snyggt att ett avhängt värdelöst hockeylag som timrå har två huvudmatcher irad....
haha vad fan, vi har 3 huvudmatcher irad borta mot HV på tisdag också, vad händer :P
Redigerad kommentar
Kattgubben: Det finns väl inget att skämmas över längre? Vi är överlägsen jumbo, och det är ingen hemlighet att vi är det sämsta laget i serien. Folk kommer förmodligen att få se exakt det dom förväntar sig.
Däremot hoppas jag på att vi snart får börja se lite positiva signaler i spelet. Det saknas som bekant inte grejer att jobba på, och av den anledningen skulle jag bli oerhört besviken om inte spelarna trots allt hittar en glöd och en vilja där ute. Det är mer än poäng som stå på spel. Även för spelarna själva. Man tycker ju att dom borde vara intresserade av att visa att dom kan mer än så här.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger:
Tillägg: inte minst Bremberg bör snäppa upp ordentligt. Tycker hans utspel mot Perra var onödigt. Vill han poängtera att det numer är fart och fason på grejerna kan han göra det genom att visa det på isen.
Ska vi köra Timrås frånvarolista på en gång? Okej, håll i er: Johan ”Bagarn” Andersson, Johan ”Gnagarn” Andersson, Stefan Ridderwall, Alexander Larsson, Yared Hagos, Max Friberg och Jeremy Boyce. Dessutom finns det ett frågetecken kring Per Hallins medverkan, beslut kommer närmare matchstart. Joel Mustonen är inlånad från Skellefteå och trion Daniel Öhrn, Anton Wedin och Rickard Steijer är uppkallade från J20-laget. Skadebilden, framförallt på centersidan, gör att Simon Önerud flyttar upp och centrar kedjan med Timo Pärssinen och Damien Fleury.
Redigerad kommentar
Mathias:
Det är ju bättre att skadorna kommer nu än under Lilla SM.
Ikväll är man tillbaka i Eon efter att ha stannat hemma i protest mot Perra i dom två senaste hemmamatcherna (har säsongskort, så TIK missade inga pengar).
* Känns bra att Bremberg gick ut och klargjorde läget om perra.
* In med Wernerman i truppen.
Vad har hänt med honom? Var ju en succé ifjol när han fick chansen.
ÖstrandsNisse:
Jag tycker att Bremberg borde spela lite bättre och gnälla lite mindre. Det är ju fel på allt och alla hela tiden.
Men det verkar ju vara inne att fokusera på det som har varit istället för att blicka framåt. Som när Klasen inledde sin lilla hatkampanj mot "Strumpan". Det är ju förstås väldigt bekvämt att ha någon annan att skylla på. Vem bryr sig om små detaljer som att Klasen hade "Strumpan" flera säsonger i SSK och hans tränarstil därmed knappast kan komma som någon överraskning.
www.youtube.com/watch?v=0SDrqa-eTXUÖstrandsNisse: Brempa var ju öppet bitsk mot Perraz redan efter djurgårdsmatchen. 'Det måste till radikala förändringar nu', osv. Så ja, jag har också haft honom som skäligen misstänkt för skvallersipprandet.
Förstår inte varför han inte nöjer sig där. Detta projiceringsbeteende kan knappast vara tecken på den där 'karaktären' som Nubben vill framhålla.
Och Björn Svensson ligger bakom 2-1 till Modo nu mot Luleå. Fan...en sån spelare skulle vi haft...
diffe: Det är väl ingen som snackar om annat än att Perraz framstod som lallar-tränare? Efterslängar av Linkans sort är dock onödiga och ger ett rätt stillöst intryck. I synnerhet när så många - Linkan i högsta grad inräknad - gett ett jävligt menlöst intryck på isen under många av matcherna.
Jag skulle önska att Linkan haft ett helt annat synsätt. Att han sagt 'det känns som att vi är på rätt väg nu med justeringar i spelsätt osv, men det är fortfarande så att vi spelare har det största ansvaret att rätta till det här. Vi måste prestera bättre, var och en av oss'. Typ.
Men jag tror inte han är den typen. Det gnälldes ju hyfsat mycket i HV också. Visst, det var förmodligen tränaren som var jättedummelidumdum när han inte fick den speltid eller roll han ville ha. Men: det kan ju också varit så att Linkan inte lyckades övertyga om att han var värd något annat.
Timrå Icon:
Nubben intervjuades just på Canal+. Han sade att han ville ha en rutinerad tränare eftersom det mesta talade för Kvalserien och nämnde att han har ett huvudspår som han hoppas att det ska lösa sig med.
Redigerad kommentar