1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV71 2012-11-20

« · 1535619 Till forumet

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Hälge: Atmosfären ikväll känns minst sagt avslagen.
Kommentera

Blizzard: Han är kvar på isen, men ser inte helt ok ut. Såg ut som pucken tog på knät.
Kommentera

Hälge: ja det är ju inte timrå. Då är det blixtcomeback på 15min. 
Kommentera

Wesslau klev ur målet efter ett skott som tog olyckligt, men kommer nog tillbaka.
Kommentera

Hälge: Nä Larsson är ju med, då måste ju någon annan bort. haha detta är ju fan komiskt, alltid något innan matchen startar, och ALLTID nån timme innan.
Kommentera

Ingen "Bagarn" till start.
Kommentera

Dåså...mot E.ON.
Kommentera

Timrå Icon: Ett finskt bolag vid namn Pöyry.
Kommentera

250kg kärlek: En dum fråga kanske men vilka är det som är matchvärdar ikväll? Jag måste ju vara blind men jag har svårt att hitta det på hemsidan
Kommentera

John K: Nähähäru! Jag har ryktesvis hört att den är uthyrd till ett gäng flygvärdinnor från SAS som ville extraknäcka lite....
Kommentera

Timrå Icon: Nej då, det är Vacuumservice HB.
Kommentera

Timrå Icon: Hahaha!
Kommentera

mikenomad: Ja med gloryhole in till logen bredvid. Hoppas det inte är någon sugbilsfirma bara....
Kommentera

Timrå Icon: Tja, du sitter väl i ett sånt där snuskbås och följer matchen kan jag tro...
Kommentera

mikenomad: Ja fast ikväll ska jag ha matchtröja....BARA......
Kommentera

Mäster T: Jag tycker det är bra att han börjat med byxor under trenchcoaten.
Kommentera

Timrå Icon: Bra där. Kämpa!

Du kanske har börjat bli färgglad av dig o blivit "chick"...är dom Mazarin-bruna nu? :)

Kommentera

Mäster T: Nä nu skiter jag i jinxet och säger att vi vinner. Det är dags att slå dem nu. Dessutom tror jag på karma sedan i helgen då jag köpte ett par brallor och och kom hem och såg att de hette Icon!

Och nä Mäster kaTten i stövlar; de är inte beiga hahaha

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi ska tydligen möta HV ikväll. Kul. Jag räknar kallt in 0p till oss.
Håller mig borta från allt som rör denna match idag.
Kommentera

Ikväll är Larsson tillbaka enligt ST. "De sa jag skulle bli borta 3-6 veckor och nu blev det 3 så det får man ju tycka är bra då"

Jag ritar ett fett kryss i taket!
Kommentera

Berglund: Hur många gånger har man inte hört Chrippe skylla på att pucken ligger på högkant. 
Kommentera

250kg kärlek: "Chrippe har försökt i 2 år, han gör inte mål i frilägen. Hade det inte varit han hade jag varit orolig" haha vad säger man, touche
Kommentera

Olle: Det vore ju förjävligt om Robinson skulle bli skadad. Med över 30 minuter per match så ökar ju risken avsevärt.
Finns det verkligen inga fler juniorbackar som håller måttet?
Kommentera

Timrå Icon: Jag är bara så jävla stolt att Timrå Ik, på nytt, lyckats sätta samman ett lag vars spelare inte platsar i andra lag men visar att dom funkar i rätt miljö. Skellefteås tränare, Anders Erikssons ord, sitter fast på näthinnan och är lika aktuellt nu som då. Det jag tänker på är denna intervjun.

sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=4179373

Lyssna på denna intervju och inse att årets Timrå sätter andra lag i en helt annan press än tidigare år.

Kommentera

250kg kärlek: Håller med. Precis så är det.
Kommentera

250kg kärlek: Vi kan inte fortsätta spela på 5 backar över en längre tid heller, då kommer skadorna som ett brev på posten. Sen kan jag tycka att alla spelarköp mitt under säsong åtminstone delvis är ett "panikköp", i varierande utsträckning.
Kommentera

Olle: Vi har ju delvis vunnit på Lotto i och med kommunens välvilja att släppa det man hade kvar i arenan. Jag tror mycket väl att det skulle kunna komma en förstärkning men inser lika snabbt att vi inte ska handla i panik.

Då blir det som vanligt. Nämligen att det finns människor som anser att vi "startade med för lite spelare", eller "att vi har för många tongivande spelare på skadelistan", eller "att det här laget inte räcker till". Sedan handlas det, utav helvitte. Jag hoppas man lärt sig från tidigare år. Vi har det här året en riktigt bra trupp som verkligen är harmonisk där spelarna inser sin roll. Naturligtvis finns det värvningar som skulle kunna tillföra massor, framförallt framåt. Men dessa spelare kostar och gör dom inte det bryter Timrå mot den överenskommelse föreningarna tycks ha trots att några nötter inte ser det så. Vad kostar en sån som Pyörälä? Antar att vi snackar hälften av hans marknadsvärde som sedan delas lika mellan klubbarna. Det bör väl handla om i alla fall ett par hundringar i månaden. Bra för Timrå? Absolut, så länge man bortser från det ekonomiska läget.

Nej, låt det här laget få fortsätta kriga på. Låt Montén och grabbarna känna av och meddela styrelsen (i det här fallet sportchefen), om det måste in nytt folk. Låt inte föreningen bli så satans skitnödig och låt inte föreningen tro att man är bättre än man är. Vi är just nu inne i en djup kris där man faktiskt ser ett ljus. Låt det så förbli.

Jag är glad om detta lag undviker kval i vad som kanske kan vara det tuffaste året föreningen upplevt sedan återkomsten -00. Jag har förståelse för er som oroas över en massa skador att laget matchas hårt. Men jag är rätt säker på att Montén och Nubben har läget under kontroll och att det i och med kommunens positiva besked finns utrymme att agera om det skulle vara nödvändigt.

Kommentera

Blizzard: Fast det kan ju betyda att man har satt en "diagnos" på honom också. Vi kanske inte behöver panikvärva något men jag håller med Laken annars, vi sliter hårt på backarna och skulle nog inte gå under av att få in någon som avlastar. Å andra sidan skulle vi inte stendö av att få in en målskytt i laget heller. Nu ska vi bara vinna på lotto först iofs.
Kommentera

Olle: som i "frisk". om man går ut och säger att Persson är hyfsad och kan när som helst vara tillbaka, då sätter ju ingen någon press på timrå att dom måste värva en ersättare.

Dom var väldigt snabba med att säga att han testades på morgonen inför FBK, men nu vet man redan dagen innan att han inte är med på HV.... nu skahan inte ens "testas".
Kommentera

mikenomad: Jag läser det men jag förstår inte riktigt. Säger vi att Persson är bra så att vi inte ska behöva värva någon? Är det "bra" som i "frisk" eller "bra" som i skicklig?
Kommentera

Olle: Det där har jag och Blizzard svaret på om du scrollar till i morse. Blizzard kl 1.08 inatt...tror han har en poäng..

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Ja, det känns inte bra.
Kommentera

Hälge: Det börjar bli lite smått oroande att Robin Persson fortfarande står över...
Kommentera

John K: Inför matchen i morgon...
Kommentera

Timrå IK - HV71 2012-11-20

För att tillfredställa Blizzards önskan startar jag nu tråden för tisdagens drabbning mot HV 71.

En seger till på hemmaplan nu skulle sitta som en smäck!

Kommentera

« · 1535619