1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590545 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-09-22

« · 1065529 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
RocknRolf2: Håller med dig i det sista. Åker vi bara skridskor i deras zon så blir detta inte mycket till match. Visserligen måste vi sätta våra lägen, men det ska nog gå vägen.

Kör hårt!
Kommentera

För frölunda spelar inte:

Ronnie Sundin - Back
Fredrik Petterson - Forward
Lars Eller - Forward

Holmqvist står i mål.
Kommentera

Laget ser bra ut men backparet Jonsson/Persson oroar mig en aning så här på förhand.

Frölundas svaghet är backsidan. Åk sönder dem ikväll!
Kommentera

Per HApps: Finns det någon person som ännu inte anlänt till hallen och befinner sig i krokarna av Timrå C. Skall se matchen på TV ikväll men har en tröja som måste upp på hallen till signaturen Heleniz.
Kommentera

Laken:
Historia , det är historia nu. Jag väljer att kika genom framrutan istället för backspegeln:)
Kommentera

Frella: Frågan är VARFÖR han inte ville vara kvar i Timrå?
Någon?
Kommentera

Snoop: Jag tror att dom inte skulle reagera eller bry sig nämnvärt.

Det man ska komma ihåg här är att det är det sättet vi supportrar reagerar på, vad spelarna i Timrå IK anser om det hela tycker jag spelar mindre roll. Det är våran reaktion gentemot Frölunda som förening som är grejen här. Sen så handlar det ju givetvis om att stödja våran egen förening, men detta är en så pass speciell situation. Hat ska komma naturligt, under en 55 omgångar lång serie så är det sällan såna känslor har täckning. Men under slutspel och framförallt denna sortens matcher som spelas ikväll så har det en tendens att växa fram naturligt, och då tycker jag definitivt inte att man ska censurera det.
Kommentera

Agneijska: Det står dig fritt att tolka. Vad jag åsyftade behåller jag för mig själv.
Kommentera

Uno Gordon: Menar du tecknad som något positivt? Typ en tecknad serie som är rolig?
Kommentera

Knylan: Dom lär ju bli förvånade att dom inte blir utbuad när dom förväntar sig det.
Kommentera

Laken: Det tror jag också han hade gjort, däremot var klubbadressen hela tiden avsedd att bli Frö****a
Kommentera

Laken: En annan kan ju vara att han ville vinna nåt, såsom nubben.
Kommentera

Agneijska: Du är ju för fan tecknad.
Kommentera

Bissett19: Det är inte tredjekedjan, sådär såg linorna ut mot linköping också om jag minns rätt.
Kommentera

Ang. Hahl så har jag förstått det så här.

Han hade, oavsett Nubbens locktoner, bestämt sig för att lämna Timrå! Med andra ord, han hade lämnat Timrå i vilket fall!
Varför han var så bestämd med att lämna Timrå vet jag inte helt säkert men en gissning kan väl vara att han kanske inte gick så bra ihop med Challe?
Kommentera

Uno Gordon: Jag har ingen cykel. Dessutom har jag problem med alkoholen. Kan sluta med att jag krockar med en minibuss innehållande sju heltidspuffande Brynäs-fans och det vill man ju inte.
Vi säger så här i stället. Om Sanny spelar i Frölunda den här säsongen så lovar jag att gå sjutusen mil på styltor. På huvudet har jag en bakvänd keps som det står NiNjA på.
Kommentera

Agneijska: Och min fanclub är inget man bara blir medlem i. Man måste bli ett prospekt först och dit kommer du förmodligen aldrig att nå. Jag behöver inga fula fiskar i min vänskapskrets. Jag klarar mig utmärkt utan din inblandning.
Kommentera

Dream Team: Finns ingen kedja som varit den andra lik i stort sedan första matchen. Det har vaskats om hela tiden. Så det är inget nytt grepp direkt. Panik? Njae, inte än.
Kommentera

Vet inte om det redan har sagts, men kvällens domare är:

Sören Persson
Anders Ahlström, Daniel Winge
Kommentera

Dream Team:

Kallio i tredjelinan,det har väl aldrig hänt under hans tid i Frölunda..

Kommentera

Agneijska: Nu syftade jag inte till några "avslöjanden". Lova inte sådant du inte kan hålla. Gör en utfästelse du kan stå för och genomföra ifall du har fel, fegis.

Jag syftade till helheten och det har inget med HS eller min blogg att göra. Utan om min egna person.

Ta en cykeltur till Söderhamn t/r vetja. Det skulle du garanterat klara utav, inte smärtfritt förvisso men ändå ett överkomligt mål.

Kommentera

Agneijska: Frölunda provar nya grepp för att om möjligt vända trenden redan ikväll. Panik i leden, någon...?

Lineup:

17. KLINGBERG, Carl 21. JOHANSSON, Mikael 32. ANDERSSON, Johan  
  4th Line 3. LARSEN, Philip  

71. KALLIO, Tomi 33. HAHL, Riku 18. ANDERSSON, Joakim  
  3rd Line 65. KARLSSON, Erik 41. HEDMAN, Oscar  

11. KAHNBERG, Magnus 16. NORDQUIST, Jonas 12. FABRICIUS, Karl  
  2nd Line 81. HOLMQVIST, Andreas 25. ACKESTRÖM, Oscar  

84. BLOMDAHL, Patric 28. KARLSSON, Andreas 24. ANDERSSON, Niklas  
  1st Line 20. MÄNTYLÄ, Tuukka 26. SÖDERHOLM, Toni  

Goalkeepers 31. AHONEN, Ari  
  40. HOLMQVIST, Johan  

Frölunda HC

Kommentera

Uno Gordon: Nej, men ärligt då Uno. Finns det någon fanclub eller dylikt man kan gå med i?
Kan tänka mig att du fick en hel del fans när du "avslöjade" att Sanny ska gå till Frölunda redan i oktober. Om det finns någon sanning i det ryktet lovar jag att svälja mitt huvud och byta kropp.
Kommentera

Jag håller med alla som avstår hatramsor till förmån för stödramsor till det egna laget.
Det bästa sättet att behandla Hahl och Nubben är att ignorera dom totalt. Låtsas som om dom inte finns!

För guds skull, ge inte bränsle till Hahl i kväll. Om dom behandlas som att dom inte existerar så kommer deras egna tankar att fräta ända in i deras själar. Och det mina vänner, får konsekvenser på den mentala styrkan framförallt för Hahl som skall lira. Låt oss TIGA!

De ramsor som skall förekomma skall vara som stöd och bränsle till de våra.
Om vi använder hatramsor så sänker vi oss till en nivå som inte är vad som förtjänas i E-on Arena. Var rädd om ryktet!
Kommentera

jojje_timrå:
Vi har förstått det nu.
Kommentera

jojje_timrå: Ta ett glas O'boy och lugna ner dig vetja.
Kommentera

jojje_timrå: Underhållning på hög nivå. Blir matchen lika underhållande som dina inlägg så blir det en höjdarmatch. Tror Timrå vinner dock ;/.
Kommentera

Visa känslorna på kvällens match. Släpp ut känslorna och skrik ut hur mycket ni älskar Timrå och hur mycket in hatar alla andra!
Kommentera

Per HApps: Om jag nu ska tala för mina egna åsikter så är det den ramsa som skapar den allra mest outhärdliga fysiska smärtan hos mig. De som startade den under förra matchen borde sitta bakom lås och bom. Alternativt börja gå på fotboll.
Kommentera

JimmyH:

Oneliner a la Jag har ingenting att säga men vill gärna vara med i diskussionen?
Kommentera

Agneijska: Ja och till skillnad ifrån dina beundrare så är de inte uppköpt i natura.
Kommentera

Älska Timrå, hata alla andra
Kommentera

Knylan:
Ut med domarn och in med Nalle Puh, är ju så pinsamt fånig att köra.
Kommentera

Moralpanik?
Kommentera

jojje_timrå: Du kanske skulle gå med i Black Army nere ixSthlm istället, för där verkar du passa in. Skärpning grabben.
Kommentera

Uno Gordon: Har du en egen fanclub man missat?
Kommentera

jojje_timrå: Ja, det märks att du inte är vuxen. Självklart skall vi älska vårt favoritlag - men att hata, är för mej Huliganfasoner.
Och huliganerna dom hör hemma på fotbollsläktaren, eller bakom lås och bom!
Kommentera

jojje_timrå: Visa känslor? Och det gör man genom att HATA menar du? Konstigt att jag stått klacken sedan -94 och vi har klarat oss rätt bra utan att hatet har genomsyrat våra avsikter. Ett visst mått hat förekommer alltid. Men FOKUS skall i första hand vara på det egna laget. Mår Timråspelarna bättre utav att lägger mer energi på Frölunda? Knappast!
Kommentera

Jag ställer mig i mitten i denna frågan och konstaterar bara att jag gillar oliktänkande. Dom som hånar Frölunda ikväll gör det, dom som sjunger "Ut med domarn och in med Nalle Puh" gör det.
Kommentera

Per HApps: Utan kärlek finns inte hat, utan hat finns inte kärlek
Kommentera

jojje_timrå: kom igen.. 17 år o så fylld av hat... vad har hänt? du vet att det finns hjälp att få för sådana mörka hårda känslor... Kallas psykolog..
Kommentera

jojje_timrå:
Saliga äro de korkade, ty de skola flyta när syndafloden kommer.
Kommentera

jojje_timrå:

Vill du gå på hockey och skrika hatramsor?

www.sundsvallfans.net
Kommentera

Kevin O Shea: är 17 stolta år och är inte rädd för att visa mina känslor för klubben. Jag hatar alla andra och älskar Timrå. Tycker det är det enda rätta sättet!
Kommentera

jojje_timrå:
Stanna hemma i kväll och hata på bäst du orkar. Eller åk ner till Råsunda och skäm ut dig vid tillfälle.

Kommentera

jojje_timrå: Hur gammal är du? 15?
Kommentera

e alla som skriver hata här 12 år eller?? kom igen gubbar... Aldrig Hata, Bara Älska e mottot i vårt gäng..

ANg matchen ikväll så säger hjärtat vinst för mitt kära Frölunda men dessvärre säger förnuftet Timråvinst och logiken säger Frölundavinst..

3-1 Målskyttar: Hahl, Kallio och Kahnberg..

Var nu inte trångsynta ikväll utan heja fram ert eget lag till seger.. ni har tydligen blivit valda till Sveriges bästa klack, med oss i Goa Gubbar tätt efter enligt en av kvällsblaskorna.. paja inte det för matchen ikväll...

mvh//
Kommentera

jojje_timrå: Hata på du.
Kommentera

Uno Gordon: Alltså vad händer med Timrå klacken? Alla är ju så jävla löjliga numera! vågar inte stå upp för sitt lag och visa sina känslor. Bedrövligt!
Kommentera

jojje_timrå: Det hörs att du har en del att lära grabben. Du är ett mörkt element som måste dresseras omgående innan det går fullständigt snett.
Kommentera

« · 1065529 · »