1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Frölunda 2009-11-01

« · 1196240 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01

I kväll blir det fyra trisslotter för entrepengen och radiosporten, det ger alla fall lite bättre vinstchans...........

Kommentera

Bragd-Birger: Tyvärr måste jag säga att jag håller med. Fler förluster leder förhoppningsvis till större ingripanden i föreningen, en vinst här o där så lallar vi vidare. Så tyvärr hoppas jag på fler förluster nu för att det ska hända saker och vi kan börja vinna i längden.

Vad jag hoppas på:

1) Snarast möjligt bör Challe bort. In med nån med pondus som Melin eller Conny Evensson t.ex.

2) Ta in en klassback för att få stabilitet i försvaret. Caslava räcker inte ensam.

3) När säsongen är över se till att få en sportchef med pondus, kontakter och erfarenhet! Linkan har inget av det.

4) Se till att få in folk i ledning samt styrelse med kompetens OCH Timrå hjärta. Inge Hammarström, Janne Söderström eller varför inte Kenneth Westberg t.ex.
Eje Lindström är ett annat wild card.

Fick vi till det skulle jag sova bättre om nätterna, även om laget i sig inte är bättre på pappret. Men då vet jag att det finns hopp för Timrå som förening!!
Kommentera

Anonymous: Ja då kan man snacka om chock.allt annat än tvåsiffrigt
i baken är en bedrift,tyvärr så har vi inte en suck idag,det blir
förnedring.
Kommentera

Anonymous:

Skulle nästan kännas som ett Miracle on ice om vi vann idag...

Kom igen nu Timrå !!!!
Kommentera

fan om vi kunde chocka hockeysverige idag och vinna.
Kommentera

Vad tror vi om Wolmers insats idag då?
Kommentera

Laguppställningen på swehockey ser ut som följer:

Timrå IK

--------------------------------------------------------------------------------

1. ÅKERLUND, Magnus
Goalkeepers 35. LINDBÄCK, Anders

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 23. SKOGS, Tomas 9. CASLAVA, Petr
25. SONNENBERG, Martin 13. CORSO, Daniel 7. HYNNING, Fredrik

2nd Line 36. STYF, Pär 4. GRANATH, Elias
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 51. LANDER, Anton 10. MEUNIER, Laurent

3rd Line 2. MOE, Eric 3. ERIXON, Sebastian
27. PÄRSSINEN, Timo 49. KARLSSON, Gabriel 19. SVENSSON, Björn

4th Line 6. SONNTAG, Fredrik
24. SAMUELSSON, Jesper 14. STARKOV, Kirill
Kommentera

Kerstin_k: Frågan är om Boork är rätt man. Jag anser att man bör knyta upp en tränare som vill träna laget nästa säsong. Genom att ta hit en tränare som bara ska rädda kvar laget i Elitserien under pågående säsong riskerar man att få hit någon som egentligen inte bryr sig om resultatet.

Boork skiter väl i var Timrå spelar nästa säsong om han inte tränar dem? Och bör Timrå tränas av Boork nästa säsong?

Kommentera

Bragd-Birger och RR2: Jag håller med angående Måns.
Kommentera

250kg kärlek: Det är väl just det som är problemet... Vi suktar efter tränarbyte men verkligheten erbjuder inte så mycket av värde att tillgå. Boork är väl egentligen den enda som finns ledig och har rutinen. Wikegård också, men han känns inte alls aktuell.

Kenta vore drömnamnet. Absolut. Han trivs, som du säger i Lugano, och lär väl stanna där så länge han inte får sparken. Nu hör det ju till verkligheten att han ligger lite skrynkligt till där borta. Vilket gör att man hoppas lite extra på honom. Men det är ett för långt långskott för att hoppas att det går in.

Men som jag ser det finns det väl egentligen bara en realistisk tränare och det är Boork. Frågan är väl om han är rätt man för laget? Rutinen av KS besitter han och han har ju tränat ett par lag genom åren. Frågan är om det inte blir bättre med vad skit som helst än Challe..?
Kommentera

När det gäller tränarfrågan så tycker inte jag att Gradin är ett namn. Han fick lämna Sundsvall av den anledningen att spelarna inte alls gillade honom. Även om en tränare inte nödvändigtvis skall älskas av allt och alla så är det en viktig bit i ett team.
Kenta kan vi också glömma. Kenta stortrivs i Lugano och jag har svårt att se hur man ska lyckas locka hit honom? Boork ställer jag mig också tveksam till. Varför vet jag inte men det är något inom mig som säger nej.

Kommentera

Laken: Låt mig tillägga att båda hade varsin enkelbiljett i handen...
Kommentera

Laken: De fick skjuts med Timråbussen, slaggade i Terminal 5 och tog Air France AF1263 från Arlanda 06:40 imorse med destination Paris Charles de Gaulle.
Kommentera

Dallas: Han kanske gick på segerfest med Järnkaminerna?
Kommentera

Johan J: "Challe och Meunier till Frankrike. Den senare kan visa Challe runt på Prix d'Amerique i slutet av Januari."

Är det officiellt nu?! Underbart! Hehehe...
Kommentera

Dåliga vibbar ! Varför har det inte kommit något, "Challe inför matchen"
Kommentera

RED DEVILS: Challe och Meunier till Frankrike. Den senare kan visa Challe runt på Prix d'Amerique i slutet av Januari.
Kommentera

RED DEVILS: "OK" i den bemärkelsen att han skulle få 2 av 5 i betyg av mig.
Kommentera

Perkan: Timrå kör en blandning av Lidl, Aldi, Netto, ASDA, Walmart, Plus, Penny Market och Auchan.

Inte undra på att magsjukan går...

Kommentera

RocknRolf2: Fransmannen helt OK?

Ja det är tydligt hur olika folk kan tycka om spelarna, men jag tycker fortfarande han är den klart sämsta spelaren i dagens TIK.

Om det är hur svettig man är efter en match som avgör hur bra man är så vinner han helt klart, och visst jobbar han och sliter i alla byten. Den är bara synd att han sliter på ett konstigt sätt, han är alltid 2:a på puckarna, och tar en massa korkade utvisningar för att han är så trött...
Kommentera

RED DEVILS: det enda som känns bättre är en seger ikväll!ja tycker också att det är dags att lyfta bort challe
Kommentera

RocknRolf2:

Skrockfull o högre makter......!? I kväll följer jag matchen framfär tv-n, med matchtröjan bak o fram...Och jag kommer att kämpa utav helvete! Kom igen nuuu!
Kommentera

The great one: Även jag håller med Bragd-Birger om Måns. Men just risken för att bli ännu mer idiotförklarad så har jag låtit bli att skriva något. :)
Kommentera

Lagkapten: Mycket har jag trott om Tik de senaste 3åren, dock har jag alltid haft fel, så jag är med garanti helt fel ute i detta sammanhanget också.

Supporter och supporter, det finns ju alltid bättre och sämre i den klassen också, så jag kan ju ta på mig rollen som en dålig supporter om det känns bättre för dig...
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, jag tycker faktiskt fransmannen är ok. Han är engagerad och ofta förbannad. Han bryr sig och ger järnet i varje match. Jag tycker att han duger som 3-4-center.

Annars så tycker jag Caslava har varit bäst i laget sedan han kom in. En back som kommer att bli oerhört värdefull oavsett hur det går framöver. Han lär dock vara en aning besviken över att behöva gå från ett tjeckiskt topplag till ett svenskt bottenlag.
Kommentera

TimråikPower: 3900
Kommentera

Bragd-Birger:

Håller med.
Fransmannen håller inte klassen, men han jobbar stenhårt.
Kommentera

RED DEVILS: Med risk för att idiotförklara mig (än mer): jag gillar #10. Hans skridskoåkning och maratonbyten är kraftiga minus, men: snubben spelar med hjärta. Som Jimmy skrev i sin blogg: det är få som är svettigare än han efteråt.
Det finns ett antal spelare jag skulle kicka före honom, om jag var på kickhumör. Nu är jag dock inte det. Annat än i tränarfrågan, dårå.
Kommentera

Lagkapten:

Hoppas verkligen inte att SVIKAR NUBBEN får skratta hela vägen hem......(Frölundas billigaste värvning i historien, han var gratis...Tack T-J, dom pengarna skulle vara bra att ha i dag!)

Och han ska vara den som styr o ställer i föreningen! (Kan ju inte bli nått annat än katastrof...)
Kommentera

Lagkapten: Hjärtat säger (oavsett vinst eller förlust) att Challe lämnar under uppehållet. Hjärnan säger att Challe kommer få fortsatt förtroende från klubbledningen en tid till.
Kommentera

RED DEVILS: snacka om snett ute tror du verkligen att denna match avgör challes framtid.hoppas att tik förlorar det är supporter det hua hua
Kommentera

Dagens domartrio:

EDQVIST, Wolmer

FREDRIKSSON, Conny AHLSTRÖM, Anders
Kommentera

Roligast hade ju varit ifall de va 6000 pers på matchen osså tokbuar man i första perren sen gittar alla hem.

PEACE
Kommentera

Perkan:

Gratis (billigt!) Är gott enl, T-J.....Mums!
Kommentera

Pär: Så många ?

Jag tänkte gissa på 2500 ca.
Kommentera

Johan J: Bara en sån sak som att ge nämde starkow kontrakt efter sin s.k
try aut tid är väldigt märkligt,vad såg dom ledande i föreningen som inte
vi såg????????????????????????????????????????????????????????
Kommentera

TimråikPower:

Publiktips...3862
Kommentera

Johan J: Ja det är ju jätteviktigt att speltipsen blir inskickade i tid. Sånt får man ju absolut inte glömma... det är ju mycket viktigare än att lägga all sin fokus på att försöka åstadkomma något i den stundande matchen. :-/
Kommentera

Bragd-Birger: Bra skrivet Bragd-Birger.

Och med en ny tränare så lär det bli svårt för nr:10 att få någon istid så vi kan redan nu skicka honom till sundsvall hockey, om dom nu vill ha honom. Nr:10 är en stor belastning för hela laget, alla har problem med hans sjukt långa byten ofta upp emot 2 minuter, vissa i laget säger att antingen så för vi bära av honom från planen eller så dör han på planen.

Det sägs att challe inte har en enda aning om vad han sysslar med i båset, han blir helt blind på matcherna. roligt att laget också har märkt det vi i publikne sett i ett par år nu, när ska de ansvariga få ta del av denna informationen för dom tycks inte se det själva.

Jag hoppas likt bragd birger på förlust idag få då kan inte challe få stanna i laget...

Nu måste det vara slut på livlinor för challe, förresten en har han kvar fråga publiken. Men han törs inte.
Kommentera

Pätr: KOMMER Challe att stå i båset IDAG ,ELLER är han sjuk
Kommentera

FH - avdammad: Just det, och den strategiska planen är stommen i TJs ansvarsområde. När han fattar massa felbeslut så blir ekonomin direkt lidande. Laget blir sämre, mindre folk kommer och han känner sig tvingad att spara också blir laget bara ännu sämre osv. TJs strategiska plan har inte fungerat och hans ekonomiska tänkande slår i baklås. Besparningarna leder bara till större förluster. Jag tycker inte att TJ är strategisk i något avseende men det är ändå det ansvarsområdet han har i klubben.
Kommentera

Bragd-Birger: En annan tränare som det inte går speciellt bra för heller är Kenta Johansson. Vilket lyckligt sammanträffande det skulle vara om han råkade bli arbetslös inom de närmaste dagarna...
Kommentera

RocknRolf2: Att skapa en strategisk plan innebär att Du sätter en vision, en beskriven, given situation, ett läge dit Du vill komma. Du har en idé på vilket sätt du ska ta Dig till den visionen. Du bryter ned den idén i en strategisk plan där Du beskriver vllka förutsättningar som behövs för att nå dit. Sen gör Du en plan som innefattar ett antal faktorer som behövs för att dessa förutsättningar skall realiseras, exemplevis planer för resurser ( kompetensutveckling, rekrytering, satsningar på ungdomsverksamheten), marknadsförings-försäljningsplaner etc. Sen är det dags att sätta pengar på detta, titta på intäkter och de faktiska kostnaderna som planen kräver. Ekonomi är ett resultat av en väl skapad strategisk plan och självklart ingår en budget i en strategisk plan. Men att pyssla med ekonomi enkom är banne mig inte att vara strategisk.
Kommentera

Challe fick med all säkerhet in tipset i tid men det verkar som om Sandström inte fått någon "Inför matchen" att publicera på timraik.se. Ny röst i båset redan ikväll?
Kommentera

Hoppas hoppas....
Kommentera

FH - avdammad: "A strategy is a plan of action designed to achieve a particular goal". Budgetar och prognoser är en del i TJs plan att föra Timrå till Sm-final i år. Ett mål som står att läsa om på Timrå IKs hemsida.

Var är skillnaden i att vara ekonomisk strateg och att göra budgetar och prognoser?
Kommentera

Mackelito: Elller Wikegård!!!
Kommentera

LEIF BOORK !!!!!
Kommentera

TimråikPower: Challe hann skicka in sina tips till Aftonbladet mellan matcherna i alla fall. Man tycker att det borde finnas bättre saker att göra...

Fy fan! Ta och sparka ut karln ASAP. Karln har ju bevisligen ingenting i Timrå att göra.
Kommentera

« · 1196240 · »