1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591089 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30

« · 1325539 Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
RocknRolf2: Vad vet du om Linkans insats som inte jag vet? Mer än att det är läge: brunt i tabellen? Hittills har han i a f inte satt samman ett lag som spelar kvalserie eller ens missat slutspel.
Men det är klart. I din värld har ju Timrå en av de högsta spelarbudgetarna i serien, och allt annat än stabil slutspelsplats är ett misslyckande.
Kommentera

RocknRolf2: jag tänker inte ta nån i försvar men det där med tävlingsmoment kontra sportchef förstår jag inte riktigt, kan du utveckla det lite?
Kommentera

JimmyH: Nubben hade några bra säsonger. Men är man nöjd med Linkans insats så tycker man nog inte att det är nödvändigt med tävlingsmomentet i idrott.
Kommentera

RocknRolf2: Jag tror att du alltid kommer att vara missnöjd med hur Timrå IK värvar.
Kommentera

JimmyH: Du antyder att Linkan jobbar mycket, mer än normal kontorstid, har du någon insiderinfo där eller har du läst av stämpelklockan på kansliet?

Jag säger, löst grundat på säsongens totala värvningsfiasko, att Linkan jobbar för lite. Och snart jobbar han förhoppningsvis aldrig mer åt Timrå IK.

Challe gick efter tre säsonger. Nu är det Linkans tur att gå. Det är inte svårare eller konstigare att byta sportchef än att byta tränare. Varför skulle det vara det?
Kommentera

JimmyH: Vilka backar?
Kommentera

Ambroo: Det var inga forwards i PP-position imorse. Men i 5 mot 3 lär väl kanske Pikkarainen användas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo, mfl: För er som undrar om Linus är med ikväll så är han med, dock kan han ju lika gärna sitta på bänken endast. Men ombytt är han iallafall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Ja är han petad så förstår jag ärligt talat ingenting. Med tanke på Jimmys ord så är det mycket möjligt: "Jag hoppas att Pikkarainen tar petningen från PP på rätt sätt..."

Är det så så är det väl kanske ok, men då ska det vara så också.
Kommentera

Ambroo: Pikkarainen borde väl få chansen som "back" med Erixon eller Kolan som point? Så som man spelat tidigare?

Skulle det vara så att TIK rycker i Högström och Thorell inför nästa säsong så kan det ju vara bra att de visar upp sig iofs.

Kommentera

JimmyH: Mycket märkligt. Men det är ju som med allt annat. Iofs så tycker jag väl att Högström är ett bra lån, men då inte på bekostnad av Dahlroth utan snarare då Sonntag fast den chansen är väl minimal.

Edit: Av ditt tidigare blogginlägg så fattar jag det som om att Pikkarainen är petad i powerplay. Stämmer det?

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Bara hålla med om dina tankar. Högström känns som ett bra lån (föutsatt att Styf inte spelar) men att låna in Thorell känns väldigt märkligt då Werneman gjorde ett bra jobb senast i de få minuter han fick. Kanske ska man skicka in Thorell i PP då han varit bra i den spelformen i IFSH?
Kommentera

JimmyH: Hur tänkte Sundsvall nu? Har inte de egna matcher här i dagarna?

EDIT: Jo, det har de. Såg ditt blogginlägg Jimmy. Mysko klubb det där!

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Jag såg att Jimmy skrivit att Pikken är petad från PP, men kan det inte vara så att han står uppställd på blålinjen som back?
Har för mej att han gjorde så redan mot Löfbergs.
Kommentera

JimmyH: Det är ju bra att man ändrar om men jag har svårt att köpa en petning av Pikkarainen i päpä. Dessutom så kan jag hålla med om att man gott och väl kunde ha fortsatt med "dyringarna" tillsammans. Det är ju där de bör lossna för framgång och jag tror att chansen är större om de spelar tillsammans.
Kommentera

JimmyH: Hoppla! Hirso ner i 4:e?
Kommentera

« · 1325539