andyo: Känslan att Timrå visar lite av sin förmåga gör mig positiv inför fortsättningen. Men jag ropar inte hej, promise.
Däremot har jag svårt att se hur lagen bakom oss skall gå om/vinna mot oss när vi spelar ett spel som i eftermiddag. Det ska vara bortaspöket då som gör sig påmind. Men annars...nje.
superfalle: Jag vill gärna ge min syn på den jakt på Backes huvud som varit aktuell de senaste två dygnen.
Men visst, jag kan släppa det. Om det nu finns viktigare saker att tala om.
andyo:
Fortsätter Timrå såhär, hjälper varandra, jobbar effektivt, och hjälps åt i det defensiva arbetet, då går det bra. Men låter vi en enda person stå till svars för våra insatser så kan vi ganska snart rikta in oss på allsvenska matcher.
Jag ser helheten i Timrås bekymmersamma situation. Laget håller inte bakåt även om det blivit bättre. Forwards och centrar har gjort det bra hittils. Backlund har släppt in en del enkla mål men också räddat oss från pinsamma nederlag. Det är bakåt det skiter sig. Backlund är en del i det men Timrås backar är den mest bidragande orsaken till det.
Nu ser det bättre ut, Challe verkar ha fått ordning på backdilemmat. Moe bra som vanligt, Erixon är grym, Lehtonen gör aldrig bort sig, Jonsson verkar taggad av att han eventuellt kan bli bänkad, Styf är alltid lika bra och Skogs syntes knappt (gott resultat).
Och Backlund nollar...
Simmalugnt: Jodå, det fanns många som var kritisk till förra årets backbesättning. Men som tur var så höjde sig alla i slutspelet. Kokko, en värdelös spelare i många ögon spelade fantastisk hockey och blev hela Timrås kelgris. Jonsson visade att han i sina bästa stunder kan vara riktigt bra o.s.v.
Så din tes är en sanning med modifikation.
andyo: Backarnas rätt mediokra spel är inte hela sanningen. Men en sanning som är lika mycket sanning som något annat är att om backarna spelar undermåligt smittar det av sig, och tvärtom. Jag har sett fler felaktigheter (om vi nu ska söjka fel) i backarnas agerande än de tillfällen som Backlund släppt ett mål som varit "billigt", som han får ta på sig.
Det finns två sidor av myntet. Jag hävdar fortfarande att Timrås bedrövliga backspel (många stunder) är en mer bidragande faktor till lagets kräftgång än Backlunds spel i mål.
250kg kärlek:
Andyo: Ett förtydligande: Det som brister i Timrås lag är den genomgående rätt usla insats som backarna match efter match visar upp, inte Backlunds målvaktsspel.
Med en bra backlinje hade vi inte hört ett uns av kritik mot Backe.
Tro mig.
T T: menar du inläggen i gästboken...
Visst är dom dopade, men inte särskilt stora prestationer, eller...