1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590954 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2009-10-24

« · 1191760 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
ååååhhh vad hedersamt..... suck!
Kommentera

Där rök Challe?
Kommentera

Grattis Sjöberg! Det gjorde du bra din jävla sopa.
Kommentera

Bigthelin: Sjöberg kommer inte få problem i pärleporten efter den där insatsen. Bästa sättet att göra bort sig som domare är att göra fel.... på riktigt.
Kommentera

Raggaren Putte: Ska bli intressant att höra vad regelboken säger om detta. Tyvärr får man vara nöjd med en pinne efter det att Falk gjorde 2-3 med fem minuter kvar och att vi fick spela i BP i princip de tre sista minuterna.
Kommentera

Anonymous: tror du? i så fall var det nog inte denna match som fick bägaren att rinna över. oavgjort mot serieledaren och vi hade några fler skott på mål än dom. det vi förlorar på är att hv spöar skiten ur oss i pp vilket dom gör med alla andra lag också.
Kommentera

Mycket märkligt detta, ska ju helt klart inte vara nån utvisning.På repriserna så ser man ju att Sonnenberg slår klubban i ansiktet på HV-spelaren men ser inte domaren det vilket han uppenbarligen inte gör så kan han såklart inte ta utvisning för det. Eller jo det kunde han ju ändå men det är ju fruktansvärt fel!
Kommentera

Ambroo: Jahapp, Torsk igen, men 1 poäng det får vi vara glad över.

Hv är ett klart bättre lag, Dom vågar, det gör inte vi, för dom spelar det ingen roll om dom torskar eller vinner, för oss är det på liv o död.

Med normal målvktsnivå och effektivitet så har vi vunnit detta, precis som mot Lule.

Att Challe bänkar Anger ser jag som ett självmord för hans del, Andra matchen i rad Anger är jäkligt bra.

Dommaren visar att deras kunnade är sämre än Timrå ´s poängskörd.

Tyvärr räcker inte 1p för Timrå  iom den situation man satt sig i.

En riktigt bra match av Tik men man visar att problemen är många och att man inte vågar vinna. 

Kommentera

På måndag räknas bara seger!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Leffe: På måndag blir det tvåsiffrigt.
Kommentera

RTS:

Bänkade Challe Anger så ska ha kickas härifrån fort som faan. Anger jobbar ju stenhårt hela tiden och det behöver vi.
Hoppas för Challes del att det rör sig om skada eller nåt annat på Anger.
Kommentera

Leffe och Kattgubben: Är det DM mot flyers då?
Kommentera

Bigthelin: Vet inte riktigt vad jag ska tro. Men det var ännu en förlust i alla fall, inget som stärkte hans sits.
Kommentera

Ambroo: Haha... tisdag var det visst... Ibland blir det bra snurrigt ;-)
Kommentera

RTS: Glöm heller inte att de har ett fungerande powerplay och boxplay.

Tomas Skogs, matchens lirare, men inte spelar väl han i tröja 25?
Kommentera

Man får väl glädjas över att Nubben förorade mot Södertälje.

Frågan är vilket lag vi ska lyckas ta in poäng på
Kommentera

I kväll kan TIK tacka fru fortuna och Doamren Sjöberg för 1 p.

Att han lyckas missa Sonnebergs höga klubba precis innan 3-3 målet
är helt otroligt.Sen att Sjöberg gör en efterhandskonstruktion efter målet
är ju märkligt.
Kommentera

Anonymous: Ja men hua, jätteskoj...
Kommentera

Spöket: Ni bröt er bortatrend, ni leder serien och ni har ett grymt powerplay. Bra så, trevlig kväll.
Kommentera

Ambroo: Ja Sonnenberg var jäkligt bra.
Kommentera

Nån som ser FBK - Lule så åker Sanny ut för en 10 ggr billigare tackling i ryggen än den Corso åkte på.
Solklar två enligt domaren.
Kommentera

Laban:

Eller så tackar ni Sjöberg för 2 pinnar, endra delen ser han inte utvisningen och dömmer mål eller så dömmer han utvisning och inget mål.
Nu blev det mål sedan "diskuterade" Sjöberg och Karlsson på Jönköpingsmanér och vips var det 4 minuter PP. HV avgör i PP tänkte han och TIK är nöjda med en pinne.
Kommentera

Oerhört starkt att vända underläge TRE gånger mot seriesuveränen HV71!
Visar på moral och krigarinställning i dagens Timrå IK!

Trots övertidsförlusten så är jag stolt över lagets insats!
Kommentera

Inte konstigt att vi torskar ikväll. Timrå har i nuläget ingen målvakt. I dagens ishockey är det helt omöjligt att vinna om inte målvakten tar några puckar. Första målet är helt omöjligt att ta men resten ? Han har fri sikt och det är drag skott ! Inte många målisar som släpper in sånt i ES. Sen dessa jävla köksväg mål ! Helvetiskt trött man blir... Näh våra målvakter måste upp annars vinner vi inte ett skit.
Ett frågetecken är ju våran målvaktstränare? Vad gör han ?
Ett annat är ju Challe... Bänkar MPS återigen men låter 7 an lira som inget hänt ??? Ett poäng mot serieettan är kanske bra men vi halkar efter :(
Kommentera

Foyn: Då känns faktiskt bänkningen av Anger värre, spelade han något efter halva matchen? Trots sin aggresivitet.
Kommentera

Laken: Vi har ingen målvakt som vinner matcherna åt oss.

Kollar man på RBK, BIF, SSK, LHF, DIF och SkAIK, lag som jag tycker att vi är jämnbra med spelmässigt, så har alla dem plockat en hel del poäng tack vare en starkt insats av keepern. De kan förlora skotten med 40-15, men ändå vinna med uddamålet. TIK däremot har haft ett övertag skottmässigt i i stort sett varje match och vi har ju sett hur det har slutat.

Jag tycker att man har gjort en generalfel här. Ok att man gav Limpan och Åke alla möjligheter i början genom att varva, men när Lindbäck fick den där tunga starten så skulle givetvis Åkerlund ha fått chansen i mer än en match. Det är inte konstigt att man darrar när man inte känner nåt förtroende.
Kommentera

RTS: Han måste ju ha blivit skadad eller nåt i den stilen?
Kommentera

RTS: Ja den är också konstig ? Starkov får lira istället ??
Kommentera

Ambroo: Som jag sa... Ser inte många keepers i ES som släpper in dragskott fastän man har fri sikt ! Sen kan vi kämpa hur mycket vi vill, men några matcher kommer vi inte vinna. Det är inte svårare än så.
Det jag tycker är konstigt att innan serien drog igång snackade alla om vilka duktiga mållisar vi har. Sen har det hänt nått ? Jag undrar vad Tarvainen håller på med ?
Kommentera

Skicka 7:an nånstans, vi måste in med brunkare, frökenspelare kan hålla till i HV eller Frölunda.
Abbott-bröder-typer hade varit som hand i handsken. Timrå ska vara fart o fläkt och inte segt o yra höns som idag.

Ut med Challe och in med Lill-Kenta, han är kung, Challe brände sista bron i eftermiddag med sin coaching.
Vem saknade M. Karlsson idag?, skicka han med samma buss som nr 7.
Trodde inte jag skulle säga detta men Skogs är bättre än 33:an, kvickare och skjuter bättre, målen kommer att komma.
Kommentera

Ambroo: Hoppas verkligen att Åkerlund blir uttalad förstemålvakt nu!
Kommentera

Laken: Tycker du han var bra ikväll ?
Kommentera

Ambroo: Nej det tror jag inte,

Svårt att säga något negativt om Tik´s spel idag faktiskt, med tanke på vilket lag man möter. Idag tror jag vi presterar absolut MAX med tanke på placering o självförtroende.

Men Hynning har ett förtroende hos Challe som de flesta saknar.

Kommentera

Foyn: Satsar man på en uttalad förstemålvakt så är jag säker på att vi kommer att ta fler än två segrar och valet bör vara Åkerlund. Kontinuitet är ledordet i den här frågan, det är jag övertygad om. Jag är också tämligen säker på att det inte är hos Tarvainen det brister.
Kommentera

Ambroo: Hmm... Jo vi måste nog satsa på en första målis. Men mitt val är isåfall Lindbäck. Gillar inte Åkes fladdriga stil.... Men vi får se? Ingen av våra målvakter verkar vilja bli matchhjälte direkt?
Kommentera

haggen: Töva Tigers trycker gärna upp en nr.7 till Hynning, då kan han nog göra lite mål och få lite självförtroende
Kommentera

Ambroo: Även om jag inte har något större förtroende för nån av dem, det är inga 1:e målisar vi har, så håller jag med om att Åkerlund bör vara valet. Bara att hoppas att hans skade/sjukdomselände är ett avslutat kapitel. Känner mig rätt positiv till sinnet ändå idag, tycker dagens match var ytterligare ett kliv framåt, kapaciteten FINNS där. Med lite flyt och självförtroende kan det nog lossna rätt bra....
Kommentera

Foyn: En som alldrig varit i närheten av en målbur ska inte utala sig om en målvakt är bra eller dålig..

Både åkerlund och Linbäck är två av es bässta målvakter, båda har helt skillda spelstilar, Åkerlund spelar på inspiration vilket gör han sämmre om han tappar skärpan, och vem vet efter fem tio matcher om han har samma skärpa...självklar första keeper....Näää

Linbäck är en teckniker, han jobbar mer med att täcka skottvinklar, och läsa av spelet...båda är bra på sina sätt..men ingen av dem är självklara första keeprar..
Kommentera

Hoppas Challe sitter med hela laget framför Fbk-Luleå.
Luleå spelar som Timrå gjorde i 4-5 säsonger i Elitserien, dem äger matchen med sin fart och tunga kroppsspel. Vet inte hur många gånger Bagarn åkt på en kyss redan av lulespelare.
Anders Nilsson, vem är det? Ser riktigt stabil ut i kassen.

Hedström ser lagomt loj ut.
Kommentera

Harryhaffa: Tycker absolut att jag kan utala mig om våra målvakter gör en bra eller dålig match? Lika mycket som man kommenterar våra utespelare?
Kommentera

Vill verkligen inte ha in en till målvakt i det här läget som rör till allt ytterligare. Minns Modo och även Rögle förra året.
Kommentera

Harryhaffa: Med en sån åsikt så är det väl ingen idé för knappt nån att skriva ens en mening hockey på det här forumet? Inte ens en promille har väl lirat och än färre coachat menar jag...
Kommentera

Harryhaffa: Själv har jag varit i närheten av målburar och kan följdaktligen uttala mig. Åke och Limpan är möjligen två av ES mest (fast fan vet) lovande målvakter. F.n. duger de inte, ingen av dem har dessutom någon som helst rutin eller erfarenhet att falla tillbaka på om det blir en tung säsong...
Kommentera

Vi har tyvärr ingen matchvinnande målis. Stort sett mer eller mindre målvaktstavla i varje match oavsett vem som står.
Kommentera

mikenomad:

Tägtström som är i farten eller?
Kommentera

Laken: håller med
Kommentera

Laban: sluta lipa pingstvänner ni leder ju
Kommentera

Desto mer jag tänker på det, vilken kampmoral laget visar upp!
Betänk vilken situation vi är i och att då gång på gång hämta in underläge mot starka HV71 är förjävla bra jobbat!
Kommentera

Vi gör en bra match mot serieledarna. Men som vanligt är det för många individuella misstag, från vissa spelare. Men komma tillbaka 3 gånger mot HV-71 är hedervärt, speciellt när jönköpingslaget har 100% utdelning i pp.

Men heder i alla ära, vi skulle haft 3 poäng. Vi måste börja plocka 3:or! Det är 5 poäng upp till sträcket, förlust existerar inte på tisdag mot Modo.

Hynning gör återigen en bedrövlig insats, mot Luleå sist så kämpade han i defensiven i alla fall. Idag var han inte närvarande, och vad värre är att han verkar ha hur mycket förtroende som helst av herr Charles.

Det är ett hån mot Pääjärvi att han får spela så mycket. Tycker även Anger förtjänar mer speltid än Hynning.

Fransmannen är inte heller bra.

Pärssinen kommer inte rätt i sin kedja. Skulle vilja se honom i första med Corso och Sonnenberg. Även fast Björn Svensson gör det mycket bra där och även producerar. Men Corso Pärssinen har en bra kemi, lägg till Sonnenberg så har vi en riktigt bra första line.

Sebbe Erixon, Moe samt Granath gör en bra insats på backen. Skogs gör mycket bra också, men även mycket dåligt, så det håller inte ändå.

Åkerlund är bättre än Lindbäck.

Patrik Sjöberg var pinsam att skåda. Antingen dömmer man utvisning för den höga klubban eller mål. Man kan ju inte dömma utvisning efter målet!!!
Kommentera

« · 1191760 · »