Den här matchtråden börjar nå kultstatus med krakelspektakel som den stora stjärnan. "Ganska komiskt att bli kallad anfalbet på den här sidan.....Tycker själv att jag stavar relativt bra." "Oj jag råkade skriva anfalbet, istället för analfalbet
ja det var ett himla tjöt om puckuslingen var inne eller inte,reglerna säger väl att om domaren inte är helt säker så ska han inte döma mål.det är väl inget att lägga en massa energi på.
idag blir det en till tuff match,hoppas att inte hv matchen sitter kvar för mycket i benen bara.nån som vet om laget flyger eller åker buss till karlstad? jag hoppas och tror att dom flyger,då har dom nog rätt så fräscha ben till matchen där dom måste vara på tårna för att kunna kamma hem nån pinne,tror dock att det blir oavgjort 2-2 men det är helt ok med 3pinnar ochså,det blir en nervös eftermiddag vid burken och några kalla.
NuMo: Finns väl inga regler om att man ska stava varenda ord precis rätt, eller?? Det står att du håller på Modo, vad gör du här å grisar om det nu är så eller kanske håller du på Timrå, skiter i vilket .
Om man begär att en domare skall döma in en puck som man inte vet om det är inne eller inte, så blir det ju lite roligt om den som kräver det inte stavara rätt, trots flera försök.
Lemmy: Analfabet så nu blev det nog rätt, ne jklart jag bara är en dator! Stor humor El kafi eller vad du nu heter över ditt inläg, Hv gjorde en riktig skitmatch framförallt 1a perioden men det fattar inte din lilla tröga hjärna
Kakelmannen: Har sett dom ett antal ggr. Så bra som dom spela i första perren har de aldrig spelat förr. Deras absolut bästa perre hela året. Men till största delen beror det på motståndet. Svårt att inse. Ni har en grym keeper i Liiv. Utan han hade det blivit 2-siffrigt. Men ni måste börja inse att ni är 2:a eller till o med 3:a i ES när TIK o Modo sätter i gång o lira.
Matchen är nu överstökad och de går inte att ändra på så nu tänker jag inte skriva mer om gårdagen, jag fokuserar på det som komma skall istället för historia... Att jag inte är i bästa psykiska balans har ni kanske förstått av vissa av mina inläg, nu kan ni skriva hur mycket skit ni vill om mig för ni får inget svar mera. Hej
El Aka Ali: Vad menar du?? Hv gjorde nog sin sämsta match för säsongen i går, helt klart var den 1a perioden Hv sämsta för denna säsongen, kika lite på tabellen så ser du vilka som ligger överst, samt att Hv slog er hemma så man har vunnit varsin match
Jensen_12: Men skärp dig det aldra flesta tror ju att den var inne, tex både Hv och Timrås spelare. Som jag redan sagt så erkänenr Pär Styf att den var inne och Johan Backlund säger att det kändes som att den var inne, dom har nog rätt bra känsla för det när dom står så bra placerade. Den var visst inne när den åkte längre och längre in under Backlunds plock för att han sedan drog ut den blixtsnabbt
Kakelmannen: Årets bästa match av HV-71. Det räcker inte. Det måste till dundermedicin för att rå på TIK. Hockey-dynamit. Finns bara hos TIK. Så sant som det är sagt.
Kakelmannen: Jag hörde matchen på web-radio och kommentorerna trodde inte att pucken var inne, hur kan du vara så oerhört säker på att den var inne, när nästan alla är säkra på att den inte var inne, den var inte över linjen, det är jag 99,9 % säker på
NuMo: Jag såg matchen på TV och kommentorerna trodde också att pucken var inne, hur kan du vara så oerhört säker på at tden inte var inne, när nästan alla är säkra på att den var inne, den var nog inte över linjen särsilkt länge, men att den var över en kort stund under Backlunds-plock är jag 99,9 % säker på
AndersN: Kul att höra att du tycker så, snacka om att inte hålla på sitt lag... Oj jag råkade skriva anfalbet, istället för analfalbet, jag förstår inte idiotpacket som skrev så om mig, då jag inte har stavat illa i diskusionerna i detta forum.... Vad jag kan och inte kan om ishockey har ni knappast en aning om, och komiskt att det fortfarande finns idioter som inte tro att pucken var inne när t.om Timrå-spelare som stod vid målburen erkänner det
-Robban-: Jag har släppt matchen, svarar bara på något inlägg sen jag var inne här senast och kikade, visst hade Timrå en hel del lägen utöver sina skitmål, men Hvs försvarspel liknade en hönsgård i går
Kakelmannen: Och du menar då att timrå inte hadde några fler lägen till mål sannys ribbskott tenkrat fri...... Släpp det här matchen nu och gå vidare se till att piska Mora nu istället
Uddan: Både Pär Styf och Johan backlund erkände att den lär vart inne den pucken som inte Hv fick godkänt, så två mål hade Hv inne, så att du påstår att Hv inte var värda ett ända mål är löjligt, Backlund var dålig i 1a perioden, väldigt osäker men Hv satte inte någon större press på honom då. Senare i matchen hade Backlund väldigt flyt många gånger och pucken studsade hans väg gång på gång förutom vid det sista målet.
Ganska komiskt att bli kallad anfalbet på den här sidan... Tycker själv att jag stavar relativt bra. Jag har vart på många matcher de senaste åren och är hockeykunnig, sen får ni tycka vad ni vill!
Snoop: Ja, fast lite knepigt känns det fortfarande att ta till sig att TIK åker till Karlstad och får bära ett visst favoritskap inför matchen. Ett visst skrev jag, observera det...det är en j-kligt öppen match.
71 Jonathan Hedström 3 - Mycket bra och hittade mer rätt bredvid Riku som center. Var dock lite väl kylig några gånger i slutet av matchen och det drog ner betyget en smula även om tanken kanske inte var fel.
Bara en mycket god människa som Jimmy kan få hjärnsläpp till "väl kylig".
Uddan: Jaa dom var riktigt griniga igår, men jag vart irriterad på Mikko Luomas tok satsning på Backe när de var utvisning, men samtidigt fanns de mycket som HV gjorde igår som var irriterande, men dom hängde inte med i första perioden för dom var på någon korvkiosk då så man kan förstå att dom surade ihop, deras spel var ju långt ifrån bra :)
Uddan: Håller med dig där, när man såg Melin dyka som ett löv i mittzon kokade de fan över, patetiskt att se att sånt förekommer och det skadar bara sporten.Bra att domare Johansson såg den där solklara filmningen, Kenta borde ha bänkat melin också.
Peltomaa: Håller med dig om Pyrret. Jag trodde innan säsongen att vi värvat en sniper och målkung endast. Men han har ju en otrolig arbetskapacitet som han även visar i boxplay. En värvning som lyft laget helt klart.
verkar som om det var lite dålig stämning härinne igår,pga nån dålig hv supp.jag för min egen del såg matchen härnere på lokalpuben ihop med en hv supp,och div fröl,supp.hv supp,blev grinig och skyllde allt på domaren inte sitt eget lags ineffektivitet.dåliga förlorare jaa,men man kan inte vinna jämt.låt dom vara dåliga förlorare,det är en jävla tur att smålänningarna har en så taskig dialekt så det är svårt att förstå vad dom säger.