1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591423 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

« · 1278653 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Timrå-hockey.
Kommentera

Simmalugnt: håller med, så länge han lirar bra får man nog svälja att han drar på sig någon utvisning då och då.
Kommentera

Olle:

Det känns ju dock som att han är som bäst när han är lite hetsig. En loj Pärssinen är ingen bra Pärssinen.
Kommentera

RTS: Timo med 3x2 minuter är ju iofs inte fantastisk, det är precis samma humör man sett under tidigare säsonger. Tiden han spenderar på banan är dock riktigt bra.
Kommentera

Simmalugnt: alltså förra säsongen gick ju åt pipan direkt, Challe coachade nog efter situationen där.
Kommentera

Vi fick allt vi kunde önska oss ikväll. Produktion, bra BP och en positiv inställning matchen igenom. Mäntymaa kan ju lipa över att han inte tittar upp, jag har inga sympatier för hans loja speluppfattning. Boork säger någon gång under andra perioden att FHC bjuder upp fysiskt, jag skrattade högljutt. Lag kommer att få problem med oss i år. Det har jag aldrig sagt förut. Det finns ingenting som tyder på att LHC kommer att bli något större problem för oss, FHC spelar bättre än vad dom gjorde mot AIK. Våran bortaturné kommer att sluta på grönt.

Btw. Claesson är en idiot.
Kommentera

OK. Han hoppar in tacklingen innan 1-0. Ingen tvekan tycker jag.
Kommentera

dr-nix:

Vilka idéer?

Du menar att tråka ihjäl moståndarna som Modo gjorde mot Brynäs och som vi gjorde många matcher förra säsongen?
Kommentera

Simmalugnt: Alltså Challe hade sina goda sidor och han har potential att bli en bra tränare tycker jag. Men hans ideér passade inte riktigt in i Timrå eller så var han inte tillräckligt kunnig för att kunna lära ut dem till spelarna i truppen. Redan från första början såg man tydliga brister i spelet som man störde sig på. Själv tog jag det då som att Challe var ny, det var ett nytt spelsystem och jag gav honom tid. Jag förväntade mig att det skulle bli bättre. Det blev väl lite bättre över tiden men riktigt bra blev det aldrig egentligen.

Kanske kommer Challe lyckas bättre i MoDo, den som väntar får se.

Kommentera

Fan vad Perra är skön! "Det var en tripp av 55". Kan bli årets citat.
Kommentera

Rooster23: "Såja. Segerwhisky. Bushmills."

Självklart måste det bli det. Ardbeg får det bli här..
Kommentera

DJ Hemp:

Det är nästan så man saknar Challe lite grann. Eller inte.

Kommer på mig själv att tänka på Challe som "vakuumet". För det är precis så det känns, tiden mellan Lill-Kentas sista match i Timråbåset och denna match har varit ett mentalt vakuum.

Det tyckte jag så klart inte i omgång 55 förra säsongen men efter denna match känns det så.
Kommentera

Jag gillar premiären. Jag gillar den jättemycket. Pikkarainen är klass, även om han inte fick ut så där jättemycket. Pärssinen känns som en ny spelare. Hela Timrå spelade riktigt riktigt bra. Mycket bättre än Frölunda.

Hoppas att Hirschovits inte är, precis som dr-nix säger, allvarligt skadad.

Jag gillar också att Timrå hade en ordentlig attityd. Det var inget tjafs.

Fan va nöjd jag är nu.
Kommentera

DJ Hemp: Fantastisk match av Timrå, äntligen lite Timrå hockey på tv.

Ingen föll ur ramen, och útdömde Timo o Pelle fantastiska, för att inte nämna Åke o Sebbe.

Röymark!!
Pikken!!
Jokela!!!

Lagseger, men den här typen av Hockey kräver större trupp!
Kommentera

dr-nix: Oftast är det smärtan som begränsar. Det är ju inte alls säkert det är någon fraktur.
Kommentera

Gjorde vi NÅNSIN sex mål under Challe?
Kommentera

Skön premiär av Timrå. Bra inställning bland spelarna. Jag hoppas att det inte allt för allvarligt med Hirschovits bara. Nu lär väl Corso kunna kliva in och agera ersättare ett tag men jag hoppas inte att han blir borta längre än några veckor.

Fast jag har ingen aning om hur lång tid det tar med revbensskador, någon med koll?

Kommentera

Fy satan vad skönt! En total överkörning av dessa jävla räkskalare till pack från väst! Fan vad jag skriker och jublar! Men nu måste man lugna ner sig för en stund. Ska ju ringa ett samtal... Men sen ba´!
Kommentera

Rooster23:

Ska det se ut så här så vill jag möta Frölunda i alla hemmamatcher.
Kommentera

Såja. Segerwhisky. Bushmills.
Kommentera

Vilken jävla benparad av Erixon! hahaha
Kommentera

Simmalugnt:

SEBBE THE GREAT!
Kommentera

Så där ja! Friskt vågat inget vunnet :P
Kommentera

jonmannen:

Ja, men det här tappar vi fan inte... JAAA! 6-2!!!
Kommentera

Pärssinen FÖRIHELVETE, hjärnsläpp!
Kommentera

Typiskt, nu är magknipet där igen...fan tre mål ner och man är rädd
Kommentera

Ha ha ha! Gängspö! Gängspö! Gängspö! Gå och lägg er, jävla räkskalare! Det var en vacker dag, vi från Timrå sa, vi ska krossa er, det blir guld i år och vi gör ju mål, vi ska krossa er!
Kommentera

Simmalugnt:

Som sagt skönt med Hallin och sedan så har jag på känn att Halonen kan bli en liten gullegris för mig.

Vilken kämpe samtidigt som han är lite lagom småful! En sådan som man älskar att ha i sitt eget lag men hatar i motståndarlaget. Precis en sådan spelare som Timrå har saknat de senaste säsongerna.
Kommentera

Rooster23:

"Sämre än Sundsvall, Ja ni är sämre än Sundsvall!"

HAHAHAHAHAHA

Jadu vilket jävla party! Och folk lär ju inte gå hem och lägga sig efter matchen.
Kommentera

Fan vad jävla skönt att vi har ihjäl det där förbannade skitgänget som satan! Det har varit Timrå IK från början till slut. Inte mycket till motstånd där inte. Nubben - far åt helvete! Kenta - gå samma väg! Ni andra jävla svikare också... Nu ska ni bara ha gängspö! Gängspö! Gängspö!

Boorken... En jävla idiot som täcker hela TV-skärmen när han visar sitt storhuvud i bild! Ha ha ha, 5-1!

Fuck off Frölunda, fuck off Frölunda! Jävla storhuvve-Boorken...
Kommentera

Simmalugnt: Faan att man inte är där....
Kommentera

Rooster23:

"VEM SKA NUBBEN KÖPA NU?"

HAHAHAHAHAHAHA Älska klacken!
Kommentera

Jokela har varit brutalt bra.
Kommentera

jonmannen: Nå jävulskt, men det var nära frölundamål
Kommentera

5-1!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Kommentera

Gud va skönt :P
Kommentera

MODOJohan:

Jo visst var det så, vilket jag kom på i samma ögonblick som jag klickade på "skicka"
Kommentera

Oj vad de tjatar om Frölundas skador. Vi har våra två bästa centrar samt vår fd kapten på skadelistan. Det är som som Riku Hahl, Andreas Karlsson och då Ville Mäntymaa skulle vara skadade för FHC. Nu är Ville M ju skadad men inte inte deras två toppcentrar som jag anser viktigare. De skulle ha haft G Karlsson som kunnat gå ned på backen....
Kommentera

Simmalugnt: Själv har jag opererat bort mjälten efter en hård tackling. Så vi har båda lite insikt i hur jävulskt ont det kan göra med skador. Den var som öppen att nappa på, du kastade ut betet och jag högg som en höstgädda i insjön! Nice!
Kommentera

Raggaren Putte: Ja det kniper såklart lite i magen
Kommentera

MODOJohan: Precis, precis. Självinsikt är första steget till mognad.
*hockeytumme!*
Kommentera

MODOJohan:

Jag bara väntade på att den skulle komma.

Jag är ett dubbelmoralistiskt svin. So sue me.

Nä men så klart är det inte roligt att se någon bli skadad, jag har själv pajat knät och det är trots flera andra skador genom åren lätt den värsta smärta jag har varit med om.

Det var onödigt av mig, men i stridens hetta så blir mina inlägg lätt ofiltrerade på HS så att säga.

Det är kul att plocka billiga poänger men det blir fel i bland.
Kommentera

Bragd-Birger: Eller vilken nivå ska ett forum hållas vid? Ska vi vara sju år och lukta kiss, eller ska vi kunna diskutera som vuxna människor?
Kommentera

Rooster23: Ingen risk att vi glömmer det. Det är trots allt Timrå vi håller på.
Kommentera

OK. Vi måste inse att denna match inte är slut.
Kommentera

MODOJohan: Var det inte du som var modolid och därför allmänt ansedd som 'mindre bemedlad' ?
Kommentera

sargad: Perra är GUD!! Haha! Hoppas man får säga det om några månader också.

Skulle vilja påstå att vi har en ny ungdomsstjärna på gång att lotsa fram till NHL-kontrakt. Boyce ser riktigt bra ut. Respektlös och mogen i spelet så här långt. Lite missflyt bara när han missförstod Pärs när han skulle fått ett friläge serverat.
Kommentera

El Maco: Vad är problemet?
Kommentera

Simmalugnt: Var det inte du som alldeles nyss tyckte det var dumt att kommentera någon annans olycka?
Kommentera

Gråt gråt över VFs skador, rapportera om Hischo!
Kommentera

« · 1278653 · »