1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-01-17

« · 968530 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Underbart Johan! Tenkrat-Johan-Robban är bästa kedjan nu, utan tvekan!

Robban tar för sig, han förtjänar mer istid även när laget är ordinarie!
Kommentera

jojje_timrå: Mycket bra.... mycket bra.... men varför har webradion kurkat ihop?
Kommentera

jojje_timrå: BAGARN FTW!!!
Kommentera

MB: och flickor.....
Kommentera

JOHAN ANDERSSON!!!!
Kommentera

RJ´s mål pojkar......
Kommentera

Olle: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA TENKRAT!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Timrå spelar bra nu!!!!
Kommentera

lungan: Jag ser inte matchen idag men överlag så tror jag att det handlar om att det fattas spelskickliga backar i PP. Direktskott från blå finns inte på kartan och ofta får man vara nöjd om det kommer ett slagskott överhuvudtaget och inte en lös handledare som i bästa fall slutar med tekning i anfallszon och som är omöjlig att styra in i mål. Sen är det ganska troligt att detta leder till att forwards inte är lika benägna att spela upp puckarna till backarna på blå (eftersom dom är lika benägna att spela ner dom i hörnen igen) och sen har vi det vi ser nu, ett jäkla snurr nere i sarghörnen och få skott på mål. Det är iaf min tanke.

Men det är ju inte bara timrå som har problem med detta, många lag saknar den här typen av offensiva backar.
Kommentera

Rox: Han blev ju hakad i höftböjen och där med ur balans...jävla sopdomare....
Kommentera

nu är timrå laddade!
Kommentera

jojje_timrå: Hade han satt den så hade jag nog gjort i byxan av ren gjädje ;)
Kommentera

Jensen_12: Tenkrat var ren med målvakten men missa
Kommentera

jojje_timrå: Ja, det var nära här oxå.....
Kommentera

Blomsten har klockrena inlägg.....
Kommentera

jojje_timrå: Fan vadå? Har jag missat nåt? :O
Kommentera

Bigthelin: MEEEEEN FAN!!! Så jävla nära!!!
Kommentera

RocknRolf2: ok:P då är det jag som har dålig koll;P
Kommentera

Andra börjat !
Kommentera

MB: Det kan ju bero på att idioten som ska agera skytt inte ser till så han är fri!
Kommentera

lungan: Tur att det inte är min dator som flippat då. Jaja, får väl följa via hockeyligan.se då :)
Kommentera

Bigthelin: Vad menar du? Challe som ju har kavlat upp armarna och bänkat RJ...eh...tre perioder på 37 omgångar? Han har satt ett tydligt exempel där.

Laget spelar väl egentligen inte så dåligt nu, men alla måste ta sitt ansvar. Målvakt, backar, forwards, tränare, u name it.
Kommentera

Jensen_12: jag får inte igång den heller
Kommentera

Jensen_12: ja det har jag med. verkar vara nått som inte stämmer där:P
Kommentera

Någon mer än jag som har problem med webbradio sändningen?
Kommentera

Olle: Finns ingen skytt, därför ska det passas hela jävla tiden......blir SÅ JÄVLA TRÖTT!!!!
Kommentera

Olle: Men varför gör man inget åt saken, byt pp-system de som de spelar fungerar inte inser inte laget de själva, har du sett några nya formationer eller uppställningar i PP, inte jag i alla fall.

vi står ju bara still och gör inte ett skit!
Kommentera

Tur man får se en nhl match imorgon istället men med min tur blir det väl 0-0 och en skitmatch hehe
Kommentera

MB: skulle sitta fint det;)
Kommentera

lungan: PP-spelet har ju varit dåligt under långa perioder så det borde inte direkt komma som någon överaskning. Men jag håller med.
Kommentera

Kan man få en match, en match, där Timrå spelar ut, spelar i trans, allt sitter och vinner med typ 7-2.......en match i år snälla, snälla!!!!
Kommentera

Det man är irriterad på är att man ser inga skillnader någon gång de är samma hela tiden, det känns som om laget inte tränar på de som de är dåliga på!!!

Challe har lovat fler mål, vart FAN är dom!!!
Kommentera

lungan: Alltså Timrå har verkligen ett allvarlig problem! Vi är ju så jävla inneffektiva!!! Måste börja visa hjärta för klubben nu!!
Kommentera

fighter: Förlorar dom men går till final hoppas jag att du missar alla matcherna.
Kommentera

fighter: Med dom skadorna som finns på nyckelspelare (två av dom iaf) så är det ganska mycket begärt att man ska vinna över ett taggat Frölunda. Första linen funkar ju inte alls utan Pärssinen, det har man ju sett i ett par matcher nu.
Kommentera

fighter:
Är du så förbannad för stunden är det läge att logga ut nu..

Gå hellre ut i Kungsbacka och ta dig en halvspecial
Kommentera

RocknRolf2: tycker det är lite för få ljusglimtar i timrå. visst kan dom väl spela som gudar ibland. men det är för sällan. jag menar den gången dom ledde med 3-0 mot hv efter första perioden den här säsongen var ju inte att leka med. men det är för mycket lallande. challe bänkar för lite:P titta bara på hur det gick efter att challe bänkade Jonte, mål matchen efter:) men det är nog enda gången han bänkat någon också...
Kommentera

Olle: Ja men 1 skott totlat i 2 pp är skit dåligt
Kommentera

Bigthelin: förlorar dom ikväll så hoppas jag att dom missar slutspel.
Kommentera

lungan: 5 skott är inte bra i en period där man spelat två PP men LHC har haft mer PP än så och även spelat fem mot tre i någon minut.
Kommentera

Sett till hela säsongen har inte Backlund varit så bra som man hoppats och trott. Han har en hög nivå i sig men släpper alldeles för många enkla puckar. Svårt att hitta en bra jämn nivå.

Trodde Timrå var riktigt på gång i och med matcherna under helgdagarna. Men tji... fan också! Skärp er - slutspelet ska väl inte behöva vara i fara?

Jag vill för övrigt gärna ha det bokstavligen förklarat vad Challe ser i RJ, hur många helt omotiverade minuter i PP har inte killen fått vid det här laget?
Visserligen tycker jag all istid killen får är omotiverad...
Kommentera

Bragd-Birger: Värsta är att när Backe låg och kollade efter pucken innan han reste sig och det blev mål, ett skit mål, har han jävligt svårt att lyfta sig efter ett sånt och pang ett ytterligare som han ska ta. Han funderar för mycket, kan inte släppa och gå vidare.
Kommentera

lungan: Tydligen är Moe sjuk, allt enligt Canal +.
Kommentera

lungan: Ja har fört en diskussion om skott och att vi skjuter för lite 5 skott är pinsamt, Linköping har 19 skott efter en period det är vad timrå kommer ha efter hela matchen.

Skjut man måste skjuta för att göra mål, 5 är inte bra
Kommentera

lungan: Jag blir glad, sen vet ju inte jag hur glad du blir ;)
Kommentera

Jo men Timrå släpper ofta in ett tidigt mål i början av andra, såg inte utvisningen!

lovar 5 min in i andra 1-3 ingen är gladare än jag om jag har fel
Kommentera

Lite märklig period. Högt tempo, stundtals fina kombinationer från främst Timrås sida. Men: väldigt slarvigt passningsspel, även här med övervikt Timrå.
Backlund får helt klart ta på sig 2:a målet. Bra skott, precis vid stolproten men ändå: den ska du ta Backe.

Oviss fortsättning. Timrås inställning ser bra ut, men det är lite för stora avstånd mellan spelarna i försvaret. Måste täta ihop mittzonen bättre. Och: lite mer tålamod. Chanserna kommer. Ligg på högt, men dräll inte med pucken i den offensiva zonens första tredjedel. Jobba ner puckarna! Fortsätter man tappa puckarna här kommer det att smälla fler gånger.
Kommentera

Wow vilken träff Frölunda spelaren på deras andra mål..
Kommentera

lungan: Måste berömma klacken dom första 4-5 minuterna av första. Riktigt bra tryck då.
Kommentera

« · 968530 · »