Bragd-Birger: Svänger? Jag tycker snarare att Timrå med Linkan har varit en one way road mot det bruna. Med ökad acceleration. Men visst, lagen har sina konjunkturer och det går upp och ner nästan som naturkrafterna i näringslivet... Ibland blir det sämre och ibland blir det bättre. Det svänger i finanser, det svänger i sport, det svänger överallt så orka kritisera någon överhuvudtaget liksom.
Hahl Bundy m fl: Jag har också hört via de vanliga kanalerna att styrelsen med T.J. gör ett riktigt bra jobb, inte minst utifrån omständigheterna.
RR2: Linkan är väl inte den enda förändringen senaste åren. Tränarduon bör väl räknas in i detta resonemang.
För övrigt så ska man ju vara observant och kritisk till information som serveras, enligt det gamla ordstävet att "en lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler" :-)
sargad: Senaste två åren är Linkan enda förändringen. Första Challesäsongen var vi ju faktiskt, hur svårt det än är att fatta, ett stabilt slutspelslag.
RocknRolf2: Förra året hade vi 3-1 i matcher mot HV och var en skridskoskena från semi. Brunhetsnivå: bebisgult.
I år har vi inte facit. Det kan bli kvalserien (brunhetsnivå: Nubbens kallingar efter slutsignal i går kväll), ingenmansland (brunhetsnivå: framtänderna på Öviks Lucia 2010) eller slutspel (brunhetsnivå: elfenben i solljus).
Härda ut, för faen. Låtsas inte som att livet är jobbigare än vad det är.
Bragd-Birger: Du måste vara berusad av senaste vinsten, och några till med dig... Jag säger avgå challe, nygge, linkan och TJ. Ni som tror på slutspel, tror ni på tomten också? Årets lag är det sämsta jag har sett på jag vet inte när. Och nubara för att dom vinner en match så verkar du vara helt nöjd med allt... Kanske jag ställer för höga krav, men en sak är säkert nästa år blir det 0kr i sponsring och inga säsongsbiljetter heller inköpta. Jag tycker hela soppan Timrå ik sköts på ett otroligt dåligt sätt, allt från inställningen på spelarna till tränare, sportchefer och tränare. Vart tog Robban vägen, skulle inte han hjälpa linkan eller var det bara under en begränsad tid? Jag tycker timrå borde värvs Jimmie Lindström som assisterande tränare snarast och sätta in en ny huvud coach snarast... Och nr10 kan få åka hem till franrike.
Är det porslins-dockor eller hockeyspelare som vi har i vår trupp, börjar bli trött på alla dessa förbannade skador på "sköra" figurer hela tiden. "Skulle tackla Kallio, men han hade visst en alldeles för hård skinka" Resultat: Mattias Karlsson borta några veckor, man tror man drömmer.
RED DEVILS: Om man inte visste bättre skulle man nästan tro att lite positiva tongångar provocerar dig. Var lugn. Det blir nog ordning på torpet härinne igen. En förlust mot Brynäs, och du kan läsa utan att bli arg.
Annars: hoppas för din skull att Timrå gör alla dom förändringarna som du vill se. Då återkommer du...säsongen 11/12? Go get them!
Hahl Bundy: Jag tycker inte att Johansson nödvändigtvis ska lämna föreningen, vad jag däremot TROR är att någon annan person ska sitta som klubbordförande. Tomas enorma jobb för den här föreningen skall man ha full respekt för. Utan Jannes och Tomas jobb/engagemang för att ta tillbaka Timrå till elitserien har det sannolikt blivit väldigt svårt. Dock tror jag att Johansson lämpar sig bättre som en renodlad ekonomi-ansvarig än att inneha posten som klubbdirektör.
När det sedan gäller Lehtonen så fanns inga konflikter mellan honom och någon annan i Vf. Det som gjorde att Lehtonen valde att flytta hem igen ligger på det personliga planet. Den som vet Lehtonens skäl vet också att det är stort av Lehtonen att göra som han gjorde.
Bragd-Birger: Än så länge är den här säsongen mörkbrun i nivå med Ranelids solariebränna och därför är livet jobbigt som faen. Nu har vi ett gäng bortamatcher ahead, kan matchcoachen räva hem några bortatreor som han brukar måntro?
Fick inte sonnenberg en ass på 1-1 målet? såg ju klart och tydligt att han spelade fran pucken till Corso, för han fick bara ett P enligt stats.swehockey
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen