi ska svika Timrå nu för det går så dåligt. Tror knappast det var en pik att klacken inte skött sig.
Kommentera

Red-line: "Själveditering" Ibland läser jag för fort...

Det enda Bagarn vill är väl att få publikstöd. Jag kan inte se att han dissar publikstödet hittills, men jag kanske är blind...
Kommentera

-Gurra-: Men herregud! Det han menar är ju så klart att det varit bra stöd hittills (som det alltid sägs iofs) men att nu i motgång behövs klacken mer än vanligt. Nu när det är mkt skador och dessutom fyra förluster på rad är det extra viktigt för spelarna att känna att dom har stödet i ryggen. Det är väl det han menar. Och jag tvivlar inte en sekund på att publiken lyckas med detta heller. Match lördagkväll, det borde vara ett jäkla liv i morgon i arenan.
Kommentera

-Gurra-: Du är så pip pip i huvudet att man skäms. Och när man läser debatten i Dagbladet angående ev. flytt av hall så inser man ju en gång för alla att de flesta med Timrå skrivet i passet saknar något...
Kommentera

-Gurra-: Tycker det varit dåligt uppslut av supportrar till borta matcherna, bara till Modo det blev en buss.
Kommentera

zita: Nej, uppslutningen när det gäller bortaresor verkar bli sämre och sämre. Det är väl egentligen inget konstigt med det. Men så här dåligt har det väl inte varit på många, många år.
Hugaligen.
Kommentera

He he he he. Fick precis den reaktionen jag var ute efter. Tack alla glada ;-).

Som jag uppfattade det "Bagarn" sa så lät det som om vi inte stöttat laget alls när det gått dåligt för dom. Det var min personliga uppfattning och enbart min. Och ja, det hade med förlustsviten att göra.
Jävligt konstigt att man reagerar. Så får man ju inte göra... fyy på mig.
När man är irriterad på någon eller något så ska man enbart hålla käften och inte vädra sina känslor alls. Annars kanske Sören Persson delar ut ett matchstraff. Jag lovar alla er moraltomtar att det inte händer igen.

Jag kanske överdrev, eller rent av missuppfattade hans uttalande men jag är jävligt säker på att det inte finns många som kan säga att det inte lät fel.

PUSS och KRAM Ambroo och alla andra, ni är så söta.
Kommentera

-Gurra-: Jag tillhör nog inte de många i såna fall för jag fattar inte vad som var fel i det uttalandet från bagarn.
Kommentera

Om vi får tillbaka Lehtonen och slipper "Kuben" Andersson och ger ett jävla stöd ja då vinner vi med 3-1. Sista i tom kasse av Wandell.

Utan Lehtonen får vi nöja oss med oavgjort.

Förlust finns INTE!!!!
Kommentera

-Gurra-: Nu tar vi nya tag...Vi är TIMRÅ och vi ger aldrig upp, vi ger aldrig upp. Eon arena imorgon alla glada och heja fram våra "pöjkar" till vinst.
Kommentera

John K: Rätt och riktigt.

Jag brukar ofta prata om att bära fram ett lag och hur viktigt det är och det är just den känslan som måste infinna sig i morgon, sittplats som ståplats. Det ska vara ös från början till slut, no matter what!

Det här kan vara klackens viktigaste match på länge. Ett tips till klacken kan vara att mata på med en och samma ramsa en hel period, sittplats hakar som vanligt på. Röj!

Kom igen nu, ladda upp med en bira eller två och känn lugnet. Skrik er hesa! Det är nu stödet behövs som mest.

Come on, nu kör vi!
Kommentera

Här vill jag passa på att pusha för "värmningsbussen" som Timrå IK bjuder på.

Avgång 16.45 från Navet.

Gratis är gott.
Kommentera

Skarin:

Går inte matchen på "typ" teeeveeen? ;)
Kommentera

Dags att fokusera på matchen idag.
Kommentera

Vi har VIKTIG match idag och ingen bryr sig.
Kommentera

friskan: jo då .. men nu är vi fulla
Kommentera

friskan: Finns det några från sjukstugan som är tillbaka till denna matchen eller ser det ut som mot södertälje?
Kommentera

friskan: Nu kör vi. Idag har vi en enormt viktig match som vi måste vinna. Dags att lägga fokus på laget och försöka vända en dyster trend.

Jag hoppas också att TJ med company inte gräver ner sig i arenabygge-frågan och glömmer det sportsliga. Det är ändå en förutsättning för att överhuvudtaget tänka tanken med ny arena att laget spelar i högsta serien.

Eftersom det förefaller vara Thomas Johansson som också sköter sportchefsdelen så vädjar jag till honom. Lägg fokus på laget, försök se varthän det bär väg och agera. Ett fjärde diskbråck för Pärssinen. Bara en sån sak.

Kommentera

T T: Vart kan man läsa om "Värmningsbussen". Är det riktigt att den går så tidigt från Navet?
Kommentera

Ikväll kommer Trendbrottet:)
Vi piskar dit FBK ikväll och Skellefteå på måndag:)
Det tar jag mig en vargtass på nu:)

Trusta me harden:)

Älska Timrå IK i vått och torrt o i med o i MOTGÅNG ALLTID!!

Lall On Lall On..
Kommentera

John K: Ja, den brukar gå 1 timme och 45 minuter innan nedsläpp just för att man ska hinna värma med en matbit och kanske en öl eller två.

Det har varit annons i tidningarna före varje match. I dag går den allså 16.45 från Navet (nere vid ån).
Kommentera

SMÅLAND: nä inget trendbbrott blir det, trenden kommer hålla i sig,, det ser riktigt illa ut denna säsong.
Kommentera

diffe: Det är ingen trend, det är den bistra verkligheten....
Kommentera

friskan: Enkel mattematik, de unga idag får mensvärk så fort laget inte går som tåget och ska byta ut halva laget, istf att stötta den trupp som fins,

MEN!! unga idag tycker det är mer kul och kladda i en gästbok itron att inte spelare läser den,

Och hur kul är det då man själv inte är nöjd med det man precterat men inte får fram det, ska halva sverige med tala om det? Grattis fins inte en psykolog som inte kan vända den negativa tanken,

Men vi halvinpotenta farbröder och klimackterie tanter som växteupp med Ebba Grön och ung och kåt, Vi bryr oss i laget, och utrycker vårt lilla tesstosteron överskott på att heja fram laget,

Tänker på HV för några år sedan, då de gick tungt ungtupparna i klacken svek songen tysstnade från ståplats, DÅ! ätrade de älldre från sittplats, ståplats sjöng de gammla ramsorna, vad hände jo laget vände, samma Luleå ifjol de vädjade till klacken att tro på dem och inte gå hem,,

Vad visar den enkla mattematiken?: Jo att lever man som i texten till Ebba Grön men inte var med då den skrevs, då är man en sipel j-la medgångare som av egen j-la egoism vill att laget ska gå som tuff tuff för att de ska må bra själv,,

Säger som en skribent sa för många år sedan, på medeltiden tror jag det var, Hockey är som en Ingemar Bergmans film, det ska vara åångest, och döden säger det är inte din tur än.

Nu gör vi vad vi kan mot Kaffe fabrikanterna från värmland, och räcker inte det så what tåget tuffar på mot nässta station, och nässta, och vi gammlingar vet att snart kliver 3 poängarna på, och Ebba Grön lungar ner sig och tycker livet är härligt och inser Dom är inte så dum domdär tanterna och farbröderna som springer omkring med rulatorer och hyttar med handväskan,,

Tror på seger i eftermiddag och två poäng 3-2 i sudden
Kommentera

Harryhaffa: vilken svårläst kommentar :P seger ikväll ja, det är lite av ett måste känns det som. Det är även lättare att bryta trenden ikväll än mot Skellefteå på Måndag
Kommentera

Harryhaffa: instämmer till fullo,känns som att folk bryter ihop alldeles för lätt

"va ska du bli när du blir stor"
Kommentera

Kvällens randiga:

Sören Persson
Daniel Winge, Conny Fredriksson
Kommentera

Hälge: Jag tror jag vill börja gråta... Hatar den mannen
Kommentera

jens_88: dommare vad har de för betydelse lär ju torska oavsett,klubben snackar om att flytta till stan istället för att se till att vi över huvudtaget spelar i es nästa år.
Nä sparka alla halvskadade finnar som bara kostar en jävla massa pengar,hur faan kan ma skriva 2 års kontrakt med en finne som ryggen är kass på.
Kommentera

jens_88: dommare spelar ingen roll torsk blir det ändå
Kommentera

jens_88: Dom domarna jag har sett denna säsong tycker jag har skött sig skapligt. För stunden är laget sämre än domarna.
Kommentera

Ikväll vänder det !!!! och till veckan kommer dessutom Tenkrat och vi får tillbaka lite folk.

4-2 till Timrå
Kommentera

Snoop: en trend vänder i kväll det slår aldrig fel, FBK har svårt att göra mål och TIK svårt att vinna.
Trenden säger att Fbk vinner lätt efter islossning.
Kommentera

uhahl: Aldrig, ikväll ska vi v isa alla att Timrå ska vara i toppen !!!
Kommentera

uhahl: Och Jonas Gustavsson verkar inte ska så :)
Kommentera

Cartman: Ja då får vi chansen att göra en till målvakt bra.
Kommentera

Snoop: Man kan ju alltid hoppas men det blir ännu en tråkig lördag eller så skräller de.
Förra lördan var man säker på vinst å då har man kunna kräkts på varenda spelare.
Idag säker på stor torsk så kanske kanske
Kommentera

ring lule!fråga dom om vi inte kan få byta bort Jonte mot Bartecko!Åh när vi ändå håller på så varför inte byta bort ett par backar mot Obsut!

Måste vara öken tomt i timrås kassa!
Kommentera

Giv oss frid.....VINN
Kommentera

Challe ser ut att vaska om lite i kväll
Nr
29 1 Kimmo Lotvonen LD 0 0 0 0 0 00:00
23 1 Thomas Skogs RD 0 0 0 0 0 00:00
37 1 Mika Pyörälä LW 0 0 0 0 0 00:00
13 1 Tom Wandell CE 0 0 0 0 0 00:00
91 1 Magnus Pääjärvi-Svensson RW 0 0 0 0 0 00:00
8 2 Dennis Persson LD 0 0 0 0 0 00:00
36 2 Pär Styf RD 0 0 0 0 0 00:00
16 2 Anton Axelsson LW 0 0 0 0 0 00:00
51 2 Anton Lander CE 0 0 0 0 0 00:00
7 2 Fredrik Hynning RW 0 0 0 0 0 00:00
3 3 Sebastian Erixon LD 0 0 0 0 0 00:00
4 3 Robin Jonsson RD 0 0 0 0 0 00:00
10 3 Oscar Sundh LW 0 0 0 0 0 00:00
17 3 Johan Andersson CE 0 0 0 0 0 00:00
75 3 Toni Mäkiaho RW 0 0 0 0 0 00:00
11 4 Erik Andersson CE 0 0 0 0 0 00:00
24 4 Jesper Samuelsson RW
.
Kommentera

bäver: Jonas Gustavsson är inte med i FKB:s laguppställning, dock Andro Michel, men det lär vara Divis som står.

Dagens trupper och kedje-formationer. Timrå får inte tillbaka någon spelare tyvärr.

Bara att hoppas på att Svensson och Lethonen är tillbaka på måndag och att Hedström tillsammans med Tenkrat gör comeback näst kommande torsdag!

Hoppas den mörka veckan kan sluta med en seger. Känns som en seger idag kan vara början på en vinst trende för hoppningsvis!

Timrå IK

Goalkeepers
31. BACKLUND, Johan
1. ÅKERLUND, Magnus

1st Line
23. SKOGS, Thomas 29. LOTVONEN, Kimmo
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 13. WANDELL, Tom 37. PYÖRÄLÄ, Mika

2nd Line
36. STYF, Pär 8. PERSSON, Dennis
7. HYNNING, Fredrik 51. LANDER, Anton 16. AXELSSON, Anton

3rd Line
4. JONSSON, Robin 3. ERIXON, Sebastian
75. MÄKIAHO, Toni 17. ANDERSSON, Johan 10. SUNDH, Oscar

4th Line
24. SAMUELSSON, Jesper 11. ANDERSSON, Erik

Färjestad

Goalkeepers
30. MICHEL, Andro
38. DIVIS, Reinhard

1st Line
55. SEVC, Martin 6. HOLÖS, Jonas
85. JOHANSSON, Mikael 51. WALLIN, Rickard 26. JOHANSSON, Marcus

2nd Line
33. VALLIN, Ari 25. RHODIN, Thomas
27. KÅBERG, Emil 21. JÖNSSON, Jörgen 22. ÅSLUND, Per

3rd Line
15. GRANAK, Dominik 3. MOTIN, Johan
35. TRIELLE, Sascha 11. MATTSSON, Jesper 8. SOMERVUORI, Eero

4th Line
18. SKÅHLBERG, Jens 29. THORELL, Gustaf
23. JOHANSSON, Martin 20. BASTIANSEN, Anders 12. HOLTET, Marius
Kommentera

Man blir inte direkt imponerad när man läser Tiks laguppställning med allt manbortfall.

Hade själv tippat oss på en 7-10 placering, men när man ser vilket lag vi kan ställa på banan är det bara att inse att vi kommer att få kriga som djur för att slipppa KS.

Konstigt med Timrå, så fort vi har ett lag som ser riktigt bra ut, så året efter är det nästan bara spillror kvar. så var det även 2005/2006.

Detta blir ett tungt år mina vänner.

Kan igentligen bara se 2 lag som har lika dålig eller sämre trupp som oss, nu när Hedström bara är en spillra av sitt forna och med Timo o Mika skadade och det är Luleå o Rögle.

Vi har Johan, Mika P och Wandell och snart även Tenkrat, de är dessa vi får hoppas på i kväll och framöver.
Ibland är det nästan så man tror att idioten ROS får rätt: Vi lever på lånad tid.

Kämpa Timrå.
Kommentera

"Bara att hoppas på att Svensson och Lethonen är tillbaka på måndag"

Mika sägs ju ha Diskbråck även han så det kan dröja innan han är tillbaka.
Men det är mkt snack just nu så man vet aldrig.
Kommentera

RTS: Nej det har han inte, han har gjort magnetröken och man såg att det inte vardiskbråck ellernågot allvarligt. Hans skada fanns i mjukdelarna!
Kommentera

RTS: vilken tur att det inte finns någon Mika i timrå då.
Kommentera

RTS: jasså du tänkte på Mika Pyörälä! men vad har han med den där meningen att göra "Bara att hoppas på att Svensson och Lethonen är tillbaka på måndag"
Kommentera

rögle saknar en hel femma de men de tar poäng de ialla fall. torsk i sudden.
Tänk om de wannabe stars vi har kunde inse att man måste kämpa stenhårt varje byte i år.
Kommentera

« · 1072763