Jaha, då åker vi snart igen då. Man verkar ha tolkat den senaste tidens måltorka som att en ordentlig förändring av femmorna ska vara det som gör susen. Laget ser i vilket fall ut som följer:
Timrå IK
35. ASPLUND, Johan
Goalkeepers
39. OKSA, Mika
1st Line
38. AALTO, Teemu
52. JOHANSSON, Carl-johan
16. HALLIN, Per
15. NIELSEN, Frans
13. REGIN, Peter
2nd Line
36. STYF, Pär
9. KOSKINEN, Kalle
47. STRÖM, Peter
51. KRYKOV, Valeri
91. LAAKKONEN, Janne
3rd Line
8. LINDSTRÖM, Sanny
7. SVEDBERG, Johan
26. WENNERBERG, Mattias
79. WARG, Fredrik
12. CARLSSON, Robert
4th Line
6. STRÅLMAN, Anton
21. HANSSON, Mats
24. NILSSON, Magnus
17. GAHN, Kristian
10. SÖDERSTRÖM, Christian
Dagens domherrar: Ulrik Lindh, Klas Nilsson och Åke Andersson
Dream Team: Ser intressant ut, men jag hade gärna sett Koskinen i fjärde backpar istället och Mats Hansson tillsammans med Styf. Eller kanske Strålman. Peter Ström och Krykov borde nog spela i olika kedjor också förresten
RocknRolf2: He he....mig lurar du inte! Fast det är inte det att du har fel ang. laget (möjligtvis var du väl enkelspårig i din sågning av Oksa)...det är väl anonymt och dessvärre inte ett lag för toppen i år.
Poffa: men det är klart "dags för forwardsen att kliva fram" är ett grymt klagomål när de inte gjort mål på flera matcher. Men jag förstår om Modos supportrar inte bryr sig huruvida forwardsen gör mål eller inte
Olle: Visst är det sant....lite trist bara att i alla lägen dra upp det som är mindre bra istället för att fullt ut njuta av att TIK gjorde sitt första mål på 7 perioder!
Bara en reflektion. Timrå har inte gjort mål i 5-5 sedan tredje perioden mot DIF. Det är 10 perioder.
Räknar man in alla spelformer så borde det bli 8 perioder. Rätta mig gärna om jag har fel. TIK's backar får gärna göra lagets samtliga mål i år bara målsnittet blir tillfredsställande. Dock otroligt skönt att få höra publiken jubla igen.
rupert: Även om man kan ifrågasätta timingen så är det ju ändå det enda riktigt stora bekymret (som jag ser det iaf) för tillfället då Asplund har överaskat mycket positivt.
...ja backspelet då kanske men jag orkar bara fokusera på en sak i taget :)
RocknRolf2: Nu är inte jag någon expert men fortsätter han så här så kommer han säkerligen finnas med i truppen iaf. Liv kan nog med gamla meriter och ett tätt försvar göra anspråk på en av platserna (inte för att han är en dålig målvakt iofs) och honken har ju också öppnat starkt.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Dagens domherrar: Ulrik Lindh, Klas Nilsson och Åke Andersson