1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590321 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV 71 2012-01-07

« · 1455621 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Smokey: Brynäsare heter det och inte Brunäsare.
Kommentera

bisterfinnen:

Nä, Blizzard, det var ju lekfarbror på IKEA jag tänkte på. Ta väl hand om Mariet för hon är lite jävel, gulligulligull :-))

Kommentera

power81: Yea . En tuffing . Äntligen .jag har läst en del saker som din syster vräkt ur sej . Så hon har i allra högsta grad en hel del med kommentarer om timrå att göra . Jobbigt läge att hota någon via ett anonymt forum . Man vet ju som inte riktigt vem man hotar eller om man rätt va de är tvingas ta konsekvenserna av hotet . Spännande . Under tiden så kan du ju be båda två DRA IGEN KÄFTEN så lovar jag att allt kommer klinga av här inne ickså
Kommentera

Blizzard: Jippohäst :-)
Kommentera

power81: vad gör dig bättre när du hotar folk då power81?

kom till nässjö så kan vi prata
Kommentera

Blizzard: Nä det är bättre att ge upp..tycker vi skiter i att spela KS och går ner till Allsvenskan direkt, det är ändå ingen idè.....
Kommentera

Johnny B Goode: Jag tänker inte säga vem eller vilka men att det var alkohol vet jag för jag hade en likadan flaska själv om man säger så. Skit samma, jag tänker inte ta nån debatt kring det, konstaterar bara att många av dom nog är inriktade på kvalserien.
Kommentera

power81: Har inte din syrra någon blogg där hon bland annat officiellt tyckt till om diverse tik-relaterade prylar? Kan man inte läsa spaltmeteter om chipsmongot och hennes övriga familj där? Är väl lite att bjuda in till kommentarer i sådana fall.

Vad skrevs som berättigar till hot från dig?
Kommentera

arnio: blir fan irriterad när du som utomstående kmr in här och kör ditt jäkla "håll ut" ala Carola. Du låter som en sån där skolkurator man hade i 6:an, där hon kommer in i klassrummet och säger att man måste vara snälla mot varandra se på lilla kalle han fick en snöboll i huvudet....Fan vad ditt snack gör en arg, så jävla gulli gull, och all erfarenhet i världen. typ...
Kommentera

arnio: Bäste brunäsare! Du låter lite som en programmerad sektrobbot. Jag älskar och stöttar Timrå IK in i döden. Men om det dyker upp personer eller andra krafter som jag uppfattar som skadlig för klubben i mitt hjärta, (gäller även på andra platser i min omgivning) då reagerar jag!

Historien visar tyvärr att det funnits på tok för många som inte reagerat utan bara följt massan.
Kommentera

Simmalugnt: En sån där kommentar till om min syster å du kommer få tugga asfalt din dumma jävel! Hon å barnen har inte ett jävla dugg med Mattias prestationer eller kommentarer om Timrå att göra, För övrigt tyckte hon bara att det var tråkigt att det var eko i hallen....
Kommentera

diffe: Som Brynäsare så vet man hur det är att kämpa i botten med kasst lag och kass ekonomi. Tyvärr så får ju vissa i och runt laget ta en massa onödig skit i sådana lägen. Det är idrott det handlar om här och ibland går allt emot, resultat, skador, nyförvärv som floppar, självförtroendet försvinner helt, ekonomin havererar osv. Men en sak ska ni ha klart för er och det är att alla från ledning till spelare gör sitt yttersta för att rädda laget kvar i Elitserien. När Brynäs låg pyrt till så fick Sundlöv och hela Brynäs ledning hinkvis med skit från fans som inte fattar att i idrott så kan det gå åt fanders även om kompetensen finns hos både spelare och ledare. Det är människor vi snackar om här och ibland så går det tungt och ibland så har man flyt, så är det bara. Ni har alla chanser i världen att klara en Kvalserie och ni har mycket tid att nöta in ett grundspel som passar mot lagen i kvalserien. Visst ser det dystert ut både sportsligt och ekonomiskt för er men med tålamod och lite flyt så kan det se ljusare ut inom en inte allt för avlägsen framtid. Håll ut och stå bakom de spelare och ledare ni har inom Timrå, det är till största delen de som ska göra det (kanske en ny tränare kommer snart och innebär en injektion och ett spelmässigt lyft) och nu kan de spela avslappnat fram tills Kvalserien drar igång igen.

Kasta inte yxan i sjön än är mitt råd til er.

Kommentera

Berglund: Äsch spelarna har väl insett att dom inte håller och lika gärna kan supa bort tusentals människors drömmar? Att dom själva inte är på väg uppåt i karriären är väl glasklart för alla just nu, att dom sedan finner det ok att rasera drömarna för en betydande del av lokalbefolkningen som betalar dyra pengar för att se Timrå i elitserien, det är lite svårare att smälta.

Tack ledningen för att ni har byggt ett alkoholstinnt korplag...

Kommentera

Smokey: Men kom igen, det är inte över förrän tjockisen har sjungit!!
Kommentera

diffe: Man kan ju se det positivt. Det spelas roligare hockey i Allsvenskan.
Kommentera

Smokey: Det här var ju tragiskt! Men på vårt lag kanske det är något att prova.....?

Kommentera

diffe: för övrigt så tror jag att de är färdigspelat för Timrå i elitserien... Känns så jävla trist så jag vill spy. Men vad kan man förvänta Sig av ett lag utan spets, utan defensiv.. ?
Kommentera

diffe: Kolan gnäller väl hela tiden. Har väl det jobbigt nu när han inte får äta hur mycket chips han vill.
Kommentera

söder över:Är det sant, gnäller kolan på twitter? 
Kommentera

Smokey: Äh de firade väl bara Friberg och Boyce guld :-)
Kommentera

Smokey:

Precis vad jag oxå menade... sen är det ju inte alltid som det ser ut, läs gärna detta inlägg ifårn Blackbeat angående Bojan som lirade i AIK, lite tänkvärt tycker iaf jag.

Berglund, häng inte ut ALLA utan de som gjort detta i så fall, och OM du gör det så skall du banna mig ha smakat själv så du vet att det var alkohol i.

http://www.blackbeat.se/2009/07/18/ga-hem-bojan-du-har-match/

Kommentera

Berglund: Vilka drack skumpa i natt? Häng inte ut hela laget med en sådan ogrundad kommentar. Får media tag i en sådan godbit kan det bli livat... Låter ändå lite för otroligt i mina öron.
Kommentera

Berglund:
Eller så kanske dom förfirade att det det snart är. 
Kommentera

Berglund:

Vilka satt där och drack inatt?

Kommentera

arnio: Ja dom gjorde så gott dom kunde att dricka skumpa på Oscar inatt iaf. Men det e klart dom fira väl att Kolan inte gjorde mål....

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Slutsats. Ibland är det bra att tänka själv och inte svälja allt.
Kommentera

arnio: Knastrar det?
Kommentera

arnio: Ät grus.
Kommentera

Smokey: Timråiterna gör så gått de kan och att ni Timråfans hånar och skriver elakheter om dem gör ingenting bättre. En ny tränare är på väg in och det är lång tid tills Kvalserien börjar så ha tålamod.

Stötta era sargade hjältar och följ dem mot avgrunden hand i hand och släpp inte taget utan följ dem ned i avgrunden om så behövs.

Kommentera

Blizzard: Omöjligt att bygga sämmre än vad Linkan gjorde. Typ samma pengar inför nästa säsong ifall vi klarar oss, jag ha svårt att se att det sa bli sämmre....
Kommentera

Bad_Brett: Skrev ungefär dessa ironiska rader dagarna innan Ante klev in i hetluften.

"Jär inte ett dugg orolig. Vem bryr sig över att tv-sportankare nästan småfnissar när man snackar om Timrås nya och tydliga tränarsatsningar? (ironi)

Torskar vi några matcher med den nya trojkan lär mediadrevet ändå vara förstående och förlåtande inför en högst osannolik kvalserie. (Ironi)

Ingen press på den tydliga och trygga ledningen i Timrå IK med andra ord. (Ironi)

Och Örebro med flera lär knappast mobilisera några supportermassor som i medvind drar runt och hissar upp trycket ännu mer på de högavlönade hockeykrigare som plockats i hop av den där Linkan under äckel TJ. (Delvis ironi)
Minns Ni honom?

Skönt att veta att TJ tryggt står där bak och håller koll på siffror och lägger sin prägel på den tydliga TIK-anda som Nubben nu lugnt och samlat spikar ihop inför slutstriden. (Jobbigt sjukt mycket ironi)

Check! Check! Check. (Det här var väl ironi på ironi på ironi)

Skrattar förvirrat när jag vaknar upp kallsvettig ur en mardröm där ett rödvitt Titanic dramatiskt sjunker och i stället för en fartygsorkester som spelar hör jag en kör sjunga:

- Vi är Timrå och vi ger aldrig upp... (Det här var ironi som fastnade i halsen på mig själv:(

Nu ska jag tala klarspråk! Timrå IK har aldrig varit mer illa ute i modern tid. Vi ser ett förfall utan dess like på alla fronter. Panik och ett huvudlöst agerande uppifrån och ner. Utan att vitsorda i sak tror jag att allt detta är TJ:s fel. Kan det vara på det viset att ett maktsökande sektledarämne helt enkelt använt Timrå IK som en personlig plint i jakten på personlig framgång?

Får TJ lön från föreningen? Eller har han redan lämnat sitt sjunkande skepp? Hur fan kan en chef missa att tolka framtiden som jag helt gratis (om än lite ironiskt) iskallt anade som en helt möjlig utveckling för några dagar sedan?

Hur fan kan en chef låta timråhjärtat Ante ta stryk i media i detta utsatta läge?

Är fingertoppkänslan inte bättre kan den här krisen barka hur mycket som helst åt helvete.

Föreningen blöder. Publiken sviker. Supportrar gråter. Sponsorer tröttnar. (Vissa sponsorer ställer krav på sina investeringar)

Någon fler än jag som ser en struts med huvudet i sanden iklädd en TIK-kavaj?

Vi skådar just nu ett fritt fall utan dess like.

Vad göra?

Här behövs en krisens Joe Labero som likt en landsfader kliver fram och tar tag i alla delar. Från ärlig självrannsakan till raka tydliga handlingsplaner på alla nivåer. Vi behöver en general som samlar alla och ritar en karta på väggen. Lättförståelig information och tydlighet som måste accepteras av alla på det skadade skeppet.

Nåja vi har TJ som får betalt för att fixa detta. Det känns bra. (Fett mest ironi någonsin!)

Vet att det är pissdåligt att behöva förklara ironi, men har man TJ som yttersta ledare känns det inte lika dåligt.
Kommentera

En fråga är ju, vi klara ES pltsen precis förra säsongen och vi valde att bygga på detta och dra ner budgeten, många av er säger "klarar vi bara KS kan vi starta på nytt igen" men jag undrar då FÖR VILKA PENGAR, hur kan vi ha mer pengar nästa säsong än vad vi hade inför denna säsong, vi har även dumpat spelare till höger och vänster, näe vi kmr bygga ett sopgäng ännu en gång om vi blir kvar i ES och ett ännu sämre om vi hamnar i AS.

Kommentera

Blizzard:

Å andra sidan är är spelare som Danielsson, Skröder och Sundström dominanta i Elitserien i år igen, samtidigt som Växjös stora hjälte Anders Eriksson har skrapat ihop 5 poäng på 30 matcher.

Hade matcherna vunnits på pappret, hade MoDo givetvis vunnit varenda match i Kvalserien. Men nu kom Kvalserien som en stor chock. Fram till sista omgången hade målet var slutspel, men så helt plötsligt skulle man slåss för klubbens existens.

Ja, ledningen var tydlig med att klubben ha svårt att överleva ekonomiskt om de åkte ur. Till och med importen Byron Ritchie var helt förstörd. Andreas Johansson grät glädejtårar. Ingen ville bli ihågkommen som någon som var med och spelade ner MoDo i Allsvenskan, eller ännu värre, se klubben gå i konkurs.

För Timrå är det helt annorlunda. De flesta tippade er i Kvalserien redan innan säsongen. På många sätt har ni ett lag som är bättre byggt för Allsvenskt motstånd. En spelare som Friberg kommer få mycket större ytor.

Det största frågan är hur bra Örebro egentligen är. Nu har dessutom värvat Ville Nieminen, som direkt gjorde 1+1 mot Malmö.

Kommentera

Blizzard:

Det kallas inkompetens! Det är det som händer

Kommentera

Hahl Bundy:

Ja, de två första är helt ansvariga för detta nedmontage och fiasko!!

Kommentera

yngwie: Jag har två vänner som håller på modo, jag har ALDRIG sett två personer så förstörda som just under KS, och då brinner dom inte ens så mycket för sin klubb som jag gör...

Ni hade Pikkarainen , Bartecko , Danielsson. Dimitrakos, Nagy, Ritchie, Skrøder, Sundström, Timander etc ni blev TVÅA i KS och SSK åkte ur.

Timrå har....Jonte...Hallin...vad mer, vad FAN har Timrå....en trött sur avdankad Bremberg....
Kommentera

Blizzard:

Hur kan ni ge upp nu? Det är nu ni behövs som mest!

Jag kände än mer kärlek för MoDo när det var som tyngst ifjol och krigade i KS.

KÄMPA!

Kommentera

Blizzard: Jag kan bara hålla med. Vad 17 var det som hände?
Klacken... Laget....precis allt är som bortblåst.

Jag mår så illa att det är svårt att förklara...men jag inbillar mig att jag inte är ensam.

Jag skyller allt på TJ, Linkan o Perra....
Kommentera

Hahl Bundy: skit som fan, kan fortfarande inte förstå att min största kärlek i livet håller på att lämna mig. Känns som igår när vi spelade Semi och kvartar, när vi hade Manderville, Krykov, Z:a, Modin etc etc, kmr ihåg när vi spela mot DIF i knockout säsongen.

Min kärlek håller på att lämna mig. Vill inte förstå det och kan inte förstå det, jag förnekar fortfarande det faktum att vi ska spela KS 2012, fyfan vad hemsk och sjukt.

Vad FAN hände med våran klubb, klubben som hade en av de bästa klackarna i ES, klubben som siktade på final och klubben som gav MoDo en sjuhelvetes resa i kvarten 2007...Min klubb är påväg utför, jag saknar den redan, får ingen glädje utav den och jag börjar tappa glädjen för hockey överhuvudtaget, JVM lät mig känna mig som ny för några timmar men nu är jag här igen...Timrå IK varför :(
Kommentera

Blizzard: Med betoning på skit... eller?
Kommentera

superfalle: äääh det här blir skita roligt...lr nått.
Kommentera

superfalle: My worst nightmare.....has just begun!

Det är en mardröm!
Kommentera

Hahl Bundy: Och de värsta är att detta är bara början .
Kommentera

ALLA med Timrå hjärtan lider nu.
Ante är inget undantag.....han kan inte tacka Nej att försöka göra det han kan att försöka rädda klubben.
Mitt hjärta blöder. Mitt hjärta gråter.

TJ ...ditt svin! Fy .f.........för dig!
Kommentera

Jag hata bork o övrig canal+ personal just nu... det är så förbannat överjävligt ynkligt att gå lös på ante efter intervjun efter matchen...

Jävla pajasar... dom vill ha information som ante inte vill lämna till dom... då svara man med att säga att han är nedbruten o uppgiven! Ja just så är det! Seohör nästa!

Jävla miffon!

Djurgårds backen till expert = hv gör ett knasigt byte...
Jag så hedman slå en tiomila passning på bladet åt jonte... eller var det hallin? Skit samma fjantiga jävla kappvändare!

I övrigt då...

Alla är så jävla kassa på isen... helt fantastiskt dåliga!

Jag vill hellre se att timrå ik ställer upp med j20 laget...
Det är fan ingen slump att en sådan gör målet... han är en av få som fattat var man bör finnas om man vill näta...

Godkänt får: hallin öhrn.

På gränsen till att klara godkänt: torp hedman flurran wedin.

Resten är så sjukt tröga och ointresserade att det kvittar om dom spelar! Vilken som helst över div2 skulle kunna ge timrå samma valuta för pengarna.

Klart ante lyckas bättre med j20! Dom killarna åker juh för fan skridskor!

De som inte fick godkänt är endast respektlösa skithögar!
Granath? Vafan har hänt!? Felpassande jävla mjukisdjur!
Halonen! Tänk om karln kunde bidra med samma energi till laget som mot domaren när han känner att dom gör fel mot honom... bremberg? Ja kanske ihop med två ursnabba skickliga frw. Ihop med två frw från dagens tik... oduglig.
Laget är så sjukt dåligt att det är komiskt fyyy fan! Det är hemskt att se... vi måste få in centrar nu! Det går fullkommligt åt helvete...det här! Hur är det möjligt att vi har ett längre lag i uppspelsfasen än vad rinken är? Det finns inte en chans att vi håller oss kvar i es med detta laget! Särskillt när vi bara radar upp förluster i matcher där vi inte har en tillstymmelse till chans på 3 pinnar... självförtroendet? Max o boyce kommer att landa hårt i det här...

Nu du nubbe fan tar du o presenterar två spelare i rödaste rappet!

Ante! Häng i! Det finns massor att spela för! Tex att locka ut folket till eon igen! Det vore väl trevligt med publik!

Fan vad jag hoppas att kolan bryter lårbenet! Gnälla över timrå ik klack på twitter... jaråsåatt! Vi har krypit in under skinnet på fettot ordentligt! :) haha... han är för övrigt fortfarande kass! Trög o klumpig med spelförståelse som en gråsten! Kämpa på kolan! Du kan fortfarande bli bättre på ptecis allt inom hockeyn...
Kommentera

The great one: Inte är det mycket som talar för en vändning direkt. Vi gör inga mål och släpper in massor. Ofta på rena bjudningar från vår sida. Är besviken på de allra flesta i laget nu och kan inte se att det blir särskilt mycket bättre vid några förstärkningar.

Molinder är bland det mjukaste jag sett på en is. Intensiv som Bremberg på valium. Pärssinen, Murley och just Bremberg borde inte ens få byta om till match. Dessa kan ju omöjligt vara svettiga vid slutsignal? Motin som kändes rejäl och stabil då han kom in har sakta Timråfierats och är nu mest bortkommen. Robinson blir mer och mer Högström för var match som går, chanspuck på chanspuck och usel i egen zon. Lundström har hittat tillbaka till den fantastiska nivån där precis allt går in.

Idag kan väl endast Hallin, Önerud och juniorerna få godkänt. Möjligtvis även Jonte som kändes lite mer närvarande igen.

Kan hända att Ante är för känslomässigt engagerad för att leda det här laget men samtidigt måste det brinna någon för Timrå någonstans. Jag hoppas han blir kvar som ass och istränare.

Nubben har ett näst intill omöjligt jobb framför sig och tiden rinner snabbt nu fram till stängning. En målvakt blir ett måste. Kan man få lös Toivonen eller PW? Andreas Andersson vore annars fint att förstärka med även om det troligast är roligare att vinna guld som back up eller komma sist som etta. Vidare skulle det behövas minst en back, två centrar och en forward...och då har vi ändå inte tillräcklig kompetens för att kunna skita i att spela våra mest bekväma spelare. Hua.
Kommentera

Poffa: 5000 i snitt.
Kommentera

Hälge:

Det mest otroliga är väl att man bantar spelarbudgeten för att býgga upp ett eget kapital igen!! Men fattar man fan inte bättre än att om man har en produkt som ingen vill ha eller se så kommer det ju för helvete inte in några pengar heller!! Det är ju samma med vilken produkt som helst! Bara att gratulera tik:s ledning till ett stort j-la inkompetent fiasko!

Kommentera

Hälge: De är mer än tråkigt . Tyckte de va hemskt att vara på matchen mot djurgården . Hade jag varit där idag så hade jag fan börjat grina . Man vill ju som inte åka 40 mil för å kolla på betydelselösa matcher heller . Samtidigt som man mår dåligt över publiksiffrorna och ekonomin . Har övervägt att börja vaska biljetter på dom matcherna man tänkt gå på innan säsongen började .
Kommentera

Hallin bäst i ett i övrigt karaktärslöst lag.

Helt ärligt tror jag inte nuvarande lag skulle vara ett topplag i Allsvenskan ens... In med fler juniorer, de kämpar och åker i alla fall skridskor till 100%!

Kommentera

« · 1455621 · »