Rip Kirby: Tyckte det såg ut som dom relativt regelbundet rullar både på 13e fw och 7e back i senaste matcherna. Det gillas då t ex Boyce kommer in tänd och kan dela ut bröstvärmare. För övrigt upplever jag det som att Eronen är den back som oftast spelar fast oss i egen zon på sistone. Skillnad mot under hösten då jag tycker att han vid sidan om Sheriffen var vår jämnaste/bästa back. Nu kan Pilö få lira lite mer och vila Ero lite.
Rulltårtan : Ahh, du vet... Småland stavar lite som han känner för. Hemmbaren öppnar väldigt arla förstår du. Med Rönnlund avser han nog Råger Rundberg. Hoppas ni inte lämnar oss med 0p i grundserien.
Andersson: Vill se Hållander finta bort målvakten och lägga in den i öppet mål som mot Brynäs. Och Lundmark totallura målvakten och lägga in den mellan benen. Kapanen bomba in stenhårda dragskott etc etc. Vilka mål det var. Propagandahockey 😃💪🏼
Andersson: Sitter o glor på aik o öik men vilken jävla bra målis ÖIK har lånat från Mora den där hoppas jag att Timrå har ett öga på i fortsättningen!!!🇺🇿🤣👀👀
Daxs att släck Rönnlunnsspöke ikväll 💪💪💪 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar I Lasses Kasse 🏒🥅🏒🥅🏒🥅 Hemmabaren ä öppen sänn kl 10 13 ida o Lönnå på högsta på Grammofon somm vanlit 🥳🥳🥳 Ge oss FRID å VINN ikväll rabbuslingar 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
0tto: Spelar man i andra perioden som man spelat i nästan varenda andra period så blir det torsk. Helt obegripligt att man inte släpper in 2-3 mål i de flesta andra perioder, totalt nedtryckta
Vi har 0 poäng mot Färjestad och Linköping också. Dom båda möter vi hemma nu på lördag(FBK) samt på torsdag(LHC) nästa vecka. Chans till revansch tre gånger nu på slutet.
Cobbel: Faktum är att Tobias Normann vaktat kassen för dem i varje möte den här säsongen. Oklart varför, men jag vill minnas att Roger konsekvent matchade deras tvåa även förra säsonger.
Nyckeln, som vanligt, lär väl vara att ta ledningen. Hittills har vi inte torskat en enda match den här säsongen när vi haft ledning efter förstaperren. Å andra sidan: gör vi inte förstamålet så brukar det bli förlamande svårt att vända på matchbilden. Ännu svårare mot de bästa lagen.
Cobbel: Var inte orolig, om det är jämnt när det är 5 min eller mindre i tredje så kommer Frölunda att få spela PP, var så säker. Dom kan nästan bara göra mål i PP
Knylan: De kommer med 5 raka i ryggen, vi med 2 raka. Nog fan borde vi väl kunna bjuda upp till en underhållande match idag. MEN! Vi vet ju samtidigt hur Lasse kongo är mot oss, i år har han ju haft nå jävla årets målvakt mode när han möter oss.
Har en önskan och det är att Landers kedja tillsammans med Skägget sätter några riktigt fina pärlor i sina första byten bara för att sätta tonen i matchen.
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?