Wayne Gresky: Hur befängt det än låter så tycker jag att det låter som en bra idé. Jag må vara extra dum i huvet i det här läget men det låter helt logiskt.
Timrå Icon: Är det någon skillnad om dom spelar med fansen i ryggen och torskar alla hemmamatcher än om man buar ut dom och...får se vad som händer? För igenom alla jävla skitmatcher jag sett så har det max varit något enstaka burop. Ingen ställer krav. Det är knappt så att ramsan "vi är timrå och vi ger aldrig upp" stannar upp när motståndaren avgör i sudden...
Det är fansen som betalar deras löner och det är fansen som blir rejält pissade på. Så länge såna här insatser bara besvaras med en axelryckning från fansen så tror jag att spelarna inte blir så besvikna heller. Alla vill vinna och det är klart att man blir sur när man torskar. Men så länge dom här herrarna inte känner att dom SVIKER någon så tror jag inte att vi kommer att få se någon speciell uppryckning heller.
Bragd-Birger: Jo men det mesta här i världen bedöms ju med facit i hand. Konstigt vore väl annars. Viinanen, Murran och AE har man enbart tagit in pga för dålig/tunn trupp från start. Vi har sett samma sak tre säsonger i rad nu, Timrå startar med för dålig trupp sen får man värva dyrt för att lappa ihop trasorna.
Är det supportrarnas uppgift att se till att Timrå har kompetenta värvningsansvariga? Trodde det var folk i Timrå som fick betalt för det. I så fall ge mig betalt också så ska jag bidra med det jag kan...
Timrå Icon: gör man det 1-2ggr per år visar man missnöjje och dom förstår det. Gör man det 10-15ggr per match så lix dör det ut FHC missbrukar buandet och det blir nada effekt, i timrå skulle spelarna svimma
Olle: Jag håller inte riktigt med dig där. Buandet tog Frölunda dit de är/var anser jag. Ingen blir bättre av ris. Det ger bara dåligt självförtroende. Vi är bättre än så. Men det är min åsikt
Borken är inte först att konstatera att Timrå inte har något eget spel, därav de dåliga resultaten på hemmaplan. Handen på hjärtat, hur många av matcherna på bortaplan hade vi inte lika gärna kunnat förlora, t.ex. Tälje senast. Vi hade lika gärna kunnat ligga dyngsist med detta s.k. spel. När sedan målvakterna sviktar så kommer vi att falla fritt. Linkan är inte och har aldrig varit någon sportchef, men ansvaret faller lika tungt på den som rekryterat honom, d.v.s Tomas Johansson. Där har vi de två som är på väg att sänka denna förening i dyn. Nu kommer väl Tomas Johansson fan club att hänga mig bokstavligen, men det bjuder jag på för Tomas Johansson har gjort sitt i Timrå. Ett elitlag har ansvar för sin hemmapublik men det Timrå gör är inget annat än ett hån mot de som betalar dessa löner. Bedrövligt. All bedrövelse vi nu ser har sitt ursprung i för tunn trupp, med skador som följd och slitna spelare både i knopp och kropp. Jag beundrar faktiskt PC som inte helt sonika packar ihop sina grejer och far hem och lämnar detta sjunkande skepp, det syns lång väg att dom inte har roligt. Vem har haft det i Timrå sedan Nubben drog iväg och Tomas Johansson tog över allt beslutande ?
Olle: Håller med fullständigt. Likt en förälder ibland får vara övertydlig i sin uppfostran måste publiken visa spelarna att 'ehm, nä - sådär vill vi inte att ni ska spela för oss'. Om dom kämpade, såsom dom faktiskt gjorde skitsäsonger som 01/02 och 05/06 är det en sak. Men det här jävla lallandet! Bua dom åt helvete!
Bragd-Birger: Nä håller med. Är det några som behöver en spark i arslet så är det värmlänningarna i båset så de vaknar! Det är där jag ser de största bristerna. Men nu ska vi inte dra några större växlar av den här läggmatchen. Vi släppte in skitmål, gav upp. Rent allmänt dålig dag.
Kattgubben: Jag hakar alltid upp mig på den här detaljen. I intervjuer säger spelarna att dom spelar för fansen...MEN GÖR INTE DET DÅ!! Spela för lönen om det får er att spela hockey som ni ska! Ni förtjänar inte fansen. Bortskämda småbarn som skakar av sig katastrofala torskar som om det vore luft. Men eftersom fansen aldrig Buar ut spelarna så behöver dom ju aldrig känna någon press. Ett sånt här katastrofalt hemmafacit är ju potentiellt livsfarligt för ekonomin. Varför ska man gå på hockey när det ser ut så här? Känn inte att ni sviker spelarna när ni buar...ni gör dom förmodligen en tjänst.
Knylan: Så går det när man inte har spelare i laget som förstår allvaret. En massa lallare som kvitterar ut 2-300 000/månad är inte särskilt svårt att locka hit. Det som är betydligt svårare är att locka hit någon som sätter hockeyn i första rummet och kräver detsamma av sina medspelare. Timrå IK har ingen sådan spelare. Då blir det knepigt. Den här matchen visar lite av problematiken.
Det är också där Sonnenberg kommer in och varför jag är så förbannad över att man inte plockade in honom.
ÖstrandsNisse: Sonnie-historien suger, men fixeringen på honom är efterhandsprojicering. Hade Hirso varit hälften så bra som vi har rätt att förvänta oss hade vi skrikit betydligt mindre här inne. Enligt mitt förmenande är det denne spelare, vår förstecenter och mannen som ska visa vägen, som är det här lagets största problem. Linkan? Jo, tjena. Det är fan inte han som komponerar femmor eller är där ute på isen.
Därmed inte sagt att Linkan är den ultimate sportchefen. Men återigen, projicering. Sparka Hirso? Apselut. Men vill Perra det? Med tanke på att han spelar honom i varenda jävla PP (5-3 spelet! Herregud!) verkar han ju se honom som det här lagets härförare. En missnöjd coach hade bänkat och gett ordern: sälj, köp nytt!
Linkan har fixat Viinanen, Murran och AE. Det är bra jobbat. Han har även en del dåliga värvningar på sitt samvete. Det är mindre bra jobbat. Men, som sagt: den här fixeringen på honom och TJ är ett jävla lall, i a f just nu. Låt oss ta hand om föreningsfrågor på årsmötet (som om någon orkar). Nu är det laget inklusive tränare som ska ordna upp det här. Att kommentera varenda mål i arslet med 'sparka Linkan!!1' är...förmodligen något spelarna kan mysa åt när dom sitter och tar sin after-torsk-bira och slösurfar.
Olle: Näe, det känns på tok för artigt, toffligt och rentav oärligt att inte bua i detta läge.. Jag hade inte kunnat hålla mig lugn, det är då en sak som är säker. Kanske bäst att man stannar hemma när man vet med sig att man kommer sticka ut på så vis.
en variant på den gamla "ska ni gå hem nu"-ramsan i form av "vi ska gå hem nu" och tomma läktare hade varit ett fint sätt att så att säga visa sitt missnöje
Timrå Icon: Måste säga att borken hade rätt i pausen. Timrå saknar helt ett eget spel, vilket främst visar sig på hemmaplan. Allvarligt talat. Vad har vi för jävla spelide egentligen???? Jag har i alla fall ingen aning utefter vad som synts så här långt i år. Ett mirkel om den här patetiska upplagan av dyngblöt hockeydynamit undviker nedflyttning
Kattgubben: Vi har ju inget spel! Men vi är ju iofs backtorsk så det var väl inget annat att vänta. Men ikväll hade Åke varit bättre även utan ledband. Men Clabbe verkar inte lyckas med backarna....
Kattgubben: Buar publiken än? Om inte så tycker jag att vi tar skammen och böterna och lämnar WO. Spar era pengar till bortaresorna timråbor...där spelar grabbarna utan förväntningar...på hemmais är det ingen som verkar bry sig.
ÖstrandsNisse: Sättet man sumpar Sonnenberg på är inte ok. Det är skrattretande dåligt. Jag tyckte det var dåligt ända till han började bitcha om att inte komma innan jul och då blev historien bara olycklig. NU tycker jag att Murley är ett helt ok alternativ.
Blizzard: Men snälla. Vad är det som är så svårt att förstå? Sonnie hade redan spelat med oss, OM Timrå IK fått fingrarna ur och tagit hit honom i Oktober. Nu ville inte Sonnie komma hit och spela i tre månader då hans fru är gravid och de facto att Sonnies uppoffring inte gav så mycket klirr i kassan. När sedan Linkan börjar mjukna, när laget hamnat under slutspelsstrecket så är det inte lika självklart att Sonnie vill komma. F-n, föreningen har ju knappt pratat med Sonnie.
Om det är dåligt? Ja, nåt alldeles oerhört.
B-B: Stefan Lindqvist och Tomas Johansson är inte bra för den här föreningen. Det är min alldeles högst personliga uppfattning. Fel människor på fel plats. Jag respekterar dessa människor för deras kunskaper. Men i Timrå IK, på de platser de har, så känns det inte helt klockrent. Om man uttrycker sig snällt.
Modo går upp på 34P och ligger 3P efter oss med en mindre match spelad och vi har som sagt skaffat -5 extra i målskillnad.
Raset kommer nu...