1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590754 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV71 2022-09-29

« · 2379756 Till forumet

Timrå IK - HV71 2022-09-29
Värdemätare. Så skulle jag vilja benämna den här matchen. Två lag tidigt inne i sina respektive omställningar som SHL-klubbar. Även om poängen är allt som räknas så skulle jag gärna se att vi kan roffa åt oss taktpinnen och vara mer spelförande en sån här match.

Även om vi vann den senaste hemmamatchen så var det ändå LHC som fick styra tempot i mångt och mycket, sen ska man väl kanske vara ärlig och säga att vi och HV bör vara två likvärdiga klubbar i sammanhanget. Deras SHL-rutin (bland såväl spelare som på tränarbänken) bör rent logiskt sudda ut lite av det faktum att de är nykomlingar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Knylan: Vad tror vi, slänger vi in Wedin redan imorgon?
Låst ämne

Pyrret: Tror jag inte. Är det sagt oktober så är det tidigast lördag.
Låst ämne

Knylan: Jag tycker att det är en viktig match mot HV. Hemmaplan och viktigt att studsa tillbaka från 0-4 förlusten mot Växjö. Jag hoppas och tror på vinst, men lätt lär det inte bli. Full fart framåt Timrå IK och sätt lägena!
Låst ämne

Pyrret: Från ST: "Bra kamper överlag. Hög intensitet, mycket närkamper. Ante sa igår att det var bästa träningen hittills under säsongen. Skulle gissa på att han är väldigt nöjd i dag med."

"Kedjor:

Dahlén, Hanzl, Halloran.

Wedin, Lander, Pettersson.

Hartmann, Lundin, Andersson/Walli.

Boyce, Alvarez, Blomqvist."

Jag har en känsla att Wedin kommer att vara med redan imorgon och att man kastar om kedjorna och kör som idag på träningen, dvs Wedin Lander Pettersson och flyttar ner Halloran med Dahlen och Hanzl. Hartmann var med och körde för fullt idag. Per Svensson fortfarande sjuk, vi får se om han spelar imorgon, hoppas verkligen det.
Låst ämne

Zäta75: Alltså, exakt hur S J U K A är inte våra två förstakedjor?? Visst, bara på pappret än så länge. Men ändå, utan att ha sett hur det ser ut i matchsituation. Vi kan lätt mönstra två förstakedjor: Helt. Jävla. Galet. På. Riktigt!
Låst ämne

josha840: Skulle han känna sig redo spelar han såklart tidigare går inte och håller på det bara för att.
Låst ämne

josha840: 1:a oktober ska nog inte ses som tidigast möjliga utan tvärtom, då han med säkerhet kan vara med. Han har ju själv sagt att han helst skulle velat varit med redan vid premiären men att det är lika bra att ställa sig in på månadsskiftet. Sen tror jag det är Ante som sagt 1 oktober. Men det är nog inte hugget i sten och spelar han i kedjor i de här träningarna inför morgondagens match så är han säkert aktuell för spel då också
Låst ämne

mikenomad: Jag har också känslan att Wedin spelar redan imorgon. Vi får se om jag har rätt. Det finns en del som talar för det när han spelar i kedjor nu på träningen. Jag ser verkligen fram emot att se honom även om han säkert inte är i fullform ännu utan måste spela några matcher först. Men han är säkert sjukt sugen på att spela och kan gå på rus de första matcherna. Wedin är alltid en farlig offensiv spelare som kommer att tillföra oss mycket! Jag tror på Kedjan Wedin-Lander-Pettersson. Kedjan Dahlen - Hanzl - Halloran känns också spännande. Bra att vaska om lite och testa sig fram tycker jag.

Från Timrå IKs hemsida angående Nubben. Han kommer att tackas av imorgon. Det finns olika åsikter om det har jag sett.

Kent Norberg är tillbaka i NHC Arena, denna gång som sportchef i motståndarlaget. Men det förringar inte allt han har gjort för Timrå IK under dom senaste 20+ åren. Vi kommer därför passa på att tacka av honom för allt han har gjort på isen inför nedsläpp imorgon.
Låst ämne

Zäta75: klart att Nubben ska tackas! Och jag tror inte att han kommer att ställa sig och jubla framför klacken ifall dom vinner!
Låst ämne

Tom Topp: De supportrar på plats imorgon som av någon anledning skulle få för sig att bua åt Nubben, bara för att han nu är sportchef för ett annat lag, bör nog tänka efter ett par gånger vad Kent Norberg betytt för Timrå IK. Han är självklart värd respekt och även om hyllningen säkert blir i light-form så hoppas jag att den får ske utan ovan nämnda dumheter. Han är värd mer än så.
Låst ämne

Rip Kirby: Absolut! Vettefan vart Timrå hade varit om vi inte haft Nubben!
Låst ämne

Rip Kirby: Får för h-e hoppas att ingen ens tänker tanken att bua. Tack för allt och lycka till med start efter matchen mot oss och uppehåll i de kommande mot oss är självklart
Låst ämne

mikenomad: nu gör jag en silly-klassiker, men har hört från källor (säkra vettefan) att Wedin spelar imorgon. Ställer in mig på det så får jag bli besviken imorgon i värsta fall!
Låst ämne

Tom Topp: Det är ju just det. Och om man klarar av att se på hela situationen långsiktigt, precis som du gör. Fixar man det så kan har man också förmågan att värdesätta Nubbens betydelse för Timrå IK över tid. Alltså, inte agera som ett gäng fjortisar och toklacka på Nubben för att han valde att lämna.

Det finns en tid för allting. Nu var tiden kommen. Vi agerar på det sätt som vuxna människor gör och vi klarar därför av att gå vidare. Utan Nubben hade vi garanterat inte haft den forwardssidan som vi nog lite till mans sitter och dreglar över. Vackert så. Vill man inte gå "all in" på matchen imorgon behöver man ju inte. Tystnad kan också vara respektfull. Ibland säger ju tystnad mer än tusen ord, sägs det ju. Låt det stanna vid det. Av respekt.
Låst ämne

Öndulat: Om nu Wedin spelar redan imorgon så hoppas jag att man drar ut på det tills laguppställningen presenteras imorgon. Vore smart av taktiska skäl så får HV svårare att scouta oss.
Låst ämne

Rip Kirby: Nubben ska ha ett stort tack för allt han gjort genom åren! Jag skiter fullkomligt i vår kräftgång föregående år, utan Kent lämnade oss med en grym trupp i högsta serien, med alla förutsättningar för att på allvar etablera oss i finrummet.
Den som buar har noll respekt och förståelse för klubblojalitet i allmänhet, och Kents betydelse för Timrå i synnerhet. Håll isf käft istället
Låst ämne

biljetter sålda?
Låst ämne

Zäta75: Tvärtom skulle jag säga. Vet dom redan nu att han är spelklar bör dom gå ut med det. Det om något drar nog lite extra folk, inte att Nubben ska hyllas..
Låst ämne

Rip Kirby: och allt han gjorde under nödåren! Nä Nubben ska ha respekt! Sen var det dags för ett omtag, både för klubben och för honom!
Låst ämne

Håkkybåkky: Vem ska bua åt Nubben? Det var det dummaste jag hört i år o då har man hört o läst mycket härinne
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Tror absolut att det kan finnas individer(ljushuvuden) som är lacka över både uttåget från Timrå(brutet kontrakt) och föregående år. Och som du fattar av min text tycker jag att det är befängt. Jag vill göra mitt för att stävja den potentiella risken, även om det bara är genom att skriva av mig här inne. Så.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: 23% av Timrå i med och motgång som är på plats kommer börja bua smått tills dom hör att resten jublar, då kommer dom följa med strömmen.
Låst ämne

Synct: Boyce vill att Timrå ska släppa lös imorgon och lita på sitt egna spel. Blir roligt om de verkligen släpper lös all offensiv som finns :) I och med att Nubben ska avtackas och Wedin eventuellt spelar så tror jag att vi får lite extra publik som kommer. Mitt tips runt 5000 personer står kvar.
Låst ämne

Zäta75: LET'S EMPTY THE TANK BOYS!
Låst ämne

Herminator: Så länge Nubben inte tänker komma tillbaka till Timrå ik nått mer är det helt rätt att hylla och tacka honom för det han gjort. Finns det någon som betytt så mycket för föreningen de senaste 20 åren som honom?

Kanske till och med en vimpel i taket när han lägger mobilen på hyllan?
Låst ämne

Kerstin_k: han kommer givetvis komma tillbaka. Först i en liten/mindre roll som sedan på något outgrundligt sätt slutar med att han är klubbens starke man igen
Låst ämne

Anton Strålman spelade 18:30 i sin try-out med Boston i natt , han hade +2 . Boston vann i sudden mot Rangers
Låst ämne

Andersson: Då blir det inget HV för honom! Inte den här säsongen iaf!
Låst ämne

Kerstin_k Istället för vimpel skall Nubbens väst upp i taket. 😁
Låst ämne

Sputnik: Ja!! Kan vi inte göra en Skellefteå och hänga upp hans väst i en galge??
Låst ämne

Kerstin_k Hahl Bundy 2.0: Tack! Nu börjar vi landa där jag hoppades. Jag har naturligtvis inga tvivel alls själv beträffande Nubben. Timrå IK hade inte varit i närheten av var man befinner sig idag utan Kent Norberg. Genom att lyfta/vinkla frågan från det hållet hoppades jag få igång folks tankar på vad han faktiskt har betytt för vår vackra ishockeyklubb. Nej, jag är på riktigt inte särskilt skraj för några skandalscener i NHC Arena imorgon kväll. Men om folk har fått upp ögonen redan innan och fått tid att tänka till så kanske man undviker det där spontana dissandet 👍
Låst ämne

Håkkybåkky: Nubben är en legend i Timrå. Den som säger annat ska faan portas från arenan på livstid.
Legend!!!
Låst ämne

Jävlar vad jag gillar bil intervjuerna med tränarna. Något nytt va? Blir en mer soff analys av det hela. Bra Timrå 👍
Låst ämne

Tom Topp: När man möts av hinder av olika slag är ju den fullt normala reaktionen irritation och/eller ilska. När man då ska boka biljett till matchen imorgon så är reaktionen den motsatta när man möts av detta: 👍😁
Låst ämne

Rip Kirby: Otroligt vacker bild, kanske kan bli vårt nya klubbmärke? 😁
Låst ämne

Om hockey är universum, då Nubben typ den allsmäktige skaparen.
Om man karvar ut något mänskligt ur Timrå IK:s hela historia. Rubbet! Rakt av. Då blir det fan Nubben! Han är Timrå IK.

Jag älskar den där sköna, lite buttra, lite finurliga, lite riviga, lite missförstådda , lite bonnsluga, lite gatsmarta, och tusen hockey-relaterade andra fantastiska egenskaper som inte är lite, utan gigantiska.

Och så dyker han upp i HV71. Vore Timrå IK Budism, då är Nubben Budda!!!

Nubben kan man hylla nu, i morgon, nästa månad, nästa år, nästa sekel. Och innan.

Jag tror frireligiösa HV skitit en lök om dom tror att Nubben kan bli någon jäkla frälsare och profet typ frifräsarpastor Ulf Ekman…

Nubben är och förblir rödvit innanför vilken udda hockey-kavaj han än sätter på sig. Men han är värd den maffiga tempellönen sju dagar i veckan!

Respekt. Respekt. Respekt.

Den förlorade sonen kommer dock alltid hem till slut.

Fall på knä inför universums härskare!

Nubben. Förlåt oss våra synder.
Låst ämne

Smokey: Aiiimen.
Bara det att han tagit hit Kapanen 2 GGR!
OCH i olika skepnader...
Legendariskt.
Låst ämne

sargad: Östersund har en 3-1 ledning mot Ganget också.
Låst ämne

sargad: En lite annan vinkel på själva Nubbenfrågan är hur väl han lyckats i sin roll som sportchef. Det är ju ganska enkelt för oss Timråfans att hylla honom till merparten unisont. Med 20 säsonger i ryggsäcken blir det gärna så att säsongerna som varit lyckade liksom väger upp de mindre lyckade. Detta med tanke på att vi faktiskt åkt ur vid två tillfällen men ännu aldrig vunnit. Det skulle ju kunna uppväga att man åkt ur, att man även vunnit menar jag. Icke så, i Nubbens fall.

Gissningsvis var man därför inte särskilt imponerade av hans insatser i Frölunda, varför betyget där knappast blir godkänt. Varför han inte fick till det är förstås svårt att ge svar på. För mycket pengar?
Det får gärna fortsätta i HV71... med en aldrig sinande kassa att värva spelare ur👍🤣
Låst ämne

Ingen biljettuppdatering i dag?
Låst ämne

hockeyärnice: Östersund får skaffa en klack så det blir lite drag i hallen
Låst ämne

Chrille: Med eller utan klack. ÖIK i ledning, 4 mål mot 1. Övertygande såhär långt 👍
Låst ämne

tjobba: Seså! In och räkna prickar
😉
Låst ämne

Kul ändå med DIF- KIK 1-3...
Låst ämne

mikenomad: Är lite för många prickar 😀
Låst ämne

Rip Kirby: ÖIK:s 3-1 gav sköna flashbacks till Laleggia & Hanzl i match 4.
Låst ämne

Ojh-Ajh: Avdelningen sinnessjuka passningar? Jotack, det minns man gärna 😁👍
Låst ämne

Chrille: tycker mig höra en liten virveltrumma allafall🥁
Låst ämne

snushane: Och några som har något år kvar till målbrottet försöker. Men det är ju en bra början 👍
Låst ämne

Chrille: Snart är fotbollssäsongen över, då kan falkarna flytta in lasershowen i ishallen.

Med lite tur för ÖIK hamnar ÖFK i division 1.
Låst ämne

« · 2379756