Johan J: Det ligger något i va du säger! Tycker att Mander har utvecklats positivt. Det blir bara bättre o bättre för varje match, nu börjar han dessutom ge igen på alla tjuvnyp han tagit.
tjobba: Kent Manderville var överlägset bäste Tik-are. Såg du hur enkelt han manövrerade bort nr. 7 Gustavsson vid kalabaliken framför Liv i sista perren.
Frisco: Pucken var aldrig över linjen, så enkelt var det. Såg exakt hur pucken for jäms med mållinjen o utåt. Så Frisco den pucken var aldig över mållinjen. Däremot kan jag hålla med om att domarnivån knappt håller allsvensk klass. Brukar aldig klaga på domarna annars men nu är det motiverat!
Rille_TIK: Jäger spel kan ju ha att göra med självförtroendet. Han har ju inte gjort allt för många rätt i tikdressen, var väl hyffsad från början men nu så har det gott väldigt tungt ett tag.
bolla: Hansson va ju sjuk/skadad..Därför Jäger fick spel skulle jag tro..Men jag tro att Johan Jonsson skulle kunna gå in och göra en bättre match än Jäger..
bolla: Hansson var ju inte med, skulle väl tro att det beror på sjukdom eller dyl, då fick Jäger gå in och spela istället. Johan Jonsson tog plats på bänken.
ante24: De där onödiga icing puckarna kan ju bero på att killen känner att han måste ta den enkla vägen på grund av all kritik han får, tror grabbarna både ser och hör mer än vi tror
Jag hoppas att han som satt i resturangen och åt,kommer snart att spela i TIK istället ULF DAHLÉN med familj....såg att nubben pratade en hel del så man vet inte vad som kommer
ante24: Lade märke till en snygg brytning. Annars var det Koskinen som utmärkte sig bland backarna. Styf var riktigt illa ute redan i första bytet men kom in i matchen.
Yes, J. Jäger lirade fullt godkänt idag, men lite onödiga felpassningar..njae, tror fortfarande att man måste se sig om en ny back, förövrigt tyckte jag att Styf och Rajamäki glänste!
Frella: Riktigt bra tycker jag är att ta i men godkänt får han. Defensivt var Timrå hyfsade ikväll. Desto sämre var det framåt. Första halvan av matchen hade inte Timrå en kvalificerad målchans. Nej, allt för stillastående och utan konstruktivitet men sedan lossnade det lite. Fortsätt som i sista perioden.
Felet Timrå gjorde ikväll och så många andra gånger... De är inte tillräckligt heta i första perioden. Redan på uppvärmningen syndes det att HV71-spelarna var hetare. Inte förrän efter 0-2 vaknade Timrå och då är det så dags.
Johan J: Jag tycker han gör en riktigt bra match. Spelade lite enklare och hårdare defensivt. Tycker Kapanen ska ta 2-0 pucken, jävla fladderpuck. 1-0 bjuder Manderville på.
Idag så var för ovanlighetens skulle första femman inte alls bra, kom inte till riktigt, däremot femman med Crippe-Hagos-Manderville och med Jäger-Raja som backar var helt grym, var de som skapade det mesta, även Sjögren var het idag. TIK saknar det rätt flytet nu, men spelar man som man gör idag frånsett 1a perioden så ska man ta sig till slutspel, måste sluta bjuda på mål.
Jäger f ö lite ojämn, men idag då han spelade med Raja var han felfri, riktigt bra, hoppas han fortsätter så.
matsby: hade tur jag. En kompis hade en biljett över som jag fick. Trodde inte det skulle va fullt så jag var där 25 min inann match start utan biljett. (detta gällde då ståplats som också va slutsålt)