Kattgubben: För att vara ärlig så tycker jag han spelat upp sig som fan de 10 senaste matcherna också, tror fan han kan vara nyttig nästa år, samma som pikken. Oavsett om det är i ES eller AS.
Olle: Jo jag såg det.. Du har en jävla stamina som orkar det må jag säga :)
Angående Pikken: Jo, jag noterade att han blev helt ställd när han fick den där trippingen som inte blev åtgärdad. Man ska inte låta såna grejer snurra runt i skallen, för då blir det som det blir. Vad beträffar Hirso så visst fan levererar han - inne på båda målen, trots att han såg lite halvslö ut!
Kattgubben: Jag hoppas verkligen att det stärker hans moral för det behöver han. Ikväll hängde han med huvudet genom hela matchen, låg kvar på isen medan spelet pågick och sen reagerade jag på det där stolpskottet han får:
Först får han en klockren tekning från hirscho och smäller till i stolpen. SEN har hirscho sinnesnärvaro och dra en identisk tekning och då står Pikkarainen och fortfarande lipar över stolpskottet och då klantar han bort läget istället.
Bigthelin: Nej men alltså nu är jag helt seriös. Det är klart man ska glädjas men om man inte är försiktig med vad man säger då får man stå där med dumstruten på huvudet efter 55 omgångar ändå.
Olle: Sorry för den! ;) Men det är inte så ofta nu för tiden man kan gå som rakryggad Timråsupporter. Efter att otaliga gånger prövat lycko-kalsonger, köpt tur-korven i pausen och diverse annat ångestframkallande ritualer så har jag gett upp all skrock och njuter när jag kan och dricker sprit de gånger jag inte kan njuta!! FORZA TIK!!!!
hubbenorlen: *gilla* Sjukt tråkigt med alla påhopp på Kolan som person! Man får väl tycka vad man vill om hans spel men att alltid kalla honom kränkande saker som ex Fet-Kolan osv . Det är lågt!
Bigthelin: Du tänker jinxa tillbaka oss på kvalplats innan dagens omgång ens är slut?
SLUTA prata slutspel och slutspelschanser så kanske vi faktiskt har en bra chans till ett värdigt avslut i år också...(notera hur jag undviker ämnet och INTE nämner ordet som man inte skall nämna innan den feta damen sjungit)
Johnny Bravo: Aahh...det här förskrumpna gamla hockeyhjärtat har inte slagit det sista slaget, det är en sak som är säker. Äntligen lite hockeyglädje igen.
htikare: Men om du tänker efter, när han har gjort mål så är det via ett slagskott. Varför i helvete står han då och laddar dom där tråkiga dragskotten?!
Det är ju så där det ska se ut herr Karlsson!
Då är det dags för att göra en personlig korskrypning i microformat. Kolan gör en helt ok match och Jokela gör heller inte bort sig.
Två jag däremot vill ställa vid skampålen är Hirschovits och Pikkarainen. Enormt dåligt kroppsspråk från båda herrarna genom hela matchen.
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·