thorwald: tror inte Frölunda gick på halvfart men Timrå gör det bra speciellt i 3:e! Frölunda hade tur ikväll och Rubin gör en mycket bra match! Spelar Timrå så här så lär ni ju börja vinna igen!
Villervalla: Ja, det här är iallafall den matchen av de här 11 torskarna som jag är minst besviken på. Sist vi mötte Frölunda kom vi knappt ur egen zon. Sen gör väl Frölunda inte en toppinsats och man börjar väl bli lobotomerad av alla torsk, men baserat på matchen så gör vi en hyffsad match bakåt men otroligt få farliga lägen framåt på många avslut.
Att int skaffa en landsman till Hazzel ifrån början va ju ett stort tjänstefel! Ja trodde dä lärt säj dä… Vampola… Rosa… Tilltänkta poängmaskiner som föll bort i mängden!
Villervalla: Har du spelat sporten så är det inte alls orimligt att ett uselt motstånd gör att man själv som lag inte kommer upp i sin kapacitet och förmåga. Jag kallar det inte underskattning men de självklara mållägena blir fler och man förväntar sig således mer av sig själv. Frölunda kan därför inte vara nöjd då matchen med lite ”otur” kunde lett till lika läge. Ett resultat som givetvis inte varit Timrå förtjänt.
Zambonin: Inget ont om Wiercioch men han skulle inte hålla. Vi behöver snabba spelare. Bohm, Erixon, Carlsson är redan för långsamma antingen i tanke eller på rören.
thorwald: Tycker det är betydligt bättre defensiv, inte där vi faller idag. JJ släppte 1:an alldeles för billigt och offensivt är vi för uddlösa, precis som nästan alla "experter," sagt på förhand. Vilka skall göra målen?..
85% av matchen ser fan Timrå som pojkfjompar som inte vill spelar ordentligt.
Jag förstår ju att laget har sopigaste självförtroendet och blir stela och har svårt att ha med sig timingen…
Kom inte dragandes med skottstatistiken efter denna match nu bara för det är så jävla många alibiskott som inte hade gått in om motståndaren så hade varit utan målvakt…
Frölunda gör kanske sin sämsta match hittills i år och vi var aldrig riktigt nära att vinna…
Det är fortfarande pojkaktiga misstag.
Pucktapp på offensiv blå med hela formationen på väg framåt och det lite väl jävla tokbilliga 0-1 målet…
På 1-3 tar vi inte jobbet att åka hem vilket sannolikt givet en icing ist,
Det duger inte man kan trösta sig med Hanzls straff men att ha en spelare som spelar fysiskt och vuxet kommer aldrig funka…
Det måste bli ordning på det fysiska spelet. Det kommer inte vara dom som finns i laget idag som ordnar detta med de tränare vi har.
Fredrik och Anders är nöjda.
Dom ska träna avslut nu bara sedan är dom i hamn..
Zäta75: Ja stor och rejäl 👍 Vinner vi i Delfinen på torsda? Får vi stryk mot Brynäs i EON på lördag.. Då är dä kört innan vi knappt börjat…. Träningsmatcher till ” Play Out ” har börjat…
Rattler: nu får du nog tänka om lite min vän, haha. Om vi reducerar matchserien så är det ju inte sista matchen. Eller tänker du att vi är så dåliga att vi kan vinna hur många matcher som helst i play-out och ändå åka ur?
thorwald: Ah, naturligtvis. Jag reagerar på allt nu, inte bra för hjärtat det här. Jag får ta mig något lugnande. Fira, ja, att det är tisdag. Det börjar ju också på T eller någonting.
Greven: 2000 hade man med sig Zäta, vi fick ingen Dahlén med oss den här gången, ingen Lander, och inte ens en Wedda. Vi saknar en offensiv härförare nått enormt på isen.
Imponeras dock av Hartmann som är i princip den enda som har lyckats att ta med sig spelet upp till SHL. Lööke och Lundin har bevisat att Dahlén var den som fick dem att se lite bättre ut än de är i sig själva.
bar mofftak: på tröjorna man har hemma står det ”vi är tillbaka” och ”för alltid förenade” men avseende två olika gyllne säsonger. Är det nån som är så kaxig att man vågar ha dom tröjorna på sig offentligt fortfarande? 😅
Jag har ett förslag till nästa års t-shirts, ingen större förändring dock, det är inte mycket jag ber om: ”för alltid förenade med bajs upp till midjan”. Det är ändå ett budskap jag kan stå bakom.
vonDöbeln: Nej nu är du positiv! Sista matchen lär mer troligt betyda att antingen reducera till 3-1 i matcher eller degradering. Vinner vi en till match med denna trupp denna säsong? Tvivlar..
Det som är märkligt är att alla lag säger att de gör en dålig match mot Timrå, inte kan det vara Timrås spel som gör de dåliga? Troligen inte, det är en skvätt underskattning som gör att de andra lagen inte kommer upp i rätt nivå.
Kerstin_k: Håller helt med dig. Det sista desperata försöket ska summera en hel match, patetiskt. Detta var återigen en usel match. Låt inte sista ruschen lura.
TIK86030: Syftar på det Freddan sa i intervjun att försvarsspelet ser bättre ut. Dvs att det är en process dom jobbar på. Själv tror jag detta är ungeför maxkapaciteten vi nått försvarsmässigt. Det ser bättre ut visst, men det räcker inte på långa vägar. Han kan inte på allvar tycka det ser bra ut med allt slarv och bortskänkta frilägen motståndarna får. Vad hade hänt om Frölunda inte gått på halvfart?
Sputnik: Fiinns bara ett ORD som beskriva denna klubb just. KalleAnkaInavelHandväske-förening. AVGÅ FREDDAN, AVGÅ NUBBEN, När Timrå går upp åker man ur. Det är sen gammalt. 2000 är bara undantaget som bekräftar regeln.
thorwald: när har man bra tendenser i den här matchen? När desperationen närmar sig och man spelar återigen LaLeggia och Zajac tillsammans. Ja, då fanns en desperat och anfallsstark tendens. Men likt tidigare så slutar det med förlust.
Timrå är riktigt usel i 55 minuter, motståndarna drar ner på tempot och ska spela av varpå Timrå får ett mål, etablerar tryck och förlorar ändå.
Man är, med andra ord, sämre än motståndarna och förlorar alla battles i alla möjliga moment, både offensivt och defensivt. Matchen igenom.
Men forceringen i tredje ska vi ta med oss! Och när ST ringer imorgon och frågar om matchen var det väl ändå så att man var med och utmanade? Man hade lite otur med avsluten och det var en jämn match. Men nu ska Timrå prata om det här och försöka skruva på saker.
Undra egentligen hur länge Freddan orkar stå kvar i det här. Det lär ju vara ett jävla tryck på honom från alla håll och han lär ju knappast undgå kritiken.
Förlustsagan fortsätter… Jag skäms över vårat luftslott!! Totalt handlingsförlamad ledning och spelare som är helt utan självförtroende… Jag tror int Wienross hade gjort bort sig 🙁
Djurgården vänder och vinner, LHC förlorar på övertid.
7 poäng och -10 mål från att undvika kval. Är jag för negativ om jag bokar in att vår sista match för säsongen antingen betyder nytt SHL-kontrakt eller degradering?
Vi hämtar inte in detta utan våldsamt mycket förstärkning
34-16 i skott och torsk med 1-3. Väck mig när Freddan har fått sparken, har slösat mina sista timmar på det här skitlaget så länge Freddan får stå och gapa i båset.
Ser becksvart ut och Djurgården verkar vaknat till liv. Kan inte se att Timrå kan slå nått lag i SHL i bäst av 7 play out. Tack för den här säsongen det var över innan det ens hann börja..
Timrå plockar alltså målvakten, o in kommer Liljewall som hamnar på blålinjen?!?! Hur fan tänker man? Vad händer sen? Jo liljewall slår en fladderpass så vi tappar puck
Villervalla: men vad är det för parodi, frölundaspelaren är först på icingen för att timråspelarna åker och glider. Det blev Kalle Anka till slut ändå…IGEN.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen