Redigerad kommentar
mikenomad: Den säsongen när vi ledde elitseietabellen helt överläget var vi absolut utmanare till "storlagen" men det förstördes av skadehelvetet som bröt ut om jag kommer ihåg rätt.
Laken: och Timrå var en skridsko skena från att spela final. Sen plöjde en hv 71 spelare ner backlund och det blev mål. skulle aldrig blivit mål då det var en klar interference på backlund från hv spelaren. vi hade ägt hela förlängningen innan detta hände plus att Timrå spelat ut hv i två perioder och det borde stått 5-0 på tavlan inför sista perren. men sen blev det för mycket att spela safe och sen blev det som det blev:(
mikenomad: Nja, jag tycker man ska utgå från sanningen och verkligheten.
"Att Timrå IK f.n inte är bättre än så här och att det måste kunna få vara så med en klubb som faktiskt aldrig på allvar utmanat de riktigt stora. Även om många gärna vill se ett par säsonger med semifinal och ytterligare några med kvartar som just det. Ett kvitto på att vi var ett av lagen i det allra, allra yttersta toppskiktet. Det var vi aldrig."
Har du glömt bort att Timrå en säsong ledde Elitserien med 11-12 poäng före tvåan?! Mats Wennerholm (tror jag det var) jämförde oss med Big red machine/CCCP.
mikenomad: Visst är det som du säger och den utvecklingen har varit fullständigt glasklar under i stora drag hela säsongen. Ändå ges han oerhört stor förtroende med spel i PP. Varför?
Kamikaze-Montén strikes again, tomorrow??
Andersson:
Det var faktiskt 2 direktskott i alla fall igår!
1, Robin Persson direktskott,Murley styr in det målet.
2. Robin Persson direktskott,benparad och Hedström lyckas få över den när det var tom bur.
Direktskott behöver inte vara stenhårda,det viktiga är att träffa mål.
Bragd-Birger:
Det här med direktskott bör alla ( utom Murley ) gå extrakurs i . Det håller inte (ens i KS) att få en perfekt pass , sedan avvakta 2 sek innan man skjuter .
Skarin: Jag är också överens med dig om det mesta. Jag gjorde t o m som du, och skrev ett långt välformulerat inlägg om de brister/misstag Nubben gjort i samspelet med Monty. I likhet med ditt var det kanske det bästa jag skrivit. Ditt inlägg försvann, mitt raderades. En annan gång, kanske. I en annan värld.
Jag hade ingen dag i veckan valt Jonte tillsammans med Smolle. Jonte har en alltför stor roll i det här laget. Det går inte, varken för honom eller laget. Jag tycker heller inte att det ser ut som han trivs därute. Agera!!1-läge. Han är en skön, väldigt sympatisk snubbe som jag önskar allt gott. Det man sett dom senaste 30 omgångarna är något helt annat.
Vilka skulle jag hellre spela? Tja, faktiskt i princip samtliga forwards. Men det mest naturliga vore så klart Hallin. Han är ungefär så långt ifrån Jonte man kan komma i spelstil. På gott (mest) och ont (väldigt lite. Men Jontes flip-mackor är fina ibland).
Sen tycker jag att man ska ta individuella träningar med Sebbe när det gäller att skjuta från blå. Hans tajming där (9/10 på motståndarben) måste gå att förbättra. Men det är en annan historia.
hubbenorlen:
Så tänkte jag också...jag skulle även kunna tänka mig att ha kvar Hagos som center mellan Smolenak och Hallin. Jag är heller inte helt främmande för att splittra vår 1:a kedja och låta det se ut så här: Hallin-Molinder-Murre och Gunno-Larsson-Smolle. Även om vi har ett väldigt begränsat lag så är kontentan av det jag menar att det finns ett flertal långt mycket mer tilltalande kedjeformationer än Smolle-Hagos-Jonte.
mikenomad: Tror att det hänger kvar sedan förra året. Folk klagar av rutin. Om man läser kommentarer till TIK-artiklar så står det jävligt ofta att dom ska göra sig av med Hagos eftersom han är så usel och tjänar så mycket pengar.
Jag blir så jävla trött på det där. Och om jag vore Hagos så skulle jag bli arg.
Tänk att man har tränat så mycket som han gjort inför den här säsongen, och därmed lyft sitt spel flera nivåer – och ändå klagar folk.
Då skulle åtminstone jag uppleva situationen som lite hopplös.
mikenomad: Jo men han är ju inte en poänggörare. Hans roll är att trötta ut, störa och köra slut på motståndarlaget. Och det tycker jag han är riktigt bra på.
bobrov:
åja han hade väl 15 poäng på första 25 omgångarna ? , tänk om han hållt uppe den farten .
liston: Vår käre Jonte har väl inte haft ett enda rätt på hela säs.tyvärr
Hoppas han tänder till i en ev. kvalserie ?
Vi saknar pengar, och därav spets. Vi har och fortfarande är, skulle jag vilja säga, nere för räkning.
Hoppas vi klarar oss kvar.
Sen är det makalöst att du verkar vara en sån fantastisk ekonom och så fruktansvärt insatt. Du är så äckligt nyanserad dessutom. *ironi*
Jag är inte så mkt bättre själv, men lite bättre är jag ändå.
Men i övrigt är vi rätt lika, tycker jag.