russkiy medved blyat: tycker inte heller att det är så underhållande men vad ska dom göra? Dom gör ju mål på sina kontringar, vi har problem att spela oss ur egen zon så dom hinner backa hem med fyra gubbar varje gång. Vi har dessutom fått alla chanser i världen i PP men leker ”alla måste röra pucken innan det blir mål”-leken så till slut är det hardegårds frisbeemackor från blå som landar i magen på Engstrand.
The great one: ja jag har svårt att se anledningen till varför ska man vara nöjd?
Klart hästen kämpar bra! Serieledarna motiverar lätt så att hästen skulle anstränga sig är väl logiskt och bra?
Timrå kanske gör sitt bästa...
Men jag tror inte det...
Det får inte göra särskilt ont...
Det är svårt att vinna mot lag som vill ha köttmuren i egen zon om man lallar på röd och blå och inte skapar ytor i slottet genom kamp och rörelse...
Det är klart man gnäller! Om inte man som passionerad supporter vill se sitt lag ge 100 och vara bäst varje match vem ska då anse det och varför ska man annars anstränga sig som spelare om ingen bryr sig?
Blir intressant att se i tredje vem som kliver fram...
Kunde vara kul att se Timrå backa hem och spela defensivt och skicka Hartman Lööke Dahlén och Lodin på kontringar...
Hästen saknar en del kreativitet men spelar bra när det handlar om att lägga ut pucken ur egna zonen och göra mål ett pass senare...
Synct: Tycker du att det var bra? Westerlund stirrar bara på pucken och gör absolut ingenting. Dags att bänka grabben så får han känna det inte är ok att glida runt. Han har ju inte BETALT för att åka och glida.
8671: Visst, bra spelat av dem. Säger inget om det. Tycker bara att det är tråkigt att kolla på. Om jag hade velat se "parkerabussen" match så hade jag väl lika gärna kunnat se en reprismatch Chelsea-Arsenal från 2014.
Det gäller väl att vinna hockeymatcher. Dom spelar efter sina förutsättningar. Gäller att vi gör vårt, vilket jag tycker vi gör. Förövrigt att du kan klaga på försvarspelet när vi har ligans bästa defensiv är ju lite småkul.
3571: Såg inte men inte snyggt i så fall. Tror han inte gör det helt oprovocerat dock. Klart Hästen vet de är helt underlägsna från matchstart och lär nog trashtalka och köra fulspel mellan varven.
bar mofftak: jag kan köpa att lööke inte är 110% i den situationen som sista gubbe men 85 ska inte glida sakta hem och stirra på pucken!
Han ska jobba för att stänga det alternativet när Lööke har tagit hans jävla gubbe!
Han skulle inte spela om jag fick styra... Det där kan du knappt visa på träning och i matchsituation kan du fan inte ens tänka tanken att sitta på arslet och kolla på hockey när det förväntas att du ska spela...
russkiy medved blyat: hästen spelar ju helt perfekt! Att dom kommer bli tillbakatryckta är ju ett faktum på förhand, sen sätter dom chanserna dom får. Helt perfekt spelat av dom. Det är Timrå som inte gör jobbet ikväll.
Kerstin_k: Hästen spelar ju så jävla tråkig hockey. 5 mans-försvar och sen när de vinner loss pucken sticker en forward iväg och fiskar och sen en lobbpuck...
Jävligt svårt att spela emot, hoppas på islossning och kreativitet i tredje!
Kerstin_k: Skottstatistiken är ju helt oväsentlig i en sån här match när vi släpper till 3-2 och 2-1 lägen på dom enda chanserna dom får. Dom här tendenserna har man ju sett hela säsongen men inte lika viktigt när vi leder med 5-1. Offensiven sviker och det är ovanligt, defensiven sviker och det är tyvärr inte lika ovanligt.
Måste säga att det enda som varit konsekvent bra i den här matchen är tekningarna. Lööke får gärna kliva fram, han har varit osynlig. Hartmann gör nästa mål.
Tikkare: nu testas karaktärerna lite. Visa att vi kan bestämma oss för att lösa detta nu! ”Rekord betyder ingenting” Nä det kanske dom inte gör men jag vill ha dom ändå!!!
Woody Jokinen: ska vi förlora en match så är det väl så här det kommer att se ut. Tät motståndarmålvakt och lite svajigt försvarsspel, räcker med ett misstag i en sån här match och sen spelar det ingen roll hur många skott vi skjuter i magen på Engstrand. Tänker lite på matchen vi gjorde nere i Jönköping när vi åkte ner med ett lag juniorer och vann med 1-0 (eller om det blev 2-1). Hoppas jag har fel och det väldigt snabbt.
Ja jag tycker han visade en oacceptabel inställning när han glider hemåt utan att fylla en roll mer än den jag har där jag tittar på hockey...