1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590971 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02

« · 2250310 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
roger_sundsvall: Likt förbannat går det ut på att göra mål.
Låst ämne

söder över: för att man tagit in mätta spelare som dessutom är mediokra. Knappt nån spelare i en hel trupp som är påväg uppåt i karriären.
Låst ämne

TIK86030: har kritiserat många spelare förut
ja tycker att vissa bör lånas ut el bytas.
sällan sagt nåt positivt (för att de inte funnits nån anledning..p.g a vi spelat som krattor)
..ja tycker att många matcher så har vi blivit
tillbaka tryckta ..med nästan Obefintlig offensiv
vi har fått strö chanser. men. ej gjort mål...
kolla LIF matchen...vilka chanser vi hade
ta t.e x 3 mot 1 läget...tror de va lundin..Sumpare*
örebro hemma..skulle vi gjort 4-0 i 1.a perioden men icke*
försvaret havererar*
...ja tycker INTE 1-3 idag speglar matchen...
men jag kanske såg fel match?? svar nej..
.....Jag såg matchen LIVE
Låst ämne

thorwald: helt sanslöst att man inte kan åtgärda det under en hel match när FHC är på oss som iglar längs blå från första bytet
Låst ämne

Propagandus: Kan känna att det är lite för statiskt på offendiv blå med i princip endast vänsterdskjutande backar. Flera ggr det sjabblas för att backen behover ta emot pucken på fel sida och förstavågen försvinner lite.
Låst ämne

pingvin: det låter rimligt!

Här på forumet ger jag utlopp för min frustration över situationen…

Det funkar för mig iaf…

Jag är inte här och skriver i första hand för att etablera Timrå i SHL…

Detta tror jag är en nödvändig ventil för många men sedan är vi några som tar det till extrema nivåer av gnäll…

Mig inräknad…
Låst ämne

Propagandus: 217 ggr?
Låst ämne

fantasilos: tryckfelsnisse kanske… O , Johansson blev J Johansson…

Förresten…

Hur fan kan Oliver ”nyss bytt bort moppebilen” Johansson vinna massa sargdueller men T Erixon och O Bohm får inte ut pucken med kontroll en enda jäkla gång?

Motiverade?
Låst ämne

Hur många gånger idag tappar backarna puck vid offensiv blå medan dom ska ta pucken från backhand, till forehand för att sedan försöka passa andra back?
Låst ämne

roger_sundsvall: Suck… Ja vi kan alla vara överens om att det är lite uppförsbacke just nu. Jag kan själv skrika om att sparka spelare och tränare. Men om vi besinnar oss. Jag tror att både spelare och tränare gör vad de kan. Problemet är att vi inte är bättre än så här. Vi har inte materialet. Ska man lyckas måsta alla bestämma sig för att lyckas etablera sig i högsta ligan. Tiden är förbi när klubbkänslan väger tyngre än plånboken. Alla måste vilja se Timrå etablera sig i SHL. Näringslivet, båda kommunerna och alla fans. Det är kapitalet som styr vilka som lyckas nuförtiden. Sorry men så är det.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Underligt att lyfta Johansson som en av de tre bästa. Första är ju en tavla.
Låst ämne

Timrå IK, korthuset.
Låst ämne

Satsa på sporten, sades det, där krutet skulle läggas på A-laget?

På vilket sätt menar Timrå IK att man gör det?

Sist vi var uppe skreks det om att byta tränare, men inget hände och Freddan ledde Timrå ur Sveriges finrum emot ett HA-lag? Varför går man på samma linje igen, och vad säger att det nu ska fungera emot ett SHL lag, som dessutom haft många år i SHL och en helt annan kassa?

Enda sättet att hänga kvar är att sluta 12:a, inget annat finns.

Snälla inse era begränsningar och börja agera innan ni måste börja reagera, för då är det redan försent!
Låst ämne

Silly: Det ryktades om att 2 modoiter och två lövenfans skulle vara i hallen, så man körde Corona restriktioner
Låst ämne

J.J är alltså en av de tre bästa i Timrå i kväll. Han tar 13 av 16 skott... 0.81.
Låst ämne

Hockeyleksing: fy fan, varför kliver inte du in i båset i Timrå? Du har ju svaret på Timrås problem varje gång du är inne här? Akta dig så att du inte ramlar ner från den där höga dalahästen, som ni leksingar alltid gör förr eller senare.
Låst ämne

kulltorp: joo tyvärr är de så..
Låst ämne

Silly: 8-1 🤡
Låst ämne

Rallarn: 😘 puss på dig!
Låst ämne

Silly: Haha och du också din sopa, det kommer en tid när vi ska håna dig också, glöm aldrig det.
Låst ämne

roger_sundsvall: Du är som en CD som hakat upp sig, använder samma ord veranda match. Jag såg matchen och det var nog sämre än vanligt enligt mig.

Det var ett Frölunda som i två perioder inte alls var på tå men det krävdes inte heller mer då Timrå inte alls kom till. Dåligt passpel, spel ute i hörn och svaga skott från utsidan om ens några puckar letade sig fram. Någon läge finns där men lika många lägen finns att släppa in bakåt.

Det är turligt (återigen) att sista perioden blev som den blev, där fanns lite hopp men likt många andra matcher så räcker det inte att sprattla till i sista perioden och som Freddan skulle sagt ”vi tar med oss det till nästa match”.

Varför låta ett desperat försök i tredje perioden mot ett så svagt Frölunda återspegla hela matchbilden. Såg du matchen eller såg du bara sista 10? Herregud så olika man kan se på en match.
Låst ämne

mikenomad:
Och sämsta fansen i SHL
Det ekade i hallen, Var finns ni?
Vid daton?
Låst ämne

Jag undviker sportbladet och sportexpressen. Jag undviker cmore och sporten på tv. Hur hamnade vi här igen?
Låst ämne

Hockeyleksing: För bara 3 år sen slog vi er i Hockeyallsvenska slutspelet och gick sedan upp. Svänger fort i hockey. Men grattis ni verkar ha köpt er ur harvandet i HA. Bara att njuta av det. Ni har i alla fall en kompetent ledning som vågar agera och fattar att det inte går att bromsa sig kvar i SHL, det ger jag er.
Låst ämne

Hockeyleksing: Haha är det 3e gången du kommer med samma argument om hur dåliga vi är? Jag börjar tro att det endast är att strö salt i såren och skadeglädje över dina inlägg, vissa behöver sänka andra för att höja sig själv, varsågod.
Låst ämne

Hockeyleksing: Ja vi är Vilda Väsby 2.0 nu. Grattis till oss!
Ära och berömmelse väntar
Låst ämne

Olle: börjar Djurgården vinna nu vilket det finns stor chans till då är timrå fort som ögat helt avhängd i botten. Det kommer bli kval för eran del mot Brynäs eller Linköping. Brynäs har ett mycket bättre lag Linköping är jäkligt svaga med. Förstärk lite inför kvalet och hoppas att klara det är nog det ända som återstår för timrå tråkigt nog. Man har för svag trupp och för dålig tränare för att vända detta.
Låst ämne

Tänk att Johan Lindholm spelar i div 1, han skulle kunna ersätta nära på vilken forward som helst i dagens Timrå
Låst ämne

roger_sundsvall: Nja. Till saken hör att alla lag som får möta oss kan ta på träningsdressen och slå oss med 70procents insats.
Som idag tex.
Låst ämne

Olle: Jo det är för optimistiskt. Nu ska jag göra det här väldigt enkelt för alla och koka ner alla psykologiska om och men som det innebär att prestera som ett lag till 4 punkter:

1: Vi har sämst målvakter i SHL
2: Vi har sämst försvar i SHL
3: Vi har sämst forwards i SHL
4: Vi har sämst tränare i SHL
Låst ämne

Det är bara att inse att Freddan inte håller måttet i SHL och att Nubbens fingertoppskänsla har förfrusit fingrarna.

Mitt förtroende för Freddan gick till botten då han lät Svedberg stå mot Oskarshamn.

Kommer klubben dragandes med kollethåven en gång till i närheten av Köpmangatan 14 så flyttar jag söder om Merlobäcken.
Låst ämne

Olle: Jo det har du rätt i. Det är givetvis överoptimistiskt.
Låst ämne

Nu ska jag avslöja vem jag är, jag är Nubben. Jag har hört/läst allt ni skrivit, nu vänder vi blad, vi fixar det här, Freddan får gå imorgon. Vi skaffar ett nytt lag, klart tills efter uppehållet. Vi siktar mot Guld,. (Obs ironi)
Låst ämne

Förstår inte varför Fredant hänger sig kvar till varje pris. Vsd tjänar de på att låtsas fila på detaljer i spelet, när ingenting fungerar. De gör ju sig omöjliga, inte bara i Timrå, utan även i andra lag.
Låst ämne

thorwald: 30 poäng på 52 matcher, känns inte det som en sjukt optimistisk profetia? Inte för att bada i min egen negativitet nu men på riktigt, känns inte det väl optimistiskt?
Låst ämne

Nåja vi har ju brynäs strax före och oskars precis efter novemberpausen . Vi hinner nog inte upp till 16 ....
Låst ämne

TIK86030: såg du matchen?
titta offensivt mot tidigare matcher
både matchen mot LIF samt denna
har vi mkt fler chanser...än tidigare
MEN man är för ineffektiv
o.johansson t.ex ska dra målvakt istället för skjuta direkt
i 3.e får vi straffen...sen finns massor av lägen o göra mål
Låst ämne

Har en känsla att ju längre förlustsviten blir desto envisare kommer ledningen för klubben bli. "Ingen ska bytas ut, vi ska göra det här tillsammans". "Det gäller att jobba på detaljerna och spela i 60 minuter". "Vi måste minimera misstagen". Rätt vad det är så står vi där i ett stundande negativt kval med 30 poäng på kontot efter 52 spelade matcher och vi tappat några av våra toppspelare till andra klubbar.

Kanske dags att inse att det inte är någon slump att vi ligger där vi gör i tabellen. Redan rejält avhängda om vi ska vara krassa. Det handlar inte om att sätta spelet längre...
Låst ämne

roger_sundsvall: Är du Fredrik Andersson?
Låst ämne

roger_sundsvall: om det hände ibland så absolut!

Men snart är vi sämst i modern tid…

Såatteeeeee
Låst ämne

0-1 inteference situation
0-2 slarv
i övrigt så spelar vi mkt bra
såå nästan man tycker lite synd om laget
gör en bra match
men får inte in pucken
SURT..SURT SURT
Låst ämne

Laken: japp Nubben håller ut.

Han har hört från säkraste källan att efter lite skottövning på onsdag em så blir det proppen ur.

Bakåt sitter det nu!
Låst ämne

covfefe: ja..

Rekordet ska man fan ta!

Precis som i fjol fast annorlunda!!!
Låst ämne

SMÅLAND: jag tror du har rätt…

Han lämnar skutan strax.

Misstag är till för att bortförklara inte lära sig av…
Låst ämne

thorwald: det är precis det jag säger
Låst ämne

Sputnik: snart ärBoyce å Molinder i första feman
Låst ämne

vonDöbeln: Tänker ett scenario där vi torskar med 4-0 i matcher i playout-serien och således handlar vår sista match om att reducera matchserien eller att åka ur.. Men håller med dig, förstärkning behövs snarast!
Låst ämne

Sputnik: Bättre kanske, men fortfarande inte bra. Vi släpper in Frölunda för enkelt. De hade ju några frilägen redan tidigt i matchen pga vårt passiva spel. Som tur är verkar vi hitta positionerna bättre, men har fortfarande svårt att stänga till i mittzon och vid defensiv blå och hänga med i svängarna. Frölunda är samtidigt duktiga och låter oss inte komma till särskilt farliga målchanser. De tidigare gångerna vi mött Frölunda har de kontrollerat spelet totalt, nu nöjde de sig med att spela defensivt, och gjorde det bra. Samtidigt är vi som du säger uddlösa framåt, men det tror jag snarare är ett symptom på var vi befinner oss än ett grundproblem.
Låst ämne

Mike.F: Problemet är att alla målvakter är bra mot Timrå, eller så är Timrå inte tillräckligt bra framför mål, jag tror på det senare.
Låst ämne

Mike.F: kul att du nu är den tredje eller fjärde supportern för ett motståndarlag som säger dom orden efter att Timrå förlorat…

Uppskattar ditt stöd!

Men du har fel…

Timrå måste få ordning på rätt mycket för att få medvind i seglen igen.
Låst ämne

« · 2250310 · »