1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589669 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04

« · 2462862 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
mikenomad: Skiter i både dig och din " buksvåger" Olle.
Orkar inte bemöta er, helt enkelt!
Till din förtjusning ska jag facebooka lite emojer!😂
❤️🤍❤️🤍❤️🤍🤣😉🤣😉🤣🤍❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

DJ Hemp: Det fungerar väl olika från person till person...

What makes you happy...
Låst ämne

Sputnik:

Intressant. Är själv, av egen erfarenhet, tidernas pessimist. Så fort man försöker att vara optimist går nämligen precis allting åt helvete. Så tyvärr handlar livet om att inte förvänta sig alltför mycket. Snarare om att försöka undvika ännu värre katastrofer. Att ta vara på det lilla man har kvar och inte förlita sig på att ”allting fixar till sig till slut”. Blir så jävla förbannad på folk som har den inställningen för så fungerar fan inte livet.
Låst ämne

mikenomad: Idag blev jag avstängd 720 timmar på Luleås sida för att jag skrev!!!! Hur kan man skylla på domarna när man förlorar med 5-0 mot Oskarshamn.Vad tog det fria ordet vägen?
Låst ämne

Sputnik: Hahaha! Isf är jag skadad :)
Låst ämne

Sputnik: 😂
Låst ämne

mikenomad: Till Olles försvar!(och mitt)
Låst ämne

Zoogin62: Men lugn i bussen nu. Bara för att alla inte fejsbookhyllar som du med hjärtemojjies o dyl innebär det ju inte att man klagar. Olle är nog hur nöjd som helst med laget och trean. Han hade synpunkter på domarna, sakliga och konstruktiva, och tyckte inte matchen som sådan gick till historieböckerna avseende underhållningsvärde. Hur du kan få det till att vräka ur sig en massa skit är obegripligt. Om det är nån som ska tagga ner så är det du. Är så innerligt trött på såna som dig som ska diktera villkoren för hur man ska vara och hur man ska uttrycka sig för att enligt dig kvalificera sig som "riktig supporter"
Låst ämne

SMÅLAND:

Våra stjärnor ska fan inte gå sönder i den där menlösa turneringen. Snarare ska de vässa sin form ytterligare. Komma tillbaka med nyvunnen god erfarenhet och allt det där.
Låst ämne

Villervalla:

Skön läsning detta med ömsesidigt. Att han trivs i en stad som Sundsvall är ju också trevligt. Hade själv vissa problem att riktigt acklimatisera mig i den trots alla år. 😅
Låst ämne

Villervalla: Walli är klar
Låst ämne

Villervalla: Underbart om han förlänger! 🙏
Vilken karaktär med, finns inte en tillstymmelse till klagan i att han inte får spela så högt upp i hiarkin.
Han verkar ödmjuk och smart som inser sina styrkor som spelare. Minns hur han sagt att han känner stolthet i att få spela Boxplay etc.

Spelare i hans ålder med den insikten växer inte på träd! Jobba Kimmo!
Låst ämne

Klacken var underbar ikväll.
Låst ämne

Allmänt jävla skön seger bara!
Låst ämne

DJ Hemp: Ja herregud nä Länsmann komm vid 1-0!
Blev så rasande….ska vi torska nu igen nä vi led skotten!!
Men dä ordna till sä till slut å nu gör vi Linnköping hela natten!!🥳🥳🥳
Vi få tacka JACKKE ikväll 🙏
Vi ä int bra just nu!!
Paolo Roberto stänk in 2-1….Walli å Allvarez..
Ja stjärnorna lys mä frånvaro som vanligt!
Nu bli dä upphåll å ja hopp Dallen å Lanner int gå sönder!!
Kärringa ä int glat ikväll..
Menn ja sa ni fick 4-0 förra säsongen å nu fick vi dä!
Natten ä ung..
Rid inatt och låt det rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Halleluja 🙏
Låst ämne

empa11: Föga förvånande diskuteras det förlängning med Walli.

"Vill du stanna kvar?

– Jag trivs jäkligt bra här i Timrå IK och i Sundsvall och det finns stora möjligheter här.

Känslorna är ömsesidiga.

– Det är ett väldigt positivt läge just nu mellan oss. Vi har pratat under en lång period och jag väntar bara på deras svar nu. Det är läget, säger sportchefen Kimmo Kapanen.

– Målet för oss är att han stannar och fortsätter ta steg nästa säsong, och även denna så klart. Han är en sådan spelartyp vi behöver, en stor, skridskostark spelare. Vi hoppas att han stannar och fortsätter jobba hårt för att ta en större roll i laget nästa säsong. Sedan har vi inte många rajtare så även den delen är viktig."
Låst ämne

Sputnik:

Vi får se till att knäcka dessa psychon helt enkelt. De har säkert sina svagheter. Det har alla. Och vi är Timrå. Kan slå vilka som helst i nuläget. 🍻
Låst ämne

Zoogin62: Ja nu ska vi fan skämma bort honom med sin favoritmat: Pattmjölk! ❤️🤍
Låst ämne

DJ Hemp: CHL skulle kunna vara intressant. Jag är dock livrädd för de Tyska lagen med sina Psykbrytar Kanadicker som brukar ge sig på motståndarnas stjärnspelare. 😬
Låst ämne

empa11: Så jävla skönt med 3 poäng!
Ted‘s förtjänst!❤️🤍❤️
Låst ämne

Fan, 4/4 mot FHC denna säsong, Kapanen går från skarp till universalgeni, bra publiksiffra fick se en rättvis vinst, LillTed får fira sin första vinst. En BRA lördag!
(Ok sista bilden med barn+filt. Tyckte bara det var lite lattjo att han ser ut att fira). Go jävla kväll på er 🥂
Låst ämne

Nu blir det till att se om matchen framför tvn! 😄👍
Låst ämne

Zäta75:

Vill också se Timrå i CHL. Vore något nytt då vi aldrig varit där. Så jävla ointressant att följa andra lags medverkan.
Låst ämne

kapanens nyförvärv
klockrena
Låst ämne

Bee:

Hade hoppats att PÄR blivit sidsteppad, men det är väl omöjligt i den där branschen. Kan vara hur kass som helst, men ändå komma undan med det. Skönt att det var stackars fbk som drabbades denna gång, även om de ändå varit helt chanslösa ikväll.
Låst ämne

Lundin har jag gett kritik men efter kvällens match så har jag vänt. Han börjar varva upp och spelade riktigt bra. Kul o se! Alvarez också bra. Svensson tillbaka i gammalt gott slag.
Låst ämne

Rip Kirby: Ja eller hur. Skulle vara roligt med CHL så vi har något att göra nästa år istället för att vänta på matcher. Kunde vara utvecklande också och ge klirr i kassan. Många extra matcher blir det.
Låst ämne

Jag tycker de flesta visade på en bra attityd och kämpainsats idag. Hade vi varit lika lojt som tredje mot HV hade det inte blivit några poäng, garanterat. Men nu tog vi 3p och det var en laginsats.

Sen finns det såklart förbättringspotential t.ex i förstalinan, men om man slutar tänker hierarkiskt så kanske det kvittar ändå, låt andra kliva fram! Vem som gör målen är underordnat laginsatsen.
Låst ämne

Synct: ha ha!
Låst ämne

Zäta75: Vi har fanimej häng på en CHL-plats. Huur jävla sjukt är inte det??
Låst ämne

Zäta75:

Hade TV:n på den matchen, men låg fan i sängen och halvsov. Ville ladda batterierna inför Timrås batalj. Kanske synd att man missade den underhållningen. Älskar ju sånt. : /
Låst ämne

Olle: Tycker synd om dig om du nu verkligen är så negativ och destruktiv som din attityd påvisar!
Tycker att det är bedrövligt att du hela tiden måste vräka ur dig en jävla massa skit, är det så jävla svårt att kunna ta en 3 poängare och va glad, hylla laget.
Vi var bättre i 60 minuter helt enkel.
Hur man kan klaga när vi är ett stabilt topp 6 lag med möjlighet att kliva ännu högre fattar jag helt enkelt inte.
Nu kommer du att kalla mig "Lallare" igen. Men vet du, jag bryr mig inte ett skit!
Tycker att du ska tagga ner, gå och lägg dig!🤢
Låst ämne

Bee: Måste glömt av att ge honom de bruna kuverten innan matchen
Låst ämne

DJ Hemp: Såg att Färjestad var sura över dåliga utvisningar idag, så jag kollade lite snabbt på Swehockey vem det var som dömde.

Det kunde man ju ge sig fan på att det var Claesson.
Låst ämne

Synct:

Takida, Kjell Lönnå, kroniska besök på bolaget… Kan inte vara lätt att leva med allt detta.
Låst ämne

DJ Hemp: Såg ni gruffet mellan HV och Malmö? Malmöspelarna irriterade på Andrae som de tyckte filmade. HV spelarna fick flera knytnävsslag rakt i ansiktet av malmöspelare och det blev matchstraff. Sylwegård vägrade tacka Andrae för god match och sa att han är en filmare och Andrae tittade bara bort.

Sylwegård sa att han ska köra över Andrae om det blir kval :)

Det var underhållning tycker jag :)
Låst ämne

Tom Topp:

Hade hellre tagit en förlust mot Malmö i en sådan match för de känns i alla fall som riktigt sympatiska losers. FBK tål man ju bara inte. Finns i och för sig så jävla mycket som jag inte tål (rent av hatar) här i livet.
Låst ämne

Sputnik: I Cmore-studion efter huvudmatchen. De gillade Timrå alla i studion och tycker vi har något på gång
Låst ämne

erathoo: Han såg Takida i Saab arena igår, två trauman, tar ett tag att återhämta sig.
Låst ämne

Vars e Småland!???
Låst ämne

söder över: Jag har väl aldrig varit en förespråkare för Lander, Dahlén och Emil.P ihop. Eller jag tror Dahlén och Lander är en bra kombo, men med en annan tredjelänk än en iskall Pettersson.
Låst ämne

DJ Hemp: snacka om hockeymördare! 😱
Låst ämne

josha840: När snackade man Timrå?
Låst ämne

Tom Topp:

Vi hade bland annat den där sopan KLASON för en tid sedan. Som nästan lyckades förstöra intresset för sporten. Har han blivit helt plockad åt sidan nu eller?
Låst ämne

bar mofftak:

Ja, låt stå på den kedjan nu. Dom lyfter varandra, till och med Lundin ser ju ut att ha fått fart på rören.
Låst ämne

Wessner
han brukar va bra
Låst ämne

Zäta75:

Just därför kanske vi inte behöver gråta alltför mycket över deras ”trea” i Örebro. Fast naturligtvis omöjligt att sia om framtiden. Brukar försöka låta bli att snegla på andra lag och bara fokusera på Timrå även om det är lätt att misslyckas på den fronten.
Låst ämne

Olle: fast jag tar hellre en sån domarinsats mot för när dom tar över huvudrollen och blåser för allt. Vi har haft såna också!
Låst ämne

Olle: En match med lite slutspelskaraktär. Domarna släppte åt båda hållen. Vi hade flera hakningar och trippings som i andra matcher hade blivit utvisning. Jag är glad att det släpptes mycket för det framkallar mer karaktär i en match.
Låst ämne

« · 2462862 · »