1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30

« · 1325433 Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-12-30
JimmyH: Hoppla! Hirso ner i 4:e?
Kommentera

JimmyH: Det är ju bra att man ändrar om men jag har svårt att köpa en petning av Pikkarainen i päpä. Dessutom så kan jag hålla med om att man gott och väl kunde ha fortsatt med "dyringarna" tillsammans. Det är ju där de bör lossna för framgång och jag tror att chansen är större om de spelar tillsammans.
Kommentera

Ambroo: Jag såg att Jimmy skrivit att Pikken är petad från PP, men kan det inte vara så att han står uppställd på blålinjen som back?
Har för mej att han gjorde så redan mot Löfbergs.
Kommentera

JimmyH: Hur tänkte Sundsvall nu? Har inte de egna matcher här i dagarna?

EDIT: Jo, det har de. Såg ditt blogginlägg Jimmy. Mysko klubb det där!

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Bara hålla med om dina tankar. Högström känns som ett bra lån (föutsatt att Styf inte spelar) men att låna in Thorell känns väldigt märkligt då Werneman gjorde ett bra jobb senast i de få minuter han fick. Kanske ska man skicka in Thorell i PP då han varit bra i den spelformen i IFSH?
Kommentera

JimmyH: Mycket märkligt. Men det är ju som med allt annat. Iofs så tycker jag väl att Högström är ett bra lån, men då inte på bekostnad av Dahlroth utan snarare då Sonntag fast den chansen är väl minimal.

Edit: Av ditt tidigare blogginlägg så fattar jag det som om att Pikkarainen är petad i powerplay. Stämmer det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Pikkarainen borde väl få chansen som "back" med Erixon eller Kolan som point? Så som man spelat tidigare?

Skulle det vara så att TIK rycker i Högström och Thorell inför nästa säsong så kan det ju vara bra att de visar upp sig iofs.

Kommentera

Frella: Ja är han petad så förstår jag ärligt talat ingenting. Med tanke på Jimmys ord så är det mycket möjligt: "Jag hoppas att Pikkarainen tar petningen från PP på rätt sätt..."

Är det så så är det väl kanske ok, men då ska det vara så också.
Kommentera

Ambroo, mfl: För er som undrar om Linus är med ikväll så är han med, dock kan han ju lika gärna sitta på bänken endast. Men ombytt är han iallafall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Det var inga forwards i PP-position imorse. Men i 5 mot 3 lär väl kanske Pikkarainen användas.

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Vilka backar?
Kommentera

JimmyH: Du antyder att Linkan jobbar mycket, mer än normal kontorstid, har du någon insiderinfo där eller har du läst av stämpelklockan på kansliet?

Jag säger, löst grundat på säsongens totala värvningsfiasko, att Linkan jobbar för lite. Och snart jobbar han förhoppningsvis aldrig mer åt Timrå IK.

Challe gick efter tre säsonger. Nu är det Linkans tur att gå. Det är inte svårare eller konstigare att byta sportchef än att byta tränare. Varför skulle det vara det?
Kommentera

RocknRolf2: Jag tror att du alltid kommer att vara missnöjd med hur Timrå IK värvar.
Kommentera

JimmyH: Nubben hade några bra säsonger. Men är man nöjd med Linkans insats så tycker man nog inte att det är nödvändigt med tävlingsmomentet i idrott.
Kommentera

RocknRolf2: jag tänker inte ta nån i försvar men det där med tävlingsmoment kontra sportchef förstår jag inte riktigt, kan du utveckla det lite?
Kommentera

RocknRolf2: Vad vet du om Linkans insats som inte jag vet? Mer än att det är läge: brunt i tabellen? Hittills har han i a f inte satt samman ett lag som spelar kvalserie eller ens missat slutspel.
Men det är klart. I din värld har ju Timrå en av de högsta spelarbudgetarna i serien, och allt annat än stabil slutspelsplats är ett misslyckande.
Kommentera

RocknRolf2: Mycke enkelt Roffe. Finns inga slantar kan man inte värva. Kan man trots det få ihop lite så är det inte då heller självklart att värva. Allt måste passa in. Tränarduon har sina ideer om vad som saknas för en rimlig penning. Sportchefen har några namn som skulle passa tränarnas önskemål men ekonomiansvarig säger nej till tre av fyra namn för att det saknas resurser. Det är precis som i vilket företag som hellst. Har vi inte råd att betala lönerna som de kräver så blir det inget. På vilket sätt har sportchefen gjort bort sig där?
Kommentera

RocknRolf2: Okej. Mitt minne plockade bara upp gamla långdragna diskussioner om hur dålig du tyckte Nubben var. Minnet kan vara selektivt ibland.

Nu ville jag inte diskutera vare sig Nubben eller Linkan egentligen utan jag är mer intresserad av åsikter kring idén runt att bredda värvningssidan genom att dra några få procentenheter från truppkostnaden.

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Är det inte lite av ett moment 22? För att ha råd med att utveckla en scoutingdel av föreningen så måste man lyckas med billiga värvningar som slår mycket väl ut och för att lyckas med såna värvningar så behöver vi en bättre utvecklad scoutingsida?

Behöver ju inte nödvändigtvis vara så men bara en tanke.
Kommentera

Dunc:

Fast nog tycker jag man kan fråga sig hur väl Linkan scoutat de spelare han värvar. Som det ser ut har han inte alls samma förmåga som Nubben att med begränsad budget bygga ett slagkraftigt lag...att hitta rätt typer av spelare och inte bara de som exempelvis presterat en hög med poäng i finska ligan.

Känns som att Linkan gått all in på några dyringar som sedan floppat istället för att sprida pengarna till en bredare trupp, åtminstone en forward till, med spelare som kanske inte drar 300 000+ i månaden men som är välscoutade både utifrån hockeykunnande och personlighet. Och utan att säga att det är så, så är min känsla att detta inte är Linkans starkaste kompetensområde....
Kommentera

Olle: Man måste ju börja någonstans. Det är ett långsiktigt projekt.

Kommentera

JimmyH: Jag tycker att det är en ypperlig idé. Med nuvarande status på elitserien går det utmärkt att plocka mer från allsvenskan t ex än man gjort tidigare. Det viktiga är att man har en tydlig idé om hur man ska spela, och vad som krävs i spelar-/träningsväg för att man ska förverkliga det.

Luleå har visat vad man kan åstadkomma med små medel. HV, LHC, FBK och VF är för stora för att göra samma sak. Resterande klubbar kommer, i varierande grad, att försöka gå mer back-to-basics. Vore coolt om Timrå kunde ta det till nästa nivå genom att faktiskt gå i fronten med ett system som du förespråkar.
Arenatåget t ex är man ju hopplöst efter på, och därför vore det offensivt och fräscht om man bestämde sig för att verkligen bli bäst på något annat.
Kommentera

mikenomad: Då tycker jag att du i lugn o ro skall sätta dig ner o göra lite jämförelser. Har en känsla av att du kommer ändra åsikt.
Kommentera

Bragd-Birger: Åsså lindansandet som gör det svårt att förlänga de man vill ha kvar och göra klart med externa nyckelspelare redan under våren. Skellet har börjat skriva förlängningar nu. Tacka för det. En klubb som SSK har däremot fått vänta in i sommaren på att en sån som Videll ska bestämma sig. Jag är ju hellre i Skellefteås sits.
Kommentera

Dunc: Jämförelsen med vad "Nubben" klarade av med helt andra ekonomiska förutsättningar t.ex. Då skall du ha i åtanke att jag fortfarande känner "Nubben".
Träffade honom bara häromdagen på en hemmamatch.
Kommentera

Bragd-Birger: I min värld ska man under 3 säsonger med omsättning á 100 miljoner i alla fall lyckas skriva ett riktigt lyckat tvåårskontrakt. Men jag antar att du BB tycker att det är för mycket begärt, "man kunde ju inte veta på förhand" osv. Själv tycker jag väl att det blir liksom svårt att bygga ett lag om man inte lyckas med det.

JimmyH: Hehe ja jo fast du själv har ju inte heller varit så Nubbensnäll genom åren... Vem myntade begreppet "arslet" måntro? Men visst, orka gräva i historia, men om du ändå får lust så plocka gärna fram långa diskussioner om hans uselhet daterade t ex säsongerna 02/03 och 03/04.
Kommentera

RocknRolf2: Aftonens tomtar med hjälm:

Referees: Tomas Ahlström , Thomas Forsström

Linesmen: Tobias Björk, Robert Larsson

Kommentera

Dunc:

Ok. Linkan är en fläckfri SC mao, ingen skugga skall falla över honom. Han har haft för lite pengar och massa otur bara.

Fine, sure.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Wow! Ingen Sjöberg, kuben eller någon Morgan. Det finns hopp!
Kommentera

RocknRolf2: Tror inte det är så många som förstår hur farligt nära en degradering Timrå är för tillfället.
Okej vi är 4 p före MoDo men dom har iallafall fullt lag. Vi är riktigt jäkla illa ute, då krävs drastiska åtgärder. Hur många här inne har inte påtalat problemet att starta säsongen med en minimal trupp.

Vet ett flertalet stora sponsorer som kommer kliva av eftersom det ser ut som det gör och inte får några som helst vettiga svar utav ledningen, tror det är få sponsorer som blir nöjda av förklaringen att man haft otur.
Och de svar jag fick av TJ i tisdags bevisade för mig att Timrå är en organisation i spillror där man inte har någon alternativ plan på hur man skall lösa detta.
Man intalar sig att man bara haft otur med skador och att allt blir frid o fröjd den dag dom åter är i spel.

1; Det stora felet man lyckats göra 3 år irad är att man börjar säsongen med minst 4 spelare för lite, det får man återigen sota dyrt för.

2, Handlingsförlamningen med spelare som inte håller måttet.

3, Sina enormt bristfälliga mediautalanden och diverse presskonferenser.
Kommentera

T T:

Go Aleksis!

Går hockeybussarna som vanligt iår eller? 18.00 från Navet? Blir första turen för mig iår.
Kommentera

T T: Det var som attan!

Dags att fara till arenan nu snart :-)
Kommentera

T T: Haha.. vad tufft. Få se om hans nät är lite finmaskigare än Pitkämäkis dito... :)
Kommentera

T T: Que? Why?
Pitkä måste ha känningar.
Kommentera

Hahl Bundy:

Ljumskarna som tagit stryk igen?
Kommentera

Dream Team: Han måste ha gjort en fantastisk värmning i morse.     ;)
Kommentera

T T: Antar att Pitkämäkis skadesituation är något värre än vad som synts utåt då om man ölåter honom vila så fort man får chansen.
Kommentera

Timrå Icon: hårda bud . känner ni va härligt de är att må så där riktigt dåligt inför match .. detta är livet
Kommentera

superfalle: This is tha shit! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Jag hade gärna bytt bort det mot tandvärk.
Kommentera

Hahl Bundy: ja va fan vore livet utan de här . tänk att ligga typ trea och ha 15 poäng ner till sträcket . man skulle jäspa sej igenom matcherna . nu sprutar adrenalinet
Kommentera

superfalle: Ja ont i magen....mår nästan illa ;-). Härliga ångest!
Kommentera

RTS: "Vet ett flertalet stora sponsorer som kommer kliva av" tror jag i och för sig är en lögn/överdrift. Men både sponsorer och fans behöver få en färdriktning utpekad.
Kommentera

Nu tycker jag ALLA Sundvall/Timrå bor,loggar ut från hockey snack och åker till Eon och hejar fram Timrå till vinst.GO TIMRÅ GO
Kommentera

Timrå Icon: japp . och de sjuka är att även om de skulle bli vinst så har anspänningen under matchen varit så hög att man är nästan bakfull eller nåt efteråt . och har svårt att vara trevlig mot sin omgivning . vid förlust så vill man bara dö . så de är en lost lost sitvation kan man säga . idrott . de är grejer de
Kommentera

Många s.k. "supportrar" som klagar på att ledningen och laget inte tar sitt ansvar. MEN samtidigt tar en j-vla massa s.k. "supportrar" i närområdet inte själva sitt ansvar och går på matcherna.
Kommentera

Pucken: ...och de som inte kan gå på matchen oavsett var de är kan i alla fall köpa sändningen på nätet via Timrås hemsida så blir det någon krona i Linkans värvarportmonä.
Kommentera

superfalle: Nu är jag där! Pitten värmer nu iaf
Kommentera

« · 1325433