1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590375 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-11-14

1200890 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2009-11-14
Nybbe: Svåt att bedöma hur mycket en skada påverkar spelet för en given spelare.

Smyger det sig in försiktighet och man normalt är den spelartyp som Styf är kan det nog påverka massor?
Kommentera

Olle: Inte kommer Lindbäck stå på en gång.
Åke kommer att få ha 1:e målis rangen ett tag men för hur länge vet varken du eller jag.
Kommentera

250kg kärlek: hans skada sitter i en mag-muskel , det gör att han nu är just nu 6-7 back..men att han har tappat nästan allt kan inte bero på det.
Kommentera

Hahl Bundy: Det skulle mycket väl kunna vara så att Lindbäck behöver kontinuitet men jag anser att det vore ett piss rakt i ansiktet på Åkerlund att ställa Lindbäck i målet när han kommer tillbaka från skada. Vad mer behöver killen göra för att bevisa att han är förstamålvakt liksom?

Det är ett hårt klimat och just nu duger inte Lindbäck, Åkerlund visar dock upp strålande form. I mitt tyckte finns det överhuvudtaget ingen till att diskutera i frågan.
Kommentera

Skarin: Jag tror på Lindbäck. Det finns oerhörda resurser i den killen.
Hoppas han får chans att bevisa det, vi Timråiter är ju väääldigt tuffa i våra bedömningar. Med all rätt.

Men som det ser ut nu så är Åke 1:a.
Hur länge låter jag vara osagt.

Skogs har spelat upp sig o är riktigt bra nu.
Kommentera

Anonymous: ja de gör de .. men jag anser att åkerlund har en högre högsta kapasitet än backlund .. men visst fan kunde backe vara bra .., han har fått mycket oförtjänt skit .. men någon match vinnare tycker jag inte han är .. de är min åsikt ..
Kommentera

mikenomad: Backlund var ingen vinnarmålvakt och jag har svårt att se att han skulle gjort saker och ting annorlunda denna säsong. Men jag håller med om att Lindbäck inte är den vi hoppades på. Inte än iaf. Men som Simmalugnt så fint beskriver det: Backe fick chans på chans på chans på chans på chans. Och för mig var Backlund en ganska så osäker värvning när han kom. Från LIF till att vara förstemålis hos oss. Backe gjorde det ganska så bra här. Inte mer.

RR2: Rått och romantiskt. Det gäller att inte vara enögd. I min värld får Moe svårt att peta Skogs. Tyvärr. Inte minst i nuläget. Men det viktigaste av allt är att Granath varit vår topp 3 back under en lång tid nu :)
Håller med dig angående Corso när det gäller att kunna etablera längre anfall. Vill ha ett bättre passningsspel från hans sida också.
Kommentera

superfalle: Varför skriver du "bra" Åkerlund, vem är då den "dåliga" Åkerlund?

Det finns en "bra" Johan Backlund också.
Kommentera

Nybbe: Styf har sedan starten av årets elitserie lidit av någon slags skada. Det kan vara en anledning att han inte går att känna igen riktigt. Han är oftast väldigt försiktig när det blir spel i hörnen och han är gärna den som är tvåa in i situationerna. Jag tror att en fullt frisk Styf är betydligt bättre.
Kommentera

The great one: ja anders svensson vet jag inget om . fotboll är inte min grej .. backlund gjorde någon bra säsong . han var stabil .. tog de han skulle . har däremot aldrig sett han avgöra en match . likt markström går gång på gång .. eller som åkerlund har gjort ett par gånger . åke är däremot ojämnare än backlund .. backe och nhl kontrakt .. hm ja . lag som ligger nära lönetak och som behöver en billig tredje målis .. perfekt .. tror du på fullaste allvar att backlund kommer slå i nhl .. handen på hjärtat .. men skit i backlund nu .. bi hade legat där vi är idag även om han stått i mål .. på samma sätt som att vi inte diretr ledat serien om kenta hade stått i båset
Kommentera

Frella: änteligen en till som tycker som jag.nu är han en föredetta,vet inte vad karln är bra på......ingen skulle sakna han..
Kommentera

The great one: Lite statistik på tekningar.
Corso har gjort 308 st o ligger på 53,57%.
Sonny har gjort 4 st o har 50 % prick.
Kommentera

The great one: Varför ska Sonny ta tekningarna då tex Corso igår låg på över 74%?
Kommentera

The great one: Jo, Corso är ingen Hahl eller Pyörälä som spelar totalhockey, det har jag heller aldrig trott. Men jag förväntar mig ändå mer av Corso trots hans 15 pinnar. Han missar fortfarande lite för mycket, är fortfarande lite för svag i närkamperna och behöver bli bättre på att etablera längre anfall. Ett snäpp till, sen är jag nöjd med 13.

Jag är helt med dig på att spela Pärssinen med Corso. Pärssinen-Corso-Sonnenberg ser intressant ut.
Kommentera

superfalle:

Vad exakt är det som gör Backlund så himla dålig att han får skit på HS fast han inte är kvar i klubben längre?

Han var VM-målvakt för Tre kronor under hockeyvm och fick NHL-erbjudanden 2 gånger. Backlund är en riktigt bra målvakt.

Detta påmminner om samma masspsykos som hatet mot Anders Svensson i landslaget.
Kommentera

Simmalugnt:

Lindbäck ska vara back-up. Åkerlund är våran första målvakt. Finns ingen anledning att satsa på en målvakt som kommer gå tillbaka till Brynäs nästa år då Markström sticker över till NHL.

Rocknrolf2:

Daniel Corso gör det han är värvad för att göra, nämligen poäng. Han är ingen fältherre som Riku Hahl var i timrådressen och kommer heller aldrig att bli. Han är en lirare som gör sina poäng inte mer.

Däremot skulle jag vilja att Timo Pärssinen får flytta upp i första linen i stället för Hynning. Dom gånger jag sett Corso-Pärssinen på isen till sammans så ser man att dom hittar varandra på ett fantastiskt sätt. Jag vet att det skulle bli succé.

1:a

Pärssinen Corso Sonnenberg

(Där Sonnenberg tar tekningarna)
Kommentera

dr-nix: backlund har aldrig gjort . gör inte och kommer aldrig att göra ett bättre jobb än en bra åkerlund .
Kommentera

Skarin: Jag säger som polaren Seppo: Ni kan ingenting! Ni kan ingenting! :)
Kommentera

Nu har jag sett på reprisen av gårdagens tillställning framför teven denna gången, och mitt intryck består verkligen av nr:10.

Han är en total katastrof i laget, hur kan han få istid med bara ett par minuter kvar av matchen. Vilka utvisningar han tar, vad sysslar han med på tekningen, vad gör han första 30sekunderna av matchen, och vad i hela världen tänker han med när han åker runt utan klubba och försöker och sparka pucken iställer för at byta eller hämta en ny klubba.

Visst han har mycket energi och vilja, men det är nog allt också. Jag kommer att få hjärtproblem på denna fransosen, han är ju rent av livsfarlig att ha på isen. Man vet aldrig vad som händer.

Hoppas att timrå kan byta bort denna spelaren mot en spelare med lika mycket vilja, hjärta och energi men samtidigt med ett huvud som är med på planen. Nr:10 spelar ju helt huvudlöst.
Kommentera

mikenomad:

Jag säger att Lindbäck måste få lite tid och framför allt kontinuerlig tid i buren.

Backe fick chans på chans på chans på chans på chans på chans på chans utan att övertyga i flera år. Nu har det inte ens spelats en halv säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix: Lindbäck har varit sämre än Backlund någonsin har varit. Åkerlund är given etta, synd bara att det tog onödigt många matcher för Challe att fatta det.
Kommentera

Skarin: Ja, precis som att Linkan får leva med att killar som Mäkiaho, Jeppe Samuelsson, Dennis Persson m fl. också har sågats på förhand och sedan visat sig vara lika kassa som många trodde. Romantiskt eller hur? För att inte tala om romantiken när det gäller Tomas Skogs. Det är många som får leva med många påståenden om den killen...
Kommentera

mikenomad: Du har all rätt att komma med den kommentaren men Lindbäck är hela 21år. Grabben kommer bli bättre.

Vad gäller Backlund så tror jag att han inte skulle ha gjort ett bättre jobb än Åkerlund eller Lindbäck.

Kommentera

Skarin: Ok. Då levererar jag följande, "romantiska" svada: Vad i h-e säger ni nu, ni som dissade Backe och hyllade katastrofvärvningen A. Lindbäck? Jag skrev det redan förra säsongen när det blev klart, Lindbäck är en högst osäker värvning. Värvad på ytterst klena grunder, ett antal någorlunda bra matcher i Brynäs under mindre än en säsong. Och han skulle helt plötsligt, för 1:a gången i sitt liv, vara 1:e målis i ett ES-lag och dessutom förväntas dominera.

Patetiskt.
Kommentera

mikenomad: Äh. Jag tycker den mentaliteten är rätt så romantisk. Framförallt när det gäller Granath....hehe.

Det får ni alla som totalsågade honom leva med tycker jag.

Kommentera

Laken: Att ha åsikter kring, ifrågasätta och diskutera hockey i allmänhet och Timrå i synnerhet är vad den här sidan finns till för. Men det kan man ju göra på olika vis. Jag reagerade mot din retorik, ditt sätt att vinkla saker och ting. Som att det skall sitta en massa HS-medlemmar nu i "skamvrån" för att de hade fel eller nåt.

Kasta sten i glashus är ett ordstäv jag osökt kommer att tänka på.....
Kommentera

jokklas: Instämmer! ;-)
Kommentera

mikenomad: Jag tycker det är roligt att ha åsikter samt diskutera och ifrågasätta. Sedan får du tycka vad du vill.
Kommentera

Laken: Din "vad säger ni nu då"-mentalitet är lite tröttsam. Patetisk kanske man t.o.m skulle kunna skriva.

Faktiskt.
Kommentera

Laken: Han är ojämnheten personifierad. Igår var han allt annat än en VM-spelare. Han for runt och fladdrade och hade klubban överallt förutom i isen.

Kul förresten att det är just du som väljer att använda dig av ord som patetiskt och orättvist. Sen har du heller aldrig sågat nån du knappt har sett...
Kommentera

jokklas: Vissa lever för att hitta det negativa....
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, var fanns Google när man behövde det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Granath är på pluskontot. Sonntag är bra för att han är så billig, men som ordinarie elitserieback är jag däremot inte så imponerad. Det är alltså relativt. Av de etablerade förvärven tycker jag bara att det är Caslava som motsvarar förväntningarna. Jag är inte nöjd med Corso, Gabbe, Anger, M Karlsson, Lindbäck etc. Corso och Gabbe är ju inte dåliga men jag tycker inte heller att de har höjt laget som de borde. Helhetsbilden har varit så pass negativ att det krävs betydligt mer innan jag ska börja sweettalka Linkan.
Kommentera

RocknRolf2: Likväl som du ofta kritiserar Linkan måste du också vara karl nog att berömma det som varit bra.
Även till exempel en sådan som Sonntag har faktiskt överträffat mina förväntningar. Spelar väldigt enkelt, går ofta på kropp. Jag gillar det!
Kommentera

Laken: "Vart är alla ni som sågade Granath innan ni ens sett honom spela???"

Här. Jag sågade Granath för att han var dålig i Leksand. Jag ångrar inte ett ord av det jag skrev innan säsongen, på förhand kommer jag alltid tycka att det är en svag värvning. Precis som jag på förhand alltid kommer att tycka att en sån som Peter Ström är en svag värvning. Men det är ju jättebra att i alla fall ett nyförvärv är bättre än förväntningarna. Tyvärr har jag dock svårt att ge Linkan cred som en stor talangscout med tanke på hur det har sett ut med övriga förvärv.
Kommentera

mikenomad: "Man ska fråga mycket annars får man inget veta, det sa alltid min ömma moder."

Själv var det jag som var öm, när jag frågade som liten.
"Frågar du igen dyng- unge?" *Smack* :)
Kommentera

Hahl Bundy: En får tacke...visste väl att du skulle kunna ge mig ett svar som jag dessutom skulle förstå.
Man ska fråga mycket annars får man inget veta, det sa alltid min ömma moder.
Kommentera

En sak till, jag tycker faktiskt publiken som varit på de senaste hemmamatcherna varit kanon och verkligen hjälpt laget!
Kommentera

250kg kärlek: Igår hade han inte många rätt iallafall.
Varför åker karln inte o byter när han är några meter från sargen när han "tappade" klubban ända ner till FBK:s zon?

Hur kan man släppa en tekning, på det sättet som han gör, fram till 0-1?

Hoppas han blir tagen i örat av Challe.

Snart är det match på C+ då får man höra alla kommentarer o se matchen, utan att var dyngsvettig efter densamma.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag tycker även Skogs har gått framåt sedan förra (iofs usla) säsongen, vilket jag tidigare skrivit.
Kommentera

Laken: Så här har Challe sagt om fransosen: "– "Måns" är lite mellaneuropeisk i sitt spel, lite slarvig. Men vi ska lära honom vad som krävs här och det är en smart kille så det är jag inte oroad över. Han är spelsmart och en bra skridskoåkare."

Det stämmer väl in på den bild jag har av honom. Däremot har det gått så pass lång tid nu att förväntningarna, främst att Meunier minskar felprocenten i matcherna, måste bli verklighet. En jävel på att kämpa men livsfarlig mellan varven att ha ute på isen.
Kommentera

Laken: Äras den som äras bör, brukar det heta.
Mest har vi väl inte kunnat Ära så många? Men det börjar ta sig.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja! ;-) Vi måste ju lyfta fram det positiva också...
Inte bara klaga och hänga ut enskilda spelare hela tiden.
Kommentera

Laken: Jag kan kommentera, men med den passusen, att jag HAR sett honom spela i 12-15 matcher i Leksand, där han faktiskt var sämst!

Jag är skitglad att det funkar bra för honom.
Jag trodde det aldrig men som jag skrev, när jag var som argast: Timrå är väl den klubb som kan få fason på honom.
DET har dom fått. Elias är grymt bra o den som har överraskat mest.

Nöjd?
Kommentera

Egentligen är det ganska enkelt, det jag som supporter kräver av varje spelare är att de kämpar 100% varje match. Och kämpar gör Meunier!

Att som Ambroo skriva "Måns är utomjordiskt dålig" känns både patetiskt och orättvist!
Meunier har presterat ungefär efter mina (ganska låga) förväntningar.

Sedan undrar jag återigen: Vart är alla ni som sågade Granath innan ni ens sett honom spela???
Kommentera

mikenomad: Nä du har 5 minuter att ändra dina inlägg om du vill redigera nåt i dom.
Det finns en lätt redigera bild i kommentarsfältet,efter du skrivit o postat, i 5 min.

Äntliigen.
Förstår farbror? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Varför står det redigerad kommentar under vissa inlägg, ditt t.ex? Blir du mfl censurerade?
Kommentera

Underbar kämpaseger igår. Man får dock inte förglömma att vi hade världens råflyt mångra ggr då FBK:arna missade öppet mål 3,4 ggr men jag tycker faktiskt att vi har gjort oss förtjänta av den turen. Mera sånt!

Fruktansvärt bra drag på klacken o övriga publiken. Härligt.

TT: Klart farbror inte hörde signalen. Farbror hade väl skruvat ner hörapparaten pga livet i klacken? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

jokklas: håller med
Kommentera

Vilken härlig dag!
det började med kaffe på säng och uppvaktning på födelsedan av min fantastiska fruga och småtjejerna.

Sen bakad potatis med kyckling-bacon-curry röra.

Senare kom brorsan över med sin gumma och då blev det Pepparstekt Tournedos med rostade rotfrukter samt hemlagad bearnaise tillsammans med ett riktigt gott rött.
Middagen rundades sedan av med Krokant- och syltad ingefära späckad vaniljglass med smörstekta kaneläpplen.

Å kl 23 bänkade man sig i soffan för att se inspelningen av TIK-FBK...

Ett s.k Halleluja-moment...

Gonatt kära forumvänner, nu MÅSTE man ju åka på SSK matchen och heja på.....

Redigerad kommentar

Kommentera

1200890 · »