1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-11-14

« · 1200806 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2009-11-14
Laken: Granath är på pluskontot. Sonntag är bra för att han är så billig, men som ordinarie elitserieback är jag däremot inte så imponerad. Det är alltså relativt. Av de etablerade förvärven tycker jag bara att det är Caslava som motsvarar förväntningarna. Jag är inte nöjd med Corso, Gabbe, Anger, M Karlsson, Lindbäck etc. Corso och Gabbe är ju inte dåliga men jag tycker inte heller att de har höjt laget som de borde. Helhetsbilden har varit så pass negativ att det krävs betydligt mer innan jag ska börja sweettalka Linkan.
Kommentera

RocknRolf2: Likväl som du ofta kritiserar Linkan måste du också vara karl nog att berömma det som varit bra.
Även till exempel en sådan som Sonntag har faktiskt överträffat mina förväntningar. Spelar väldigt enkelt, går ofta på kropp. Jag gillar det!
Kommentera

Laken: "Vart är alla ni som sågade Granath innan ni ens sett honom spela???"

Här. Jag sågade Granath för att han var dålig i Leksand. Jag ångrar inte ett ord av det jag skrev innan säsongen, på förhand kommer jag alltid tycka att det är en svag värvning. Precis som jag på förhand alltid kommer att tycka att en sån som Peter Ström är en svag värvning. Men det är ju jättebra att i alla fall ett nyförvärv är bättre än förväntningarna. Tyvärr har jag dock svårt att ge Linkan cred som en stor talangscout med tanke på hur det har sett ut med övriga förvärv.
Kommentera

mikenomad: "Man ska fråga mycket annars får man inget veta, det sa alltid min ömma moder."

Själv var det jag som var öm, när jag frågade som liten.
"Frågar du igen dyng- unge?" *Smack* :)
Kommentera

Hahl Bundy: En får tacke...visste väl att du skulle kunna ge mig ett svar som jag dessutom skulle förstå.
Man ska fråga mycket annars får man inget veta, det sa alltid min ömma moder.
Kommentera

En sak till, jag tycker faktiskt publiken som varit på de senaste hemmamatcherna varit kanon och verkligen hjälpt laget!
Kommentera

250kg kärlek: Igår hade han inte många rätt iallafall.
Varför åker karln inte o byter när han är några meter från sargen när han "tappade" klubban ända ner till FBK:s zon?

Hur kan man släppa en tekning, på det sättet som han gör, fram till 0-1?

Hoppas han blir tagen i örat av Challe.

Snart är det match på C+ då får man höra alla kommentarer o se matchen, utan att var dyngsvettig efter densamma.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag tycker även Skogs har gått framåt sedan förra (iofs usla) säsongen, vilket jag tidigare skrivit.
Kommentera

Laken: Så här har Challe sagt om fransosen: "– "Måns" är lite mellaneuropeisk i sitt spel, lite slarvig. Men vi ska lära honom vad som krävs här och det är en smart kille så det är jag inte oroad över. Han är spelsmart och en bra skridskoåkare."

Det stämmer väl in på den bild jag har av honom. Däremot har det gått så pass lång tid nu att förväntningarna, främst att Meunier minskar felprocenten i matcherna, måste bli verklighet. En jävel på att kämpa men livsfarlig mellan varven att ha ute på isen.
Kommentera

Laken: Äras den som äras bör, brukar det heta.
Mest har vi väl inte kunnat Ära så många? Men det börjar ta sig.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja! ;-) Vi måste ju lyfta fram det positiva också...
Inte bara klaga och hänga ut enskilda spelare hela tiden.
Kommentera

Laken: Jag kan kommentera, men med den passusen, att jag HAR sett honom spela i 12-15 matcher i Leksand, där han faktiskt var sämst!

Jag är skitglad att det funkar bra för honom.
Jag trodde det aldrig men som jag skrev, när jag var som argast: Timrå är väl den klubb som kan få fason på honom.
DET har dom fått. Elias är grymt bra o den som har överraskat mest.

Nöjd?
Kommentera

Egentligen är det ganska enkelt, det jag som supporter kräver av varje spelare är att de kämpar 100% varje match. Och kämpar gör Meunier!

Att som Ambroo skriva "Måns är utomjordiskt dålig" känns både patetiskt och orättvist!
Meunier har presterat ungefär efter mina (ganska låga) förväntningar.

Sedan undrar jag återigen: Vart är alla ni som sågade Granath innan ni ens sett honom spela???
Kommentera

mikenomad: Nä du har 5 minuter att ändra dina inlägg om du vill redigera nåt i dom.
Det finns en lätt redigera bild i kommentarsfältet,efter du skrivit o postat, i 5 min.

Äntliigen.
Förstår farbror? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Varför står det redigerad kommentar under vissa inlägg, ditt t.ex? Blir du mfl censurerade?
Kommentera

Underbar kämpaseger igår. Man får dock inte förglömma att vi hade världens råflyt mångra ggr då FBK:arna missade öppet mål 3,4 ggr men jag tycker faktiskt att vi har gjort oss förtjänta av den turen. Mera sånt!

Fruktansvärt bra drag på klacken o övriga publiken. Härligt.

TT: Klart farbror inte hörde signalen. Farbror hade väl skruvat ner hörapparaten pga livet i klacken? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

jokklas: håller med
Kommentera

Vilken härlig dag!
det började med kaffe på säng och uppvaktning på födelsedan av min fantastiska fruga och småtjejerna.

Sen bakad potatis med kyckling-bacon-curry röra.

Senare kom brorsan över med sin gumma och då blev det Pepparstekt Tournedos med rostade rotfrukter samt hemlagad bearnaise tillsammans med ett riktigt gott rött.
Middagen rundades sedan av med Krokant- och syltad ingefära späckad vaniljglass med smörstekta kaneläpplen.

Å kl 23 bänkade man sig i soffan för att se inspelningen av TIK-FBK...

Ett s.k Halleluja-moment...

Gonatt kära forumvänner, nu MÅSTE man ju åka på SSK matchen och heja på.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sen så kan väl Skogs sköta TIK:s mellansnack farmöver, han är betydligt trevligare att lyssna på än en tvär Challe.
Kommentera

T T: Vi som sitter på den kortsidan hörde tydligt att det blåstes så där är det nog inget snack.
Kommentera

Henning: Inget ont om Styf men det kändes fan så mycket säkrare med Gabriel där bak faktiskt...
Kommentera

Bergius: Jaså, jag trodde att det bara var en linjeman kvar. Då är det väl inget snack om saken antar jag.
Kommentera

T T: hehe ;-)

Appropå avblåsningen så säger Challe på Presskonferens ca: 02:55 in i klippet att det var blåst :)
Kommentera

T T: Hörde inte heller men det kändes väldigt avblåst. Huvuddomaren står ju kvar i Timrås anfallszon och hade blicken på vad som föresegick där.
Kommentera

Blizzard: Jag först? Jag tycker jag är tvåa jämt på sånt där.      :)
Kommentera

Bergius:

Håller med, fransmannen visar vilja och ett jäkla engagemang utan dess like, precis vad vi behöver, hjärta!
En annan femma att han faller ur ramen vissa matcher som idag kanske men senaste 3-4 matcherna har jag börjat gilla honom mer o mer.
Sedan är det ju Challe som coachar och han ska även se till att förvalta fransmannens kunskaper i rätt lägen.

3 pinnar idag och kommande vecka bör ge åtminstone 6 pinnar sedan är vi med i racet igen o då är inte ens halva serien avverkad ännu.
Kommentera

Rätta mig om jag uppfattat fel men var inte situationen vid FBK:s "2-0" snarlikt målet vi fick godkänt när Sonnie retroaktivt blev utvisad för hög klubba? Huvuddomaren missar och linjeman tar i efterhand. Jag hörde ingen pipa i alla fall.
Kommentera

Vilket jävla gnällande på Måns, visst ha fixade två PP åt Färjestad, men han höll på att fixa en assist också. Så jävla kass är han inte, men tydligen måste det gnällas på någon. Tidigare var det Skogs.

Tack förresten till dalakarlarna idag som fixade två mål och därmed en seger.

Skogs gör det bra som åtminstonde vågar skjuta, han missar mest men någongång så går de in i alla fall. Mäkiaho minns jag också som en kille som sköt mycket mot mål. Mer sådant, till slut går de in.
Mäkiaho förresten, inte någon ur Färjestad hade vågat tacka honom, frågan är om någon i hela elitserien hade vågat, han var ren jävla granitvägg. Till skillnad mot många andra tikare så flög han inte som en lovikavante.
Kommentera

T T: Du ska alltid vara först ;-)
Kommentera

söder över: det ska även vara procent-enheter ;-) (gissar jag på). Annars är en ökning på 6% väldigt lite :)
Kommentera

söder över: Du kanske t.o.m. menar procentenheter?         ;)
Kommentera

Laken: Klart det ska hängas ut spelare. Men inte franmannen. Vad har man egentligen för förväntningar på en fransman? En som däremot håller riktig Hedström-klass är #17. Säsongens sämsta värvning av vad vi hittils sett.

Kommentera

söder över: procent ska det vara inte poäng...
Kommentera

Henning: Rappt och snabbt klippt reportage! Kanon!
Kommentera

Skarin: Skogs är ju ett rätt farligt vapen i offensiven! synd bara på hans så förbannat slarviga uppspel! jag är utav uppfattningen att timrås pp skulle öka effektiviteten med minst 6 poäng om man laddade på med lite ordentliga slagskott isst för dragskott på första bästa motståndare. jag tycker ändå att man försöker hitta till backskott men när sista passet kommer 5 dm för långt fram eller för långt bak går det ju inte att klippa till direkt...

allt ser ändå lite bättre ut nu än för 3v sedan å med självförtroendet på väg upp kan det nog blomma ut lite i timrå fram över!
Kommentera

Laken: Vissa är aldrig nöjda :)

Hynning har varit bra på sistone, men det skall lik förbaskat gnällas.

Sonneberg är värvad som en energispelare som skall jobba hårt. Han gör det samt en hel del poäng, men det skall lik förbaskat gnällas.
Kommentera

Henning: Haha Åkerlund var bäst i inslaget :P
Kommentera

Olle: Instämmer! Förstår inte hur vissa orkar hänga ut enskilda spelare när vi precis slagit serieledaren inför denna omgång...
Kommentera

En av de bättre hockeymatcherna jag har sett på länge.
Se eftersnacket, bland annat med en jublande glad Elias Granath och en lätt förvirrad Åkerlund, på ST.nu (eller via länken nedan). Hör gärna av er med kommentarer och tips.
Kommentera

T T: Måns gör väl inte någon av sina bästa insatser men ikväll ska man fan vara nöjd! Vi fick ju se några saker som vi inte är vana vid. Vi vände ett underläge till vinst, Vi lyckades hålla en uddamålsledning över en hel period och vår målvakt storspelar. En riktig kämparinsats och för första gången på rätt länge är jag riktigt jävla stolt över grabbarna.

Sen som någon redan varit inne på så kan man ju bara imponeras av vilken moral som finns i FBK, jag trodde aldrig att vi kunde stå emot i en hel period.
Kommentera

The great one: Hynning har handlederna och en ganska bra blick men slarvar alldeles för mycket.Måns har inga handleder alls men han tar kampen men det räcker inte på långa vägar!
Kommentera

The great one:

Sedan var det skönt att slippa se Sanny i FBK tröjan. Jag vill enbart komma ihåg honom som nummer 8 i rött och vitt.

Bagarn tänkte jag inte på.
Kommentera

Långben:

Hynning är långt i från min favoritspelare. Han´är så slö. Hans kroppspråk signalerar inget engagemang. Han ser helt enkelt ut att ha tråkigt.

Fransmannen är en mycket sämre spelare än Hynning men han visar engagemang i alla fall.

Nu har ändå Hynning bättrat sig senaste matcherna ska sägas. Lite mer glöd och kämpa, men långt ifrån hans lönebesked.
Kommentera

Varför åker inte Måns och byter när han tappar klubban? Han är ju i rörelse mot båset när det händer men istället vänder han. Jag kan inte begripa hur de tänker ibland, det är inte bara han som gör så.
Kommentera

The great one:

Haha typiskt Anger,finns en del liknande episoder att förtälja om när han spelade i BIF också...
Speglar han sej fortfarande i plexi?
Kommentera

The great one: Då är man duktig att snacka.       :)
Kommentera

T T:

Det var även det målet Sonnenberg fick 2:a ass på...
Kommentera

I avdelningen för flosklerleveranser samt onödigt vetande tar jag till orda och levererar följande,

Sådär, nu har vi spelat 19 omgångar.
Ge oss 19 poäng så LEDER vi Elitserien.

OK, inte så troligt men så har inte Timrå IK för vana att vara där heller.
Timrå IK skall komma under ifrån och vara en riktigt farlig motståndare att möta i slutspelet. En sådan som "ingen vill ha" när det väl är dags att välja motståndare för de fyra första.

Det är 36 omgångar kvar att spela om innan dess. 108 poäng!!!

Så som tabellen ser ut nu så ligger Timrå IK fortfarande på kvalplats efter denna seger men,

2 poäng ovanför ligger lag som nu skulle ha fått "tidigt sommarlov".
5 poäng ovanför ligger lag som nu skulle se fram emot att lottas i slutspelet.
10 poäng ovanför ligger lag som nu ser fram emot att välja i denna lottning.

108 poäng kvar att delas ut, och Timrå IK slog i afton Elitserieledaren.

Bara en sådan sak.
Kommentera

The great one: Anger försöker väl dryga ut studiebidraget.
Kommentera

Jag ser nu att Rahm bjuder på segermålet. Han kunde lätt ha rakat åt sig pucken och blockerat. I stället väljer han att hålla igång spelet och skickar den i gapet på Corso. Tack för kaffet.
Kommentera

« · 1200806 · »