1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588902 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-12-11

1099448 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-12-11
Skarin: Och de vet du då misstänker jag ?
Kommentera

Snoop: Det vill han inte. Han vill spela med Pyörälä.
Kommentera

Snoop: Synd att det inte gjordes redan igår....
Kommentera

När Riku kommer tbx till EON med Frölunda den 23/02 så får ju klacken sjunga " Vi vill ha Riku tbx"
Kommentera

Friman SR: Säger man så efter bara 2 år här så måste han ju ha trivts riktigt bra, och han lär ju inte säga så bara för att de är kul, undra vad som hände egentligen med Riku Hahl.
Kommentera

Jag vet inte om detta varit uppe tidigare men...

Citat från Riku Hahl i ST:s papperbilaga;

- När jag vaknade upp i morse tänkte jag. Varför sover jag på hotell och inte hemma i min lägenhet?

Ta hem han, Riku vill tillbaka...;-)

FORZA TIK.........alltid, alltid............
Kommentera

Hahl Bundy: Ja nog fasen har Hahl rätt. Det var väl inte direkt hög stämning igår.
I morgon är det viktigt med seger. Precis som laget bör väl klacken kunna tömma allt inför uppehållet. Då blir det vinst.
Kommentera

Hahl Bundy: Han bjöd på en grymt smygg assist igår i alla fall. Precis när Backlund gjorde sin sidoförflyttning kom passningen... gick som klock i klock.
Kommentera

Ja närmare än så går det inte att komma i ett matchtips, bra feeling, synd bara att vi ska ge bort enpoängare i parti och minut, men en vinst är en vinst!!! Bäst i Serien på att spela 4 mot 4 , titta på Luleås Overtime stat, surt sa räven. Ha Det.

Tjingeling Badring
Kommentera

En av de skönaste övertidssegrarna inträffade igår kväll.
Trots skador och sjukdomar så tycker jag att det borde finnas tillräckligt med självförtroende bland de tillgängliga spelarna för att ge Kaffekaskarna en rejäl omtumling i morrn. Förhoppningsvis genererar det också i en väldigt skön och ytterst välbehövlig 3 poängare.

Värmlands vargar ska yla i morrn.. Av sorg ;-).
Kommentera

Hahl Bundy: Jag sorterar in den kommentaren under avdelningen "Jag är inte bitter". 5000 personer på läktaren, en torsdagsmatch, jag tyckte att det lät riktig bra från TV-soffan.
Någons skrev tidigare att Frölunda seglat upp till att bli "hatlag" nummer ett. Jag är benägen att hålla med. Hahl må vara nyttig i VF men jag tycker karln har bra mycket mer att bevisa.

Dahlén, som jag tidigare rankat högt på min favoritlista, han bevisade med gårdagens uttalande hur fel jag haft. F-n, värre än en 2-åring som blir nekad godis..

Det verkar finnas en hel del prestige lagen emellan.

Kommentera

Hahl Bundy: Jag håller nog med lite, jag tycker att det har blivit lite tystare i arenan. Det ser ju ut som om det blivit lite mindre folk i klacken också, så det är kanske inte så konstigt.
Kommentera

Hahl Bundy: kan mkt väl hålla med hahl där, kanske är 100 av 1000 som sjunger på västra stå. kan inte begripa varför inte man bara öppnar käften och skriker sig hes, spela roll om man hamnar i " målbrottet " några dagar efter då, det är det ju lätt värt det =)

så kom igen, så kom igen, så kom igen vår Timrå klack vi måste sjunga för att höras ;)
Kommentera

Lasse Anrell, Du är kungen idag bland skribenter:

" Och som om inte det räckte:

Timrå vann. Gosh.

Challe Berglunds primadonnor hade släppt operettpartituret och spelade fysisk hockey igen – så där som Johan Andersson visat tidigare säsonger att man måste göra för att vinna.

Frölunda var så ut­spelade att coach Ulf Dahlén fick ta time out i andra perioden.

Och när Timrå kämpat in segermålet hittade Dahlén en förklaring vars like man man inte hört sen fotbollstränarna försökte skylla förlusterna mot Kalmar FF på för högt gräs:

– När Timrå fick spela power play i slutet av tredje perioden var det nästan nyspolat i vår zon. Ganska typiskt då att det blir mål, surade Dahlén.

Ligger mycket i det, Ulf.

Dessutom var Timrås primadonnor värda segern, kan jag tillägga."
Kommentera

Hahl Bundy:
-Han är döv för allt annat än pengasnack?
-Han ångrar sig när han hör den fina stämningen men vägrar erkänna det?
-Han är bara bitter sådär i allmänhet?
Kommentera

Hahl Bundy: Man kanske sa ta ut öronproppen innan man utalar sig.... eller?
Kommentera

"Jag är lite förvånad att det var så tyst här på läktaren bara. Det här brukar vara en av de bästa arenorna att spela i, säger Hahl."

Kommentar någon?
Kommentera

Smokey: Ja han var pinsam Ulf Dahlén.
Hur många gånger sa han nyspolad is under intrejun haha
Den måste vi bara spara och köra inför varje match mot Fiskekörka IF i fortsättningen.
Kommentera

Jaji, sicken match igår! Det blev precis som jag förutspådde efter SSK-matchen. Efter en fullkomligt usel insats där nere svarar vi för en grym omvandling och vinner rättvist mot FHC. Vändningen i slutet var smått heroisk, då vi tycktes ha allt emot oss. Länge kändes 2-3-målet symptomatiskt för matchen: En timråit (såg ej vem) misslyckas med att få ut pucken ur zon i ett oattackerat läge, FHC blir kvar och skapar farligheter och Backlund tvingas blockera. "Vinn nu tekningen, för fan!", hinner jag tänka, men så blir det förstås inte utan Niskala pangar in ledningsmålet för bortalaget. Inte alls rättvist i det läget och jag kände mig uppgiven. Men ödet ville annat och till förlängningen hade man till och hunnit bli optimistisk. Vi är ju svenska mästare i förlängning denna säsong! Hela sju vinster har det blivit hittills och därmed har vi faktiskt fler vinster än förluster totalt om man räknar in förlängningarna. Och gårdagens avgörande var definitivt ett av årets skönaste...

Bäst igår (i mitt tycke): Backlund, Moe, J Andersson.
Kommentera

orion: Håller med! Det är nästan lite kultstämpel på Dahléns surmagade utspel i TV. Först åker "Råddan" runt och håller en märklig domarnivå där han väljer att inte se mycket av Frölundas griniga fulspel. Men blåser för "typ" allt åt det andra hållet...

Så otroligt skönt att ändå få trycka till dessa "fiskprinsessor" från Göteborg!

Dahlén är härmed upphöjd till surjämtarnas härskare! Blir det ångestfestival i Timrå måste Dahlén vara given som Gatufestens svar på Ulf Elfving!

Ångest vi minns i TV. Topplistan:

1. Ingmar Bergmans filmmonolog mellan schackspelande riddaren och döden i Sjunde inseglet.

2. Staffan Westerbergs brutala barnprogram Vilse i pannkakan.

3. Ulf Dahléns utspel som kungen över dåliga förlorare efter förlusten mot Timrå IK.
Kommentera

73Sjöbba: Han har 1 kg fryspackad torsk att hämta ut på posten som tack för att så frikostigt ha skänkt bort matchen till Timrå.

Han hade väl för övrigt kunnat få slagit sig less på Landers galler om han nu var så angelägen att kasta handskarna. Efterblivet var ordet.
Kommentera

TRL: Ja, DiPenta uppträdde efterblivet mest hela matchen. Han ville t.ex kasta handskarna mot Lander. Dessutom tappade Fisklunda 2p pga av honom.

Satt och studerade DiPenta, maken till att vara stel och osmidig. Lotvonen framstod som en iller jämfört med honom.
Kommentera

Olle: Ja det kan tänkas men de va iallafall inte vackert tyckte jag och just att det var Pärssinen också dessutom som har haft nog med problem... Nä dags o plocka hit en Kanadensare då de andra "fruntimmren" i laget inte duger till nåt...
Kommentera

TRL: Sånna där crosscheckingar är ju en klassisk backgrej. Man trycker till där det inte finns skydd och man slår lite med klubban på vaden. Denna gång tog det ju dock illa och bara för att det är en ganska standardgrej så betyder det ju inte att jag inte hoppas att Dipenta mosar sargen med sitt ansikte nästa match.
Kommentera

TRL: finns det inge video bilder på den tacklingen ? kunde tyvärr inte se matchen idag men hörde på radion att det va crosschecking i ryggen, skulle gärna se en repris på den.
Kommentera

Personligen blir jag riktigt upprörd över DiPientas crosschecking i ryggen på Pärsan! Den va riktigt ful... va han ute för att skada honom då han gjort flera ryggoperationer må tro? Hoppas han blir anmäld för de va inte fint...
Kommentera

Dahlén kan ju skita arslet ur led, kanske Nubben torkar?

Maken till dålig förlorare har jag aldrig settt i en teveintervju!

Och honom ville vi ha för några år sen...fy fan!

Kommentera

Per HApps: Det behövdes aldrig när han var inne, han satte sådan respekt i fiendelaget.
Kommentera

jens_88: Dahlen är så mycket tävlingsmänniska att han blir dålig förlorare. Karln är som en blöt filt på en mörk och kulen höstdag.

Undrar om han alltid är så grå som han framstår i TV? I så fall så behövs det en Loffe Carlsson som assisterande för att inte spelarna ska tråkas ut redan efter 1 säsong.
Kommentera

Anonymous:
Jo han gjorde ju mycket väsen av sig under tiden i Tik, not!
Kommentera

Roligt match, men ikväll skulle vi ha haft Mäkiaho inne så hade sillstryparna fått smaka finsk höger.
Kommentera

Moffsing: Jaa du, det återstår att se. Det kan vara värre än man vill medge i nuläget. Vi kan ju alltid hoppas att det går bra och att han kommer igen.
Kommentera

krille123:
Vad skönt att det inte var nåt värre med Pärssinen. :)
Kommentera

jens_88: Det behövs om han och Nubben skall kunna "dränka sorgen" efter den tredje raka förlusten mot TIK
Kommentera

dr-nix: Gud så mycket Dahlen gråter.. Herregud karl kan du inte ta en förlust?
Kommentera

Hahl Bundy: fan 3 pinnar emot fbk på lördag så kan vi vara på slutspel plats innan uppehållet, skulle vara så jävla roligt för grabbarna att få känna på att ligga över alla sträck, länge sen vi gjorde det nu, så masa er iväg på lördag nu ! glöm ej klä er i rött och vitt och ta för i helvete med er rösten, säger som nån här tidigare, behöver inte låta vackert, huvudsaken det låter =)

Timrå IK - Vi Ger Aldrig Upp
Kommentera

jag rekomenderar tik.hockeyligan.se (högljus samt presskonf.)
Kommentera

John K: Underbart, som sagt. :)

Jag hoppas verkligen att om vi får möta dom i ett slutspel kan skita dom i arslet som PerHapps sa.
Kommentera

Moffsing: Han tror väl han är tuff, komma hem till Timrå som bas för ett gäng indianer.
Kommentera

John K:
Och i pausen stod han och hånlog vid koiskerna bakom södra.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja visst är det så. När jag sa "jaa du, det där var tredje raka förlusten mot TIK" vände han på klacken och drog, gav sig inte ens tid att kosta på sig ett hej då.
Kommentera

Per HApps: hahahahaha, det kan han gott göra =) är bara bra att han inte fått känna nå glädje emot TIMRÅ sen han flyttade till västkusten !
Kommentera

"Ekonomin prekär? Det finns ju enl. uppg. 10 millar på banken...."

mikenomad: Nej Timrå har 10 mille i eget kapital? Det är en annan sak! tex investerade i Arenan, knappast rena kontanter som ligger o frodas
Kommentera

John K: De kan han gott vara :)
Kommentera

Hahl Bundy:
Jag säger som en gamla bekant som var tysk, och inte kunde svenska så bra:)

-Nubben kan skita sig i arslet !

Kommentera

John K: Underbart!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag mötte Nubben efter matchen. Oj oj oj sur som ättika.
Kommentera

Snoop: Ehh vaddå, länk eller? det finns ingen, detta "hörde" jag i expressens fikarum....eller så drömde jag ;-)

....skitsamma, känns inte alltför långt från sanningen iallafall
Kommentera

1099448 · »