glenninski:"Om Zätas lön på $6 miljoner och en återstående kontraktstid på 9-10 år ska ge en försäkring på 1 miljon kr/mån borde Hansens lön på $1,3 miljoner med en återstående kontraktstid på 2 år kunna kosta ca 50 000 kr/mån. Eller räknar jag fel?"
Delvis så räknar du nog fel efterom att även tänkbara framtida kontrakt så att säga kan försäkras. Försäkringsbolaget uppskattar total inkomst under resten av karriären och beräknar premien utefter det. Skadebenägenhet kan inverka också.
larsn:jag tycker nog att Nordgren är en av extremt få killar som gör rätt framför motståndar kassen...
många åker in i skiten men väl där ligger fullfokus på att inte åka på en smäll eller krocka...
man saknar en sådan som sonnie där framför. han hade simultankapacitet han!
Gunno har väl gjort 2 sådana grishockeymål i år va?
larsn: " typ Önerrud o Friberg, kan säkert fortsätta leverera"
Inte vet jag, men inte kan jag tycka att har levererat direkt. Tyvärr.
söder över:"det kommer ett bli bättre produktion än så här!"
Låt oss hoppas det så vi slipper skylla på målisarna när det är målsumparna som ska hängas ut! SÄTT FANSKAPET TILL PUCK ÖVER BENSKYDDEN!
söder över: Måste vara svårt att hitta någon spelare med Timrås begränsade resurser. Någon Zäta-typ får man inte billigt såklart.
En spelare med kort kontraktstid och hyfsat låg lön skulle kanske kunna vara Vancouvers Jannik Hansen (tror inte han har skrivit på något kontrakt med något lag ännu men kan ha fel). Allround spelare med förmågan att göra mål även om det inte sker i var och varannat byte.
Hur man får fram exakt vad försäkringen skulle kosta har jag tyvärr ingen aning om, men det låter som att det är äterstående kontrakttid och årslönen som bestämmer det mesta. Om Zätas lön på $6 miljoner och en återstående kontraktstid på 9-10 år ska ge en försäkring på 1 miljon kr/mån borde Hansens lön på $1,3 miljoner med en återstående kontraktstid på 2 år kunna kosta ca 50 000 kr/mån. Eller räknar jag fel?
Om inte så skulle det vara ett bra pris för en spelare som kan bidra både framåt och bakåt.
Om det finns någon som vet hur man räknar ut försäkringskostnaden och som kan bekräfta eller förkasta denna uträkning får gärna göra det.
Mäster T: jodå det med en lo frw o back så tippar vi över klacken o börjar näta lite.
av dom vi har nu: Önerud!
han kommer att sätta en massa snygga baljor i vinter!
friberg med! det bara är så! punkt!
när som helst nu kommer friberg på att han är högerskytt o ser till att använda det till sin fördel från vänster sida isst för höger sida där det blir svårt för honom att ta vettiga avslut...
det kommer ett bli bättre produktion än så här!
Redigerad kommentar
Mäster T: puhh! ingen murley typ alltså?
=)
nä alltså en skridskostark hårdtacklande o styrningsäker frw o en pricksäker back med medium allt inkl prislapp!
fö
jag saknar vår kapten... särskillt i forecheckingen!
Mäster T: skills o skills.. nhl´s etablerade gnuggare måste väl klara av att producera bättre i es än i nhl?
jag är livrädd för att sabba lagets nuvarande syn på arbetsinsatsen...
Laken: Belisimo håller oss kvar???!! wt...
oki det gör han alltså?
nää det gör han inte! han håller nivå som kan räknas som godkänd sedan drar han en patenterad lustig o struntar i stolpen...
varför skulle han då vara klart godkänd? jag skulle kalla han för nästan godkänd...
Rhodin håller jag med om iaf han hade en skön fart på rören ikväll o han verkar ha målproduktion i tanken när går fram!
det vill jag ge friberg med. full fart framåt o snabba avslut. enkelt o effektivt.
sedan har inte friberg riktigt samma relation mellen sin klubba o pucken. drivet är där dock och han visar ett bra skott.
Lägen skapas så målen kommer, målvakterna håller bra klass, backarna spelar rejält och är klart godkända.
Jonte måste ta sig i kragen.
Nubben sitter inte still i båten.
Hälge:det är bara att hoppas att dom har rätt, men det såg mycke värre ut än så
Blizzard:Kanske Timrå supporterklubb kan skicka en "officiell" krya-på-dig hälsning. Det vore en snygg gest.
Timrå IK: Det håller inte att komma in till en första period och knappt vinna en enda närkamp! På hemmaplan, inför nästan 5000 pers!
Hade ni ätit sirap innan match?!? Så j-vla pinsamt!!
Jag satt och räknade vunna närkamper ett tag i första perioden, ingen rolig syssla... Hur f-n kan det se ut så på HEMMAplan???
Bellissimo klart godkänd! Håller oss länge från ett mycket större målmässigt underläge. Sedan är det som vanligt att vissa inte kan hantera en förlust utan att skylla på målvakten.
Joachim Rhodin bäst i ett blekt TIK.
Happyer: Självklart så finns tankar hos o sundh men i första hand är timrås överlevnad o sådana här matcher går lite stick i stäv med det...
förlusten känns fördjävligt!
Sundh´s skada känns rejält obehagligt. hoppas innerligt allt löser sig för honom.
Redigerad kommentar
The great one: Det är en god start, men dessvärre tycks målsinnet lysa med sin frånvaro även vid de tillfällen då vi faktiskt skapar vassa lägen. Få lag verkar mäkta med samma ineffektivitet vid frilägen.
Fast det kunde varit värre, vi kunde ha hetat AIK och haft Perra vid rodret.
Redigerad kommentar