1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2010-12-02

« · 1314868 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02
Bragd-Birger: Shit som vanligt går hela jävla gästboken bananas så fort det dåligt , äre ingen jävel som fattar att det blir så här ibland!!
Fan n y match om 2 dagar!!
PS; Sätter en hundring på att RR2 sitter med ståpick.......:)
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tycker heller inte att den diskussionen är relevant. Med den informationen som finns så tycker jag att Murley är ett bra alternativ. Vi har större problem än Sonnenberg just nu.
Kommentera

Ja, nu är det relativt riskfritt för domarna att blåsa åt vårt håll
Kommentera

MB: Tänk dig en stövel som stampar på ett ansikte för evigt. Så känns det.
Kommentera

RocknRolf2: Men så är det ju med en ekonomi som våran i en liten lada. Dom lär väl ha dryftat tanken men funnit det viktigare att ha spelare som spelar från start istället för Sonnenberg på artist.

Det kan jag ha viss förståelse för.
Kommentera

Howdy TIK-fans!!! How are we doing a night like this???
Kommentera

Det är alltså så här det är att möta ett lag som har en utdelning på 200%... Nu förstår jag hur våra motståndare känner sig.
Kommentera

Bragd-Birger: Varför skulle han inte ha varit här om vi gjort klart med han tidigt? Ifjol hade han ju artistkontrakt och innan dess har han aldrig så vitt jag vet väntat någonstans med att spela.

Men visst, orka...
Kommentera

Nu ska det bli intressant att höra vad perra har att säga i intervjun
Kommentera

Olle: Ja, men hade han spelat tidigt då? Den där soppan verkar ju mest vara en mischmasch av olika prediktioner och förväntningar. Eftersom han inte kunde komma tidigare nu med risk att torska kontraktet 'han tränat hårdare än någonsin för' ställer jag mig ytterst tveksam till om han hade varit här nu oavsett om kontraktet signats i maj. Men det är bara mina tankar.

Egentligen skiter jag i Sonnie nu, och jag blir förbannad över dessa projiceringar. All skuld på dom som var där ute på isen. Fuck sonnie, fuck Linkan, fuck alla utom dom som befinner sig i det där jävla omklädningsrummet. Det är dom som sviker.
Kommentera

Ska bli intressant och se om nån vinner stora summor pengar på oddset snart.. luktar läggmatch
Kommentera

Olle: Fast man värvade ju en bunt spelare under sommaren istället för Sonnenberg. Hade man prioriterat fjolårets bäste utespelare högre hade han varit här redan.
Kommentera

RocknRolf2: Förmodligen dök det ju inte upp pengar innan det var för sent med Sonnenberg.
Kommentera

dr-nix: pitkimäki måste ha spelat några 100 000 på torsk i kväll SKANDAL för de som betala för skiten borde få pengarna tillbaka.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja men Jonte hade redan varit klar för ett ryskt lag? Dom visste att dom inte behövde betala pengar för honom.
Kommentera

Bragd-Birger: Näe, om Sonnie hade varit här från säsongsstart hade jag varit nöjdare. Timråpubliken likaså. Men nu prioriterade man 20 andra spelare före.

Vi kan alltså nu med all säkerhet konstatera att Sonnie stod lägst på "Linkans lista". Annars hade han ju varit här redan.
Kommentera

Bragd-Birger: Laakonen tror jag de var...
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror att han menar att vi hade chansen att knyta upp Sonnenberg tidigt men snålade. I så fall hade han ju spelat nu.
Kommentera

nixXz: Jonte? Den där finnen 05/06?
Kommentera

Så länge man inte går till botten med problemet (sparka Linkan) så kommer skiten fortsätta. Tamt sportsligt och dyrt ekonomiskt.
Kommentera

RocknRolf2: ja dom bör sparka hirso, lär nog inte ta lång tid för någon kommer erbjuda han ett kontrakt och Timrå får mycket pengar över!
Men har Timrå någonsin sparkat en "stjärn" spelare?
Kommentera

RocknRolf2: Så du menar att du suttit nöjdare nu om du vetat att Sonnie skulle landa om en månad och börja spela sig in med sisådär 15 omgångar kvar?
Kommentera

för övrigt måste jag rekommendera sammanfattningen av den första perioden i jimmys blogg

blog.st.nu/tikare/
Kommentera

RocknRolf2: Äh, han visade ju känsla när han spelade fram till 0-2 målet. Det finns i honom!
Kommentera

dr-nix: Han har varit värdelös idag, inget snack om saken. Det suger "lite smått" att Åkerlund blev skadad förra matchen. Lika bra att köra utan målvakt i princip, då får vi ju åtminstone sex utespelare.
Kommentera

Olle: Vi är som en magnet. När vi kommer allt för långt från kvalstrecket så dras vi som av en osynlig kraft hela tiden tillbaka.
Kommentera

dr-nix: Vi kan ju inte sparka honom när vi redan har en målvakt skadad.

Hirso däremot...
Kommentera

nixXz: Ja in med Steijer. Då kanske spelarna börjar offra sig lite för hans skull i alla fall om de har nån heder i kroppen. Dessutom är det ju bra om han får känna på Elitserien för med vårt flyt lär väl Pitten snart vara skadad också.
Kommentera

mikenomad: Det sorgliga är ju att vi kommer att gå back i år igen och säkerligen kommer TJ återigen att gnälla på publiken som främsta orsak, "vi har för lite folk på matcherna"... Ja, vad fan kan det bero på? Missar man öppna mål som i fallet Sonnenberg, tacka fan för att det ger ringar på vattnet.

Kom ihåg alla: Vi hade råd med Sonnenberg, men han är tydligen inte tillräckligt bra för Timrå.
Kommentera

En 3 poängare hemma på dom senaste 9 hemmamatcherna... Vill dom inte ha någon publik på hemmamatcherna, eller vad är taktiken?
Kommentera

Bland det sämsta jag sett från en målvakt. Jag funderar seriöst (inget skämt) om Pitkimäki fått betalt för att slänga in puckarna idag.

Det som såg så bra ut i början av säsongen ser nu jobbigt ut. Jag är inte den som dömmer ut folk hur som helst men efter det skämt till insats vår målvakt gjort nu i 1:a ska det till mycket för att jag inte tycker att man ska sparka honom och leta efter en ersättare. Visst övriga har absolut inte varit bra, gruvligt dåliga men det är tamefan målvaktens fel att det står 0-5 just nu.

Kommentera

körde inte hv över färjestad med typ 27-2 i målskillnad på 3 matcher förra säsongen?? kanske perra`s taktik som är genomskådad
Kommentera

pefr: Underbart är kort! Snart är vi nere i skiten igen och tävlar om poängen med lag som Modo, SSK och FHC...weeeeeeee!
Kommentera

Bad_Brett: han är ful
Kommentera

pefr: Ibland funderar man på varför man ens ids följa det här skitgänget...

Tur som fan att man inte lagt ut pengar på att se spektaklet.
Kommentera

Olle:

Äh detta är sånt som händer i bland, titta på senaste modomatchen.

Det är vad jag tänker intala mig, annars så kan man ju spekulera i att lag anledningen att vi blir pissade på är att vi för första gången på länge möter ett lag som kan spela hockey.
Kommentera

Det här måste fan vara det sämsta man nånsin sett av Timrå i nån period.

Vill minnas att vi gjorde en helt urkass period en match mot Luleå borta för några år sedan efter att vi ledde med 3-0 efter en period och torskade med typ 7-4, men det här måste vara sämre. Helt jävla värdelöst och allt dåligt man kan säga.
Kommentera

pefr:

Hur ser Pitkämäki ut?
Kommentera

Simmalugnt: Nej nu får publiken visa sitt missnöje! Sätt in Steijer kan inte bli sämre.
Så ruskigt dåligt, detta är deras jobb och som dom missköter sig!
Kommentera

Plocka in alla juniorer vi har på bänken, bänka alla som inte är svettiga efter första, ring sonntag och hynning och säg att om de varit med idag så hade de också blivit bänkade. slå linkan på käften, kör över HVs målis, kör över deras andramålis och häll ner ett hekto makadam i suspen på de spelare som får fortsätta matchen. Kasta ett par nävar på alla andra. Låt spelarna stå utanför nödutgången med varsitt checkhäfte när publiken går hem och dra åt helvete allihop.

...

Ungefär. Nu vänder vi det! 8-7 i sudden säger jag!
Kommentera

RocknRolf2: Låt dom sova ute inatt.
Kommentera

Bragd-Birger: Inget bajslag, men fullständig Kolera till inställning...
Men det kanske är bra att dom kommer ner på jorden igen.

Fortfarande imponerad av A.E och lika missnöjd på kolan och hirso, för att inte prata om målvakten.
Kommentera

RocknRolf2: Vad fan spelar det för roll nu? Han är ju ändå inte här förrns om någon månad, utan att ha spelat match på 9 månader. Det är skitspelarna där ute som ska vända det här, inte en husbyggare i Kanada.
Jävla fjollor!
Kommentera

En offentlig ursäkt är på plats efter det här.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Timrå gör en riktig skitmatch men jag anser nog att vi hade en sämre trupp både förra året och 01/02 (slutade i kvalserien). Vi ligger fortfarande på slutspel och där kommer vi befinna oss när 55 omgångar har spelats.
Kommentera

RocknRolf2:

Mycket kan man väl säga om Sonnie, men någon vidare målvakt tror jag inte han är.
Kommentera

Simmalugnt: De får nog börja överväga skyddad identitet också ;-)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nä, vi har ingen Sonnie. Men tänk vad pengar vi sparat!
Kommentera

Kattgubben:

Ska de ha julfest offentligt så får det fanimej bli maskerad det är ett som är säkert.
Kommentera

Fantastiskt.. han nöp ett skott
Kommentera

« · 1314868 · »