Hallin bäst i ett i övrigt karaktärslöst lag.
Helt ärligt tror jag inte nuvarande lag skulle vara ett topplag i Allsvenskan ens... In med fler juniorer, de kämpar och åker i alla fall skridskor till 100%!
Hälge:
Det mest otroliga är väl att man bantar spelarbudgeten för att býgga upp ett eget kapital igen!! Men fattar man fan inte bättre än att om man har en produkt som ingen vill ha eller se så kommer det ju för helvete inte in några pengar heller!! Det är ju samma med vilken produkt som helst! Bara att gratulera tik:s ledning till ett stort j-la inkompetent fiasko!
Blizzard:
Hur kan ni ge upp nu? Det är nu ni behövs som mest!
Jag kände än mer kärlek för MoDo när det var som tyngst ifjol och krigade i KS.
KÄMPA!
Hahl Bundy:
Ja, de två första är helt ansvariga för detta nedmontage och fiasko!!
Blizzard:
Å andra sidan är är spelare som Danielsson, Skröder och Sundström dominanta i Elitserien i år igen, samtidigt som Växjös stora hjälte Anders Eriksson har skrapat ihop 5 poäng på 30 matcher.
Hade matcherna vunnits på pappret, hade MoDo givetvis vunnit varenda match i Kvalserien. Men nu kom Kvalserien som en stor chock. Fram till sista omgången hade målet var slutspel, men så helt plötsligt skulle man slåss för klubbens existens.
Ja, ledningen var tydlig med att klubben ha svårt att överleva ekonomiskt om de åkte ur. Till och med importen Byron Ritchie var helt förstörd. Andreas Johansson grät glädejtårar. Ingen ville bli ihågkommen som någon som var med och spelade ner MoDo i Allsvenskan, eller ännu värre, se klubben gå i konkurs.
För Timrå är det helt annorlunda. De flesta tippade er i Kvalserien redan innan säsongen. På många sätt har ni ett lag som är bättre byggt för Allsvenskt motstånd. En spelare som Friberg kommer få mycket större ytor.
Det största frågan är hur bra Örebro egentligen är. Nu har dessutom värvat Ville Nieminen, som direkt gjorde 1+1 mot Malmö.
En fråga är ju, vi klara ES pltsen precis förra säsongen och vi valde att bygga på detta och dra ner budgeten, många av er säger "klarar vi bara KS kan vi starta på nytt igen" men jag undrar då FÖR VILKA PENGAR, hur kan vi ha mer pengar nästa säsong än vad vi hade inför denna säsong, vi har även dumpat spelare till höger och vänster, näe vi kmr bygga ett sopgäng ännu en gång om vi blir kvar i ES och ett ännu sämre om vi hamnar i AS.
Smokey: Timråiterna gör så gått de kan och att ni Timråfans hånar och skriver elakheter om dem gör ingenting bättre. En ny tränare är på väg in och det är lång tid tills Kvalserien börjar så ha tålamod.
Stötta era sargade hjältar och följ dem mot avgrunden hand i hand och släpp inte taget utan följ dem ned i avgrunden om så behövs.
Redigerad kommentar
Smokey:
Precis vad jag oxå menade... sen är det ju inte alltid som det ser ut, läs gärna detta inlägg ifårn Blackbeat angående Bojan som lirade i AIK, lite tänkvärt tycker iaf jag.
Berglund, häng inte ut ALLA utan de som gjort detta i så fall, och OM du gör det så skall du banna mig ha smakat själv så du vet att det var alkohol i.
http://www.blackbeat.se/2009/07/18/ga-hem-bojan-du-har-match/
Smokey: Det här var ju tragiskt! Men på vårt lag kanske det är något att prova.....?
Berglund: Äsch spelarna har väl insett att dom inte håller och lika gärna kan supa bort tusentals människors drömmar? Att dom själva inte är på väg uppåt i karriären är väl glasklart för alla just nu, att dom sedan finner det ok att rasera drömarna för en betydande del av lokalbefolkningen som betalar dyra pengar för att se Timrå i elitserien, det är lite svårare att smälta.
Tack ledningen för att ni har byggt ett alkoholstinnt korplag...
diffe: Som Brynäsare så vet man hur det är att kämpa i botten med kasst lag och kass ekonomi. Tyvärr så får ju vissa i och runt laget ta en massa onödig skit i sådana lägen. Det är idrott det handlar om här och ibland går allt emot, resultat, skador, nyförvärv som floppar, självförtroendet försvinner helt, ekonomin havererar osv. Men en sak ska ni ha klart för er och det är att alla från ledning till spelare gör sitt yttersta för att rädda laget kvar i Elitserien. När Brynäs låg pyrt till så fick Sundlöv och hela Brynäs ledning hinkvis med skit från fans som inte fattar att i idrott så kan det gå åt fanders även om kompetensen finns hos både spelare och ledare. Det är människor vi snackar om här och ibland så går det tungt och ibland så har man flyt, så är det bara. Ni har alla chanser i världen att klara en Kvalserie och ni har mycket tid att nöta in ett grundspel som passar mot lagen i kvalserien. Visst ser det dystert ut både sportsligt och ekonomiskt för er men med tålamod och lite flyt så kan det se ljusare ut inom en inte allt för avlägsen framtid. Håll ut och stå bakom de spelare och ledare ni har inom Timrå, det är till största delen de som ska göra det (kanske en ny tränare kommer snart och innebär en injektion och ett spelmässigt lyft) och nu kan de spela avslappnat fram tills Kvalserien drar igång igen.
Kasta inte yxan i sjön än är mitt råd til er.
bisterfinnen:
Nä, Blizzard, det var ju lekfarbror på IKEA jag tänkte på. Ta väl hand om Mariet för hon är lite jävel, gulligulligull :-))