1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590752 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2006-02-28

683276 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-02-28
-Gurra-:

patriotism [-is´m] s. -en
fosterlandskärlek

patriot [-o´t] s. -en -er
fosterlandsvän

Källa: Svenska Akademins ordlista
Kommentera

-Gurra-:
Klokskap kan man inte rita ner på en karta,
Kommentera

Givetvis var det helt rätt att hylla os-hjältarna igår. OS-guldet är bland det största som ett svenskt hockeylandslag vunnit, helst med tanke på att världens bästa spelare var med.
Kommentera

-Gurra-: Varsågod...
Kommentera

Tycker ändå att säsongen är godkänd, att tappa 2 femmor märks på alla lag i serien, tyvärr har inte de 4 de linare som värvats gjort nån större lycka, för utom Warg då som fått sitt genombrott. Svoboda har väl varit lite upp och ner, men i det stora hela är han godkänd inte mer.Sen behöver man inte värva spelare som tjänar bra, det kan vara nog så bra med allsvenska lirare, se på Brynäs, tycker nu att Boorken gjorde rätt som skippade stjänor som tjänar storkovan men håller till i 4 de linen.

Tycker det var rätt att hylla hjältarna i Frölunda, det är inte var dag Sverige tar guld i OS, var själv och såg några matcher och det var en höjdare. Stod en 1/2 meter från The greaht one vid ett tillfälle.. och trevlig var han också.
Kommentera

Per HApps: Vart då ?? Ge mig en karta. ;-)
Kommentera

Per HApps: "Om du hejar på ditt eget fotbollslag på teve så är det en patriotisk handling. Patrioter finns i alla länder.

Källa: ordlistan.se/patriot
Kommentera

-Gurra-:
DUn kan ju plocka bort *ironi*, för jag Är klok. :))
Kommentera

Per HApps: Så man kan inte alls vara patriotisk i andra sammanhang ??
Är det helt omöjligt att vara det eller??.

Trodde att du som var så klok *ironi* visste det, men men.
Kommentera

-Gurra-:
En patriot är en person som älskar sitt land och vill arbeta för sitt lands välgång. Bra så.
Då ligger ju Timrå IK's hyllning till delar av landslaget helt i linje med din patriotism.
Kommentera

DJ Hemp: Tyckte väl att det var du som tassade på runtomkring kamerorna vid oss ..
Kommentera

Angående Ulf Dahlén...

Ja, inte fan vet jag. Snacket lät för mig ganska ingående. Tänkte att han kanske var på gång till någon slags position inom föreningen. Men håna mig bäst ni vill! Träffade också Kinchen och Virus och allt vad fan de hette, allihop har sina bästa dagar bakom sig...
Kommentera

Kerstin_k: Jag valde nog helt fel fokus nu, tror jag. Det är klart man måste se skillnad på i vilken roll som framgången har nåtts. Som nu då, i OS, i Tre Kronordräkten. Ronnie Sundin och Janne Karlsson är självklart mycket välförtjänta en hyllning för det man uträddade i Turin. Jag missade att se detta ur hela sitt perspektiv tidigare.

Kommentera

Dream Team:
Gesten i sig är detsamma, Tre Kronor är inte heller konkurent till Timrå, det var väl Tre Kronor som tog medaljen.

Timrås spelare hade godkänt "cermonin".
Jag tycker det var fullt godkänt (min personliga uppfattning) och det blev uppmärksammat i tidningen som en positiv grej.

Iof får ju gemene man tycka som den vill.
Kommentera

-Gurra-: Nu hyllade man ju inte Frölundaspelaren Ronnie Sundin, utan landslagsspelaren Ronnie Sundin. Det kändes helt rätt igår. Hade det inte varit så tätt inpå OS-turneringen så hade man nog inte gjort det.

Annars så är jag totalt anti till hyllningar av motståndarspelare, det enda exemplet är väl Peter Forsberg under förra säsongen. Vissa ville hylla honom, andra ville håna honom. Han har gjort jävligt mycket för Sverige, men att hylla honom för en straff 10-11 år tidigare etc är helt fel, speciellt när han är motståndarlagets absolut viktigaste spelare.

Mycket dubbelmoral, visst. Men man måste se skillnad på de olika tillfällena också.
Kommentera

Dream Team: Varför inte? Påverkar vår glädje över Sveriges OS-guld elitserien? Påverkades matchen i går av att man från Timrås håll tackade en spelare och en ledare som gjorde en insats för Sverige och Tre Kronor? Jag tror inte det. Att inte kunna tacka spelare som slitit och hjälpt Tre Kronor att ta hem guldet i den svåraste av turneringar är korkat.

Jag tyckte i alla fall att det var en fin, och korrekt, gest från Timrås sida. Men å andra sidan kanske jag inte är en lika bra supporter som vissa andra...
Kommentera

friskan: Just Detroit var väl ett dåligt exempel, då det laget inte alls är en konkurrent till Timrå. Om Detroit och Zäta går bra kan vi självklart glädjas med det. Läget kanske inte är detsamma med Frölundas spelare, eller med spelare från andra elitserieklubbar.
Kommentera

-Gurra-:
Om Detroit tar hem Stanley Cup tycker du inte att Timrå IK ska glädjas med Zäta då?
Kommentera

Kattiz: Jag har alltid föraktat att Timrå IK riktar uppmärksamhet till andra lags spelare. Bra att du tog åt dig förresten.
Kommentera

Swordster: Jag är inte alls trångsynt, jag är patriot. Det är en viss skillnad.
Jag är nästan 100% säker på att ingen annan ES-klubb kommer att göra det Timrå gjorde igår kväll.
Kommentera

-Gurra-: Så jag har ingen kärlek för laget för att jag tycker att det var helt okey att ge OS guldmedaljörerna varsin blombukett? Skulle jag ha lagt ner alla dessa timmar av min fritid för att göra intervjuer för er andra suppotrar att läsa för att jag inte bryr mig eller inte har någon kärlek för laget? Nu får du väl skärpa dig!
Kommentera

Frella: Det som däremot var mer intressant var att vi igår hade Lasse Kinch på besök ..
Kommentera

DJ Hemp: Satt bredvid Uffe när TIK mötte LHF, då hade han med sig två scouter från Dallas. Han besöker nog arenan rätt frekvent har jag fått känslan av.
Kommentera

DJ Hemp:
Och jag såg Alfonse Dahlin.......................nu är det något på G.
Kommentera

Bergius: Du har helt klart rätt! Hörde genom en liten fågel som viskade i mitt öra att han skulle få någon slags dispens om Timrå lyckades spela till sig en plats i slutspelet..
Kommentera

DJ Hemp: Han ska förstärka laget i ev. slutspel.
Kommentera

Nån som vet vad Ulf Dahlén gjorde i arenan igår? Han stannade till slutet av tredje perioden. För inte var det väl hans dubbelgångare...?
Kommentera

Det är ung. som att ha en tyst minut innan match för att något mycket tragiskt hänt någonstans i Sverige.

Kallas *god sed*.
Kommentera

-Gurra-:

Jag tyckte det var en enormt fin gest. Det var en liten bit av hela Sveriges lag vi gjorde "cermonin" för...................och i den biten ingår även Timrå.

Gråt på du......du hade kunnat blunda de där sekunderna innan matchen.

Vi borde ha tagit extrapoängen.
Kommentera

-Gurra-: Och där såg alla hur trångsynt du är...
Kommentera

Kattiz: Det visar ju tydligt hur mycket kärlek du har för laget iaf :-(.

Visst det var stort av Sverige att vinna OS guld i hockey, och ja.. spelarna ska naturligtvis hyllas för det. Men det ligger väl inte i vårt ansvar att hylla enskilda spelare bortalagen. Låt de egna klubbarna sköta den biten.
Kommentera

-Gurra-: Vad då en hel cermoni? Vad jag såg så fick de bara varsin blombukett. Och är det inte värt att ge blommor till några då de tagit OS guld även om de spelar i ett annat lag? Jag tycker det är oerhört stort att Sverige vann ett OS guld i hockey. Jag ser inte ditt problem med att ge bort blommor till OS medaljörerna i det andra laget.
Kommentera

Ja, vad ska man säga ??

Det lutar tyvär åt ett tidigt sommarlov p.g.a grabbarnas slöhet i boxplay.
Jag kunde inte se mycket positivt med spelet igår, förutom några ljusglimtar i första då. I 14 år har jag följt laget Timrå IK, i 14 år har jag stått på ståplatsläktaren och sjungit, skrikit och blivit förbaskad omvartannat.
Men jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli så besviken som jag blev igår. När så mycket står på spel så viker grabbarna ner sig för minsta lilla.

Men det var ändå inte det värsta med gårdagen.

Vad som verkligen förstörde min kväll och skar ordentligt i mitt röd-vita Timråhjärta var när min favoritklubb sen så många år tillbaka bestämmer sig för att ha en hel cermoni för att gratulera en spelare i bortalaget som vi skall möta samma kväll. Fy fan säger jag !! *Gråta*.
Om det nu var så in i h-vetes viktigt med en hyllning så hade det räckt med en annonsering i högtalarna >:-@.

Sånt här vill jag inte se klubben Timrå IK göra en gång till för då kommer jag att starkt överväga att inte fortsätta vara medlem.
Kommentera

65selander:
Ahaaaaa...................Bra att du informerade om det i Timrå IK-Frölunda tråden.
Hade ingen aaaning om att du var Brynäsare ;)
Kommentera

friskan: Jag är Brynäsare och vi har LHF hemma på torsdag och Cykloperna på lördag :-)
Kommentera

Frella: Jepps. Det borde varit 3 eller rent av 4-1 efter första perioden.

Jantunen har besvär med rüggen.

Silly Season blir sanslöst spännande och intressant!

Nej, snart börjar Kvalserien i alla fall. Den blir grym att följa!
Kommentera

Skarin: Att man kan spela ut Frölunda så mycket i första perioden och i stora delar av andra och sen kollapsa helt då Frölunda får in ett bjudmål, det är för dåligt. Men vi har inget försvar och har inte haft på hela säsongen. Sanny iaf tillbaka i gott slag tillsammans med Kalle K. Resten kan nöja sig med betyget 1. Mest av allt gillade jag då både Svebba och Strålman markerade tekningscirkeln då Frölunda gjorde 3-3.

Gahn såg iaf piggare ut än på länge, alltid nåt. Ström skulle inte ta plats i mexikanska förstadivisionen ens, maken till sämre spelare var det länge sen man såg. Usch.

Manderville grinade illa vid ett flertal tillfällen, mår hans ljumskar så bra egentligen? Jantunen, blev han skadad? In kom iaf Sloan och vi tappade en offensiv uppställning.

Bara att se fram emot nästa säsong, den osannolika chans vi har är väl att Mora misslyckas nu. För hoppet om att gå förbi Brynäs har jag gett upp.

Blir en mycket intressant Silly Season.
Kommentera

65selander:
Vi har Luleå borta på lördag.
Kommentera

tjobba: Det är inte bara Gahn som missar mål. Robbelibobban hade en fantastisk chans i första perioden mitt i slottet. Salo ligger ner på sidan. Robban avvaktar, avvaktar och till slut får han iväg en fösare rakt ner på en liggandes Salo. Istället för att kanske skjuta lite högre, lite snabbare.
Detta var ett exempel på en klar målchans bör tilläggas.

Sedan är det ju som sagt tråkigt att vi har en nervös herre där bak i målet. Svoboda blir under vissa lägen under matcherna väldigt bajsnödig som det verkar. Han gör ju en mycket bra match, men ställer till ett helvete vid indianernas första mål. Att vi inte kunde utnyttja att Salo darrade på ett bättre sätt känns väl inte direkt så bra.

Indianerna var för övrigt helt tröttkört, totalt nedtränat. Ändå kan vi inte "köra över" dem.

Motivation slår klass? Inte för oss tydligen. Mandy och Sandy (Sanny) röjde på bra i alla fall. Karl K såg ju oväntat bra ut dessutom. Framåt har vi ju Rosa.

Måste säga att det ska bli skönt med tidig semester. Trots allt.

Mot nya höjder!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Det är inte över ännu. Luleå hemma är inte så lätt men inte omöjligt heller
Kommentera

Dream Team: Jag har gjort en plan som säger att vi slutar fyra, eller om det var ännu bättre. Än så länge så kan det bli så.
Kommentera

NuMo: En femteplats för er del räcker utmärkt det med. Glömde det, förlåt.
Kommentera

NuMo: Aha, jag förstår. Du menar alltså att vi ska bränna allt krut vi har i vår jakt på en plats bland de sex, blir det väl? Ja, om vi nu ska få möta er i en kvartsfinal den här säsongen, iaf. Men då måste ju ni klättra upp på en fjärdeplats. Hur kan det bli möjligt? Eller ja, om vi ska likställa oss med Finland så vinner vi förstås elitserien, obesegrade, helst av allt. Sen är vi bra (läs: vi orkar med att spela hockey) under de första tio minuterna, för att sedan vika ner oss helt.

Ja, ja, ja, det låter som en jättebra plan! Mot slutspel, kosta vad det vill!
Kommentera

Dream Team: Omnu ni absolut skall vara med i ES och desutom i slutspel. Ja, då kan ni lika gärna möta oss har jag tänkt. Fast bara om ni beter er som Finland gjorde mot Sverige nyss. Dvs. som en lillebror skall. I Semifinal vill jag möte ett annat lätt lag.
Kommentera

NuMo: Ja, om ni nu vinner på torsdag, så är det ju bara att leta fram något hämtat från antikrundan att dra över sig. Detta efter en säsong där man slitits mellan hopp och förtvivlan, lite hopp på nytt, ångest när den är som starkast, bara för att helt plöstligt kastas in i en slutspelsstrid hämtad från ovan. Om detta skulle sluta med en plats under slutspelsstrecket är det väl bara att andas ut och se fram mot nästa säsong.
Kommentera

Dream Team: Ja, det verkar inte rimligt. Jag gissar att det blir så att vi vinner mot de där timråiterna och då hamnar vi på någon annan marginalsiffra.
Kommentera

Falken: Du har glömt att Mora i nuläget befinner sig på samma poäng som er. De är således inte helt klara för slutspel.
Kommentera

NuMo: Men alltså. Det skiljer 19 poäng till MoDos fördel i nuläget. Om vi som jag räknat med tänker oss att MoDo i de tre avslutande matcherna tar fyra poäng (seger mot Brynäs och en pinne mot Luleå), plus att Timrå tar sex poäng via segrar över MoDo och Brynäs, då har väl Timrå tagit in två poäng ytterligare, och vi skulle hamna på en differens på 17 poäng, inte sant?
Kommentera

Falken: Känns som det kvittar vilket i år. Kul för er om ni får spela slutspel för första gången på ett tag, men allvarligt talat är skillnaden mellan toppen och botten i år värre än nånsin.

Blä för denna säsong
Kommentera

Falken: Vart ett litet fel. Rättar.

Vinner vi efter sudden så måste ni ta minst 1 poäng, annars är vi i slutspel.
Kommentera

683276 · »