Ska bli intressant att se vad ett mål betyder för Wennerberg. Känns som gott självförtroende inte varit ett överflöd hos honom senaste 2-3 säsongerna. F"#¤ Hedström fult tacklad.
Bragd-Birger: Kan notera att LHC ser ut att gå mot sin andra stortors i rad. Ligger under 1-5 hemma mot Modo. Synd att det är mot just Modo, annars är det ju bra för oss. Skulle bara BIF loosa också (vilket de inte lär göra, leder 4-0 mot SAIK) så skulle 4:e platsen varit hyfsat stabil! Kan konstatera att SAIK:s problem i ES börjar bli rätt akuta nu...ingen trepoängare sedan 2:a dec. Får kanske svårt att undvika kvalplats ändå till slut...
Bragd-Birger: tycker Frölunda har haft ganska många lägen. De spelar som Timrå ofta gör, dvs mycket jobb, bra lägen men lite utdelning. Timrå idag däremot... ja.. sån här effektivitet var det länge sen jag såg.
Carlsson, ja. Man märker att man saknat en spelare när det plötsligt sker något på banan som man absolut inte förväntat sig. Som hans underbara, helt absurda inbrytning på första stolpen vid Nylanders mål. Ryno faller under samma kategori. När han får pucken stillastående i offensivzon, vid sargen - då är det bara att rusa mot mål. Hans förmåga att hålla pucken precis lite längre än vad man tror är möjligt innan han lägger den på bladet är magnifik. Agera Nubben!
Man tappar puck alldeles för enkelt och man spelar oftast farligt i egen zon. Skönt är iaf att Nylander och Carlsson är tillbaka, speciellt Nylander visar att han saknades i truppen.
Märklig match. Timrå har problem att ta sig genom mittzon, men när man väl lyckas blir det farligt nästan varje gång. Frölunda å sin sida virvlar genom mittzonen på ett backpass + skarv, men skapar jävligt lite. Vad är det som fattas i Frölunda? Spelare är det inte, individuellt kickar dom timrårumpa. Två snabba kontringar i tredje, sen stänger vi butiken.
Robert är tillbaka, det syns! Sen så tycker jag Svedberg gör en kanoninsats hittills. Styf ryggpassar som vanligt vid egna blå och Sanny ser lite osäker ut men han kämpar sig alltid till plusbetyg. Nu hoppas jag Timrå gör två till och sen gör Frölunda ett tröstmål så får jag in matchen. Tjoleho!!