Olle: HV tar sig in i vår zon på ett helt annat sätt än vi gör i deras. Vi försöker få backarna att spela upp pucken vilket de inte kan. HV:s backar slår klockrena långa diagonalpass upp till blå. Snuskigt effektivt men tråkigt
Vi har ungefär lika svårt att göra mål som Leksand haft nu på senare tid. Fan, vi måste in med folk på kassen och skymma och ta styrningar! *klyscha, jag vet*
Det är riktigt uselt kroppsspråk från många spelare nu. Tittar man på Pikkarainen så kan man tro att det här är en träningsmatch. BEDRÖVLIGT att inte kunna kämpa hårdare när man har chansen mot ett fullständigt värdelöst HV71!
Kattgubben: Haha kolla murley :) Han stannar upp och dribblar stillastående. Jag tror jag dör. Fan vi måste vinna den här matchen, HV bjuder ju på massor och är riktigt dåliga.
Kattgubben: Dåligt att missa den trippingen, ännu sämre kroppsspråk från Pikkarainen som står kvar på knä och lipar över att han inte fick den med sig. Sån skit hör inte till hockeyn.
För övrigt: LANDER ska inte ha avslut!! Iskalla avslut i tre raka matcher nu.
Notera på reprisen av Davidssons mål att när Sonntag är ikapp davidsson så väljer han att "hoppa över" och runt motståndaren istället för att kasta sig eller låsa davidssons klubba...nästan som att han vill att det ska bli ett mål i baken där. Undermåligt!
Olle: Det lät också på Klingberg som att han fattar vad vi gör för fel i anfallen - våra skott är för uppenbara och det finns inga framför kassen som kan ta returer. Han kan gärna få kommunicera detta till Perra, som kan föra det vidare till resten av laget, eller hur hackordningen nu ser ut.
Kattgubben: Om man inte går ut och gör en ca 300% bättre 2:a period än vad man brukar, då är nog det här kört. Det lät lite på Davidsson som att man hade förstått det här med att det gäller att inte släppa in puckarna i 1:a mot Timrå, då har man extremt goda chanser att vinna matchen.
Berglund: Det här med kolans dragskott är ett problem. Han är 50% back i defensiven och han är 0% offensivt hot. Han är med andra ord helt oduglig i ett hockeylag som har några som helst ambitioner att styra puckar och ha trafik på kassen. Det är inte bara det att han är dålig i försvaret, det är även faktumet att han renderar sin kedja ganska tama i offensiven och i PP då han egentligen är otillgänglig som passningsalternativ förutom som en spelare man kan avlasta på och byta kant.
Jag tycker nog att den 1: a perioden ser helt okej ut... vi får väl se hur det ser ut efter den andra ;) Å typ alla andra resultat går emot oss! KÄMPA TIMRÅ! <3
Redigerad kommentar