Jag har en positiv känsla nu inför matchen på torsdag . Timrå visade senast , och har visat att man är väldigt svårslagna hemma. Jag tror på en ny hemmaseger i denna match. Hoppas att grabbarna visar att det bara är slutspel som gäller
6000 på läktaren och tre poäng , kom igen (nödrim) ;)
Andersson: Också jag har positiva "vibbar" inför den matchen. Tyvärr kommer jag inte att kunna se den på plats, pga annat åtagande den kvällen. Jag tippar 4-2-seger. Skrik för mig också. Just go for it!
Hv går för minst en 2a plats i serien , förmodligen seriesegern , då är det nödvändigt för Hv att vinna nästan alla matcher som återstår . Kommer Hv upp i full kapacitet så vinner man matchen , men Hvs försvarsspel är ojämnt .. HV får in en del nya spelare , 2 nyförvärv plus att Kim Staal förväntas att göra sin första elitseriematch för Hv71 , matchen blir nog jämn , Hv vinner med uddamålet .
jens_88: Men vafalls! Kan ingen sänka ner karln i ett bad med vitlök, citron, röd solhatt och desivon? Det börjar kännas som en följetong det här med Lechto-förkylningarna.
jens_88: Lotvonen är en lugn kille det. En kompis här ifrån Ånge (hockeysplare) finne dessutom känner både Lotvonen och Lethonen, och han frågade Lotvonen för någon vecka sedan -
- Nu när ni har landslagsuppehåll måste vi supa till lite! Varav Lotvonen svara med - Nej, tror inte det. Kanske lite poker bara.
mikenomad: Det här problemet hade inte uppstått om man hade haft arenan i Sundsvall. Är man som Lehtonen lite dålig i luftrören så kan det inte vara bra att bo i Timrå, på Örnen, med Östrand som värsta Tjernobyl nedanför! Klart karln blir sjuk när man kommer från finnmarksvidda!
mikenomad: Nu verkar det trots allt som att Lehtonen inte kna avskrivas helt från spel i morgon. Dagbladet har, i vanlig ordning, koll på det senaste i TIK-truppen. DiCasmirro väntas bli borta ytterligare ett tag:
"Finske backen Mikko Lehtonen har varit sjuk i omgångar och han saknades både i går och i dag på lagets träningar.
– Han är förkyld, men på väg tillbaka, säger Örjan Fröjd.
• Har han feber?
– Inte nu.
• Kan han spela mot HV 71 i morgon?
– Det går inte att säga till hundra procent, men är det som i dag så tror jag att han ska spela.
Kanadensaren Nate DiCasmirro tränade lätt på is, men är ännu inte bra i sin axel.
– Jag behöver ett tag till innan det är okej, säger han efter träningen."
Hahl Bundy: ST har nog en lite annorlunda prioriteringsordning än Dagbladet, som väl genom alla tider haft ett större fokus på Timrå i allmänhet och hockeyn i Timrå i synnerhet.
Snoop: Undra om detta kan vara till Timrå's fördel då? :P Att NHL lagen blir lite tveksam till han eftersom han varit borta så mycket ^^ Dom vill ju inte betala så mycket pengar för en skadad finne
Nu är det dags att hoppa i hockeykostymen och bege sig ut till templet strax. Hoppas att ni alla pallrar er dit och skriker våra killar/pojkar/grabbar/gubbar till seger ikväll!
T T: lol han är ett sömnpiller killen som snackar, alltså inte intervjuar. Herre gud man bara vrider på sig... "skridskor-klassikern" ifrån ett annat inslag efter 2.13 är så underbar att jag avlider=) Bör dock lyssna i hörlurar för maximal njutningseffekt!
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
6000 på läktaren och tre poäng , kom igen (nödrim) ;)